Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 11:33

imaudy schreef:
Voor de mensen die menen dat niet gevaccineerden de reden zijn dat er nog maatregelen zijn. Rijden jullie op dit moment geen paard meer? Want daar zit toch ook wel een risico in. Bij verwondingen zijn deze vaker ernstiger dan bij bijvoorbeeld voetbal. Dat geeft ook risico op overbelast van de zorg. Ik rij wel paard, ik heb mijn eigen staan.

Vallen er elke dag 125 zo ernstig van een paard af dat ze in het ziekenhuis komen? Rest van de sporten ligt stil dus daar komt op dit moment weinig druk weg .

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 11:35

Er gaan dagelijks vele mensen dood, die schijnbaar kerngezond waren. Voetballers vallen plots om tijdens trainingen. Mensen vertrekken van huis naar hun werk maar komen niet meer thuis. In alle gevallen heel sneu en voor de familieleden een drama.

Toch komt dit ontzettend veel voor elke dag weer. Mensen overlijden...

Maar zodra het iemand is die aan corona overleden is dan is het wereldnieuws. Bijzonder hoe dat allemaal werkt/.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 11:36

Elk bed wat bezet wordt is er één teveel in een crisis. Dus op zich niet verkeerd om je bewust te zijn welke risico’s je neemt.

Zo’n 700 opnames per jaar door paardrijden.
En 5 doden.

Oh wacht. Dat is wel een heel oud artikel :')

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 11:38

Needje schreef:
Elk bed wat bezet wordt is er één teveel in een crisis. Dus op zich niet verkeerd om je bewust te zijn welke risico’s je neemt.

En 5 doden.

Dat dus!
Idd uit 2007, zijn er nu dus ws meer!
Laatst bijgewerkt door imaudy op 30-12-21 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 11:38

Needje schreef:

En 5 doden.

En gemiddeld 150 per dag door Corona . Maar we gaan wel zoveel mogelijk het risico opzoeken.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 11:39

In 2015 was dat al bijna 1700…
(9900 komen op de SEH.)

Die 700 kwam ui 1999. Wel heel lang geleden.

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 11:41

Het punt is niet zozeer alleen bij paardrijden maar bij veel ongelukken dat de ligtijd kort is. Een IC bed die bijvoorbeel 1-2 dagen bezet is na een operatie of ongeval is heel wat anders dan wat je bij corona ziet zowel op de IC als de verpleegafdelingen. Mensen liggen er heel lang en dat is wat de druk geeft.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 11:42

Spenk schreef:
Het punt is niet zozeer alleen bij paardrijden maar bij veel ongelukken dat de ligtijd kort is. Een IC bed die bijvoorbeel 1-2 dagen bezet is na een operatie of ongeval is heel wat anders dan wat je bij corona ziet zowel op de IC als de verpleegafdelingen. Mensen liggen er heel lang en dat is wat de druk geeft.

Ja. Dat zeg ik dus. Je mag er niets over zeggen want ligduur… :roll:
Elk bed bezet is er nu een teveel! Ook al is dat maar 1 of 2 dagen.
Ook jouw ongelukje kan net de operatie van een kankerpatient doen uitstellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 11:46

Probleem is alleen dat elke dat jij in de auto stapt of op je fiets de kans aanzienlijk groter is dat je een ongeluk krijgt dan dat je met sporten zo geblesseerd raakt dat je naar het ziekenhuis moet.

Dus je voorkomt niet dat er wat gebeurt en er een bed nodig is. Dat is altijd zo geweest en zal ook altijd zo blijven. Maar die corona bedden die nog steeds in stand worden gehouden omdat mensen zich niet willen laten vaccineren, zich niet aan maatregelen houden etc dát is nu het probleem. Wil je voorkomen dat er mensen in het ziekenhuis komen door ongelukken? Dan moeten we nu over naar een China lockdown. Je blijft thuis en je mag alleen 1 keer per week één iemand de deur uit sturen voor eten halen en verder niet.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 11:47

We hebben het nu wel over paardrijden maar wat dacht je van deelnemen aan het verkeer? Dat men tegenwoordig veel last heeft van het FOMO syndroom? Of dat iedereen nu lekker op wintersport gaat en denkt dat ze kunnen skiën?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 11:49

robert45 schreef:
Er gaan dagelijks vele mensen dood, die schijnbaar kerngezond waren. Voetballers vallen plots om tijdens trainingen. Mensen vertrekken van huis naar hun werk maar komen niet meer thuis. In alle gevallen heel sneu en voor de familieleden een drama.

