Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 18:02

[***] schreef:
fjordjes schreef:
Waarom mannen zo erg doen als ze ziek zijn terwijl vrouwen gewoon doorgaan.

Er zijn ook genoeg vrouwen die dat doen hoor. Ligt gewoon aan de persoon.

Maar het is wel bekend dat mannen meer klagen dan vrouwen als ze ziek zijn. ;)

Kimmie25501

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 20:02

Hoe kan het dat ik daarnet gewoon vergat mijn cap op te zetten?
Nu snap ik echt niet dat ik er op dat moment niet aan kon denken, maar ik heb het toch voor elkaar gekregen.

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 20:05

Wij hebben een radio op stal, hoe kan het dat hij ineens ruis heeft op een zender waar het al tijden op staat? En hoe kan het, dat als er ruis is en ik mijn hand er boven houd, de ruis dan stopt en het weer helder is?

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 20:14

Seventeen schreef:
Wij hebben een radio op stal, hoe kan het dat hij ineens ruis heeft op een zender waar het al tijden op staat? En hoe kan het, dat als er ruis is en ik mijn hand er boven houd, de ruis dan stopt en het weer helder is?

Hee dit hebben wij ook en wou dit ook al hier neer zetten, dus ben benieuwd naar het antwoord

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 20:24

Ja inderdaad! Hier ook vaak, als je dicht bij de radio bent, speelt hij, en eens je een paar stappen verder gaat, begint hij te ruisen.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 20:35

omdat jij dan speelt als soort antenne.
Hoe het allemaal technisch werkt weet ik helaas niet.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 20:51

gohya schreef:
Ja klopt! dat heb ik ook gezien.Ik weet nu ook dat de Aarde is blijven bestaan dankzij Jupiter.Die heeft de aarde beschermd tegen inslagen van hele grote kometen.
Die docu was echt zó ontzettend mooi en heel leerzaam ook!
Ik vind het fascinerendste,die zwarte gaten. Ze willen weten wat er in die zwarte gaten is,maar zover zijn ze nog niet w.b.t. apperatuur/camera hiervoor.

Het probleem is wat fundamenteler dan nog niet het technische nivo bereikt te hebben. Voorbij de "event horizon" die zich om dergelijke singulariteiten bevindt, gelden de normale natuurwetten niet meer, de theorien over wat iemand overkomt die door deze horizon gaat en het zwarte gat ingaat zijn ronduit bizar.
Momenteel lijkt het eropdat een basis eigenschap van een zwart gat is dat informatie er op geen manier aan kan ontsnappen, en dat heeft rare consequenties....

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 21:05

Kuggur schreef:
gohya schreef:
Ja klopt! dat heb ik ook gezien.Ik weet nu ook dat de Aarde is blijven bestaan dankzij Jupiter.Die heeft de aarde beschermd tegen inslagen van hele grote kometen.
Die docu was echt zó ontzettend mooi en heel leerzaam ook!
Ik vind het fascinerendste,die zwarte gaten. Ze willen weten wat er in die zwarte gaten is,maar zover zijn ze nog niet w.b.t. apperatuur/camera hiervoor.

Het probleem is wat fundamenteler dan nog niet het technische nivo bereikt te hebben. Voorbij de "event horizon" die zich om dergelijke singulariteiten bevindt, gelden de normale natuurwetten niet meer, de theorien over wat iemand overkomt die door deze horizon gaat en het zwarte gat ingaat zijn ronduit bizar.
Momenteel lijkt het eropdat een basis eigenschap van een zwart gat is dat informatie er op geen manier aan kan ontsnappen, en dat heeft rare consequenties....

Inderdaad. Ik heb hem al eerder gepost geloof ik, maar hier staat het mooi beschreven: http://www.bbc.com/earth/story/20150525 ... -clone-you

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 21:21

Ze zeiden dat alles wat in het zwarte gat gaat,nooit meer terug komt.Daarom denk ik dat ze nooit het 'geheim' van de zwarte gaten zullen vinden.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 11:04

fjordjes schreef:
Waarom mannen zo erg doen als ze ziek zijn terwijl vrouwen gewoon doorgaan.

