Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 08:25

sureido schreef:
Ik snap het ook wel inderdaad (en ik zou ook wel gaan) < maar dat zal denk ik de leeftijd zijn.

Wat heeft wel of niet gaan met leeftijd te maken? Mensen van alle leeftijden maken domme en verstandige keuzes.

Ik zou niet naar Griekenland gaan. Eerst allemaal hutjemutje in het vliegtuig en daarna ook niet getest kunnen worden in Griekenland mocht je klachten krijgen. In quarantaine in Griekenland is dan ook weer niet de bedoeling, je gaat maar lekker het vliegtuig weer in met lichte symptomen.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 08:27

ChantalSmook schreef:
https://www.amazon.de/-/nl/KETONG-Einwe ... dealsnl-21

Ik zag trouwens deze mondkapjes. 50 stuks voor 6.95 inclusief verzenden.
Ik weiger om vrijwillig situaties op te zoeken in mn vrije tijd waarbij ik een mond kapje moet. Maar mocht ik in nood toch eens met OV moeten wel fijn iets te hebben. Vorig jaar namelijk ook een poos met de bus naar het werk gemoeten ivm auto pech bv.

Misschien ook voor anderen iets.

Zijn dit goede maskers, beschermen ze nog wel iets? Lever tijd maakt me niet uit. Wil ze in huis hebben voor het geval het misschien op meer plaatsen nodig is.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 08:29

Nou, ik denk dat ik met mijn leeftijd minder kans heb op een IC bezoek dan iemand van 60 niet waar? :+ Ik wil zelf echt heel graag op vakantie dus ik zou gewoon gaan. Zou ook naar de kroeg gaan of naar een feest als het weer mag. Dat mensen dat niet willen is ook een keuze toch. Maar ik ga naar Mallorca en Spanje heeft nog echt helemaal niets laten weten erover dus dat zal wel niet doorgaan. En als het wel doorgaat zal het zeker niet zo’n vakantie worden als wij wilden.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 08:30

pien_2010 schreef:
Elnienjo, snappen doeo ik het wel. Griekenland is al zo arm en het toerisme is een super belangrijke bron. De overheid kan het land ook niet zomaar om laten vallen want dat gaan teveel (terechte) volksonrust geven met alle risico van dien. Mensen hebben gewoon eten en drinken nodig. In Griekenland staat vaak meer nog dan in andere landen het water tot aan hun lippen.

Juist omdat ze van toerisme afhankelijk zijn zou ik met een plan komen waardoor de toeristen zich veiliger kunnen voelen. Ze halen zichzelf trouwens ook wel wat op de hals zeg! Zijn ze zelf bijna virusvrij daar en importeren ze toeristen uit brandhaarden.

sureido

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 08:31

Ja, ik denk wel dat ze er veel spijt van gaan krijgen in Griekenland want die besmettingen zullen na de zomer wel oplopen.

NatasjavEJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 08:33

Destination schreef:
rockwitch schreef:
Pff vanochtend even enorme schrik. Zoontje van 5 lag ineens als een zeehond te blaffen in bed en had het benauwd. Inmiddels is het alweer een stuk beter, dus ik vermoed een soort kroep aanval. Maar goed kan wel school en opvang etc afbellen want daar mag hij niet heen. En straks voor de zekerheid maar ff de huisarts. Maar zoals hij nu klinkt is het alweer ver over.

Oef, dat is schrikken :(:)

https://m.hln.be/nieuws/buitenland/elk- ... ~a4bcd974/

Griekenland heeft een plan waarmee toeristen vanaf juli het land weer kunnen bezoeken.

Deze hoorde wij zaterdag van onze Griekse vrienden inderdaad. Ik ben wel benieuwd of wij dan vanuit Nederland ook echt mogen gaan.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 08:34

sureido schreef:
Nou, ik denk dat ik met mijn leeftijd minder kans heb op een IC bezoek dan iemand van 60 niet waar? :+ Ik wil zelf echt heel graag op vakantie dus ik zou gewoon gaan. Zou ook naar de kroeg gaan of naar een feest als het weer mag. Dat mensen dat niet willen is ook een keuze toch. Maar ik ga naar Mallorca en Spanje heeft nog echt helemaal niets laten weten erover dus dat zal wel niet doorgaan. En als het wel doorgaat zal het zeker niet zo’n vakantie worden als wij wilden.

