Het weertopic #29!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 21:55

Robin schreef:
Bui is afgezwakt. even een paar flitsen en donders en harde regen toen ineens was het over.
Maar er komt nog genoeg aan.

Jeetje wat een water daar zeg. Ongelofelijk :oo

Ik ben een beetje bang dat je pas een topje van de ijsberg hebt gehad... Er komt op BR een megabui aan... :(:)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 22:00

ik was al bang dat ik mijn paard helemaal voor niets binnen had gezet :')

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 22:22

Jullie zullen mij dit niet gauw horen zeggen of zien schrijven, maar ik hoop zo dat het morgen kei en kei hard gaat regenen! En wel zo hard dat de paarden niet naar buiten kunnen.
Reden: Ik haalde paard uit haar stal begin van de avond, en ze had een niet zo'n aangename verrassing.
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 9549_n.jpg

Ze mag eigenlijk niet naar buiten, maar omdat ze niet alleen kan staan, willen we haar morgen met een pony naar buiten gooien, maar dat wordt ook geen succes ben ik bang....

Maar goed!! Verder is het hier warm! En lijkt het erg mistig buiten.

Shirley

Re: Het weertopic #29!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 22:25

Zo, dat is een lelijke jaap :(

Ik begrijp alleen dat binnen/buiten verhaal niet zo :o
Ze mag niet naar buiten, maar je wilt het toch terwijl je bang bent dat het niet gaat ?

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 22:28

Ze moet boxrust. Maar de rest van de paarden gaat wel naar buiten. Dan staat ze alleen binnen en dat kan niet, dan wordt ze helemaal 'wild'. Dus wil ik haar naar buiten hebben, maar dan kan ze niet bij de groep en moet ze apart omdat ze niet mag rennen en gek doen.

Ik begreep er zelf ook niets van. :+

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 22:30

Zet je die pony toch gewoon naast haar box binnen ?

Of misschien een ander paard ... er zal toch wel iemand op stal begrip voor de situatie hebben en zijn of haar paard willen "uitlenen" als gezelschap ?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 22:34

Hoe komt je paard aan zo'n jaap op stal? Zou toch maar eens goed kijken als het in de box gebeurt is.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 22:35

Het is hier helemaal blauw! Geen wolkje aan de lucht!!! Niets!! Maan is tevoorschijn gekomen en er is niets onheilspellends te zien!!!

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 22:36

Ik heb een behoorlijk lastig paard en ben altijd al bang voor dit soort situaties geweest. Maar ze heeft ook een 'beste vriendinnetje', het paard wat ik 10 jaar heb gehad en zij altijd mee samen is geweest, staat ook nog op stal bij ons. Wanneer die niet op stal staat, en ze heeft dat door, kun je je lol op.

Morgenochtend ga ik vroeg naar stal, misschien dat die 2 paarden dan samen kunnen staan op een apart landje of dat ze samen binnen kunnen blijven. Het komt wel goed! Valt altijd iets te regelen.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 22:38

Hier hangt er ongelooflijke mist.. Je ziet geen hand voor ogen :')

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 22:39

bigone schreef:
Hoe komt je paard aan zo'n jaap op stal? Zou toch maar eens goed kijken als het in de box gebeurt is.

Niets in de box te zien, heb direct gekeken. Het moet dus op het land gebeurd zijn. Maar wel vreemd, ze had een vliegendeken op, en die valt voor een groot deel over de wond heen. Er is geen scheur of iets te bekennen. Iemand riep al dat iemand haar misschien met een mes heeft bewerkt. := Lijkt me stuk, denk eerder gevallen of blijven hangen ergens. Dierenarts vond de wond ook wel wat vreemd, heeft er krammetjes in gezet en 3 spuiten antibiotica er in.
Laatst bijgewerkt door Rienn op 20-06-13 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 22:41

Marit schreef:
Hier hangt er ongelooflijke mist.. Je ziet geen hand voor ogen :')

Dat is apart!! Maar wel begrijpelijk...

