Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Telpeva schreef:Maar hebben jullie het dan over voldoende in huis hebben voor feestjes, of hebben julie echt altijd zodanig veel voer in huis om gastvrij te kunnen zijn ook als mensen onaangekondigd op bezoek komen? Want dat laatste doe dat niet meer, dat heb ik een tijdje gedaan maar dan kan ik elke week eten weggooien.
ingvdh schreef:Voor onverwacht is de supermarkt dichtbij, maar thuisbezorgd is ook zo geregeld
Telpeva schreef:Maar hebben jullie het dan over voldoende in huis hebben voor feestjes, of hebben julie echt altijd zodanig veel voer in huis om gastvrij te kunnen zijn ook als mensen onaangekondigd op bezoek komen? Want dat laatste doe dat niet meer, dat heb ik een tijdje gedaan maar dan kan ik elke week eten weggooien.
Lisitano schreef:Toen ik net een week terug bevallen was en nog als halfdooie voornamelijk in bed lag kreeg ik kraambezoek. Rond etenstijd, of het oké was als ze bleven eten. Ja natuurlijk!
Kreeg ik een appje of ik een bepaald bijzonder gerecht wilde maken want dat wilde ze altijd al eens proeven. Ben je echt helemaal van de pot gerukt? Je eet nu een boterham met pindakaas.
Lisitano schreef:Ik heb altijd wel wat in huis en bezoek wordt altijd volgepropt. Ik ben gek op koken en bakken dus meestal sloof ik me nog uit ook.
Ik wil dat mensen zich verwend voelen als ze bij ons op bezoek zijn. Ik ben niet zo’n entertainer, mijn kwaliteit is volproppen.
We hebben ook altijd wel wat in de kast staan.
Ik ben er alleen nogal allergisch voor als mensen gaan zitten eisen of verwachten.
Toen ik net een week terug bevallen was en nog als halfdooie voornamelijk in bed lag kreeg ik kraambezoek. Rond etenstijd, of het oké was als ze bleven eten. Ja natuurlijk!
Kreeg ik een appje of ik een bepaald bijzonder gerecht wilde maken want dat wilde ze altijd al eens proeven. Ben je echt helemaal van de pot gerukt? Je eet nu een boterham met pindakaas.
Moestuin schreef:corinep schreef:Vond je nichtje het leuk dat je er was en heeft ze netjes dankjewel gezegd voor het "cadeautje"? En hebben jullie het uit liefde geven? Dat lijken mij de relevantste vragen.
Ze is 1
Er is specifiek gevraagd geweest om te storten en dat heb ik dus gedaan. Tot dan was er ook geen sprake van een feestje en wij zien elkaar niet bizar veel
Lisitano schreef:Ik vind het een beetje gezever, sorry.
Ga lekker alleen als je het leuk vindt diegene te zien en anders blijf je thuis. Ga je daarheen met al je verwachtingen en achteraf beledigd zitten doen.
Ik woon ook verder van mijn familie. Als ik ze een uurtje kan zien ben ik al blij, hoor. Glas water ook prima. Je hoeft je toch niet uit te sloven voor familie?
Zeg volgende keer voor je komt even: hé, zullen we anders met de lunch komen?
Of ga gewoon niet meer en stuur een appje met een felicitatie.
Flying_Angel schreef:Hier ook weinig standaard in huis. Drinken zelf eigenlijk alleen maar water, thee en koffie. Dus onverwacht bezoek is niet handig, al rijd ik dan ook zo naar de winkel om wat te halen. Ik woon op 2 uur rijden van de familie, dus ze komen nooit onverwacht. Bij verwacht bezoek haal ik altijd in huis wat zij lekker vinden. Lunch of soep met broodjes of Subway. Avondeten is vaak Chinees. Ze hoeven niet met honger naar huis.
Vind de geschetste situatie ook eerder ongastvrij, dan gierig en niet handig om op een verjaardag nog andere afspraken te maken.
Ineke2 schreef:Ander kader van gierig zijn: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... JAh1Ss9mCs
Ineke2 schreef:Ander kader van gierig zijn: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... JAh1Ss9mCs