Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 09:35

Popstra schreef:
besmetting in vliegtuigen vrij klein?? Ik dacht juist groot omdat dat luchtsysteem constant rond gaat in het vliegtuig.

Ik dacht dit ook idd? Ook omdat ze bij rijlessen de airco zo veel mogelijk uit willen hebben ivm luchtcirculatie?

mag

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 09:42

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 09:44

MoniqueT schreef:
Ik heb een bloedhekel aan buffetten, sowieso vind ik het helemaal niks, al die mensen die boven het eten hangen. Wat dat betreft vind ik dat ze helemaal wel afgeschaft mogen worden. Ha, ik kan sowieso niet zo veel met van die hele moeilijke eters, mijn moeder was er ook zo een. Er is in ieder restaurant wel iets te vinden wat je wel lekker vind, denk ik dan.

Maar no way dat ze mij voorlopig in een vliegtuig of hotel krijgen, laat staan in een kroeg ...

Ik vermoed dat mijn oma wel iets erger is dan jouw moeder.

Oma lust echt werkelijk helemaal niets!

Alleen oud Hollandse prak. Spruitjes, witlof, rode kool....

En ze eet heel weinig. Bij de all you can eat Chinees neemt ze 2 stokjes saté en 2 eetlepels rijst. 2 uur later als wij aan het toetje beginnen neemt ze nog 1 of 2 soesjes.

Of één kinderpannenkoek in het pannenkoeken restaurant. De buffet Chinees en het pannenkoeken restaurant zijn eigenlijk ook de enigste 2 restaurants waar we oma mee naar toe nemen. Heel soms een ander restaurant als we weten dat er saté te krijgen is, of poffertjes ofzo. Maar bijvoorbeeld naar een Griek of zo gaan we echt niet want dan eet oma werkelijk geen hap.

Ze is super lief, maar moeilijke eter xxxl!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 09:49

Mvdende, dan gaat je oma wellicht ook niet naar griekenland op vakantie. Op een buffet in Griekenland liggen ook geen doorgekookte spuitjes met jus dus dat afschaffen van het buffet lijkt me behoorlijk irrelevant in dat geval.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 09:51

mvdende schreef:
MoniqueT schreef:
Ik heb een bloedhekel aan buffetten, sowieso vind ik het helemaal niks, al die mensen die boven het eten hangen. Wat dat betreft vind ik dat ze helemaal wel afgeschaft mogen worden. Ha, ik kan sowieso niet zo veel met van die hele moeilijke eters, mijn moeder was er ook zo een. Er is in ieder restaurant wel iets te vinden wat je wel lekker vind, denk ik dan.

Maar no way dat ze mij voorlopig in een vliegtuig of hotel krijgen, laat staan in een kroeg ...

Ik vermoed dat mijn oma wel iets erger is dan jouw moeder.

Oma lust echt werkelijk helemaal niets!

Alleen oud Hollandse prak. Spruitjes, witlof, rode kool....

En ze eet heel weinig. Bij de all you can eat Chinees neemt ze 2 stokjes saté en 2 eetlepels rijst. 2 uur later als wij aan het toetje beginnen neemt ze nog 1 of 2 soesjes.

Of één kinderpannenkoek in het pannenkoeken restaurant. De buffet Chinees en het pannenkoeken restaurant zijn eigenlijk ook de enigste 2 restaurants waar we oma mee naar toe nemen. Heel soms een ander restaurant als we weten dat er saté te krijgen is, of poffertjes ofzo. Maar bijvoorbeeld naar een Griek of zo gaan we echt niet want dan eet oma werkelijk geen hap.

Ze is super lief, maar moeilijke eter xxxl!

Maar dan is een vakantie naar Griekenland toch sowieso geen succes? Wat daar in het buffet ligt is ook geen oer-Hollands eten.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 09:55

Sizzle schreef:
Mvdende, dan gaat je oma wellicht ook niet naar griekenland op vakantie. Op een buffet in Griekenland liggen ook geen doorgekookte spuitjes met jus dus dat afschaffen van het buffet lijkt me behoorlijk irrelevant in dat geval.

Griekenland is ze nog nooit geweest nee, wel Tenerife. Daar ook geen spruitjes te vinden hoor.

