Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:11

Goedemorgen :)

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:12

Goeiemorgen!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:26

Goedemorgen!

Ik ga zo naar stal om te kijken of de paarden naar buiten kunnen maar als ik de ijslaag op de oprit zie dan vrees ik er voor ;(

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:28

Goedemorgen
Het is in het hele land onder nul, dus ben er ook bang voor.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:49

Mensen die zeggen dat ze komen helpen, en dan uiteindelijk alleen maar (weer eens) op eigen voordeel uit zijn :(

Naast het verdriet van het plotselinge overlijden van onze liefste broer |( dan ook nog deze ergernis.
Een andere broer is executeur van het testament, en wij hebben de sleutel van de woning om praktische zaken te regelen, op wens van de overleden broer waar wij wekelijks kwamen (als enige van de familie).

En dan nu neven en nichten die wel even willen helpen (nog nooit eerder in de woning waren, laat staan eens op bezoek zijn geweest) maar eigenlijk bedoelen, kijken wat ik kan scoren :x
Neef heeft al een hele dure (goed onderhouden) e-bike meegehad. En nog heel wat spullen die hij "gevonden had en goed kon gebruiken".

Was ongeneerd in alle lades en kasten aan het kijken, toen ie met een haast nieuw tablet in handen stond ben ik bijna geploft...voor nu hoeft even niemand meer te komen ΅helpen".

Bah ben even klaar met mensen...mijn andere broer die alles administratief moet afhandelen is zelf te ongezond om ook maar iets aan te pakken, die regelt andere zaken, is ook helemaal ok.
Die moest zelfs met zijn mobiele zuurstof apparaat naar binnen.
Die hele dikke ergernis moest er even uit, dat kan ik er momenteel even niet meer bij hebben :(

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:00

Wauw, wat vreselijk sansevieria.
Gecondoleerd met het verlies van je broer.

Onbegrijpelijk van je familieleden dat ze zoiets doen. Verstoort ook behoorlijk je rouwproces zo.

Maar zou die fiets ook weer even terug halen bij die neef als hij die zonder toestemming heeft mee genomen. Lijkt mij dat hij wat betreft spullen achteraan in de rij mag aansluiten.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:02

Mellow schreef:

Onbegrijpelijk van je familieleden dat ze zoiets doen. Verstoort ook behoorlijk je rouwproces zo.

Maar zou die fiets ook weer even terug halen bij die neef als hij die zonder toestemming heeft mee genomen. Lijkt mij dat hij wat betreft spullen achteraan in de rij mag aansluiten.

Nou dit ja. Vreselijk zulke mensen.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:15

Mellow schreef:

Inderdaad. De fiets maakt deel uit van de erfenis en gaat dus naar de erfgenamen.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:16

Mellow schreef:

Dank je...
Nee, wij hebben zelf gezegd neem maar mee, omdat ie meteen begon dat hij zo graag de fiets hebben wilde.
Weet je, de andere broer en wijzelf hebben e-bikes en hoeven die niet.

Wij hebben alle spullen die we nodig hebben, zijn goedgeefs en als iemand wat gebruiken kan prima.
Maar niet op deze berekenende manier.
Hij was echt op zoek en kwam steeds weer met iets aandragen wat ie goed gebruiken kon, tot ie met de tablet in zijn handen stond, toen werd ik boos, echt waar.
Maat is vol...moet zien dat ik me morgen tijdens de afscheidsdienst inhoud.

Enkel mijn man en ik hebben de sleutel van de woning (op uitdrukkelijke wens van de overleden broer).
Gisteren met de andere broer even door het huis gelopen, aangegeven wat wij evt. graag willen hebben, in onderling overleg, zoals dat hoort.

Maar dit is gewoon dik misbruik maken van iemands verdriet...pech, de maat is nu vol, ik zie me als gate-keeper, voor nu hoeft ie niet meer te komen "helpen".
Er is een nog haast nieuwe wasmachine in huis, zijn zus wilde die wel hebben, prima.
Tot ze hoorde dat ze zelf mensen moest regelen om die op de tweede etage van de flat zonder lift te krijgen. Ding stond al in mijn bus voor transport, mijn man was van de week al door zijn rug gegaan.
Nee, dan hoefde die muts de wasmachine en droger niet meer...nou dan niet.

@Lieser, mijn andere broer en ik zijn de erfgenamen, wij zitten niet op elke cent, mijn broer zei meteen, als er iets is wat iemand graag wil neem dat maar mee dan, wij hebben alles...en ik zie dat ook zo.
Notaris gaat de erfenis verder regelen, er is gelukkig een testament, twee eigen woningen (waarvan een in het buitenland, een garage waar voor een kapitaal aan gereedschap staat (draaibanken, straalmachines e.d.). Camperbus, boodschappenauto e.d.

