Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 19:20

DuoPenotti schreef:
Ik heb wat besteld bij de blokker.
Dit word verstuurd door post nl. Zie track and trace.
Ben ik niet thuis kan ik het veranderd /ophalen bij DHL? :? :o?

Hoe kan dat nu?

[ [url=m/VRc4Fa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Waarmee begint de code van de T&T? Eerste 3/4 cijfers/letters?

Froukje
Forever young

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 19:33

Ik had laatst ook een pakket met DHL die begon met de 3S code van PostNL.. Dus dat zegt ook niet alles.

Groeit deze sla nog weer aan als ik hem in een glas met water zet?
Afbeelding

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 19:38

Nee. Mou, misschien ietsepietsie. Maar dat is de moeite niet. Maar hij verlept ook niet zo nel.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 19:52

Courses schreef:
DuoPenotti schreef:
Ik heb wat besteld bij de blokker.
Dit word verstuurd door post nl. Zie track and trace.
Ben ik niet thuis kan ik het veranderd /ophalen bij DHL? :? :o?

Hoe kan dat nu?

[ [url=m/VRc4Fa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Waarmee begint de code van de T&T? Eerste 3/4 cijfers/letters?

Het is ondertussen bezorgt door postnl.
De track ging ook naar post nl
Daarom denk ik toch dat het een foutieve mail moet zijn dat DHL er iets mee te maken heeft toch?
Al heb ik liever dhl als bezorg dienst. Wat is post nl toch een k.. Bedrijf.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 20:04

Ik kan nu voor de derde keer op rij bij een postNL punt mijn pakketje ophalen, omdat bezorgen niet lukte. Terwijl ik alledrie de keren gewoon thuis was en niemand heb gezien/gehoord...:=

Wyb_ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 21:14

Over post gesproken, weten jullie of iets post restante bezorgen tegenwoordig nog kan? Ik vind alleen maar oude berichten erover. Het gaat om een brievenbuspakketje (een cadeautje), maar mijn te nieuwsgierige huisgenootjes gaan er sws over beginnen als het thuis wordt bezorgd en ik ben de komende 1,5 week toevallig ook niet op mijn werk...

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 22:02

Wyb_ster schreef:
Over post gesproken, weten jullie of iets post restante bezorgen tegenwoordig nog kan? Ik vind alleen maar oude berichten erover. Het gaat om een brievenbuspakketje (een cadeautje), maar mijn te nieuwsgierige huisgenootjes gaan er sws over beginnen als het thuis wordt bezorgd en ik ben de komende 1,5 week toevallig ook niet op mijn werk...

https://www.postnl.nl/klantenservice/ad ... ijfplaats/

Google houdt ook van jou :))

Wyb_ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 22:11

Bedankt!

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 05:10

Iemand met ING? Ik ben op vakantie en ik zit bijna aan de max van mijn creditcard limiet, maar de maand is nog niet voorbij en ik heb nog zo'n 2 weken te gaan tot de automatische afschrijving. Echter heb ik gezien dat je wel eerder kunt aflossen. Betekent dat dat je na het aflossen gewoon weer nieuwe bestedingsruimte krijgt?

Ik heb nu gewoon alles afgelost wat er nog tegoed stond (op mijn normale bankrekening heb ik namelijk ook gewoon genoeg geld).

Ik kan hier echter niet met mijn normale bankpas betalen, dus als ik de creditcard niet kan gebruiken zit ik straks zonder geld :')

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 08:17

Fearn schreef:
Iemand met ING? Ik ben op vakantie en ik zit bijna aan de max van mijn creditcard limiet, maar de maand is nog niet voorbij en ik heb nog zo'n 2 weken te gaan tot de automatische afschrijving. Echter heb ik gezien dat je wel eerder kunt aflossen. Betekent dat dat je na het aflossen gewoon weer nieuwe bestedingsruimte krijgt?

Ik heb nu gewoon alles afgelost wat er nog tegoed stond (op mijn normale bankrekening heb ik namelijk ook gewoon genoeg geld).

Ik kan hier echter niet met mijn normale bankpas betalen, dus als ik de creditcard niet kan gebruiken zit ik straks zonder geld :')

Je kan inderdaad eerder aflossen, zodra het verwerkt is door de bank krijg je weer opnieuw bestedingsruimte ter hoogte van het bedrag wat jij hebt ingelost. Hou er wel rekening mee dat het verwerken van dat bedrag wel een aantal dagen duurt. Volgens mij duurde bij mij de vorige keer drie werkdagen :)

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 22:41

Fearn schreef:

Ik heb wel ervaring met reizen. Niet met ING. Je overbrugging of oplossing zou contant kunnen zijn als je er met je creditcard niet uit komt. In de meeste landen kun je bij een ATM of bank wel gewoon met je bankpas geld pinnen en dan gewoon ouderwets contant betalen bij wat je wil doen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 23:08

Je ziet soms duidelijk dat honden dromen, maar zouden ze dan ook echt beelden zien zoals wij? En zie je dat gedrag bijvoorbeeld ook wel bij koeien, kippen of andere dieren?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 23:17

"Beelden zien zoals wij". Geen idee hoe dat bij honden en andere dieren zit, maar ik zie geen beelden in mijn dromen :)) dus het is in elk geval niet iets dat voor alle mensen hetzelfde werkt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 23:17

Lalidan schreef:
"Beelden zien zoals wij". Geen idee hoe dat bij honden en andere dieren zit, maar ik zie geen beelden in mijn dromen :)) dus het is in elk geval niet iets dat voor alle mensen hetzelfde werkt.

