Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 12:45

Dinopino schreef:
Van Covid naar kanker is wel een hele rare wending. Covid heeft niet alleen ellende gebracht. De regering heeft allemaal noodwetten er door kunnen drukken. Mensen die echt geloven dat we ooit een democratie hebben gehad, beginnen toch een beetje te twijfelen. Van in het begin in totaal niet nadenken zie ik hier op bokt toch steeds meer die toch beginnen te twijfelen.

Noodwetten zijn geen definitieve wetten, of werkt het in Duitsland anders. Deze wetten kunnen verlengd worden maar het blijven noodwetten . Je mag twijfelen zoveel je wil maar we wonen niet in China noord Korea of Rusland.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 12:45

Sizzle schreef:
Het regent wel goed nieuws vandaag:

“Children develop robust and sustained cross-reactive spike-specific immune responses to SARS-CoV-2 infections.“
„Spike-specific T cell responses were more than twice as high in children and were also detected in many seronegative children, indicating pre-existing cross-reactive responses to seasonal coronaviruses.“

https://www.nature.com/articles/s41590-021-01089-8

Hoewel de onderzochte aantallen niet groot zijn lijkt die erg goed nieuws. Is onder kinderen een soort groeps immuniteit mogelijk?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 12:50

Huertecilla schreef:
Cer schreef:
Zo, ik heb nog niet eerder zoveel onware en vreemde berichten bij elkaar gezien als op de laatste pagina’s …

Laat ík nu juist een hoopgevende ontwikkeling zien in het hier ventileren van meer opinies dan alleen het gehamer op vaccineren en opsluiten want mógelijk van allen en dan mógelijk code zwart.
Dat er meer op de weegschaal gelegd wordt dan inderdaad tragische pechgevallen en het drama van vóór vaccins.
Ík zie daardoor een beter evenwicht. In de oorzaken en de oplossingen.
Gewéldig ook de opmerkingen van Gommers. Jammer dat die uit het verband getrokken zijn en daardoor ook van hun waarde ontdaan worden. Er is gewoon een eigenlijk nón probleem voor jongeren en ze wórden met van alles opgezadeld om risico-groepen uit een te krap bemeten zorg te houden. Hetzelfde mbt het vaccineren van 5 -12 jarigen is nóg helderder/stuitender.
Hoort óók gewoon in het hele verhaal thuis.

Hier gaan er gedurende het jaarwisselingsweekeinde weer 20 - 30 verkeersdoden vallen en tíg opnames van komen. Vrijwel alemaal drugs/alcohol als aanleiding.

Ondertussen nog steeds zelfdoding als grote doodsoorzaak en alles dicht voor de winter is geen oplossing dáárvoor.

Er is gewoon méér Cer dan alleen maar dat vermaledijde Covid19.

Ik vind de discussie zo weinig gebalanceerd. Ik snap de context op zich wel. Voor jongeren is Covid inderdaad peanuts (hoewel er uitzonderingen zijn), maar wat voor invloed heeft het op die jongeren die nog afhankelijk zijn van hun ouders, als die ouders zwaar ziek, arbeidsongeschikt worden, anderszins hun baan kwijtraken, of erger sterven door Covid.
Wat gebeurt er met de maatschappij als de seniore kennis en kunde verdwijnt. Als je een hele generatie snoeit?
En wat voor "samenleving" zouden wij zijn als we mensen onnodig laten sterven?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 12:53

Cer schreef:
Zo, ik heb nog niet eerder zoveel onware en vreemde berichten bij elkaar gezien als op de laatste pagina’s …
-O-
Voorlopig laat ik dit topic even voor wat t is. Er stond regelmatig best interessante info tussen maar wat er nu gebeurt door een aantal :n

+ 1

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 12:55

Even een typisch, representatief voorbeeld:
Twee populaire TV persoonlijkheden gecontracteerd als presentatrices voor het jaarwisselingsprogramma op nationale TV.
Mogen niet want positief getest. Eentje had al eerder Covid gehad. Eentje niet gevaccineerd. Beiden geen symptomen.
Beiden nu in alle staten inclusief kritiek op het vaccineren als de enige redding.
Overduidelijk krokodillentranen omdat zíj niet op tv komen maar het is ook top voor een wat bredere publieke opinie.
Nee, het massaal bijna iedereen vaccineren heeft niet voorkomen dat deze winter weer alles dicht is, dat zij in quarantaine moeten.
Het heeft wel voor een nu veel milder verloop van besmetting gezorgd.
Deze twee dingen samen maken dat de hysterie afneemt, de kritiek toeneemt.
Maakt niet dat het niet goed was.
Maakt wel dat er nu méér mogelijk is.

