SusanH schreef:Echwel schreef:Preventief testen voor toegang, wie betaalt de rekening? - https://nos.nl/l/2376136
Hoe denken jullie hierover
Mijn idee is dat wanneer iedereen ingeënt kan zijn het voor eigen rekening komt
Ik ben tegen een test samenleving. Zeker na vaccinatie. Tijdelijk prima, dan sla ik gewoon nog even over. Lijkt nu toch dat de consument moet gaan betalen. Precies wat ik al dacht.
Vaccinatie maakt nauwelijks/geen verschil en dat ´tijdelijk´ kennen we. Tenmist dat zouden we

Al met al ben ik

Let wel; dit betreft de risco-groepen. Anderen zijn nog lang niet aan de beurt.
Relativeert gelijk de opmerking over nog een paar maanden wachten voor die risicogroepen...
Het vaccineren is zo´n treffend voorbeeld van waggelbeleid.
In een situatie van onzekerheid over de bijwerkingen anders dan dat de fabrikanten van verantwoordelijkheden zijn vrijgesteld is wel/niet vaccineren een keuze tussen een onzekere infectie en een zékere spuit in de arm. De lage kans op bijwerkingen versus een kans op Covid19 gevolgen is veel minder concreet dan op dat moment die naald wel/niet.
De discussie over wat nu met degenen die al een eerste AZ hebben gehad en nu in de groep vallen die het niet meer krijgt is nog erger. Zegt een ´expert´ op TV: degenen die na de eerste spuit niet ziek zijn geworden kunnen de tweede beter wel nemen.
Dan aan iemand vragen die nu is de wel-groep valt vragen of die een eerste AZ spuit wil leidt logischerwijze tot veel ´nee´.
Alle beslissingen, maatregels, vrijheidsbeperkingen, verboden, verkapte verplichtigen gaan allemaal veel te snel.
Het twee stappen vooruit, een achteruit, een vooruit, twee achteruit etc. in in dit verband een meevaller. De bereidheid vóór het afremmen van de pandemie is nog steeds groot. Ja, ook bij mij.
Het is de onzekerheid over het zinvolle van te ver gaande beperkingen/verplichtingen, de onethische verschillen door economische belangen en economische draagkracht waar meer, krachtige vragen bij gesteld moet worden.
Ik hou me knap strikt aan risicobeperking doch ik ga me niet aan regels houden welke voor buitenlandse toeristen niet gelden en ook niet wachten op risicogroepen die nu in meerderheid de vaccinatie weigeren.