Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 10:42

Willl65 schreef:
bigone schreef:
Boodschappen desinfecteren is absoluut niet nodig. Dat schiet echt door de verkeerde kant op.

Ik was al mijn boodschappen ook en je wil niet weten hoeveel vuil daar nog afkomt.
Baad het niet ? Schaden doet het zeker niet denk ik dan maar. Verpakkingen haal ik daar waar dat kan al meteen weg

Jij wast al je boodschappen? Is het verder wel goed met je?

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 10:44

Gaat wel heel ver idd :+

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 10:48

Toch meer mensen die zeggen alles te ontsmetten?
Ik vind het ook ver gaan

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 10:50

Ik kwam dit artikel tegen over het nut van melatonine (wat Trump nu o.a. krijgt)
Citaat:
Het gunstige effect van melatonine op de weerstand tegen infectieziekten en de regulatie van het immuunsysteem is ruimschoots aangetoond. Dat geldt ook voor de complicaties in de longen, namelijk de acute longbeschadiging (ALI = acute lung injury) en het acute respiratory distress syndroom (ARDS).3 Deze complicaties leiden tot langdurige opnames op de IC-afdeling vanwege de noodzakelijke beademing.
Uit dierproeven blijkt dat melatonine effectief is bij de behandeling van met het coronavirus besmette muizen en bij op COVID-19 lijkende infectieziekten als SARS.2,3
Een aantal risicofactoren om na een besmetting met het coronavirus COVID-19 te krijgen en op een ernstiger beloop hiervan, hebben te maken met lage melatoninespiegels. Dit geldt met name voor mensen ouder dan 65 jaar. De helft van de patiënten die met COVID-19 in het ziekenhuis zijn opgenomen, is ouder dan 65 jaar. Van de overledenen (die getest zijn) is driekwart ouder dan 75 jaar. Dat leeftijd een risicofactor is, kan te maken hebben met de afname van de melatonineproductie als je ouder wordt.8,13 De nachtelijke melatoninespiegel van zestigplussers is de helft lager dan die van twintigjarigen. De melatoninespiegel van mensen met overgewicht, diabetes en hart- en vaatziekten is vaak nog lager.11 Dat de ziekte bij kinderen zo mild verloopt, komt wellicht mede doordat kinderen tot in de puberteit juist twee- tot driemaal zoveel melatonine aanmaken als jongvolwassenen.12
Mensen die negatief getest worden op het coronavirus en bij wie het virus dus niet gevonden wordt, blijken driemaal vaker melatonine te slikken dan mensen bij wie de test positief uitvalt.14

https://melatonine.nu/2020/07/14/melato ... -covid-19/

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 10:51

Daar begin ik niet aan om m'n boodschappen te wassen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 10:58

Ik vind het wel heel ver gaan om je boodschappen te wassen sorry..
Ik was natuurlijk wel mijn verse groente en fruit maar mijn pak koffie wassen vind ik te ver gaan

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 11:01

Tevens iets wat vacuum verpakt is heeft ook geen zin om het te wassen. Verpakking wassen eigenlijk ook niet zo 9 van 10x is het plastic vraag mij af hoelang het virus daar op overleeft denk vrij kort.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 11:05

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 11:08

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 11:09

Nou sorry hoor maar ik ben voorzichtig zat.
Door alles te gaan ontsmetten wordt onze weerstand uiteindelijk ook minder. Dat risico neem ik maar. De gene die alles wassen/ontsmetten zullen dan nu ook niks van thuisbezorgd etc. Laten bezorgen. Daar zit dan ook zat risico in.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 11:11

Maar alles waar je je boodschappen mee wast of reinigt kan toch ook niet gezond voor je zijn?

Las iets over te schoon zijn. Ik heb 2 nichtjes van ongeveer de leeftijd van mijn dochter. Mensen zijn supernetjes. Kinderen zijn altijd aan het kwakkelen. Mijn dochter loopt dagelijks tussen de paarden en zit op scouting waar ze ook niet al te schoon van terugkomt. O ja en ik ben niet super netjes in huis :+ kind is (bijna) nooit ziek.