Covid19 heeft op het scherp van de snede duidelijk gemaakt dat we meer en structureler problemen hebben met de volksgehondheid dan dit virus.
Vingers gekruisd dat het doorslaan naar naar de vaccineerkant weer wat terugbolt naar gezonder leven, meer weerstand.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 13:02

Babootje schreef:
Ik vind de discussie zo weinig gebalanceerd. Ik snap de context op zich wel. Voor jongeren is Covid inderdaad peanuts (hoewel er uitzonderingen zijn), maar wat voor invloed heeft het op die jongeren die nog afhankelijk zijn van hun ouders, als die ouders zwaar ziek, arbeidsongeschikt worden, anderszins hun baan kwijtraken, of erger sterven door Covid.
Wat gebeurt er met de maatschappij als de seniore kennis en kunde verdwijnt. Als je een hele generatie snoeit?
En wat voor "samenleving" zouden wij zijn als we mensen onnodig laten sterven?

Er was eerst geen discussie. Er was gelijk een ´wappie´vingerwijzen bij élk niet voor verplicht vaccineren en isoleren zijn.
Dát was niet gebalanceerd.
Jouw opmerkingen hebben waarden en horen op de schaal. Niet zonder tegengewicht echter. Bigone noemde het dood/dor hout en dat dit een hele samenleving twee jaar onder curatele heeft is ook niet goed. Dat hoort ook bij evenwicht.
Zo zijn er meer aspecten. Die mochten niet genoemd worden door een heel agressieve provaxer factie. Alle andere moest richting covidhysterie terwijl het eigenlijk zélf covidhysterie als basis heeft. Dat was geen evenwicht. Overheersing door de emotie van angst voor Covid, dat is geen evenwicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 13:04

Cer schreef:
Voorlopig laat ik dit topic even voor wat t is. Er stond regelmatig best interessante info tussen maar wat er nu gebeurt door een aantal :n

Je hoeft je niet af te melden hoor. Gewoon ontstippen en lekker de topics volgen die je nog wel leuk vind.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 13:06

bigone schreef:
Noodwetten zijn geen definitieve wetten, of werkt het in Duitsland anders. Deze wetten kunnen verlengd worden maar het blijven noodwetten . Je mag twijfelen zoveel je wil maar we wonen niet in China noord Korea of Rusland.

Wat zeg jij ook weer télkens over alles wat naar goed nieuws riekt?
Eerst zien dan geloven.
We zullen zien hoe snel we van het fenomeen van vaccinatiebewijs en de apps af raken.
We zullen zien hoe snel Covid van de A-lijst van ziektes verdwijnt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 13:12

Huertecilla schreef:
bigone schreef:

Wat zeg jij ook weer télkens over alles wat naar goed nieuws riekt?
Eerst zien dan geloven.
We zullen zien hoe snel we van het fenomeen van vaccinatiebewijs en de apps af raken.
We zullen zien hoe snel Covid van de A-lijst van ziektes verdwijnt.

Daar komen we waarschijnlijk nooit meer vanaf. We wonen dan wel niet in China, Noord Korea of Rusland, maar de EU had dit gewoon al een tijdje in de planning staan.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 13:16

En dat weet jij omdat je in Thailand woont :+

Ontstippen lijkt mij ook een goed plan. Gezien de BS.

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 13:19

Huertecilla schreef:
Ondertussen nog steeds zelfdoding als grote doodsoorzaak en alles dicht voor de winter is geen oplossing dáárvoor.

Dat wist ik niet. Is dit in Spanje?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 13:21

Fitzroy schreef:

Wat dacht je van een met een rationele onderbouwing beargumenteerde bijdrage aan een evenwichtige discussie?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 13:23

Shae schreef:
Huertecilla schreef:

Dat wist ik niet. Is dit in Spanje?

In heel de westerse wereld.
Je moet helaas wel even goéd graven want het is taboe.

In Spanje twee keer zoveel als verkeersdoden, elf keer zoveel als moord, vijtig keer zoveel als wat hier naast Covid19 hét grote onderwerp is; machismo.

