Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 15:51

Shadow0 schreef:
SusanH, wat zou je wel willen? Op welke manier zou het voor jou wel goed worden ingevuld? Welke nadelen zou je wel aanvaardbaar vinden?

Pas open als dat testen niet meer nodig is. Gewoon wachten tot het veilig open kan als de besmettingscijfers laag zijn en de druk op de zorg weer binnen het normale is.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 15:52

SusanH schreef:
Shadow0 schreef:
SusanH, wat zou je wel willen? Op welke manier zou het voor jou wel goed worden ingevuld? Welke nadelen zou je wel aanvaardbaar vinden?

Pas open als dat testen niet meer nodig is. Gewoon wachten tot het veilig open kan als de besmettingscijfers laag zijn en de druk op de zorg weer binnen het normale is.

Dan gaat de economie kapot en worden miljoenen mensen diep ongelukkig. Lijkt mij ook niet de bedoeling.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 15:52

SusanH schreef:
Shadow0 schreef:

Ik denk dat, dat niet dit jaar nog is

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 15:53

Maar het is wel belachelijk veel geld (700 miljoen) wat daar nu naartoe gaat. Dan gaat men nog maar even niet 'n dagje uit. Geef eerst de gevaccineerden vrij baan in musea, dierentuinen, keukenhof, want die zitten in de nadagen van hun leven als bejaarden, terwijl gezinnen nog jaren de tijd hebben om al het gemiste weer in te halen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 15:53

elnienjo schreef:
Maar het is wel belachelijk veel geld (700 miljoen) wat daar nu naartoe gaat. Dan gaat men nog maar even niet 'n dagje uit. Geef eerst de gevaccineerden vrij baan in musea, dierentuinen, keukenhof, want die zitten in de nadagen van hun leven als bejaarden, terwijl gezinnen nog jaren de tijd hebben om al het gemiste weer in te halen.

Hoeveel denk je dat het kost als die bedrijven dichtblijven en de overheid hen overeind moet houden.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 15:56

Jij zeker gevaccineerd Elnienjo :)
Ik vind dat wel een hele bijzondere gedachte gang want vooral kinderen/pubers missen in deze tijd een hele boel van hun ontwikkeling.
Dat hebben de bejaarden allemaal wel gehad.
Mijn punt is, je doet het samen als samenleving.
Mogelijkheden moet je dus ook bieden voor iedereen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 15:57

karuna schreef:
Ik moet dadelijk ook 45 minuten rijden voor een test de dag ervoor. Een optie dichterbij is er niet. Wel was er keuze op 1,5 uur en bijna 2 uur. Enkele reis dan he. :P Ach voor zo af en toe geen probeem maar om dat maandelijks te doen nee dank je. :+

Ja inderdaad voor een keer te doen. Veel plezier en geniet van je uitje!!!

Zelf zie ik heel die testsamenleving niet zitten. Ik ga er ook niet aan mee doen. Telkens vooraf moeten testen zie ik gewoon niet zitten. Ik ben al gevaccineerd en dat vind ik voldoende. In plaats daarvan organiseer ik zelf wel iets met vrienden. Minder leuk dan echt naar een pretpark oid, maar voor nu prima. Zo hebben we vorige week bij een vriend op zijn werk in een loods de vouwwagen opgezet en gelogeerd. Lekker 2 dagen gekampeerd en daar samen wat leuke dingen gedaan. Morgen ga ik samen met de kinderen bij een vriendin en haar dochter lekker aan de high tea. De kinderen gaan eens logeren bij vriendjes of die logeren hier. We maken er zelf maar wat van. Voor mij mogen ze al dat geld investeren in het helpen van ondernemers en meer Pfizer inkopen en zsm vaccineren.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 15:59

MarlindeRooz schreef:
SusanH schreef:
Shadow0 schreef:

Dan gaat de economie kapot en worden miljoenen mensen diep ongelukkig. Lijkt mij ook niet de bedoeling.

