Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yv_

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 15:56

Ik doe eigenlijk alleen maar wat boeken en "oude zooi" verkopen, maar zag een tijdje geleden echt een te gave trui. Nieuw met prijskaartje er nog aan. Dus overgekocht. Komt dat ding hier thuis, heeft het pilling (dus gedragen want wol pilt niet uit zichzelf) en het labeltje is er provisorisch handmatig weer op vastgezet. Maatlabel is niet meer te vinden. Heb het maar gelaten voor wat het is en de verkoper maar gewoon 3 sterren gegeven, maar ik weet weer precies waarom ik dus eigenlijk niets tweedehands koop. Zonde van mn 40€, maar ach.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 16:03

Yv_ schreef:
Ik doe eigenlijk alleen maar wat boeken en "oude zooi" verkopen, maar zag een tijdje geleden echt een te gave trui. Nieuw met prijskaartje er nog aan. Dus overgekocht. Komt dat ding hier thuis, heeft het pilling (dus gedragen want wol pilt niet uit zichzelf) en het labeltje is er provisorisch handmatig weer op vastgezet. Maatlabel is niet meer te vinden. Heb het maar gelaten voor wat het is en de verkoper maar gewoon 3 sterren gegeven, maar ik weet weer precies waarom ik dus eigenlijk niets tweedehands koop. Zonde van mn 40€, maar ach.

Daar had ik melding van gemaakt. Als iets ongedragen en nieuw met prijskaartje is dan hoort het ongedragen te zijn

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 16:06

Daar was ik ook niet blij mee geweest nee, nieuw is nieuw en niet gedragen. Ik had het zeker gemeld!

Mijn jas is 2 december verstuurd met Mondial vanuit Frankrijk en hij is er al :wow: *\o/*

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 16:09

M’n vriend heeft Vinted ook ontdekt, gelijk 3 paar schoenen geregeld en 2 nieuwe truien. Alles snel binnen, ook via MR.

Voor mij een kerstjurkje gescoord, nog nieuw van ruim 400 euro voor 60 dus daar was ik ook blij mee :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 16:16

Mijn pakketje van DHL werd gisteravond plots opgepikt door vinted (de T&T), werd vanmiddag afgeleverd en koper heeft het al afgehaald en akkoord geklikt met alweer positieve review 8-)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 17:00

Zo, goed geregeld +:)+

Ik heb eindelijk hèt perfecte zwembroekje gevonden en gekocht voor onze jongen.
Een paar dagen geleden. Nog niks gehoord, ik duim met al mijn duimen dat deze daadwerkelijk op de post gaat en hier in handen komt :=

Het valt niet mee om iets te vinden dat:

- heel goed zichtbaar is met veel rood / oranje
- toch niet te opzichtig is
- met donkerder kleur randen, staat beter O:)
- met een leuk werkje er in
- vrolijk, lief en toch stoer
- gewoon elastische band
- niet te wijd / smal / lang / kort

Had ik al gezegd dat ik veel eisen had en blij was eindelijk iets te vinden dat er aan voldoet....? :=

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 17:06

Mijn verkopen gaan heel goed. Daar heb ik Vinted voor, dus dat is mooi.

Alleen het kopen niet. Ik wil al een tijdje een blazer hebben die ik nieuw niet meer kon krijgen. Ook met notificaties aan vis ik steeds achter het net. Via Vinted dacht ik geluk te hebben (nieuw met kaartje voor nette prijs), maar het is nu al 2 keer niet opgestuurd. De tweede verkoper had uitsluitend 5*reviews, dus die zag ik niet aankomen. Ik ben er nu klaar mee. :)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 18:09

pmarena schreef:

Een paar dagen geleden. Nog niks gehoord, ik duim met al mijn duimen dat deze daadwerkelijk op de post gaat en hier in handen komt :=

- gewoon elastische band

Had ik al gezegd dat ik veel eisen had en blij was eindelijk iets te vinden dat er aan voldoet....? :=

Ben super benieuwd wat het geworden is :+

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 22:12

iirrssjjee schreef:
Ik heb een vraagje. Ik heb een pakket opgestuurd gekregen met mokken erin. Deze zaten in de originele doos, met piepschuim en nog extra wcpapier. De koper heeft dus alle moeite gedaan om het netjes te versturen. Toch is 1 mok kapot... Als ik op; er is een probleem druk, houd zij dan wel haar geld en komt het op de vervoerder terecht? Of is ze dan haar geld kwijt? Want dat zou ik onterecht vinden.... Dan laat ik het gewoon voor wat het is.