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 23:10

moet die wond niet gehecht???

Ik vind het nog erg warm nu.
Ik kom net terug van een stuk lopen en kan nu best wat verkoeling gebruiken pppffff.
Vannacht gaat er nog van alles gebeuren toch??? :D

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 23:12

Rienn schreef:
bigone schreef:

Niets in de box te zien, heb direct gekeken. Het moet dus op het land gebeurd zijn. Maar wel vreemd, ze had een vliegendeken op, en die valt voor een groot deel over de wond heen. Er is geen scheur of iets te bekennen. Iemand riep al dat iemand haar misschien met een mes heeft bewerkt. := Lijkt me stuk, denk eerder gevallen of blijven hangen ergens. Dierenarts vond de wond ook wel wat vreemd, heeft er krammetjes in gezet en 3 spuiten antibiotica er in.

Is ook gedaan!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 23:12

Tis inderdaad al erg afgekoeld zeg....NOT...vind het nu erg lekker buiten.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 23:14

quartel schreef:
moet die wond niet gehecht???

Ik vind het nog erg warm nu.
Ik kom net terug van een stuk lopen en kan nu best wat verkoeling gebruiken pppffff.
Vannacht gaat er nog van alles gebeuren toch??? :D

Zitten krammetjes in en gelijk 3 spuiten antibiotica. :j Hechten was geen goed idee kan het wondvocht er niet uit.

Volgens buienradar gaat er inderdaad nog het een en ander gebeuren vannacht en morgen.
Laatst bijgewerkt door Rienn op 20-06-13 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 23:14

owja :') dat had ik gemist :+

Maar als iemand1 het dier wilt verwonden doet die gene dat toch meerdere keren bij 1 dier???
Dat valt mij tenminste op als er weer een mishandelaar los loopt in de berichten die je dan krijgt.
Lijkt me een veel erger idee dan een verwonding van bijv iets wat in de wei ligt of het hek of wat ook

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 23:16

Ik voel het nu afkoelen! Ik zit binnen met de deur open, en ik voel de lucht in de woonkamer frisser worden. Lekker!!

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 23:18

quartel schreef:

Maar als iemand1 het dier wilt verwonden doet die gene dat toch meerdere keren bij 1 dier???
Dat valt mij tenminste op als er weer een mishandelaar los loopt in de berichten die je dan krijgt.
Lijkt me een veel erger idee dan een verwonding van bijv iets wat in de wei ligt of het hek of wat ook

Ik kan het me ook niet voorstellen hoor! Maar het werd gezegd, kreeg wel even een rot gevoel, maar snel weggewuifd. Lijkt mij inderdaad eerder dat ze is blijven hangen ergens aan, dat kan altijd gebeuren.

Maar genoeg over mijn paard, het hoort hier over het weer te gaan. :D

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 23:20

Rienn schreef:
quartel schreef:

Ik kan het me ook niet voorstellen hoor! Maar het werd gezegd, kreeg wel even een rot gevoel, maar snel weggewuifd. Lijkt mij inderdaad eerder dat ze is blijven hangen ergens aan, dat kan altijd gebeuren.

Maar genoeg over mijn paard, het hoort hier over het weer te gaan. :D

Ik zat al stug steeds pogingen te wagen... :=

Sterkte met je paard, ziet er uit als een schone wond, dus ik denk even rustig aan. Hoop dat het goed en snel geneest. :j

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 23:20

beterschapjes in ieder geval :(:)

agossie.....pik jij nou alle frisse wind in????? >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 23:21

En het regent weer. Volgen br zouden we een glinkse onweersbui krijgen, maar ik heb het maar 3 kerr horen rommelen. Wel flinke regen nu.

gohya

Het is nu heerlijk buiten! maar wel heel erg dampig/vochtig.

Rienn

Niets in de gaten. :D :')

Heerlijk dat het even is afgekoeld buiten, slaapt een stuk beter. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 23:24

Ohoh gaat hier volgens mij flink te keer zoals ik kan horen.