Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
luuntje schreef:Mizzmontana fijn energielabel hebben jullie gemaakt/voor gewerkt.
Bellatrix wateen leuk vooruitzicht qua bezoek.
Zebrastreep gefeliciteerd. Kom maar op met foto’s.
Vliegtickets boeken, zo fijn.
Ik ga zo paragliden. Ben in Zwitserland.
melanie0906 schreef:Ik heb zojuist de fysio gemaild of we samen een trainingsschema kunnen gaan maken. Ik wil 25kg afvallen maar ben ook extreem hypermobiel dus ik kan niet gewoon zomaar gaan sporten. Ben mn leven zo aan het beteren en ik wordt er heel blij van!
Hutcherson schreef:melanie0906 schreef:Ik heb zojuist de fysio gemaild of we samen een trainingsschema kunnen gaan maken. Ik wil 25kg afvallen maar ben ook extreem hypermobiel dus ik kan niet gewoon zomaar gaan sporten. Ben mn leven zo aan het beteren en ik wordt er heel blij van!
Pas dan echt op met 'opbouwen' en afvallen. Vetweefsel is ook steunweefsel gek genoeg. Ken er veel die veel afvielen en extra klachten kregen. Bij hypermobiliteit zijn ook je ligamenten te laks (die houden als staalkabels je gewrichten op zn plek zonder dat ze daar hard voor moeten werken) waardoor je musculatuur die functie overneemt en dus zorgt dat je gewrichten in de kom blijven en de juiste bewegingen kunnen maken. Echter zijn ze hier niet voor gemaakt en moeten ze ook kunnen ontspannen om de verzuring te verwerken. Hypermobiele mensen leveren topsport op dagelijkse basis qua spierspanning. Alles wat daar extra bijkomt aan training is volledige overbelasting.
melanie0906 schreef:Ik heb zojuist de fysio gemaild of we samen een trainingsschema kunnen gaan maken. Ik wil 25kg afvallen maar ben ook extreem hypermobiel dus ik kan niet gewoon zomaar gaan sporten. Ben mn leven zo aan het beteren en ik wordt er heel blij van!