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 11:15

Sheran schreef:

Dat was in maart ja ..toen wisten ze weinig en dachten ze dat je overal het virus kon oplopen
Dat van die oppervlakten is na veel onderzoeken sterker ontkracht
Kan ook niet anders ..er worden in winkels ,supermarkten ,horeca constant dingen vastgepakt ,teruggelegd ,doorgegeven etc dan was iedereen al lang besmet
Het meisje aan de kassa neemt ook elk stuk wat je op de band legt vast gaat over de scanner en dan neem je het vast en legt het in je boodschappentas

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 11:17

Toen de kledingwinkels hier terug open mochten zeiden ze dat ze elk gepast kledingstuk 3 dagen opzij zouden leggen maar zijn ze gelukkig op teruggekomen

Lestrange01

elnienjo schreef:
Ik kwam dit artikel tegen over het nut van melatonine (wat Trump nu o.a. krijgt)
Citaat:
Het gunstige effect van melatonine op de weerstand tegen infectieziekten en de regulatie van het immuunsysteem is ruimschoots aangetoond. Dat geldt ook voor de complicaties in de longen, namelijk de acute longbeschadiging (ALI = acute lung injury) en het acute respiratory distress syndroom (ARDS).3 Deze complicaties leiden tot langdurige opnames op de IC-afdeling vanwege de noodzakelijke beademing.
Uit dierproeven blijkt dat melatonine effectief is bij de behandeling van met het coronavirus besmette muizen en bij op COVID-19 lijkende infectieziekten als SARS.2,3
Een aantal risicofactoren om na een besmetting met het coronavirus COVID-19 te krijgen en op een ernstiger beloop hiervan, hebben te maken met lage melatoninespiegels. Dit geldt met name voor mensen ouder dan 65 jaar. De helft van de patiënten die met COVID-19 in het ziekenhuis zijn opgenomen, is ouder dan 65 jaar. Van de overledenen (die getest zijn) is driekwart ouder dan 75 jaar. Dat leeftijd een risicofactor is, kan te maken hebben met de afname van de melatonineproductie als je ouder wordt.8,13 De nachtelijke melatoninespiegel van zestigplussers is de helft lager dan die van twintigjarigen. De melatoninespiegel van mensen met overgewicht, diabetes en hart- en vaatziekten is vaak nog lager.11 Dat de ziekte bij kinderen zo mild verloopt, komt wellicht mede doordat kinderen tot in de puberteit juist twee- tot driemaal zoveel melatonine aanmaken als jongvolwassenen.12
Mensen die negatief getest worden op het coronavirus en bij wie het virus dus niet gevonden wordt, blijken driemaal vaker melatonine te slikken dan mensen bij wie de test positief uitvalt.14

Nou. Godzijdank silk ik het elke dag melatonine :')

BigOne

Klopt, er is al vaker onderzoek gedaan naar allergieën en kinderen. Het is gebleken dat kinderen die bvb op jonge leeftijd door de modder mochten kruipen veel vaker beter bestand waren tegen allerlei ziektekiemen, omdat ze er al heel vaak mee in aanrakingen kwamen en je immuunsysteem er afweer tegen heeft opgebouwd. Wanneer een kind jaren in een super hygiënische omgeving verblijft en pas dan in aanraking komt met ziekteverwekkers gaat het vaak veel heftiger.
Vergelijk het altijd met vakantie in bvb warme landen, drink geen water uit de kraan terwijl de bevolking dit wel kan doen zonder ziek te worden.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 11:20

elnienjo schreef:
Citaat:

Wij van wc-eend?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 11:21

Hier wordt niets gewassen, ook geen fruit. Want het gekochte fruit wordt toch geschild voor het eten. Alleen ons eigen fruit wordt met schil en al opgegeten.
Als ik uit de winkel kom, gaan de boodschappen in de auto en desinfecteer ik mijn handen en rij naar huis, dan was ik weer mijn handen goed en desinfecteer, maskertje wordt gelijk voor wassen in het pannetje gegooid want wordt 15 minuten uitgekookt.
Dan ga ik de auto leeghalen en berg alles gelijk op.
Dan ga ik weer handen zeer goed wassen en desinfecteren en dat is het dan ook.
Bewezen is inmiddels dat de kans dat je boodschappen covid overdragen te verwaarlozen is.

Ik vind het heel verdrietig te lezen dat mensen zo super voorzichtig zijn, want dat is ook niet goed voor je weerstand. Het is heel belangrijk om elke dag minimaal 7 minuten (is echt het minimum) in de zon te zijn, voor je vitamine D. TEvens is het belangrijk om niet te schoon te zijn, want je weerstand komt dat niet ten goede. Ook dat is bewezen.
Gewoon goed handen wassen, afstand houden, maskertje dragen, op de juiste momenten handen desinfecteren, binnenshuis terughoudend zijn met bezoekers→ doe dat maar buiten of in een schuur met de deuren open (doen wij ook) en dan ben je gewoon goed bezig. Daarbij hebben we allemaal ook een beetje geluk nodig in het leven.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 11:25

