Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 10:41

Mkango schreef:
Misschien moeten we er ook gewoon niet te zwaar aan tillen. :+ Ik "erger" me ook aan het feit dat mijn paard zo'n smerig modderig varken is, gisteren per se moest mesten op een plek die nauwelijks verder bij de mesthoop vandaan kon zijn (en dan heb ik het niet over 20m) of zichzelf nog net niet in de knoop wurmt om bij dat ene stukje wortel te komen, terwijl ik haar kaak probeer te hot packen. Ik post het alleen niet hier, want als ik met haar bezig ben, ben ik met haar bezig, maar dat betekent niet dat ik niet meermalen even intern facepalm (om er daarna ook hartelijk om te lachen, want echt ergernissen zijn het niet, meer van die 'WHYYYYY?' momenten :)) ), maar iedereen die me een beetje kent, weet ook hoe ontzettend gek ik op mijn paard ben. :D

Moderation is the key word. En je zegt het zelf al, het zijn niet echt ergernissen.

Maar fair enough.

Boheme

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 10:45

Snot, en het feit dat mijn zakdoekje aan mijn neus vast geplakt zat. Heb schijnbaar vannacht mijn neus gesnoten. Geen idee ik sliep!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 10:46

Boheme schreef:
Snot, en het feit dat mijn zakdoekje aan mijn neus vast geplakt zat. Heb schijnbaar vannacht mijn neus gesnoten. Geen idee ik sliep!
Hahahahahahahaha, hoe dan?! :wow: _O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 10:50

Hahah goor boheme.

Ik erger me aan het feit dat mijn vriend van dat schreeuwerige metal gejengel aan het luisteren was net. Please not in de ochtend. Godzijdank kon ik het snel uitzetten.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 10:51

MarlindeRooz schreef:
Hahah goor boheme.

Ik erger me aan het feit dat mijn vriend van dat schreeuwerige metal gejengel aan het luisteren was net. Please not in de ochtend. Godzijdank kon ik het snel uitzetten.

Ik heb die van mij om die reden een prachtige koptelefoon gegeven. Een met beter geluid als de boksen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 10:57

Hij heeft letterlijk een van de beste koptelefoons die bestaat. ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 10:59

Ik moet me gaan aankleden, want ik ga zo ontbijten met m'n ouders, maar ik ben nog niet klaar voor deze dag. :')

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 11:06

Keuzestress. :')

Voor op de fiets moet ik eigenlijk een regenbroek.
Maar ik wil eigenlijk ook een kipwarm die waterdicht is. :')
Niet alleen dat, ik moet ook een ander Bontje onder mijn zadel. De mijne is helemaal gaar. En dat mag ook best... Zoveel als hij gebruikt wordt en hoe oud dat hij is.

Maar geld uitgeven is niet mijn sterkste kant. :')
Dus "koop gewoon!!" Zit niet in mijn systeem!

(Hoeft geen dik Bontje te zijn. Mijn zadel wordt er op aangepast, omdat ze met Bontje veel meer sjouwt dan zonder Bontje. En ik daardoor met doorzitten nog net ff lekkerder kan zitten. Vraag niet waarom, zadelmaker heeft t goedgekeurd en mijn zadel is er op aangepast)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 11:23

Maralyn, mijn pony liep ook beter met bontje hoor! Zadel gewoon volledig aangepast, maar bleef verschil dus maar aangepast zodat bontje er standaard onder kon. En omdat hij beter liep kon ik nog beter zitten. Soms heb je van die paarden.

En bekijk het maar zo, paard wil het graag dus koop je het nieuwe bontje voor haar omdat het noodzakelijk is. :D Dat werkt beter misschien als voor jezelf kopen haha

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 11:27

Ik zat mij al af te vragen waarom je een zadelmaker hebt voor je fiets, maar dat bontje is dus niet voor onder de regenbroek op de fiets.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 11:34

Mkango schreef:
Boheme schreef:
Hahahahahahahaha, hoe dan?! :wow: _O-

Ik denk, in mijn slaap neus snuiten maar het niet afmaken of gewoon hij zat daar..mijn man lag blauw van get lachen net.. en het zat zo vast dat ik het alleen onder de douche weg kreeg..SNOT

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 11:46

Marcella schreef:
Nee maar iemand kapot maken is ook niet gepast.

