Stom

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-26 21:27

verootjoo schreef:
Dat klopt, maar dit is info die op thuisarts.nl staat wat wel een betrouwbare site is.

Ik zie bij winterdepressie niets staan over vitamine D.
https://www.thuisarts.nl/winterdepressi ... rdepressie

Bovendien is dat een algemene site, en geen persoonlijk advies van een psych als vervanging van lichttherapie.

Alja

Re: Stom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-26 21:28

Kunnen er ook klachten zijn bij overdosering?
Anders zou ik het wellicht blijven aanhouden als het je zo helpt

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-26 22:40

Lieser schreef:
Suzanne F. schreef:
Waarom deed je dat dan? Aanbevolen is in de winter 75 dacht ik en in de zomer 25.

Op advies van een psychiater (jaren geleden). Als alternatief voor lichttherapie, waar ik niet tegen kan. En het werkt, ik heb al jaren geen winterdepressie gehad. Maar ik ga volgend jaar toch kijken of ik ook met een lagere dosering toe kan.

Maar als het zo goed werkt, is het dan niet gewoon de juiste dosering voor jou? Niet ieder lichaam is gelijk, sommige mensen hebben meer van het één nodig, sommige mensen juist minder. En niet iedere situatie is gelijk. Of heb je klachten die bij een overdosering horen?

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 07:17

Het is meer dat ik het raar vind dat me nooit verteld is dat er bijwerkingen kunnen zijn bij deze dosis.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 07:53

Heb je klachten dan zoals misselijkheid, braken?
Je mag tot 100 sowieso veilig nemen.
Bijna alles kan je wel overdoseren dus het is niet raar dat dat bij D ook kan. Maar als de arts het voorschrijft dan zal daar een goede reden voor zijn. Misschien had je een tekort? Dan krijgen sommige mensen zelfs injecties met hoge doseringen D.

Als je onderstaande niet hebt dan is er niks aan de hand lijkt me.

Bijwerkingen bij overdosering:
Maagdarmklachten: Misselijkheid, overgeven, verlies van eetlust, buikpijn, diarree of verstopping.
Algemene zwakte: Vermoeidheid, slaperigheid, hoofdpijn, duizeligheid en algehele zwakte.
Nier- en vochtproblemen: Veel plassen (polyurie), erge dorst (polydipsie) en uitdroging.
Overige klachten: Spierpijn, botpijn, kalkafzettingen in weefsels en een onregelmatige hartslag.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-26 13:01

F_T schreef:
Tinnitus ivm oververmoeidheid.

Is Stom.

Herkenbaar. En dan bijna niet kunnen slapen door de herrie in je hoofd. Stom!

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 19:17

Dat onze huisdieren maar zo kort bij ons zijn. Onze (stok)oude hond takelt heel snel af… Ze staat onder behandeling al van de dierenarts maar het gaat nu zodanig snel dat we deze week in overleg gaan, de tijd met haar begint op te raken. M’n hart breekt al als ik er aan denk dat we heel waarschijnlijk binnenkort afscheid zullen moeten nemen ;(

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 20:27

Dat is zeker stom en het grootste nadeel van huisdieren. Vandaag bij de crematie van een familielid geweest, stom te bedenken dat er nog heel veel gaan volgen.

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 21:05

Oh heel veel sterkte! Dat is ook echt stom en heel verdrietig.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:28

Mo_86 schreef:
Dat onze huisdieren maar zo kort bij ons zijn. Onze (stok)oude hond takelt heel snel af… Ze staat onder behandeling al van de dierenarts maar het gaat nu zodanig snel dat we deze week in overleg gaan, de tijd met haar begint op te raken. M’n hart breekt al als ik er aan denk dat we heel waarschijnlijk binnenkort afscheid zullen moeten nemen ;(

Mee eens dat het stom is dat ze zo relatief kort bij ons zijn. Ook stom dat je afscheid moet gaan nemen, maar ondanks dat wel de beste beslissing in dit geval. Heel veel sterkte alvast.