Pien, ik ben dagelijks buiten, minimaal een paar uur en op oudere leeftijd neemt je huid veel minder vit D op, ik zat op 18 of 19 een paar jaar geleden. Heel veel artsen denken er niet aan maar echt, ik zou iedereen boven de 50 adviseren om dit standaard te prikken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 11:25

Ik desinfecteer bij binnenkomst op het werk. Als ik geniest heb of mijn neus heb gesnoten ook. Voor de rest met water en zeep.
Al dat desinfecteren kan nooit goed zijn voor je

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 11:26

bigone schreef:
Pien, ik ben dagelijks buiten, minimaal een paar uur en op oudere leeftijd neemt je huid veel minder vit D op, ik zat op 18 of 19 een paar jaar geleden. Heel veel artsen denken er niet aan maar echt, ik zou iedereen boven de 50 adviseren om dit standaard te prikken.

ik vermoed dat bijna alle Nederlanders van alle leeftijden vitamine d tekort komen

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 11:29

Dat mensen voorzichtig zijn met boodschappen zegt natuurlijk niks over hoe schoon ze verder zijn... Ik eet rustig mijn boterhammetje van de rug van mijn paard af, maar een algemeen toetsenbord vind ik vies, dan was ik wel mijn handen. Zelfde voor de boodschappen.

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 11:32

Wow zo zorgvuldig als Pien ben ik absoluut niet :o
Vitamine c en d neem ik wel al een paar maanden via supplementen binnen
Wandelen elke dag min 6 km
Veel buiten bezig
Verder was ik mijn handen echt geen 3 keer meer dan vroeger (kom ook weinig met anderen of dingen in contact )
Poets wel heel veel in huis dus handen zitten vaak in het sop

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 11:34

Lolaliza schreef:
Wow zo zorgvuldig als Pien ben ik absoluut niet :o
Vitamine c en d neem ik wel al een paar maanden via supplementen binnen
Wandelen elke dag min 6 km
Veel buiten bezig
Verder was ik mijn handen echt geen 3 keer meer dan vroeger (kom ook weinig met anderen of dingen in contact )
Poets wel heel veel in huis dus handen zitten vaak in het sop

Ik ben ook meer gaan sporten toen corona begon , en veel meer naar buiten geweest. En ik merk best een groot verschil vergeleken met vorig jaar. Ik ben voor het laatst in maart ziek geweest , en verder niet. En als ik toch mij iets niet lekker voelde bleef dit vaak beperkt tot 1 dag en ook niet zo erg als normaal. Wel moet ik dit even afkloppen haha.

Vitamine c moet ik ook maar weer eens nemen , vergeet ik 9 van de 10 keer ook weer.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 11:40

Ik waste sowieso al vaak mijn handen. Maar maak mezelf ook net zo makkelijk weer vies als het om de dieren of natuur gaat. Geen probleem mee. En met mijn paarden handen eet ik ook gerust een broodje als ik niet de kans heb om ze te wassen.

Zoals hier boven ook al iemand opmerkte ben ik wel eerder vies van iets waar veel mensen aan hebben gezeten. Schaaltje pinda's in een bar... BAH!! Of als ik iemand zijn vingers zie aflikken en vervolgens weer een chipje pakt, dan ben ik ook wel direct klaar met eten.

Buitenhuis maak ik veel gebruik van de desinfecterende middelen in de winkels, maar ik heb ook zelf bij me. Desinfecteren doe ik dan ook regelmatig. Voor ik de winkel in ga om boodschappen te doen en ook direct als ik er uit kom weer. Thuis berg ik dan mijn boodschappen op en was mijn handen. Ik was enkel groente en fruit voor ik het op eet, maar dat deed ik voor Corona ook.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 11:43

Lolaliza schreef:
Wow zo zorgvuldig als Pien ben ik absoluut niet
Wij doen het alleen met boodschappen en natuurlijk heb ik me suf gepoetst in de gîte→ dit om te voorkomen dat als er covid uitbreekt dat gerelateerd kan worden aan de gîte, ik kan bewijzen dat het niet door onzorgvuldigheid komt van mijn kant, want dan word ik aansprakelijk gesteld.
Verder als ik in en rond het huis ben, desinfecteer ik totaal niet want vind ik flauwekul.
Wel weer als we eters krijgen, want mocht ik besmet zijn dan wil ik niet dat zij besmet worden, dus met koken ben ik weer super schoon en desinfecteer vaak mijn handen na het wassen.