Ik zie niemand die jou kapot maakt. Ik lees alleen regelmatig dat jouw ergernissen niet handig/tactisch geformuleerd worden door je. Daar vinden mensen wat van, dat snap ik wel.

Mijn ergernisje: hoofdpijn door al het snot. Zo maar heet douchen, hopelijk stoomt het wat los.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 11:49

Ik erger me aan mijn humeur. Ik wil dingen doen, maar ik wil ook niks doen. Tot nu toe wint het niks doen en dat vind ik stom. En ik kan er wat aan doen, maar dat wil ik niet :').

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 11:50

Ik heb hetzelfde San, nu hielp de huilbui net omdat ik Roos zo erg mis ook niet echt. Dus ik ga maar zo op de bank liggen onder een dekentje ofzo. :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 11:55

MarlindeRooz schreef:
Ik heb hetzelfde San, nu hielp de huilbui net omdat ik Roos zo erg mis ook niet echt. Dus ik ga maar zo op de bank liggen onder een dekentje ofzo. :')

Raad eens wat ik nu doe :').

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 11:59

Marcella schreef:
vevina schreef:
Jeetje Marcella ik heb echt nog nooit iemand meegemaakt die zoveel te klagen heeft over haar huisdieren, of te klagen heeft in het algemeen. Neem dan geen dieren als je hier elke dag weer loopt te klagen over ze :n.

Topplan zal de dieren opruimen die ervoor zorgen dat ik met beide benen op de wereld blijf staan.

Kan ik er gelijk een eind aan maken.

Ga ik trouwens niet doen, maar kijk uit met dit soort opmerkingen. Je kan hiermee wel iemand kapot maken. Heb wel al vaker opmerkingen langs zien komen waarvan ik denk oh kijk daarmee uit als iemand mentaal niet sterk is.

Dat sommige mensen gewoon dom en kortzichtig zijn. 8)7

Ik heb je reactie getemd en vind dat je echt even mag dimmen, las er steeds een beetje overheen maar met dit soort uitspraken waar je bijna lollig over praat ga je echt veel te ver.. Misschien moet je eens een goede psycholoog zoeken voor al je problemen. Ik denk af en toe 3 keer na voor ik hier een ergernis post omdat ik niet over alles wil zeuren en dingen soms ook lekker met mezelf oplos of draai naar iets positiefs als dat lukt, maar jij hebt echt 10 ergernissen per dag, en gaat nu ook een ander persoon hier op bokt lopen aanvallen om iets wat terecht benoemd word, je hebt echt alleen maar gezeur over je dieren, hoezo heb je nou ook weer kittens ;( als die dieren zo belangrijk voor je zijn uit je dat op een vreemde manier. Maar als iemand je daarop aanspreekt en je zegt ik maak ze wel van kant en mezelf er bij bijna sarcastisch ga je echt véél te ver. Daar word ik heel boos van dus dan reageer ik nu ook maar een keer daarop ipv verstandig door te scrollen. Zoek alsjeblieft juiste hulp.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 12:19

Er zijn alleen nog nasiballen over ;(

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 12:27

Irritant ooglid wat al 4 dagen trilt en ik maar niet over m'n vermoeidheid heen kom

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 12:32

MyWishMax schreef:
Maralyn, mijn pony liep ook beter met bontje hoor! Zadel gewoon volledig aangepast, maar bleef verschil dus maar aangepast zodat bontje er standaard onder kon. En omdat hij beter liep kon ik nog beter zitten. Soms heb je van die paarden.

En bekijk het maar zo, paard wil het graag dus koop je het nieuwe bontje voor haar omdat het noodzakelijk is. :D Dat werkt beter misschien als voor jezelf kopen haha

Daar heb je ook wel weer helemaal gelijk in :')

Ik voel de behoefte om op Decathlon dan het Bontje te kopen en de kipwarm broek.
Kan en op de fiets en op t paard. *\o/*

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 12:34

_San87_ schreef:
Ik erger me aan mijn humeur. Ik wil dingen doen, maar ik wil ook niks doen. Tot nu toe wint het niks doen en dat vind ik stom. En ik kan er wat aan doen, maar dat wil ik niet :').