Maar met een beetje geluk lagen er wel gekookte groentes en aardappel bolletjes ofzo. Daar ging het redelijk. En wat brood met kaas en het ontbijt en lunch was ook geregeld.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 10:05

MoniqueT schreef:

Precies!
Niets leuker dan gezellig in een taverne locale gerechten te proberen en te delen :D
Ik heb ook niets met all-in-resorts, maar ik begrijp wel dat mensen daar coor kiezen.

NatasjavEJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 10:05

IMANDRA schreef:
Popstra schreef:
besmetting in vliegtuigen vrij klein?? Ik dacht juist groot omdat dat luchtsysteem constant rond gaat in het vliegtuig.

Ik dacht dit ook idd? Ook omdat ze bij rijlessen de airco zo veel mogelijk uit willen hebben ivm luchtcirculatie?

Dit is wat ik er over gelezen heb.

https://www.blikopnieuws.nl/nieuws/2814 ... ilter.html

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 10:09

IMANDRA schreef:
Popstra schreef:

Over auto rijles gesproken. Zag net een lesauto. Beiden mondkapje op. Maar de instructeur had zijn mondkapje alleen over de mond, niet over de neus :+

Ik heb net maar even handgel en poetsdoekjes gekocht en in de tas gedaan. Kan ik zelf poetsen. Drogist had niks meer (of ja, wel handgel maar duuuuur!!, geen poetsdoekjes en alcohol), maar de Action wel. En daar was het heerlijk rustig nu. En veel goedkoper :j

Mungbean

mvdende schreef:
Sizzle schreef:

Griekenland is ze nog nooit geweest nee, wel Tenerife. Daar ook geen spruitjes te vinden hoor.

Maar met een beetje geluk lagen er wel gekookte groentes en aardappel bolletjes ofzo. Daar ging het redelijk. En wat brood met kaas en het ontbijt en lunch was ook geregeld.

Dan koopt ze een broodje en wat kaas in de supermarkt. Als dat echt de enige reden is om niet op vakantie te gaan dan kun je beter gewoon naar centerparks gaan. Dit valt voor mij onder geneuzel eerlijk gezegd.

elnienjo

sureido schreef:
Ook valt het misschien mee omdat mensen nu écht thuisblijven met klachten? Dat was eerst ook niet.

Stapte net de Brunawinkel in omdat ik een kaart nodig had. Hoorde ik achter in de winkel gehoest. Bleek dat de eigenaar te zijn die tijdschriften aan 't bijvullen was.
Dan maar géén kaart dus!
Ondernemers kun je gewoon NIET vertrouwen, die kiezen voor omzet.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 10:12

Hij kan zich toch ook verslikken? Ik heb hooikoorts. Moet ik dan ook maar binnenblijven tot oktober?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 10:13

elnienjo schreef:
sureido schreef:
Ook valt het misschien mee omdat mensen nu écht thuisblijven met klachten? Dat was eerst ook niet.

Stapte net de Brunawinkel in omdat ik een kaart nodig had. Hoorde ik achter in de winkel gehoest. Bleek dat de eigenaar te zijn die tijdschriften aan 't bijvullen was.
Dan maar géén kaart dus!

Voor hetzelfde geld had de beste man gewoon een kriebel in de keel en was hij niet continu aan het hoesten. Vind het een beetje over 1 kam scheren van ondernemers imo, er zijn er ook genoeg die wel gezondheid boven omzet zetten.

En over buffetten en vakantie gesproken: vakantie draait toch niet alleen om het eten? Als jij lekker naar Turkije wil en je koopt als lunch of avondeten broodjes met kaas, dan is dat toch prima? Er is wel meer te doen/zien dan alleen het eten daar. Beetje stom om dan te zeggen dat je beter naar centerparcs kan gaan.
Of je dat in deze tijd moet gaan doen is een ander verhaal natuurlijk.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 10:15

sureido schreef:
Maar, we roepen nu al wéken dat er verwachting is dat die weer omhoog schiet omdat er op straat zo druk was (Pasen bijvoorbeeld, dat mensen naar elkaar toegingen etc) en dat is niet gebeurt tot nu toe < GELUKKIG. Misschien dat het virus nu echt even mindert en dat het net als griep in de winter weer terugkeert? Of kan dat niet. Of weten we dat niet :D

Deze week zijn de scholen pas voor het eerst open en zijn er pas echt versoepelingen van kracht.
Ik zou zeggen kijken eind mei - half juni weer even verder en dan weten we pas hoe we er aan toe zijn.

