Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gianti

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 14:22

Ik moet heel erg lachen stiekem.. achterlijk druk kind aan schreeuwen en rennen door metro.. mams alleen aandacht voor der mobiel..

Toen waren we bij een halte.. deuren open.. kind vliegt eruit... deuren dicht.. metro rijd verder...

Je had die kop van die moeder moeten zien _O-

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 14:27

Gianti schreef:
Ik moet heel erg lachen stiekem.. achterlijk druk kind aan schreeuwen en rennen door metro.. mams alleen aandacht voor der mobiel..

Toen waren we bij een halte.. deuren open.. kind vliegt eruit... deuren dicht.. metro rijd verder...

Gevalletje "eigen schuld, dikke bult"

Hoop dat ze er iets van geleerd heeft. :o

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 14:39

Wel sneu voor dat kind, ik zou helemaal in paniek zijn geraakt als kind en flippen! Maar oke, ik was geen kind dat ging schreeuwen en rennen in de metro! En mijn moeder lette altijd op me :')

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 14:57

Gianti schreef:

Amsterdam zeker? :')

Daar steken ze ook gewoon kinderwagens met kind tussen sluitende metrodeuren om zo nog snel mee te kunnen _O-

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 15:21

:= := := dat had ik wel willen zien :')

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 15:51

Er zit hier een vrouw haar nagels te vijlen :r

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 16:14

Ugh gisteren zat er ook iemand z'n nagels te knippen in de trein :r dat geluid alleen al %)

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 16:15

Hilarisch, moeders zal volgende keer wel 2x nadenken voor ze even wegkijkt :')

Vijlen is idd niet de meest gezellige bezigheid in het OV maar 100 keer liever dat dat ze nagels knippen (nog erger als desbetreffende nagels ook alle kanten opvliegen) :r

Ik erger me aan bus 12 hier Utrecht die zeker deze tijd van het jaar zo belachelijk druk is en vreselijk benauwd. Ben zelf gewoon van m'n stokje gegaan gister en ik maak het best regelmatig mee dat er iemand plat gaat in die bus. Wel altijd superlieve buschauffeurs en omstanders die helpen gelukkig.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 16:38

Werd die bus 12 niet vervangen door een trambaan?

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 16:41

Klopt, maar dat duurt allemaal weer lang en ik vrees (en had ook ergens gelezen) dat het voor de capaciteit en dus die problemen geen donder uit gaat maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 16:44

Er is inderdaad ondertussen al duidelijk dat tegen de tijd dat de trambaan er ligt het aantal nieuwe studenten zo gegroeid zal zijn dat de tram + bus het samen al niet meer aan kunnen. Van Utrecht Centraal naar de Uithof kan ik meestal nog wel zo snel manoeuvreren dat ik kan zitten maar van de Uithof naar centraal is echt een ongelofelijk drama. Ze hebben de bushalte ook nog eens verkleind dus het staat vaak helemaal vol.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 19:46

Vreselijk.. ik ben zo blij dat ik de andere kant op moet (richting Amersfoort). Die zit ook wel eens vol, maar nooit zo vol. Kan wel een tip geven als je wil zitten (en iets meer ruimte wil): stap in bij het UMC. Daar studeerde ik vorig jaar en had altijd een zitplaats, daar had je ook wat meer ruimte dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 19:54

Ik los het nu op door zo vaak mogelijk met de auto te gaan :)) Buiten de spits is dat best goed te doen, maar in spitstijden moet ik helaas dus toch gewoon met de 12. Vaak scheelt het al veel om een paar bussen voorbij te laten gaan, soms komen er ineens 3 achter elkaar en dan is de laatste helemaal leeg omdat iedereen in de eerste twee gepropt zit.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 19:54

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 19:56

Is lijn 12 de enige bus die naar CS gaat? In vroeger tijden was er nog lijn 11, nu de 28 toch. En komt de 27 niet langs station Overvecht?
Edit: nee, de 27 komt niet in de buurt van Overvecht. Verwarring met lijn 3, maar die komt niet in de buurt van de Uithof.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 19:59

Shadow0 schreef:
Is lijn 12 de enige bus die naar CS gaat? In vroeger tijden was er nog lijn 11, nu de 28 toch. En komt de 27 niet langs station Overvecht?
Edit: nee, de 27 komt niet in de buurt van Overvecht. Verwarring met lijn 3, maar die komt niet in de buurt van de Uithof.

De 28 rijdt idd via de stad naar CS, maar die is door mensen die in de stad wonen of daar moeten zijn vaak minstens even druk als de 12. De 30 komt langs Overvecht (toen ik daar nog woonde iig) maar die is op de heenweg vaak al vol tegen de tijd dat hij bij Overvecht is en daarnaast reis ik via Amsterdam en moet ik dus echt op CS zijn en niet op Overvecht. Daar overstappen zou echt minstens een kwartier aan mijn reistijd toevoegen..

RobinSputnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 20:26

Ja pfff bus 12, niet te doen :+ Gelukkig studeer ik in UMC dus terug wel meestal zitten maar het wordt inderdaad zo vies benauwd :r In de ochtend kan ik meestal met 31 dus dat scheelt wel iets, maar nu is zelfs die vaak helemaal tjokvol.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 20:29

Ja 28 gaat ook naar CS maar die is inderdaad ook druk en doet er veeel langer over en zeker als mensen ver weg wonen met een trein die 1x per uur gaat snap ik dat ze graag de eerste trein willen halen haha. Ik mijd 12 altijd, ga een halfuur eerder van huis weg als ik via utrecht CS moet zodat ik een andere bus kan nemen haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 20:31

Ik vind zelf de verbinding vanaf Lunetten naar de Uithof een stuk relaxter :j

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 20:46

Beetje sneu dit. Broer kwam van Ameland. Bus wacht op de boot, bus is er voor de veerhaven en stond er nog. Eenmaal aangekomen is die weg. Nu moet die omreizen en is die pas 23.30 thuis ipv 20.30 :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 20:47

Jans schreef:

Jaaa die verbinding is zo fijn! Jammer genoeg alleen in de spits en ook reizen via Lunetten is voor mij super ver om. Op zich valt mijn reistijd mee hoor, het valt me tot nu toe reuze mee maar het blijft vervelend als ik twee keer de 12 aan me voorbij moet laten gaan omdat ik er gewoon echt niet meer in pas met m'n dikke reet :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 20:52

Emmaa_ schreef:
Jans schreef:

Jaaa die verbinding is zo fijn! Jammer genoeg alleen in de spits en ook reizen via Lunetten is voor mij super ver om. Op zich valt mijn reistijd mee hoor, het valt me tot nu toe reuze mee maar het blijft vervelend als ik twee keer de 12 aan me voorbij moet laten gaan omdat ik er gewoon echt niet meer in pas met m'n dikke reet :')

Volgende keer briefjes plaatsen met "gereserveerd" :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 07:25

Stinkende personen :r

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 17:12

Niet zo zeer een ergernis, maar ze zijn hier in Groningen wel erg creatief geweest _O-
Afbeelding

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 17:16

Prachtig _O-