[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 10:43

Er zit een wielklem om mijn trailer die verderop in de straat staat. Laten ze gewoon de hond tegen pissen. Zooooo goor als je je klem wil losmaken en je handen hangen vol :r

De politie doet er niets tegen. De enige bekeuringen die uitgeschreven worden zijn door de stadswacht voor mensen die geen ticket hebben gekocht. Zij mogen foutparkeerders niet beboeten.
Ik heb nog maar 1x geweten dat politie boetes heeft uitgeschreven. Voor de rest is het alleen maar "wees wat tolerant aub, het is maar om de kindjes op te halen".
Ja, klopt. Ze staan er 10min voor tijd en gaan nadien nog vrolijk boodschappen doen -:(-
Maw, politie doet dus... Niks.

Urbanus

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 10:48

Bij de scholen hier in de wijk zijn auto's verboden, ideaal. Misschien niet als je kind erop zit maar voor de bewoners perfect. Lijkt me echt naar Varekaj!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 10:53

Aaah gadver Varekaj!! :r :r Kun je die klem niet om de andere kant doen?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 10:54

Maar dan verplaats je het probleem toch alleen maar naar net buiten de autovrije zone? Of valt dat mee?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 11:11

Hilli schreef:
Maar dan verplaats je het probleem toch alleen maar naar net buiten de autovrije zone? Of valt dat mee?

Nee ik zie veel lopers en fietsers, mensen wonen ook vlakbij. Dit is echt zo'n gezinsvriendelijke wijk. Burgerlijk tot en met.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 11:12

Hilli schreef:

Het ontmoedigt ook, als je daarna nog moet gaan lopen. Dan den je misschien eerder "dan pak ik wel de fiets"

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 11:31

Magrathea schreef:
Hilli schreef:

Het ontmoedigt ook, als je daarna nog moet gaan lopen. Dan den je misschien eerder "dan pak ik wel de fiets"

Ja want je kunt je auto dan alleen kwijt aan de overkant van het water. Dan is fietsen sneller.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 12:14

Ah, dan snap ik het. Hier zouden de mensen dan hun auto net over de grens parkeren en dan het laatste stuk lopen. In het geval van MB is het dan te onlogisch om nog met de auto te gaan.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 13:42

Ja of je dropt ze hooguit af. Al dan niet uit een rijdende auto.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 16:00

Het is stuk veiliger als al die ouders niet hun kinderen met de auto naar school brengen

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 19:05

Vooral voor de veiligheid van de ouders is mijn ervaring overigens. Ik ga nu vroeger naar mijn werk dan een paar jaar terug, maar toen had ik regelmatig bijna een puder onder de fiets. Kinderen krijgen verkeersles en kijken uit (of stappen aan de passagierskant uit), maar ouders...

Overdag boodschappen doen als leraren staken is ook geen succes. Lang leve de lolly die mams uit haar eigen mond haalde en bij kindlief naar binnen schoof. Eigenlijk dikke brrrr maar het scheelde een hoop gedrein.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 19:16

Ja auto's weren zou hier een verademing zijn sowieso. Niet alleen voor het parkeren maar ook voor veiligheid idd. Oudjes worden van hun sokken gereden, kinderen fietsen je omver of pal voor je auto langs, ouders blokkeren de straat om ze af te zetten, dubbelparkeren etc.
Er zijn zelfs mensen die 200m verder in de straat wonen die met de auto hun kind komen afzetten en nee, dat zijn geen tokkies. Integendeel zelfs. Hoe dikker de auto hoe asocialer.

Wielklem wisselen helpt niet, waar ik 'm ook plaats, er wordt voluit tegenaan gezeikt.

Maar goed. Ik woon in een aso buurt. Hier is al 20 jaar 1x/jaar openbaar vuurwerk met de buurtkermis. Willen ze nu verboden hebben, samen met de kermiskoers en kramen na 22u dicht, ook in het weekend.
Teveel herrie, dieren overstuur en oh jee, kindje kan niet slapen :roll:

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 19:18

Hilli schreef:
Lang leve de lolly die mams uit haar eigen mond haalde en bij kindlief naar binnen schoof. Eigenlijk dikke brrrr maar het scheelde een hoop gedrein.