Het werd alleen niet duidelijk in je bericht wat je bedoelde, je zei alleen ‘maar dat zal denk ik de leeftijd wel zijn’ En of je meer of minder kans hebt om op de IC te belanden hangt van ontzettend veel factoren af. Als jij een slechte basisgezondheid met veel onderliggende problemen hebt, maak je meer kans dan een gezond iemand van 60.

Ik snap trouwens oprecht de drang naar een kroeg of discotheek niet. Dat is haast vragen om problemen, kijk maar naar Seoul, waar 1 ziek iemand veel meer mensen heeft besmet. Daar zijn nu meer dan 100 nieuwe gevallen gelinkt aan het bezoek aan de nachtclub.

https://www.bbc.com/news/live/world-52627824

NatasjavEJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 08:36

sureido schreef:
Ja, ik denk wel dat ze er veel spijt van gaan krijgen in Griekenland want die besmettingen zullen na de zomer wel oplopen.

Ik denk dat het kiezen tussen twee kwaden is. Het land is bijna volledig van toerisme afhankelijk.

Geen toeristen laten komen zou betekenen dat het land echt volledig failliet gaat.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 08:42

Ik heb nergens last van verder :D.

En ik heb zeker drang om naar de kroeg te gaan, ik ging zo’n 2-3 keer per week dus dat was wel gewoon een deel van mijn studenten leven. Dat ik aangeef dat ik dat wil zegt toch verder niks?! Dat is hetzelfde als iemand naar de kapper wilt, maar ook niet kon gaan omdat het niet mocht. Ik zeur d’r verder ook niet om want ik snap prima dat dit niet gaat hoor. Maar ik zou het wél heel graag willen als het weer mag. Dus kom maar door met dat vaccin voor ik een oude trien ben.

Jup Natasja, hetzelfde als hier er ook word gekozen om weer dingen te openen met risico van dien. Keuze tussen economie en gezondheid is er een die ik gelukkig niet hoef te maken.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 08:44

NatasjavE schreef:
Destination schreef:
Oef, dat is schrikken :(:)

https://m.hln.be/nieuws/buitenland/elk- ... ~a4bcd974/

Griekenland heeft een plan waarmee toeristen vanaf juli het land weer kunnen bezoeken.

Deze hoorde wij zaterdag van onze Griekse vrienden inderdaad. Ik ben wel benieuwd of wij dan vanuit Nederland ook echt mogen gaan.

Zou je zelf willen gaan? Zo hutje mutje in een vliegtuig. Ik moet er nog even niet aan denken geloof ik.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 08:48

Dan blijft men maanden keurig thuis en neemt alle voorzorgsmaatregels en dan stap men wel liefst zo spoedig mogelojk in een vliegtuig naar een land waar de gezondheidszorg nou niet bepaald een hoogstandje is. Dat kan ik niet begrijpen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 08:50

Popstra schreef:
Dan blijft men maanden keurig thuis en neemt alle voorzorgsmaatregels en dan stap men wel liefst zo spoedig mogelojk in een vliegtuig naar een land waar de gezondheidszorg nou niet bepaald een hoogstandje is. Dat kan ik niet begrijpen.

Gevalletje als het mag dan ....

Merk met 1 dag al verschil op straat ook nu weer heel veel meer mag.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 08:52

sureido schreef:
Popstra schreef:

Gevalletje als het mag dan ....

Merk met 1 dag al verschil op straat ook nu weer heel veel meer mag.

Dat iets mag betekent niet dat het verstandig is. Als maatregelen worden versoepeld, betekent dat alleen maar dat er voldoende ruimte is op de ICs en dat de R0 laag genoeg is. Als de R0 dan ineens weer omhoog schiet, kunnen de versoepelingen ook weer teruggedraaid worden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 08:52

Rockwitch hopelijk niks ernstigs met je zoontje. Wel schrikken zoiets.

