Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 22:03

verootjoo schreef:
Jeetje, dit vind ik wel erg paranoïde hoor :o
De kans dat je besmet wordt via een pak rijst van de supermarkt is echt te verwaarlozen zo klein.

Anders was de hele bevolking al besmet :=

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 22:04

imaudy schreef:
Morrie schreef:
AH brengt bij ons de boodschappen ‘s avonds, ik ruim ze op, was m’n handen goed en ga naar bed. De dag erop gebruiken we wat we nodig hebben.
Vriendin van me neemt alle boodschappen af met chloor en ruimt ze op met handschoenen aan. Zo ver ga ik niet.

Die vriendin gaat wel wat ver! Blijft die chloorlucht niet aan je boodschappen hangen dan?

Geen idee, “spreek” haar vanaf half maart alleen online. Ik zie behalve mijn echtgenoot niemand meer live

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 22:05

Lolaliza schreef:
Morrie schreef:
AH brengt bij ons de boodschappen ‘s avonds, ik ruim ze op, was m’n handen goed en ga naar bed. De dag erop gebruiken we wat we nodig hebben.
Vriendin van me neemt alle boodschappen af met chloor en ruimt ze op met handschoenen aan. Zo ver ga ik niet.

Echt niet
Mijn kinderen zijn opgegroeid buiten tussen de paarden ,op blote voeten aan de stallen ,alles beetnemen ..in de mond stoppen ,zijn amper ziek geweest
Mijn zus daarentegen poetst alles met dettol of bleek ..lijkt bijna op smetvrees ..haar kinderen zijn ook zo opgegroeid met alles netjes , vaak wassen en ontsmetten en die waren meer ziek dan gezond

Grappig dat jullie zo verschillend zijn! Ken genoeg mensen die uit de kraan durven te drinken waar de slang aan zit waarmee de paarden gewassen worden.. dan denk ik omg :')

_Penotti

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 22:09

Handen wassen na bezoek aan supermarkt of andere openbare plaatsen heb ik altijd gedaan. Zeker met winkelwagentjes en geld. Gatver.

Maar ik laad meteen de boodschappen uit.
Was groente en fruit altijd al.
En eet het ook meteen op zou ik trek hebben.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 22:11

imaudy schreef:
Grappig dat jullie zo verschillend zijn! Ken genoeg mensen die uit de kraan durven te drinken waar de slang aan zit waarmee de paarden gewassen worden.. dan denk ik omg :')

Ik desinfecteer nu mijn boodschappen. Maar dit wat jij schrijft doe ik ook :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 22:14

Boodschappen desinfecteren is absoluut niet nodig. Dat schiet echt door de verkeerde kant op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 22:14

imaudy schreef:

Wat maakt dat uit als het gewoon kraanwater is? :+

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 22:17

Sheran schreef:
imaudy schreef:

Ik desinfecteer nu mijn boodschappen. Maar dit wat jij schrijft doe ik ook :')

Haal jij de slang er eerst af? Eentje raapte eens de slang van de grond en deed de slang in een leeg flesje toen dacht ik echt ooooohhhh

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 22:19

Ik zou het beide kunnen doen :'). Ik zou wel in het laatste geval even het uiteinde van de slang een beetje afspoelen, zodat er geen modder/mest meer aan zit :')

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 22:30

bigone schreef:
Boodschappen desinfecteren is absoluut niet nodig. Dat schiet echt door de verkeerde kant op.

Inderdaad Bigone. Te bizar voor woorden.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 22:32

Iedereen heeft in deze tijd zo zijn coping mechanisms...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 22:34

Verbouw gewoon lekker mijn eigen groente. Straks nog steeds verse sla, andijvie en spinazie.

Maar boodschappen schoonmaken doe ik niet en eet waar ik trek in heb. Goed handen wassen is belangrijker.

Dat door het natte weer onkruid weelderige aan het groeien is. |o

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 22:36

Marcella schreef:
Verbouw gewoon lekker mijn eigen groente. Straks nog steeds verse sla, andijvie en spinazie.

Maar boodschappen schoonmaken doe ik niet en eet waar ik trek in heb. Goed handen wassen is belangrijker.