Elke 7,5 minuut een póging gtot zelfmoord. Let wel; geregistreerde poging.

Dat er nu een Covid Anxiety Sydrom bíj is helpt niet.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 30-12-21 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

mysa
correspondent/vertaler

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 13:28

Hoe was die verhouding vóór de pandemie?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 13:28

mysa schreef:

Google is je vriend.
Ik denk dat we éven moeten afwachten want we zijn er nog niet ;)

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 13:30

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 13:39

Huertecilla schreef:
mysa schreef:

Google is je vriend.
Ik denk dat we éven moeten afwachten want we zijn er nog niet ;)

n Spanje was in 2019 de verhouding voor elke 100.000 inwoners 8,5 zelfdodingen terwijl dit wereldwijd 12 zelfmoorden per 100.000 inwoners is. In Europa wordt gesproken over een verhouding van 11,4 zelfmoorden per 100.000 inwoners. De World Health Organization (WHO) heeft al eerder de EU opgedragen dit aantal voor 2020 terug te dringen tot 10 zelfmoorden per 100.000 inwoners.

Elke zelfmoord is er een teveel, maar laat de regering in Spanje het eerst maar eens uit de katholieke taboesfeer halen, met risico dat er mensen alsnog tot zelfdoding overgaan want geen taboe meer.
Wel zitten ze juist door die christelijke zonde druk zeer waarschijnlijk aan de lage kant per 100.000.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 13:53

Bigone, het gaat erom dat er meer is dan Covid19 :)*

Het perspectief is de crux.

Covid19 is nu uit alle perspectief getrokken. De opmerkingen van Gommers en de nasleep zijn een treffend voorbeeld.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 13:55

Niet alleen de koppen lezen HC, Gommers heeft zijn uitspraak allang verduidelijkt. Dus niet afgaan op een verknipte versie van bedenkelijk allooi.

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 13:58

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 14:09

Fitzroy schreef:

Mijn fysieke locatie heeft er niets mee te maken, volgens mij kan iedereen gewoon de volgende documenten inzien en lezen:

https://www.ecdc.europa.eu/sites/defaul ... stem_0.pdf

https://ec.europa.eu/health/sites/defau ... nce_en.pdf

En die documenten zijn de basis geweest voor het volgende overzicht:

Afbeelding
https://off-guardian.org/wp-content/med ... pdf?x48429

Let even op de datum rechts boven, dit is opgesteld voor covid-19. En dan gaat het om de eerste actie: feasibility study for the development of a common EU vaccination card.

Dat vertaal ik als een vaccinatiebewijs en bovengenoemde documenten zijn mijn onderbouwing dat de EU dit al langer in de planning heeft staan (tenminste sinds 2018).

Misschien dat je nu verder kan toelichten wat precies BS was in die zin van mij waar je op reageerde?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 14:26

enzino schreef:
Let even op de datum rechts boven, dit is opgesteld voor covid-19. En dan gaat het om de eerste actie: feasibility study for the development of a common EU vaccination card.

Dat vertaal ik als een vaccinatiebewijs en bovengenoemde documenten zijn mijn onderbouwing dat de EU dit al langer in de planning heeft staan (tenminste sinds 2018).

Misschien dat je nu verder kan toelichten wat precies BS was in die zin van mij waar je op reageerde?

Door Covid19 zijn alle stappen overgeslagen en ís het al ingevoerd. Compleet met QR code en controle apps.
Covid19 staat verder ook al op de lijst van hoogste risicos.

´Ja maar.... dat is goed!´ :x

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 19:01

Ik ben bij Divoza geweest en ze mogen idd gewoon kleding verkopen. Reden in de strekking wat iemand al eerder noemde. Kruidvat enz. mag het ook.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 19:03

imaudy schreef:
Ik ben bij Divoza geweest en ze mogen idd gewoon kleding verkopen. Reden in de strekking wat iemand al eerder noemde. Kruidvat enz. mag het ook.

Jammer dat gewone kledingwinkels wel dicht moeten.
Maar ja, als je broek kapot is ga je toch gewoon in een rijbroek lopen :+

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 19:11

imaudy schreef:

Dan zou de action ook open kunnen. Daar hebben ze ook levensmiddelen staan. Maar Divoza heeft gelijk. Gewoon proberen.