Droom jij niet dan?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 23:20

Jawel, maar niet in beeld. Alleen in sferen, emoties, taal. Letterlijk tekst. Maar geen beeld.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 23:24

Lalidan schreef:
Jawel, maar niet in beeld. Alleen in sferen, emoties, taal. Letterlijk tekst. Maar geen beeld.

Dat is voor mij ook niet te bevatten :') ik droom bijna elke nacht heel realistisch

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 23:28

Het is voor mij ook niet te bevatten dat mensen beeld zien in hun dromen. Laat staan kleur :oo de keren dat dat mij gebeurde (ten gevolge van bepaalde medicatie) was ik echt verbijsterd :)) pas toen ergens kwam ik er achter dat het dus inderdaad niet voor iedereen hetzelfde werkt, ik dacht dat zonder beeld normaal was.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 23:34

Ik wou dat ik geen beeld had, die nachtmerries zijn zo echt, bbrrr

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 23:36

Woorddenker toch?

Lalidan schreef:

Hoe gaat dat dan? Voel je dan die sferen en emoties? En die letterlijke tekst, komt die dan wel als tekst ‘in beeld’? :wow:

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 23:37

Lalidan schreef:

Als beelddenker ben ik helemaal confused nu. Ik droom zo realistisch qua beeld, dat ik bij het wakker worden soms moet nadenken of iets echt gebeurd is... of dat ik het droomde :')

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 23:40

Geloof me, nachtmerries zijn net zo bedreigend zonder beeld hoor :)) en dat realistische is er net zo goed hoor :)) ik kan dromen dat ik wakker ben en dan in mijn droom wakker schrikken, om uiteindelijk weer tot de conclusie te komen dat ik nog steeds aan het dromen ben. Als ik dan echt wakker wordt vraag ik me ook af of ik nu wel echt wakker ben.
Maar dat gezegd hebbende, er is niks mis met mijn ogen, maar bijvoorbeeld voorstellen dat ik op het strand lig kan ik qua gevoel, geur, geluid, maar géén beeld. En herinneringen zijn vaak ook zonder beeld bij mij. Ik ben gewoon niet visueel ingesteld.

Tekst gewoon gesproken. Geen beeld. Het is bijna niet uit te leggen, maar misschien is het wel een beetje zoals een blind persoon leeft. Maar misschien sla ik dan de plank ook wel volledig mis, ik ken geen blinde mensen. Wat me dan wel weer tot de vraag leidt, dromen blinde mensen al dan niet in beeld?

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 23:45

Ah dank, dat verheldert zeker al.

Het is ook bijna niet te doen aangezien de beelddenkers er natuurlijk beeld bij willen hebben :')

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 23:52

Ik vind het vooral knap dat er mensen zijn die nog weten wat en hoe ze dromen. Ik kan me echt nooit een droom herinneren, laat staan dat ik weet hoe ik droom. Heel soms wordt ik ineens wakker met een naar gevoel, dat zal dan een nachtmerrie zijn geweest (Denk ik). Maar ik herinner me echt nooit iets.

Misschien heeft het er mee te maken dat ik ook niet echt een beeld of tekst denker ben. Dat soort dingen zijn ook echt gekoppeld aan geluid, geur enzo.

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 01:38

Ik vind het vooral eng als ik weer eens wat heb gedroomd, en een aantal weken later gebeurt het dan, gewoon precies alles, kan het ook niet tegenhouden, soort déjà vu maar dan heb ik eerst de droom gehad en 2 tot 3 weken later komt het uit. En dan niet enkele seconden maar gewoon situaties van 5 tot 10 minuten lang, mensen die ik echt nooit eerder gezien heb ed.

Ik droom wel in beeld en weet ze ook vaak nog, ook die voorbodes weet ik maar onbewust en zodra de situatie begint denk ik ik heb dit gedroomd

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 09:14

Lalidan schreef:
Het is voor mij ook niet te bevatten dat mensen beeld zien in hun dromen. Laat staan kleur :oo de keren dat dat mij gebeurde (ten gevolge van bepaalde medicatie) was ik echt verbijsterd :)) pas toen ergens kwam ik er achter dat het dus inderdaad niet voor iedereen hetzelfde werkt, ik dacht dat zonder beeld normaal was.

Wat bizar. Ik droom net zoals het echt leven is. En heel soms kan ik nog wat veranderen in mijn droom ook. Vroeger kon ik veel beter maar sinds ik ouder ben lukt dat me bijna niet meer. Laatst heb ik in mijn droom ‘geoefend’ door de wijzers van een klok te laten ronddraaien. Vroeger kon ik mijn droom echt sturen, dat lukt me nu niet meer.
Maar ik wist niet dat je ook kon dromen zonder beelden te zien. Wat mis je dan veel lijkt me.