Prima manier om Helicobacter pylori bij je kind naar binnen te krijgen, is uit onderzoek gebleken. :+

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 19:19

Varekaj schreef:
Wielklem wisselen helpt niet, waar ik 'm ook plaats, er wordt voluit tegenaan gezeikt.

Gevulde supersoaker meenemen als je met de trailer op pad gaat. Even schoonspuiten, klaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 19:33

Ik overweeg eerder om zo een draagbare weidebatterij er op aan te sluiten en onder de trailer te verstoppen O:)

Doet me denken aan die vader een paar jaar terug die zijn kind tijdens Kermis op de hoek liet wildplassen. Tegen de algemene stoombak die daar staat. Dan wil je toch van je kind af als je dat toelaat.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 20:49

Varekaj schreef:
Ik overweeg eerder om zo een draagbare weidebatterij er op aan te sluiten en onder de trailer te verstoppen O:)

Doet me denken aan die vader een paar jaar terug die zijn kind tijdens Kermis op de hoek liet wildplassen. Tegen de algemene stoombak die daar staat. Dan wil je toch van je kind af als je dat toelaat.

:') :') :') dit zou mij kunnen overkomen, ik kan ook zo helder uit de hoek komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 21:32

Op 100m van mijn deur heb je ook de Dender die langsstroomt. Die is aan de zijkanten niet afgezet. Heb je ook altijd ouders die tijdens de kermis of dorpsfeesten hun kind op de smalle grasstrook ernaast laten spelen achter het kermiskraam wat er dan staat.
Ook een mirakel dat er nog nooit een kind is die vaart gedonderd is.

Vorig jaar, kermiskoers. Hele parcours afgesloten met hekken, op 2 oversteekplaatsen na. Kind kruipt op een dun bevolkte plek op zo'n hek en net als er een renner langskomt krijgt die het idee om eraf te springen en over te rennen. Wielrenner tegen de grond, sleutelbeenfractuur. Iedereen stond te razen op de toezichter die 20m verderop de oversteekplaats aan het bewaken was. Ouders nergens te bekennen, kind had allang de benen genomen.
Maar dat kind, daar werd niet over gerept. Alleen maar vinger gewezen naar die toezichter.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 21:49

8)7 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 21:53

Jaagpad langs diezelfde vaart. Pad is breed genoeg voor 3 fietsers naast elkaar. Ene kant zit je recht het bos in, andere kant 1m gras en dan loodrecht de vaart in.

Je wil niet weten hoeveel ouders daar gaan fietsen met hun kind met zijwieltjes of wiegelend op hun eigen fietsje en ouders er op hun fiets achteraan :')

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 21:57

Mijn zwager was van de week op bezoek met mijn tantezeggertje.
Neefjelief mocht een lekkere negerzoen van tante, als hij zn handjes maar wel netjes aan een papiertje zou afvegen.
Nog geen minuut later zat het hele kind er onder, had ik natuurlijk kunnen weten :roll:
Vervolgens loopt neefjelief naar zijn papa toe, papa pakt zn gezicht beet, EN LIKT ZO AL DIE NEGERZOEN RESIDU, INCLUSIEF CHOCOKWIJL EN EEN SNOTTEBEL VAN DAT KIND AF :x
Echt GADVERDAMME ik zat er gewoon bij te kokhalzen, zó walgelijk :r

Zegt mn zwager ook nog: oh, wacht maar tot jij kinderen hebt, dan doe jij het ook.
Ik heb m even heel erg had uitgelachen.
Grapjas.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 22:01

:r :r :r
Ik word al misselijk van de gedachte!!!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 22:03

_O- _O- _O- ik ga stúk.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 22:08

Mijn dirty mind vraagt zich nu af waar papa nog meer de chocola van af likt <<)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 22:21

Ook voor Ibbel is het weekend begonnen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 22:23

Ik heb tegenwoordig 7 dagen weekend. Lang leve early retirement :))