Net dochter stukje mee op gefietst naar school. Maf hoor stil huis na 8 weken. Al is het ook weer lekker. Zij had er zoveel zin in. En daarna naar de appie. Karretje zelf schoon maken. Niet handig, want je hebt nu een oploopje bij de karren al, en het was nog niet eens druk. Ik ga dus maar zelf schoonmaakdoekjes in de tas stoppen. Kan ik karretje pakken en afstand houden.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 08:55

Maar, we roepen nu al wéken dat er verwachting is dat die weer omhoog schiet omdat er op straat zo druk was (Pasen bijvoorbeeld, dat mensen naar elkaar toegingen etc) en dat is niet gebeurt tot nu toe < GELUKKIG. Misschien dat het virus nu echt even mindert en dat het net als griep in de winter weer terugkeert? Of kan dat niet. Of weten we dat niet :D

Ook valt het misschien mee omdat mensen nu écht thuisblijven met klachten? Dat was eerst ook niet.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 08:56

En afstand houden op straat. Dat helpt natuurlijk ook.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 08:57

Nou, in Wuhan zijn weer nieuwe besmettingen en gaan ze nu iedereen daar testen. Bron; Het Parool
Ik denk dat het inderdaad met golven komt.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 09:00

Popstra schreef:
Nou, in Wuhan zijn weer nieuwe besmettingen en gaan ze nu iedereen daar testen. Bron; Het Parool
Ik denk dat het inderdaad met golven komt.

Was daar echt alles open? Die zijn wel een maand of zo Corona vrij geweest of niet?

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 09:14

SusanH schreef:
En afstand houden op straat. Dat helpt natuurlijk ook.

Voor zover dat nog toegepast wordt. :roll:

Ik vind het ook spannend hoor, de versoepeling van de maatregelen. Hoop dat we het ons kunnen permitteren zonder dat er een nieuwe piek ontstaat. De tijd zal het leren.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 09:15

kappers aan klanten geen gebrek nu, dus verhogen ze de prijzen

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 09:21

Ik vraag me alleen af hoe ze dat in Griekenland gaan doen met het eten nu buffetten niet zijn toegestaan.

Dan wordt het vanaf de kaart bestellen, net zoals in een "normaal" restaurant denk ik. Zal wel even omschakelen zijn voor alle all inclusief hotels.

Ik weet niet wat ik er van vind. Als ik heel specifiek een all in had geboekt, dan had ik wel even goed met de reisorganisatie overlegd hoe nu verder. Want ik boek niet vaak all in, maar àls ik dan all in boek, doe ik dat echt voor de buffetten.

Gelukkig zullen er ook genoeg mensen zijn die niet all in geboekt hebben.

(En als ik met mijn oma zou reizen, had ik direct geannuleerd, die lust al niets van een lopend buffet, laat staan als ze van een kaart moet eten, gaat nooit lukken)

NatasjavEJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 09:25

Astorga schreef:
Zou je zelf willen gaan? Zo hutje mutje in een vliegtuig. Ik moet er nog even niet aan denken geloof ik.

Ja ik denk het wel.

Het schijnt dat juist in een vlieftuig vanwege de luchtcirculatie de kans op besmetting juist vrij klein is.

Als dan iedereen een mondkapje op heeft en een gezondheidsverklaring heeft durf ik het wel aan denk ik.

Ja er is altijd een risico. Maar als ik kijk hoe ik boodschappen doe in de AH. Daar moet ik op sommige momenten echt moeite doen om op 1,5 meter te blijven. Daar loop je ook een risico om besmet te worden.

Daar ter plekke kunnen zorg ik dat ik op afstand boodschappen bestel. Hebben we ons eigen santitair, liggen niet op een overvol strand. Etc, Etc.
(We zitten daar op een zeilboot)

Maar eerst maar eens rustig afwachten. Het duurt nog even,

Meeste mensen eten in Griekenland in een Taverna op een terras mvdende. Griekenland is niet een echt All-Inclusive land. Ze zijn er wel hoor. Maar niet zoveel als in Turkije.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 09:30

Ik heb een bloedhekel aan buffetten, sowieso vind ik het helemaal niks, al die mensen die boven het eten hangen. Wat dat betreft vind ik dat ze helemaal wel afgeschaft mogen worden. Ha, ik kan sowieso niet zo veel met van die hele moeilijke eters, mijn moeder was er ook zo een. Er is in ieder restaurant wel iets te vinden wat je wel lekker vind, denk ik dan.

Maar no way dat ze mij voorlopig in een vliegtuig of hotel krijgen, laat staan in een kroeg ...

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 09:32

Popstra schreef:

Ja precies.
En maar afgeven op iemand die misschien eens een persoon teveel bezoek ontvangt.
Van mij mag elk vliegtuig uit die landen hier bij aankomt 2 weken op kosten van de reiziger in quarantaine.
Flauwekul perse weg moeten, skip dat toch een jaar.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 09:34

besmetting in vliegtuigen vrij klein?? Ik dacht juist groot omdat dat luchtsysteem constant rond gaat in het vliegtuig.