Ja de brandnetel groeit overal. Nou ja, kan je ook eten he

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 22:37

Marcella schreef:

Als ik iets goed was zijn het de andijvie en sla uit eigen tuin :D

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 22:43

Ik ga wel eens met zo'n groene gras kwijlplek van mijn pony op mijn shirt of jas naar de winkel. Zaten laatst ook wat haartjes op mijn broek enzo. Kan dat wel? Of is het een voordeel omdat mensen dan beter afstand houden? :+

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 22:47

Ja andijvie en sla kunnen nu wat extra protein bevatten. :')

Ben vandaag even snel naar de karwei geweest was eigenlijk niet de bedoeling, want had geen mondkapje bij mij. Maar daarvoor wel druk bezig geweest met riet uit de sloot te halen dus stonk heerlijk. Iedereen hielt wel ruim afstand. _O-

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 22:48

Marcella schreef:
Ja andijvie en sla kunnen nu wat extra protein bevatten. :')

Ben vandaag even snel naar de karwei geweest was eigenlijk niet de bedoeling, want had geen mondkapje bij mij. Maar daarvoor wel druk bezig geweest met riet uit de sloot te halen dus stonk heerlijk. Iedereen hielt wel ruim afstand. _O-

Oh dat stinkt heel erg ja, paarden zijn er wel gek op!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 22:54

Gratis af halen hoor dat riet wel zelf wat meenemen om in te stoppen.

Ja stonk aardig maar wist gewoon dat als ik thuis zou zijn ik niet meer weg zou gaan. Volgende keer doe niet de sloot ingaan als er niemand op het complex meer is. Kwam aardig vast te zitten in de zuigende modder met waadpak aan.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 06:52

imaudy schreef:

Tenzij jij die slang op hele rare plaatsen stopt is daar toch niets mis mee?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 06:54

Ik sta altijd in mijn paardrijdbroek in de winkel. Of in de joggingbroek die ik thuis altijd draag. Hahaha.

De boodschappen laten we in de tas in de kelder staan en pakken eerst de voorraad uit de kelder. Doen we nieuwe boodschappen dan pakken we de tas uit en gebeurt dit opnieuw zo. Kleine moeite om het te scheiden. We doen voor een week boodschappen dus altijd genoeg in huis. Groente en fruit wordt gewassen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 07:15

Ik heb een eigen s0ort boodschappenkarretje omdat ik normaal de karren al smerig vind omdat kinderen er gewoon met hun schoenen in zitten enz..
Gooi de boodschappen erin met zelfscan en berg ze thuis op..
Nu bestel ik meeste, kan mooi 1 tot 2x per maand en het vers wordt even snel, meestal vroeg op de markt gehaald.

Ik haat al dat verpakkingsmateriaal,,,, Dus als ik in de supermarkt groente koop pak ik meestal los

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 08:26

bigone schreef:

Ik was al mijn boodschappen ook en je wil niet weten hoeveel vuil daar nog afkomt.
Baad het niet ? Schaden doet het zeker niet denk ik dan maar. Verpakkingen haal ik daar waar dat kan al meteen weg

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 08:44

imaudy schreef:
Ik ga wel eens met zo'n groene gras kwijlplek van mijn pony op mijn shirt of jas naar de winkel. Zaten laatst ook wat haartjes op mijn broek enzo. Kan dat wel? Of is het een voordeel omdat mensen dan beter afstand houden? :+

Zowieso houden ze mooi afstand als je lekker naar paard ruikt en vooral als je de schoenen aanhebt waar je stallen mee gemest hebt :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 09:43

Willl65 schreef:
bigone schreef:

Ik was al mijn boodschappen ook en je wil niet weten hoeveel vuil daar nog afkomt.
Baad het niet ? Schaden doet het zeker niet denk ik dan maar. Verpakkingen haal ik daar waar dat kan al meteen weg

Met boodschappen desinfecteren bedoel ik dus de verpakkingen , het verse spul dat gesneden of zo gegeten word wast iedereen denk ik wel. Maar je gaat toch niet een pak macaroni wassen ? Of wel ?

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 09:45

groente en fruit was ik zeker wel, onverpakt zelfs met water en zeep als dat gaat :+ verder doe ik weinig anders behalve dan goed handen wassen na de boodschappen. Het enige wat ik echt niet meer doe is van die onverpakte broodjes, die je met een tang uit zo'n bak moet vissen, kopen. Maar dat deed ik eigenlijk al niet meer sinds ik nog voor corona al regelmatig zag dat mensen (en niet alleen kinderen) er aan zaten met hun handen en dan vervolgens terug legden :x