De economie gaat ook kapot door dit systeem vind ik. Voor veel mensen niet haalbaar op deze manier. Ik denk dat heel veel mensen net als wij uit gaan stellen tot het wel weer normaal en zonder testen kan.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 16:00

elnienjo schreef:

Dat vind ik ook niet correct. Besef wel dat juist die kinderen en gezinnen voornamelijk al zo lang thuis zitten voor de kwetsbaren. Iedereen zit wat dat betreft in hetzelfde schuitje, terwijl Corona maar voor een klein deel echt gevaarlijk is. Ik vind dat je hier dan ook geen groepen in mag buitensluiten. Wel vind ik dat ze eens moeten gaan kijken naar dan ook een vaccinatiepaspoort om daar dan ook mee binnen te kunnen komen ipv negatieve test.

lenaa_tje

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 16:03

Maar Vayo het lastige daaraan is toch dat iemand die gevaccineerd is wel andere kan besmetten toch? Of is dit ontkracht?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 16:07

lenaa_tje schreef:
Maar Vayo het lastige daaraan is toch dat iemand die gevaccineerd is wel andere kan besmetten toch? Of is dit ontkracht?

Die kans is heel klein.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 16:08

MarlindeRooz schreef:
lenaa_tje schreef:

Die kans is heel klein.

Dan zeg ik een combi van!
Er zijn te weinig mensen die nu de mogelijkheid hebben op een inenting. Dus dat testen moet dan ook beschikbaar blijven.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 10-04-21 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 16:08

lenaa_tje schreef:

Israël geeft aan dat de kans om nog iemand te besmetten erg omlaag gaat/minimaal is. Ook dierproeven laten dit zien. Dat bericht uit Amerika is ontkracht door enkel van Dissel.

Het is nog niet bevestigd dat je als gevaccineerde weinig kans maakt iemand nog te kunnen besmetten, maar ik vind het krom dat veel mensen roepen dat gevaccineerden gewoon kunnen besmetten. Daar zijn namelijk ook helemaal geen bewijzen voor.
Ik mag hopen dat hier nu actief onderzoek naar gedaan wordt en dit wel eerlijk naar buiten gebracht wordt. Ik vermoed dat dit soort info echt niet naar buiten gebracht zal worden.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 16:10

Probleem is denk ik dat veel mensen nog niet ingeënt zijn waardoor je die cijfers dus nog niet hebt. Als die mensen zelf niet testen kom je ook niet tot gegevens tenslotte.
Ik vind de verhalen over zieke bejaarden ondanks inenting wel spannend namelijk

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 16:12

lenaa_tje schreef:
MarlindeRooz schreef:
lenaa_tje schreef:

Die kans is heel klein.

Dan zeg ik een combi van!
Er zijn te weinig mensen die nu de mogelijkheid hebben op een inenting. Dus dat testen moet dan ook beschikbaar blijven.

Maar die andere optie, wel geënt, wordt niet meegenomen in de corona check app. Dat zou imo wel moeten. Dat je of met een negatieve test uitslag, of een bewijs van vaccinatie of recent doorgemaakte besmetting binnen zou moeten kunnen komen. Als je dan toch voor deze optie kiest met een bewijs vooraf ga dan all the way.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 16:13

lenaa_tje schreef:
Probleem is denk ik dat veel mensen nog niet ingeënt zijn waardoor je die cijfers dus nog niet hebt. Als die mensen zelf niet testen kom je ook niet tot gegevens tenslotte.
Ik vind de verhalen over zieke bejaarden ondanks inenting wel spannend namelijk

Maar vaak is die info niet volledig of correct en blijkt dat de besmetting voor de eerste of tweede vaccinatie heeft plaats gevonden. Daarnaast kan er sprake zijn van personeel dat niet gevaccineerd is dus gewoon kan besmetten. Ik vind het voornamelijk spookverhalen.

Ik ben al eind jan. gevaccineerd en heb nog gebeld of ik naar aanleiding hiervan ergens aan mee kon doen om dit te onderzoeken, maar dat was niet mogelijk. Het lijkt mij dat er nu na 3 maanden vaccineren wel meer over gezegd kan worden dan dat er nu naar buiten gebracht wordt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 16:26

MarlindeRooz schreef:
nynke55 schreef:
De consument betaald toch altijd? Of het nu linksom of rechtsom is. Wie moet er anders betalen, de kabouters?

Overheid?

Ik moet straks misschien ook testen om naar de uni te gaan. Denk je dat ik dat kan betalen?

Zou niet eerlijk zijn als mensen niet eens uit eten kunnen omdat ze minder inkomen hebben dan iemand anders. Ik vind dat als de overheid testen verplicht stelt zij deze ook moeten faciliteren. Of voor een lage prijs beschikbaar stellen.