Als het dan mee blijkt te vallen (wie hoopt dat niet...) kunnen we pas opgelucht(er) ademhalen :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 10:18

In Denemarken is het besmettingsgetal omlaag gegaan na de opening van de scholen.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 10:18

NatasjavE schreef:
IMANDRA schreef:

Dit is wat ik er over gelezen heb.

https://www.blikopnieuws.nl/nieuws/2814 ... ilter.html

Voor mij geeft dat stuk meer vragen dan antwoorden. Zijn de feiten zoals ze worden gebracht ook wetenschappelijk bewezen, of is het een eigen beredenering van KLM? Zijn alle vliegtuigen die wereldwijd gebruikt worden de 'moderne' vliegtuigen waarover wordt geschreven? Ik zou zelf niet direct een vlucht boeken na het lezen van dit bericht.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 10:19

Ik zal wel blij zijn als er weer gevlogen gaat worden. Ik heb m'n vriend (Noors) al bijna 3 maanden niet gezien. -O-

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 10:20

elnienjo schreef:
sureido schreef:

Dan maar géén kaart dus!

Er zijn zo veel redenen om te hoesten...

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 10:20

Astorga schreef:
NatasjavE schreef:

Voor mij geeft dat stuk meer vragen dan antwoorden. Zijn de feiten zoals ze worden gebracht ook wetenschappelijk bewezen, of is het een eigen beredenering van KLM? Zijn alle vliegtuigen die wereldwijd gebruikt worden de 'moderne' vliegtuigen waarover wordt geschreven? Ik zou zelf niet direct een vlucht boeken na het lezen van dit bericht.

Ik zou zelf ook nog niet kiezen om te vliegen, maar op zich klinkt het wel logisch wat ze zeggen. Goede filters houden inderdaad dit soort deeltjes tegen en een airco in de auto zal dit soort filters niet hebben? Wel fijn om te weten als je moet vliegen voor je werk oid.

sureido schreef:
Maar, we roepen nu al wéken dat er verwachting is dat die weer omhoog schiet omdat er op straat zo druk was (Pasen bijvoorbeeld, dat mensen naar elkaar toegingen etc) en dat is niet gebeurt tot nu toe < GELUKKIG. Misschien dat het virus nu echt even mindert en dat het net als griep in de winter weer terugkeert? Of kan dat niet. Of weten we dat niet :D

Bedoel je dat warm weer het virus verzwakt? Want volgens mij was dat juist bewezen niet zo te zijn toch? Omdat het ook in warme landen flink om zich heen slaat?
Maar misschien lees ik je bericht fout hoor :))

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 10:27

Corendon heeft wel een plan, echter, je gaat dan als klant gewoon twee weken in een soort van quarantaine op een andere plek en moet er nog voor betalen ook. Aangezien hooguit het personeel dan salaris krijgt zal het voor de Griekse economie niet zoveel uitmaken. Want reken maar dat je op het gebied van het hotel moet blijven. En dus geef je weinig uit want het is all inclusieve.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 10:29

mvdende schreef:
Sizzle schreef:

Wat heeft dit topic met jouw oma die weinig lust ge maken?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 10:31

elnienjo schreef:
sureido schreef:

Dan maar géén kaart dus!

Dit is wel heel overdreven. Verslikken is snel gebeurd hoor en hoesten is niet direct Corona.
Ik hoest in bepaalde omstandigheden het hele jaar met mijn astma.
En niet willen hoesten zorgt voor hoesten.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 10:37

elnienjo schreef:
sureido schreef:

Dan maar géén kaart dus!

Ik deel je bezorgdheid totaal niet, maar als jij denkt: wegwezen hier, prima jouw keuze.
Dat je ondernemers niet(overdreven in hoofdletters) kunt vertrouwen is veel te kort door de bocht, een emo uitspraak noem ik dat.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 10:38

Nou hier breken de rellen uit. Ze hebben het koffiezetapparaat afgesloten vanwege nieuwe coronaregels. _-:(

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 10:41

bigone schreef:
Corendon heeft wel een plan, echter, je gaat dan als klant gewoon twee weken in een soort van quarantaine op een andere plek en moet er nog voor betalen ook. Aangezien hooguit het personeel dan salaris krijgt zal het voor de Griekse economie niet zoveel uitmaken. Want reken maar dat je op het gebied van het hotel moet blijven. En dus geef je weinig uit want het is all inclusieve.

Dat is ook wat in de link staat :j. En veel mensen die all-inclusieve boeken blijven toch voornamelijk in het hotel dus op zich is het niet heel gek imo.