Maar zodra het iemand is die aan corona overleden is dan is het wereldnieuws. Bijzonder hoe dat allemaal werkt/.

Sterker nog het is mét Covid19. Veel van de ´aan Covid19´ zouden toch overleden zijn aan wat dan ook van wat ze al mankeerden. Leeftijd, BMI, roken, drinken, diabetes, athmatische aandoeningen, noem maar op. Sommigen nota bene door eigen gedrag.
Het is allemaal in een angstcomplex onderhouden door het enige échte probleem; de golf maart/april. Daarna hebben we dat door gedrag onder controle gebracht en met vaccins is het risico gereduceerd.
De aard van het angstcomplex kan je zien in de op deze draad keiharde ontkenning van natuurlijke weerstand terwijl dat van begin af aan een licht aan het einde van de tunnel was.
Maar goed, ook u nog zijn er die een te hoog BMI niet als zorgbelastende factor willen zien.

Het goede nieuws, sorry Karuna, is dat we op weg naar de uitgang zijn door de hoge aantallen besmetten.
Gaat nog een paar maanden zwaar worden door veel opnames maar die zouden tóch opgenomen zijn, nu alleen in een korter tijdsspanne.
´Ja maar de zorg.´ Klopt. Het is óf de zorg belasten óf de maatschappij winter 2022 weer dicht. Haal maar personeel weg uit de privé sector. Als we met noodmaatregels opgesloten kunnen worden is dát met een noodmaatregel ook mogelijk. Een paar maanden geen cosmetische chirurgie geeft de publieke sector een klein legertje extra medisch personeel en zijn we er komende zomer vanaf!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 11:50

Verkeer is zeker het gevaarlijkst.
Zon 130.000 per jaar op de SEH.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 11:53

Huertecilla schreef:
Veel van de ´aan Covid19´ zouden toch overleden zijn aan wat dan ook van wat ze al mankeerden. Leeftijd, BMI, roken, drinken, diabetes, athmatische aandoeningen, noem maar op. Sommigen nota bene door eigen gedrag.

Kwatsch.
Iedereen sterft vroeg of laat, maar zonder corona was de grote meerderheid nog in leven.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 11:58

BigBen schreef:
Huertecilla schreef:
Veel van de ´aan Covid19´ zouden toch overleden zijn aan wat dan ook van wat ze al mankeerden. Leeftijd, BMI, roken, drinken, diabetes, athmatische aandoeningen, noem maar op. Sommigen nota bene door eigen gedrag.

Kwatsch.
Iedereen sterft vroeg of laat, maar zonder corona was de grote meerderheid nog in leven.

Zonder corona waren de mensen met onderliggend lijden wel aan iets anders overleden

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 12:01

Spenk schreef:
Maar die corona bedden die nog steeds in stand worden gehouden omdat mensen zich niet willen laten vaccineren, zich niet aan maatregelen houden etc dát is nu het probleem.

én???

De helft van de bevolking heeft overgewicht.
Dat geeft ook een grotere klap bij van de trap, het paard of fiets vallen :P

Hét punt is dat Covid19 volstrekt buiten elke redelijk perspectief is getrokken door het sensationaliseren gedurende en na maart/april 2022.
Daarna is de emotie volstrekt dominant over logica gebleven. Zie het hier uitzonderingen noemen en als evenwichtig tegenargument zien van honderdduizenden minder ziek.

Door vaccins en het mildere omicron kunnen we nu aan wéér een winter dicht ontsnappen. Dat is vele malen groter goed nieuws dat een slechte ervaring van een Boktster vóór er vaccins waren. Bijvoorbeeld.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 12:04

robert45 schreef:

Precies dit, mijn buurman is 2e kerstdag na 3 maanden ziek zijn aan kanker overleden en dat is hartstikke treurig.
Lijkt ook wel opzij geschoven te zijn, kanker waar 1 op de 4 mensen mee te dealen krijgt.

Nee lekker zeiken welke winkel essentieel is en dat de steden in de buurlanden zo druk bezocht worden nu. Wat een schande! :roll:
Leef eens wat meer want dat Covid kan ook nog een lang verhaal gaan worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 12:07

Popstra schreef:
Precies dit, mijn buurman is 2e kerstdag na 3 maanden ziek zijn aan kanker overleden en dat is hartstikke treurig.
Lijkt ook wel opzij geschoven te zijn, kanker waar 1 op de 4 mensen mee te dealen krijgt.