+1 moet het hele huis nog poetsen. Maar geen motivatie. :')

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 12:37

ik heb hetzelfde als jou San87

wil met de honden gaan wandelen en genieten van het zonnetje, maar heb zo geen zin om buiten te komen of me überhaupt on te kleden :roll:

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 13:00

@marcella

Het is feedback he! Geen aanval. Met feedback kun je iets doen of je doet er niets mee. Maar een beetje relativeren op het leven moet wel anders wordt het vooral voor jezelf enorm zwaar.

En kom op , niet zo dramatisch doen over comments op het internet. Ik neem het altijd met een korreltje zout ik ken mijzelf het beste. Maar nu neem ik wel feedback altijd mee in mijn doen en laten soms zorgt het voor enorme verrijking op persoonlijk gebied en wordt je er een mentaal beter persoon van. Maar er is ook feedback dat ik denk daar sta ik niet achter en ga ik ook niks mee doen.

Maar wat ik je niet wil onthouden is een verhaal over een cliënt van mij. Jonge vrouw , volledig verlamd en zit aan het zuurstof en in een rolstoel. Zeldzame spierziekte die maar weinig mensen treft over de gehele wereld. Onderzoeken zijn er niet veel ( iets met geld). Functioneert geestelijk helemaal goed en is erg slim. Ondanks dat ze lichamelijk niet veel kan , wil ze een ding en dat is gewoon meedraaien in de maatschappij. Ze werkt heeft best een hoge functie en doet van alles in het leven. Zet stichtingen op om lotgenoten te helpen om ook normaal mee te kunnen draaien in de maatschappij. Ik heb er zoveel respect en bewondering voor hoe zij haar ziekte om kan zetten om de wereld te veranderen voor mensen in een rolstoel. Maar ze wil absoluut geen medelijden , nee ze wil behandeld worden als ieder ander en zo kijk ik ook tegen haar aan.

Ik ben er vooral heel bewust van dat relativeren echt gezond is om te doen. En dat gezond zijn niet vanzelf sprekend is en dat je echt blij moet zijn met de dingen die wel kunnen. Ik kan gelukkig nog lopen en zelf bepalen waar ik heen wil en dan zijn de kleine dingen in het leven ( zoals een kitten die bij je op schoot komt liggen ) echt al heel fijn en mooi.

Volgens mij had zat je ook thuis toch ? In ieder geval is het echt gezond om naar buiten te gaan. Alleen zijn is niet leuk , maar door naar buiten te gaan ontmoet je ook mensen want zonder werk en sociale contacten kan het leven ook heel moeilijk zijn en daarvan kun je minder leuke karaktereigenschappen ontwikkelen en naar de buitenwereld overkomen als zeur of niet leuk terwijl je dat eigenlijk helemaal niet bent. Ik ben daarom ook zo geen voorstander van mensen 24/7 thuis laten zitten , het is echt niet goed voor een mens om dat te doen het maakt je letterlijk gek.

Goed nu wijk ik weer teveel af want er is al veel over gezegd. Je kan er wat mee doen of niet , maar je stoot mensen alleen maar nog verder van je weg of ontwijken je en dat ligt echt wel aan je zelf hoe je daar een draai aan kunt geven.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 13:02

Urbanus schreef:

De vlammetjes zijn wel op? Die blijven hier altijd over.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 13:04

rien10 schreef:
Urbanus schreef:

De vlammetjes zijn wel op? Die blijven hier altijd over.

Zaten hier niet in...

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 13:17

Dat ik de nacht onverwachts bij mijn tante moest door brengen die s'nachts flink van het padje is. Hierdoor heb ik niet geslapen, en zeg ik het schuurfeest af. Vriendlief sjacherijnig, want die wil perse dat ik mee ga.

Vriend. Als ik meega lig ik morgen gestrekt met migraine, inclusief overgeven en het hele pretpakket.