Ik heb dat ook een keer gehad, ondanks hufterproof verpakt, en dat is aan ons beiden vergoed :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 08:25

Alja schreef:
pmarena schreef:

- gewoon elastische band

Ben super benieuwd wat het geworden is :+

_O-

Ik vind hem voldoen, die kleine vond het ook echt wat voor hem en is enthousiast, en hiermee is hij door de felle kleuren goed in de gaten te houden op / aan / in het strand en water enzo +:)+

Ook nog bonuspunten voor de turquoise / petrol veters, 1 van onze lievelingskleuren :D

Afbeelding

Echt het mooie aan Vinted, dat je jaren aan collecties en merken tot je beschikking hebt om specifieke dingen te vinden +:)+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 09:38

Ja dat laatste vooral. Ik heb voor m’n moeder haar jaren 70 fondueservies gevonden om het weer compleet te maken :D superleuk dat dat nog te vinden is en dat andere mensen er wel blij mee zijn. Hoeft het ook niet onnodig weggegooid te worden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 09:45

Ja dat soort dingen, echt helemaal top!

Ik heb dat ook regelmatig, dat je iets hebt waar je zelf niks meer aan hebt (oud, incompleet, overbodig...) maar het voelt ook zonde om het zomaar weg te gooien want je wéét dat er ergens iemand is die er heel blij mee zou zijn....maarja, krijg diegene maar eens gevonden :=

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 12:07

Iemand dit al eens eerder gehad? Iemand heeft wat van mij gekocht en betaling is volgens haar voldaan. Heeft ze ook screenshot van gemaakt. Maar ik heb geen melding gehad en artikel staat nog te koop.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 13:30

Lindor92 schreef:
Iemand dit al eens eerder gehad? Iemand heeft wat van mij gekocht en betaling is volgens haar voldaan. Heeft ze ook screenshot van gemaakt. Maar ik heb geen melding gehad en artikel staat nog te koop.

niet opsturen! Er gaan ook nep-vinted mails in de omloop met het bericht dat een artikel verkocht is en een verzendlabel erbij. Altijd via de app zelf controleren of het daadwerkelijk zo is. En anders contact opnemen met vinted.

Zag laatst een filmpje van iemand die een mail kreeg ''je item is verkocht, hier is het verzendlabel''. Dus zij het verstuurt, is het een echt label maar een nepmail. Dus zij is naar dat pakketpunt gegaan om het item te onderscheppen voor de ''koper'' het kon ophalen. Ging om een duur item. :+

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 15:47

Als iemand meldt dat het pakket niet is aangekomen, krijg jij dan alsnog het geld? Ik geloof het namelijk niet dat het niet is aangekomen... :=

Kan alleen op internet vinden dat de koper geld terug krijgt. Maar kan niks vinden over de verkopende partij.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 15:48

Ik neem aan dat ze af gaan op de Track & Trace info.
Maar als een koper niet klikt op dat alles okee is, dan wordt het wel interessant denk ik... ik zou het in de positie van koper ook niet leuk vinden als ik mijn geld kwijt ben als ik daadwerkelijk helemaal geen pakje heb kunnen afhalen, maar de TT zegt dat het toch afgehaald is.... -O-

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 16:04

Ik heb er vraagtekens bij omdat het een nieuw account is zonder reviews. :') Ik ben een beetje wantrouwend daarin. Verder zou het thuis afgeleverd zijn (nadat zij 3x de datum heeft gewijzigd voor ontvangst). Maar goed, we gaan het zien.

