Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 09:24

Ik zie ook heel veel feestjes voorbijkomen op instagram verhalen ..binnenshuis verjaardagsfeestjes met 20 -30 personen ,volop drank zelfs incl dj :Y)

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 09:25

lenaa_tje schreef:
In Nederland zijn gebieden nooit groen geweest. Alleen geel dan was het mogelijk.

Ok in Belgie heb je groen ,oranje en rood ..half juni was het zuiden allemaal groen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 10:08

En wie controleert of iemand wel echt in groen gebied is gebleven? Je kan daar je vakantieadres wel hebben maar gerust zonder enige navolging van de regels in oranje of rood gebied gaan feesten.

Er zijn hier ook genoeg Bökkers die bewust naar oranje gebied gingen met "ik weet het zelf lekker beter". Zo zullen er overal genoeg anderen ook gedacht hebben en alsnog de besmetting hebben meegebracht.
Al wil je ook niet zien hoe laks veel scholieren hier in België ermee omgaan. Dat is ook om te huilen

MarliesV

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 10:14

Tja, als we er allemaal zo over denken, wie controleert? Dan kan je de boel gewoon open gooien en zien we wel wie er overleeft toch.

Stukje eigen verantwoording in het opvolgen van de regels is hier neem ik aan wel van toepassing.

Wij hebben definitief de wintersport afgeschreven voor dit jaar. Helaas en balen, maar gezondheid gaat voor.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 10:17

Ook al is het gebied van bestemming geel of groen, er is altijd een kans dat je toch besmet kan raken. En ik vind het wel een beetje egoïstisch om in een oranje gebied te gaan vertoeven terwijl er nog een virus rond gaat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 10:19

Eigen verantwoording klopt, maar heus niet iedereen zal dat zo nauw genomen hebben. Dat was op voorhand te voorspellen dus dat die golf er nu is verbaasd me niks.

Het is alleen jammer dat door een (hopelijk) minderheid de meerderheid met de gebakken peren zit. Die paar onvoorzichtige feestvierders, zowel op vakantie als thuis, die verpesten het wel voor de rest natuurlijk.

Wij houden er rekening mee dat ook onze uitstap naar Frankrijk in november in het water gaat vallen. In eigen land is het van 1-7/11 schoolvakantie, wat betekent dat een huisje huren ergens ten eerste volle pot zal kosten en ten tweede is last minuten wat vinden wss onmogelijk :+
Kort gezegd: dat worden dan 3 weken thuis doorbrengen. In dat geval gaan we grote schoonmaak houden en ga ik lekker met de paarden op stap denk ik

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 10:22

Varekaj schreef:
En wie controleert of iemand wel echt in groen gebied is gebleven? Je kan daar je vakantieadres wel hebben maar gerust zonder enige navolging van de regels in oranje of rood gebied gaan feesten.

Er zijn hier ook genoeg Bökkers die bewust naar oranje gebied gingen met "ik weet het zelf lekker beter". Zo zullen er overal genoeg anderen ook gedacht hebben en alsnog de besmetting hebben meegebracht.
Al wil je ook niet zien hoe laks veel scholieren hier in België ermee omgaan. Dat is ook om te huilen

en dat gebeurde niet in het thuisland..lekker naïef om dat te denken dat ze hier mooi om 22 uur hun bed induiken

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 10:23

purny schreef:
Ook al is het gebied van bestemming geel of groen, er is altijd een kans dat je toch besmet kan raken. En ik vind het wel een beetje egoïstisch om in een oranje gebied te gaan vertoeven terwijl er nog een virus rond gaat

Ach komaan zeg ..als belgen en nederlanders zitten we zelf bijna allemaal in oranje of rood gebied

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 10:33

Ach wat erg zeg, eens een jaartje vakantie in eigen land vieren om toch maar solidair te zijn met je medemens. Wat een ramp! Daar ga je van dood!

Hadden ze beter de grenzen dicht gehouden hoor. Misschien klote voor je zomerreisje maar dan was de kans wel groot dat we nu niet terug in de sh*t zaten. Door nu terug met die golf te zitten heeft namelijk het toerisme dit najaar er nog steeds onder te lijden en is de kans best aardig dat skivakanties volgend voorjaar ook uit den boze blijven.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 10:37

Ze mochten gewoon daar naar toe op vakantie toen het (voor Nederland dan) geel gekleurd was. Alleen jammer dat met het feesten niet aan de regels van distancing gehouden werd, die ieder land heeft.

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 10:41

Varekaj schreef:
Ach wat erg zeg, eens een jaartje vakantie in eigen land vieren om toch maar solidair te zijn met je medemens. Wat een ramp! Daar ga je van dood!

Ja want aan de kust ,Ardennen etc was het lekker rustig ..er kwamen daar ook echt geen nederlanders ,duitsers en fransen naartoe :roll:

Terwijl meer dan 60 % vd besmettingen in gezin ,familie en vrienden en kennissen plaatsvind ..daarna nog eens 20 % op de werkvloer

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 10:41

Ja daar zal t toch vooral misgegaan zijn. Naar oranje gebieden op vakantie gaan was denk ik niet zozeer aan de orde.