Omdat ze graag verzorgt willen worden door de vrouwtjes :)

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 11:31

Bambi1995 schreef:
Seventeen schreef:

Hee dit hebben wij ook en wou dit ook al hier neer zetten, dus ben benieuwd naar het antwoord

Omdat de massa van je lichaam radiogolven anders geleid dan 'lege lucht'.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 21:51

Hoe komt men aan een gevoelstemperatuur. Ik kan bijvoorbeeld heel anders de temperaturen voelen dan een ander

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 22:01

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 22:22

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 22:22

Ik wist het ook niet hoor; vond het wel een goede vraag :D

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 22:26

Waarom geldt dit dan niet voor dieren :o?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 22:29

Omdat die geen kleding dragen? :+

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 22:31

MamaMiesje schreef:
Omdat die geen kleding dragen? :+

Echt wel :+

Afbeelding

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 08:35

Off topic,maar <3

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 09:25

Britta31 schreef:
Off topic,maar <3

Ook off topic, maar méén je dat nu echt over dat mormeltje met die uitpuilende ogen en poppenkleertjes?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 09:33

Ik zou het zelf nooit doen hoor.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 12:14

_Bitje_ schreef:
- als er geen geloof was geweest, waar hadden we dan oorlogen over gevoerd? Of zou er dan meer vrede zijn? En waarom oorlog voeren over een geloof als ieder geloof beweerd dat je iedereen moet accepteren en vrede moet hebben?

Geloof en geloof is ook nog twee.
De behoefte aan zaken als zingeving, onze plaats in het helal, waarom zijn we wie we zijn etc (...laat ik het even religiositeit noemen, maar een boeddhist zal dit wellicht een verkeerde term vinden....) die behoefte is ons mensen eigen.

Clubjes die ruzie maken, is ons for some reason or the other ook eigen. (Tja, in de bijbel eet eerst "Eva van de appel" daarna hebben we weet van goed en kwaad - en daarna is er ruzie en slaat Kajin de hersens van zijn broer Abel in....)
Oma heeft The Troubles in Noord Ierland nog meegemaakt.
Nou, dat ging echt over geld en macht - alleen was er een historische reden dat de protestanten rijker waren en alles wilden hebben (bloos, ik ben protestants, maar er zijn dus geloofsgenoten 'die nooit genoeg hebben') en de katholieken hadden mindet geld en nauwelijks macht.

Islam: idem dito. Momenteel is er een revolutie gaande: de VS is qua olie vrijwel zelfvoorziendend.
Jarenlang heeft de VS dictators in het zadel gehesen en gehouden ( de laatste shah van Perzie; Saddam Hoessein, de vorige en de huidige Assad, de Egyptische Moebarak, en de lijst is helaas nog veel langer).
Tja - zoiets doet iets met het midden-oosten.

Voeg hier aan toe, dat er ook nog een minder vrolijke revolutie gaande is: de woestijn rukt op.
Dit heeft ook met olie (...het westerse grootgebruik ervan...) te maken.
Dus het platteland van Syrië is alleen met heel veel moeite, deskundigheid etc te gebruiken als boerenland. Om niet te zeggen dat erhonger dreigt en mensen er hun toekomst niet zien. Ze hebben volstrekt gelijk dat ze hierheen komen - en wat mij betreft zijn ze welkom.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 12:22

purny schreef:
MamaMiesje schreef:

Ik dacht serieus dat een mens dit voelde. Voel me wel een klein beetje blond nu

Nergens voor nodig: wind chill factor GAAT over hoe mensen de kou plus wind etc voelen / ervaren.

De gewone temperatuur wordt/werd gemeten met een kolom kwik die uitzette of juist inkromp, met wat cijfertjes er naast. Nu is dat nuttig, maar als mens reageer ik toch anders op temperatuur dan een kwikkolom.

Binnen bepaalde grenzen geldt voor dieren krek hetzelfde. Al zijn er verschillen tussen een fjordenpaard en een perzische kat die nooit buiten komt,
die twee lijken elk meer op elkaar dan op een kolom kwik.
:)

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 12:34

Als wij nu hier (NL) een maan zien overdag, hebben ze dan waar het nu nacht is geen maan?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 13:06

Steeph schreef:
Als wij nu hier (NL) een maan zien overdag, hebben ze dan waar het nu nacht is geen maan?

Volgens mij wel. Als in: je hebt gelijk inderdaad