Daar zal ik met mijn broer geen mot over krijgen, echt niet.
Laatst bijgewerkt door Sansevieria op Gisteren, 09:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:19

Verschrikkelijk Sansevieria. Gecondoleerd en sterkte gewenst. En ja, men leert mensen pas echt kennen als er iets te halen valt. Nare praktijken.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:28

Gecondoleerd sansevieria

Maar zo'n parasieten kun je wel missen.
Kun je het niet aan een goed doel geven?
Of een opkoper die alles opkoopt en ook meeneemt.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:31

Gecontroleerd sansevieria :knuffel:

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:34

@DP: voor de garage hebben we samen met de andere broer beslist dat we voor het klein gereedschap in onderling overleg kijken wie wat wil hebben, die neemt dat maar mee.
Voor de grote spullen die je als amateur niet snel gebruikt (hij is automonteur geweest, en zodanig is die garage ook ingericht) hebben we al gezegt dat we dat in een bups via een opkoper gaan regelen.

Witgoed e.d.dachten we mensen binnen de familie blij mee te kunnen maken, maar anders inderdaad naar goede doelen.

Ik wilde het woord parasieten nu niet meteen gebruiken, maar zo voelt het inderdaad.
Mensen die hem de laaste 10 jaar van zijn leven niet een keer gezien hebben ;(

Iedereen: dank voor de condoleances.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:34

Oh bah. Dat is zo naar. Sterkte er mee.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:37

Ja kan er geen ander woord voor vinden.
En helaas gebeurt dat vaker....

Klinkt als dat jullie het al goed geregeld hebben hoe jullie dat gaan doen.
Hopelijk is dat gedeelte snel achter de rug en kun je daarna met rust gaan verwerken.
:knuffel:

En sterkte met de afscheiddienst morgen.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:39

Gecondoleerd sansevieria

Verschrikkelijk dat soort mensen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:00

Sansevieria, gecondoleerd :(:) veel sterkte.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:01

Sterkte Sansevieria.
En wat vervelend als iemand zich zo ongepast gedraagt.
Voor degenen die van je broer hielden zoals jij en je broer is denk ik iets persoonlijks wat je broer dierbaar was, veel waardevoller (emotionele waarde), dan spullen. Ik denk dus dat je aan hetgeen iemand uitkiest om mee te nemen kan herkennen of ze van hem hielden.
Maar sommige mensen zijn ook wel iets materialistischer dan andere.
Zou (voor de zekerheid noem ik dit) het misschien kunnen dat je neef iets als autisme heeft? En misschien daardoor de oproep om te komen kijken of je iets kan gebruiken te letterlijk nam? Dat zou misschien een verzachtende factor kunnen zijn.

Ik hoop dat jullie rustig de tijd hebben om die praktische zaken te regelen en eerlijke welgemeende hulp krijgen in plaats van mensen zoals de neef.
Zonder tijdsdruk zoals bij een huurhuis.

Sterkte morgen bij de uitvaart (als ik het goed las is dat morgen?) en misschien de neef die dag maar laten voor wat het is. Je overleden broer en het verdriet, en er derhalve met volle aandacht zijn voor elkaar, verdienen op dat moment de prioriteit. Ik hoop dat het lukt de ‘ruis’ dan terzijde te zetten.
De neef krijgt hopelijk elders in zijn leven wel te horen dat dit ongepast was (een vriend of vriendin die hem erop aanspreekt ofzo) en leert er misschien nog eens van.
Misschien kan je iets in het algemeen zeggen, zoals: alle overige spullen zijn verkocht aan een opkoper, wie wil komen helpen het in te pakken en klaar te zetten is welkom. Dan snappen ze dat er (ook al is dat misschien bluf) niks te halen is, en mensen die dan toch komen helpen kan je de dingen gunnen die ze willen.

:knuffel:

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:02

Vreselijk!!

Gecondoleerd!

Marigold, wat een uitstekend idee!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:05

@sansevieria

Gecondoleerd.

Heel logisch dat je genoeg hebt van de mensen die wel even willen "helpen".

Het is al zwaar door al het verdriet.
En dan moet je ook nog extreem je grenzen aangeven

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:12

Wel fijn dat jullie onderling goede afspraken hebben gemaakt, sansevieria. Sterkte de komende tijd.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:13

gecondoleerd Sansevieria, heel veel sterkte de komende tijd.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:27

Gecondoleerd Sansevieria.

Ergernis dat ik maar 5 uur heb geslapen, liefst had ik wel iets langer willen slapen...
Of gewoon eerder naar bed gaan. _O-

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:33

dat ik tot 9.15 heb geslapen en nog steeds moe ben.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:38

ergernis bij mij is dat mijn werkgever het thuiswerken drastisch wil inkorten naar nog maar 1 dag thuiswerken :n
ik krijg dat niet geregeld.
we hebben 2 honden die niet alleen thuis kunnen blijven, hebben maar 1 auto die van mijn man is en hij moet ook al 4 dagen naar kantoor binnenkort.

Hoe moet ik dat doen?
honden in de opvang is geen doen, want 2, is heel duur en vind maar eens iemand die betrouwbaar is.

Echt, ik heb er zo ontzettend veel stress van, slaap ontzettend slecht daardoor.
Als ze een paar jaar geleden, toen ze thuiswerken invoerden, hadden gezegd dat het maar tijdelijk zou zijn hadden we nooit honden geadopteerd...
Ik kan wel huilen hierom