En ja.. misschien hadden we beter allemaal thuis kunnen blijven. Toch hebben alle landen er voor gekozen om hun grenzen weer open te stellen. Toerisme is nu eenmaal belangrijk. Of dat achteraf de beste keuze is, dat is idd de vraag.

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 10:48

Ik heb tijdens de lockdown ook een bericht gestuurd naar de politie met foto's en naam doorgegeven dat er daar savonds een ( verboden ) feest zou plaatsvinden ..weet je wat ik terug kreeg ..beste mevrouw "als zij dat verjaardagsfeest onder hun gezin vieren dan mag dat gewoon " ..ja duh een 22 jarige ..en er stonden 30 flessen sterke drank en champagne klaar >;)
Ipv gewoon eens op zijn minst langs te gaan s'avonds ..hadden ze meteen een 20 tal uit alle hoeken van Belgie kunnen beboeten ( want je moch toen niet eens uit je provincie )

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 10:50

Lekker oordelen zo.
Wijzen is makkelijk.
Als je met verstand op vakantie ging was het goed te doen, het was verdorie in mijn woonplaats in vakantietijd drukker dan op de berg in Frankrijk

Ik woon in gebied waar veel Nederlanders op vakantie gaan

Ook uit het westen waar hoge besmettingen zijn.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 10:53

Echwel schreef:
Lekker oordelen zo.
Wijzen is makkelijk.
Als je met verstand op vakantie ging was het goed te doen, het was verdorie in mijn woonplaats in vakantietijd drukker dan op de berg in Frankrijk

Dit inderdaad.. ik stond in het dorp verderop gewoon in de file. :')
Wij zijn niet naar het buitenland geweest maar gaan nu wel een weekend weg in eigen land. Dat wilde we in de zomervakantie al maar dat konden we niet betalen.
Verstandig? Geen idee. We zijn voorzichtig genoeg.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 10:54

Onze vakantie in Oostenrijk was wat dat betreft ook niet echt spannend, daar liepen we echt niet meer risico dan in Drenthe. Eigen appartement waar we iedere avond eten hebben gekookt, lunchen soms wel in restaurant maar altijd op terras.. t spannendste wat we hebben gedaan was in een gondel omhoog, met alleen ons eigen gezinnetje. Tsja dat valt allemaal wel mee, gewoon goed blijven nadenken en dan is er best wat mogelijk.

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 11:02

Echwel schreef:
Lekker oordelen zo.
Wijzen is makkelijk.

Inderdaad
Wij ook in Frankrijk ..leek wel niemandsland ..en in ons eigen laand kon je op de koppen lopen ,moest je plek reserveren op het strand , kwamen bomvolle treinen aan in de kuststeden

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 11:13

Of het nu hier of in het buitenland is; mensen vinden het steeds moeilijker om zich aan de regels te houden.
Gisteren voor het eerst sinds maanden weer even de stad in geweest om wat te halen ipv alles online bestellen. Begon best prima, maar het werd steeds drukker.. Het verbaasde mij echt hoe mega druk het was, afstand houden was op een gegeven moment echt niet meer mogelijk. Zijn dus ook maar snel naar huis gegaan.
Op vakantie in Frankrijk was het véél rustiger..

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 11:18

Inderdaad ik heb ook van kenissen foto's en filmpjes gekregen ( dus geen fake !!) Van lege supermarkten in Spanje en Portugal , de supermarkten in Frankrijk zijn echt mega tov die van ons en die waren ook gewoon leeg toen wij onze boodschappen deden terwijl je hier op de koppen kan lopen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 13:07

Ik ben gisteren ook naar de winkel geweest. Duidelijk dat "funshoppen met het hele gezin" op zondag wel mag volgens velen.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 13:22

Neonlight schreef:
Ik ben gisteren ook naar de winkel geweest. Duidelijk dat "funshoppen met het hele gezin" op zondag wel mag volgens velen.

Daarom maak ik nu al een lijstje wat ik wil gaan halen voor kerst kadootjes, de folders in de gaten hou en dan binnenkort even op een doordeweekse ochtend ff naar de winkel schiet om te kopen bij de lokale ondernemer. Want vaak kan je daar niet online bestellen.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 14:24

Echwel schreef:
Lekker oordelen zo.
Wijzen is makkelijk.

Je kan een virus ook exporteren, niet enkel importeren.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 14:35

Sclimpre schreef:
Echwel schreef:
Lekker oordelen zo.
Wijzen is makkelijk.

Je kan een virus ook exporteren, niet enkel importeren.

In het noorden was nauwelijks Corona in de zomervakantie :)

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 14:46

Dat is toch helemaal niet zo Lena
Wij in Belgie ,Nederland etc stonden er toch echt niet beter voor dan Spanje ,Frankrijk ,Italië...het was overal iets beter maar nergens was het virus weg

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 14:54

Dan mag je de cijfers van noord Nederland wel even bekijken. Ik zeg nergens dat het weg was.
Maar zeggen dat exporteren sterk lijkt vind ik ook wel een uiterste. De kans dat iemand het hier heeft gebracht is wel een stuk aannemelijker. En dan heb ik het niet eens over buitenland.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 05-10-20 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt