Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 10:01

Wat is er asociaal aan aan in het donker de deur niet meer open te doen?
Ik denk de afgelopen maand hier in de buurt al 2 keer beroofd na het open doen van de deur in de avond.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 10:26

bruintje123 schreef:
Wat is er asociaal aan aan in het donker de deur niet meer open te doen?
Ik denk de afgelopen maand hier in de buurt al 2 keer beroofd na het open doen van de deur in de avond.

Alleen thuis en in het donker is inderdaad één ding, maar in het topic kwamen er ook genoeg langs die überhaupt niet open doen, of zeggen: "als ze me echt nodig hebben dan appen ze maar".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 11:12

SavannahNx schreef:
Free2 schreef:
Hmm wel vreemd, om normaal achter die poortjes terecht te komen zou je ergens wel ingecheckt moeten hebben. Misschien dat ze daarom wel die 10 euro af hebben geschreven. Normaal schrijven ze wel een beginprijs af maar als je rit goedkoper was dan dat zetten ze het bij uitchecken weer terug erop. Ov chipkaartbedrijf even een berichtje sturen?

De poortjes zijn tijdelijk open. Ik ben dus via de open poortjes gegaan om door te lopen naar helemaal het einde van t station, en daar had ik geen zin om door de open poortjes te gaan dus dacht ik kan door de dichte poortjes dus om ze te openen uitgecheckt wat dus blijkbaar inchecken is, en dan halen ze al je geld eraf. Ik ga zo de klantenservice bellen. Er staan meerdere berichten op de NS site van mensen die dachten dat ze hadden ingecheckt maar niet gedaan en als je dan uitcheckt schrijven ze idd het startbedrag helemaa af.

Even een mailtje naar de NS doen, die zijn over het algemeen niet ingewikkeld met geld teruggeven bij zulke dingen :)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 14:33

Staat op alles wat in de pmd-zak mag het logo? Of zijn er ook een hoop dingen die erin mogen, waar het niet op staat?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 15:13

Omdat een speciaal topic aanmaken ook zo overbodig is:

Mijn zadel ligt op stal in een afgesloten zadelkamer. Stel dat hij gejat wordt, onder welke verzekering valt dat dan? Ik heb zelf wel een inboedelverzekering, maar geldt dat ook voor een zadel dat op een ander adres ligt? Of is het dan de inboedelverzekering van de stalhouder? Of betaal ik het zelf? Of betaald de stalhouder zelf?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 15:49

Ik heb gemeld waar het ligt. Dan valt het onder mijn inboedel.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 17:22

Hoe maak ik mijn haarborstel minder statisch geladen?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 17:24

Chasingmood schreef:

Even nat maken?

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 18:38

Chasingmood schreef:

Haarlak erover heen spuiten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 18:43

eilleen333 schreef:
Omdat een speciaal topic aanmaken ook zo overbodig is:

Mijn zadel ligt op stal in een afgesloten zadelkamer. Stel dat hij gejat wordt, onder welke verzekering valt dat dan? Ik heb zelf wel een inboedelverzekering, maar geldt dat ook voor een zadel dat op een ander adres ligt? Of is het dan de inboedelverzekering van de stalhouder? Of betaal ik het zelf? Of betaald de stalhouder zelf?

Dat ligt aan je inboedelverzekering. In principe draagt de stalhouder ook verantwoordelijkheid, de bordjes die vaak opgehangen worden met 'wij zijn niet verantwoordelijk voor schade aan jou of je spullen' zijn niet rechtsgeldig. Wat je wel kan doen is even bellen naar je inboedelverzekering en kijken of ze enkele spullen die standaard buitenshuis liggen ook mee willen verzekeren. Bij mijn verzekering is dat in ieder geval wel mogelijk en ik heb een goedkope studentenverzekering. Als je dan de locatie van het waar doorgeeft noteren ze dat en als er iets mee gebeurt wordt het alsnog uitgekeerd. Als je dat niet aangeeft is de inboedelverzekering er in principe niet verantwoordelijk voor, zij zijn alleen verantwoordelijk voor dingen die binnenshuis gebeuren.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 18:56

Bedankt! Ik ga morgen even contact opnemen!

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 19:38

Ik vind 't op het moment vooral allemaal erg lang duren :o Als ik in een kwartiertje tijd al m'n paarden zou kunnen verzorgen, dikke prima! Maar ik heb gewoon niet de tijd nu om er steeds zo lang op te moeten wachten

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 20:08

Piekosjj schreef:
Ik vind 't op het moment vooral allemaal erg lang duren :o Als ik in een kwartiertje tijd al m'n paarden zou kunnen verzorgen, dikke prima! Maar ik heb gewoon niet de tijd nu om er steeds zo lang op te moeten wachten

Heb je het goede topic wel? :D

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 20:16

Nee _O-

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 22:13

Zijn anatomische hoofdstellen echt zo fijn?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 22:21

Hangt af van je paard. Sommige paarden lopen gewoon niet lekker op een gewoon hoofdstel.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 22:40

Waarom zitten er parels in oesters?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 22:58

PanamaD schreef:

Om geen last te hebben van de kern van de parel.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 23:39

PanamaD schreef:

Citaat:
Ze ontstaan als reactie op binnengedrongen vreemde delen tussen de schelp en de mantel of zelfs in het inwendige van de mantel. De buitenhuid van de mantel, het mantelepitheel, die gewoonlijk parelmoer vormt aan de binnenzijde van de schelp, omsluit echter ook binnengedrongen vreemde voorwerpen. En uit deze kapsels ontstaat de parel.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Parel

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 16:57

Ik heb per ongeluk “Wet and Dry” oogschaduw gepakt, waarom heet het wet and dry? Moet ik t eerst natmaken of? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 16:59

SavannahNx schreef:
Ik heb per ongeluk “Wet and Dry” oogschaduw gepakt, waarom heet het wet and dry? Moet ik t eerst natmaken of? :+

Dit zijn oogschaduws die je ook gewoon droog kan gebruiken, maar als je je kwast een beetje vochtig maakt voordat je hem in de oogschaduw dipt krijg je een intensere kleur.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 17:46

Emmaa_ schreef:
SavannahNx schreef:

Dit zijn oogschaduws die je ook gewoon droog kan gebruiken, maar als je je kwast een beetje vochtig maakt voordat je hem in de oogschaduw dipt krijg je een intensere kleur.

Ah! Vandaar! Kwam al weinig kleur vanaf indd dus dat de volgende keer maar doen thanks :)

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 18:27

Stel ik donee haar, en degene die met ‘mijn’ haar rondloopt pleegt een misdaad. De politie vindt een haar van diegene, komen ze dan bij mij als verdachte terecht?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 18:30

Nee, want jij doneert je haar niet met wortel en al. En zover ik weet hebben ze echt de wortel nodig voor een dna onderzoek.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 18:32