Ik heb volgens mij gevonden dat je als koper maar 20 euro max krijgt van DHL.

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 16:22

Neverland schreef:
Als iemand meldt dat het pakket niet is aangekomen, krijg jij dan alsnog het geld? Ik geloof het namelijk niet dat het niet is aangekomen... :=

Kan alleen op internet vinden dat de koper geld terug krijgt. Maar kan niks vinden over de verkopende partij.

Ik zit nu in dezelfde positie. Eerder werd hier in dit topic gezegd dat wij ook vergoed worden, maar ik ben nu nog aan het wachten op de oplossing van vinted. Ben ook benieuwd of ik volledig vergoed ga worden. Gaat bij mij om een dikke 100 euro dus ik hoop van wel...

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 17:10

Neverland schreef:

Bij mij was het een gevalletje vette pech.
Ook aangeduid niet ontvangen en daarna niet meer reageren op berichten, gewoon nul komma nul reactie.
Vinted kon het probleem niet vinden, heeft gezegd dat het beschouwd wordt als niet verzonden en heeft dan de ‘discussie’ afgesloten zodat ik niet meer kon reageren

Ik had op dat moment paard net op de kliniek staan en het ging om iets van 15€ dus heb me de kopzorgen aan me voorbij laten gaan en Vinted op vakantiemodus gezet, helemaal klaar met het gedoe

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 17:51

Neverland schreef:
Ik heb er vraagtekens bij omdat het een nieuw account is zonder reviews. :') Ik ben een beetje wantrouwend daarin. Verder zou het thuis afgeleverd zijn (nadat zij 3x de datum heeft gewijzigd voor ontvangst). Maar goed, we gaan het zien.

Ik heb zojuist het hele bedrag vergoed gekregen! Ik ben blij dat het eindelijk afgehandeld is.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 21:35

Neverland schreef:

De koper kiest de vervoerder en daarmee ook het bedrag dat hij/zij vergoedt krijgt als het pakket kwijt raakt. De verkoper krijgt alles vergoed.

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 15:07

Pff, na lang wikken en wegen besloten een jas te kopen van 100 euro, gaat het mis met de betaling. Wel afgeschreven maar er staat dat de betaling is mislukt. Volgens Vinted zou ik binnen 5 werkdagen m’n geld terug moeten hebben maar ben er niet gerust op. Durf nu ook niet nog een poging tot aankoop te doen, straks gaat t weer mis en ben ik 200 euro lichter zonder aankoop. Heeft iemand hier dat wel eens gehad? En zo ja, kwam het geld toen ook weer snel terug? Baal wel echt als een stekker, ga het ook pas weer proberen als ik m’n geld terug heb…

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 15:23

Mo_86 schreef:
Pff, na lang wikken en wegen besloten een jas te kopen van 100 euro, gaat het mis met de betaling. Wel afgeschreven maar er staat dat de betaling is mislukt. Volgens Vinted zou ik binnen 5 werkdagen m’n geld terug moeten hebben maar ben er niet gerust op. Durf nu ook niet nog een poging tot aankoop te doen, straks gaat t weer mis en ben ik 200 euro lichter zonder aankoop. Heeft iemand hier dat wel eens gehad? En zo ja, kwam het geld toen ook weer snel terug? Baal wel echt als een stekker, ga het ook pas weer proberen als ik m’n geld terug heb…

Ja hoor, heb ik ook wel eens gehad. Was met 2 dagen terug op de rekening.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 15:32

ik heb ook een vraag. Heb iets verkocht via vinted, staat ook als verkocht etc in de app. Maar ik moet zelf het label kopen? In de app staat ook dat ik het bedrag + €4,10 van de verzendkosten krijg. Maar dat is normaal toch niet de gang van zaken? Waarom krijg je geen standaard label meer?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 15:34

Dat is als iemand PostNL als verzendservice heeft gekozen dan moet je het eerst voorschieten