Maar je hebt altijd mensen die het niet kunnen betalen door minder inkomen. Dat is in normale tijden niet anders. Dus wat is het verschil met nu?

Niet dat ik het niet met je eens ben hoor, maar dat verschil heb je altijd al.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 16:28

Voor mensen met een minder inkomen zijn fondsen aan te vragen voor een dagje uit. Daaruit zou dan ook de test betaald moeten worden.

Na een pilot periode zou ik het liefst zien dat de testkosten voor de mensen zelf is bij plezier uitjes.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 16:29

Er zit een verschil tussen niet naar een pretpark kunnen of een drankje doen op het terras natuurlijk.
Nu doen beide mee in deze test experimenten. Als iemand die minder inkomen heeft niks meer kan en mag is de situatie wel heel anders.
Zoals ik schreef trek dit recht op basis van inkomen en geef een vergoeding voor een aantal testen. Echt ingewikkeld is het niet.
Dat gebeurd nu ook voor sportende kinderen, zwemkaartjes etc etc.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 16:31

lenaa_tje schreef:
Er zit een verschil tussen niet naar een pretpark kunnen of een drankje doen op het terras natuurlijk.
Nu doen beide mee in deze test experimenten. Als iemand die minder inkomen heeft niks meer kan en mag is de situatie wel heel anders.

Er zit ook verschil in uitgaven patronen (al dan niet door bewuste keuzes), waardoor bij de een een bepaald inkomen wel toereikend is voor uitjes en bij een ander niet. Waar ga je in godsnaam de grens trekken?

Die hele testsamenleving lijkt me totaal onwenselijk en polariserend

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 16:32

In de overgangsfase is het inderdaad lastig, maar zodra iedereen de kans heeft gehad om zich te laten vaccineren. vind ik dat het testen op eigen kosten mag. Wel vind ik dat de overheid wel heel goed naar de kosten van die testen mag kijken, of dat een beetje reëel is.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 16:34

nynke55 schreef:
In de overgangsfase is het inderdaad lastig, maar zodra iedereen de kans heeft gehad om zich te laten vaccineren. vind ik dat het testen op eigen kosten mag. Wel vind ik dat de overheid wel heel goed naar de kosten van die testen mag kijken, of dat een beetje reëel is.

Vind je dat die regel dan ook ingesteld moet worden voor andere virussen? Dat je zonder griepprik moet testen of je geen griep hebt, voor je bijvoorbeeld uit eten mag?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 16:35

996981 schreef:
lenaa_tje schreef:

Er zit ook verschil in uitgaven patronen (al dan niet door bewuste keuzes), waardoor bij de een een bepaald inkomen wel toereikend is voor uitjes en bij een ander niet. Waar ga je in godsnaam de grens trekken?

Die hele testsamenleving lijkt me totaal onwenselijk en polariserend

Dat is een andere discussie :)
Dat kan je nu ook stellen voor zaken die inkomensafhankelijk zijn.
Daar kan je het mee oneens zijn. Ook prima.
Ik vind het wel prima en bij mij er van bewust dat ik daaraan mee betaal.
Ik ben voor een verzorgingsstaat.

Ook nu kan een minima gezin niet naar de Efteling met of zonder gratis test maakt dat niet anders.
Ik vind daar wel wat van als iemand ook niet meer naar het terras kan.
Dus moet je dat dus niet verzwaren

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 16:37

996981 schreef:
nynke55 schreef:

Vind je dat die regel dan ook ingesteld moet worden voor andere virussen? Dat je zonder griepprik moet testen of je geen griep hebt, voor je bijvoorbeeld uit eten mag?

Nee, dat vind ik niet, aangezien griep niet zulke verstrekkende gevolgen heeft als covid. Net zo min als een verkoudheid.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 16:38

lenaa_tje schreef:
Dat is een andere discussie :)
Dat kan je nu ook stellen voor zaken die inkomensafhankelijk zijn.
Daar kan je het mee oneens zijn. Ook prima.
Ik vind het wel prima en bij mij er van bewust dat ik daaraan mee betaal.
Ik ben voor een verzorgingsstaat

Dat is mijn punt ook. Bij Corona wordt ineens de verantwoordelijkheid bij de burger gelegd; of vaccineren, of testen op (waarschijnlijk) eigen kosten. Dit is bij andere ziektbeelden en virussen toch ook niet het geval en heeft toch juist niets te maken met een verzorgingsstaat?