Dat is nu nog een probleem, maar niet lang meer.
Biden heeft beloofd kanker uit te roeien als hij verkozen zou worden, gezien hij nu president is heeft hij nog 3 jaar en dan zijn we er vanaf. Even volhouden dus.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 12:10

Nou kon dat maar, want als er iets een rot ziekte is.....

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 12:15

Zo, ik heb nog niet eerder zoveel onware en vreemde berichten bij elkaar gezien als op de laatste pagina’s …
-O-
Voorlopig laat ik dit topic even voor wat t is. Er stond regelmatig best interessante info tussen maar wat er nu gebeurt door een aantal :n

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 12:26

Needje schreef:
https://www.bloedwaardentest.nl/bloedon ... accinatie/

Als hij begin december z’n vaccin heeft gehad kan het dus prima dat de antistoffen van het vaccin waren.
Dus om het met zekerheid op Corona te gooien zonder een positieve test vind ik dan wel makkelijk.
Het kan ook een ander virus geweest zijn wat dit veroorzaakt heeft.

Ik schrijf alleen wat de artsen zeggen en wat in zijn dossier staat. Ik heb er verder de ballen verstand van. Zowel de longarts in het ziekenhuis als zijn huisarts geven aan astma door covid.
Mogelijkerwijs zal het vast ook anders kunnen zijn, geen idee. Meestal ga ik wel aardig uit van wat artsen me vertellen. Maar ik zal het linkje eens doorneuzen. Bedankt.

Ik heb het zelf voor zover ik weet niet gehad, ondanks dat mijn kinderen het hadden en mijn directe collega en daar prijs ik me gelukkig om. Ik ben 2 keer gevaccineerd, booster staat gepland.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 12:27

imaudy schreef:
Je kunt het wel uit zijn verband gerukt noemen, maar peanuts is toch wel een zeer afzwakkende term..

Ja, maar het rotte van die filmpjes is dus dat je niet ziet in welke context hij het heeft afgezwakt ;)
Dus die context is enorm relevant en bewust weggelaten. In sommige contexten is het natuurlijk ook peanuts.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 12:30

Van Covid naar kanker is wel een hele rare wending. Covid heeft niet alleen ellende gebracht. De regering heeft allemaal noodwetten er door kunnen drukken. Mensen die echt geloven dat we ooit een democratie hebben gehad, beginnen toch een beetje te twijfelen. Van in het begin in totaal niet nadenken zie ik hier op bokt toch steeds meer die toch beginnen te twijfelen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 12:31

Cer schreef:
Zo, ik heb nog niet eerder zoveel onware en vreemde berichten bij elkaar gezien als op de laatste pagina’s …

Laat ík nu juist een hoopgevende ontwikkeling zien in het hier ventileren van meer opinies dan alleen het gehamer op vaccineren en opsluiten want mógelijk van allen en dan mógelijk code zwart.
Dat er meer op de weegschaal gelegd wordt dan inderdaad tragische pechgevallen en het drama van vóór vaccins.
Ík zie daardoor een beter evenwicht. In de oorzaken en de oplossingen.
Gewéldig ook de opmerkingen van Gommers. Jammer dat die uit het verband getrokken zijn en daardoor ook van hun waarde ontdaan worden. Er is gewoon een eigenlijk nón probleem voor jongeren en ze wórden met van alles opgezadeld om risico-groepen uit een te krap bemeten zorg te houden. Hetzelfde mbt het vaccineren van 5 -12 jarigen is nóg helderder/stuitender.
Hoort óók gewoon in het hele verhaal thuis.

Hier gaan er gedurende het jaarwisselingsweekeinde weer 20 - 30 verkeersdoden vallen en tíg opnames van komen. Vrijwel alemaal drugs/alcohol als aanleiding.

Ondertussen nog steeds zelfdoding als grote doodsoorzaak en alles dicht voor de winter is geen oplossing dáárvoor.

Er is gewoon méér Cer dan alleen maar dat vermaledijde Covid19.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 12:38

Cer schreef:
-O-
Voorlopig laat ik dit topic even voor wat t is. Er stond regelmatig best interessante info tussen maar wat er nu gebeurt door een aantal :n

Helemaal mee eens...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 12:40

Echwel schreef:
Cer schreef:
-O-

Helemaal mee eens...

Ook eens.
En niet alleen de laatste pagina's maar de laatste weken.
Heb hem regelmatig ontstipt. Dan toch weer lezen want dit was eerder zo'n fijn informatief topic. En dan weer ontstipt, repeat...