Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 23:50

Christiene

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 07:23

Er staat jongeren.. nou ik ken zat ouderen en ertussen die er ook geweest zijn.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 08:20

Klopt maar denk dat ouderen er meer rekening mee houden dan de meeste jongeren.
Ik snap ook niet dat er nu nog mensen op vakantie gaan naar geel of oranje gebieden, wij willen ook erg graag op vakantie maar wachten even tot volgend jaar.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 08:26

Maar die ouderen hebben doorgaans een iets andere vakantie en staan niet te feesten...

Tsja t was te verwachten toen alle grenzen weer open gingen.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 08:26

chanicha schreef:
Ik snap ook niet dat er nu nog mensen op vakantie gaan naar geel of oranje gebieden, wij willen ook erg graag op vakantie maar wachten even tot volgend jaar.

Ik moet zeggen dat ik in mijn omgeving meer jongeren zie die het serieus nemen dan ouderen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 08:27

Wij waren van de zomer ook naar Frankrijk
Campings daar was het veel beter geregeld dan de campings in Nederland

Ruimere plekken en je kon voldoende afstand houden

Het is net als het leven momenteel overal
Je moet zelf nadenken bij wat je doet

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 08:29

Die tweede golf ging hoe dan ook komen. Zag je mijlenver aankomen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 08:31

_Reneee schreef:

Ja, maar alleen door het gedrag van mensen... Hij ging niet 'sowieso' komen. We hadden hem niet hoeven hebben.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 08:39

Josien_ schreef:
chanicha schreef:

Ik moet zeggen dat ik in mijn omgeving meer jongeren zie die het serieus nemen dan ouderen.

Gewoon niet alle leeftijden op een hoop gooien qua gedrag, er is in elke leeftijdsgroep een deel dat zich niet aan de regels houdt, zowel oud als jong.
En ik snap wél dat mensen als het kan even op vakantie gaan.wij zouden dit jaar ook niet gaan en zijn wel geweest en als je je aan regels houdt loop je thuis misschien nog wel meer kans om besmet te raken dan op sommige vakantie locaties, puur omdat het er uitgestorven is ( bij ons dan)het risico dat het oranje wordt terwijl je er bent is er een die je in moet calculeren
Laatst bijgewerkt door knollentuin op 04-10-20 08:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 08:40

purny schreef:
Doordat iedereen lekker naar Spanje en Frankrijk is geweest zitten we nu wel met een tweede golf...

Op de rapporten van rivm september
22% uit Duitsland..nog geen 2 %Spanje

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 08:47

Tja is die tweede golf alleen maar door de vakanties? Denk het niet. Afgelopen nacht was er in mijn dorp een of ander feest met harde muziek. Die golf komt er omdat mensen zich niet aan de coronaregels houden. Zowel binnenland als buitenland. Dus om t nu alleen op t buitenland te gooien.

Overigens werk ik na de vakantie gewoon weer fulltime thuis. Lijkt toch bijna op quarantaine _O-

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 09:28

Aan de stam van het virus konden ze zien dat het dezelfde was als Spanje en Zuid Frankrijk.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 09:57

purny schreef:
Doordat iedereen lekker naar Spanje en Frankrijk is geweest zitten we nu wel met een tweede golf...

Jij krijgt de award voor kort uit de bocht reactie van het jaar! *\o/*

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 10:03

Nee hoor, dat heeft het RIVM zelf aangegeven. Zie de link hierboven.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 10:10

Fitzroy schreef:

Ze hebben idd zelf gezegd dat de jongeren het mee hebben genomen van vakantie in Zuid Frankrijk en Spanje.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 10:11

Fitzroy schreef:

alleen had slechts 9,6 % vd positieven een reishistorie ( 67 % geen reishistorie , 23,2 % niet vermeld ) vanaf 6 juli
afgelopen week zelfs nog veel minder reishistorie

dus het overgrote deel van de besmettingen komt echt niet vh reizen

van die 9,6 % waren Spanje , Frankrijk , Duitsland en Turkije de koplopers

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 10:15

Ik ken de cijfers niet maar voor iedereen die geen moeite neemt om de link te lezen, hier de quote van Van Dissel.

De tweede coronagolf waar Nederland nu mee te maken heeft, kan volgens RIVM-voorman Jaap van Dissel goed worden vergeleken met de eerste golf in maart. Die werd waarschijnlijk veroorzaakt door mensen die uit Noord-Italië en Oostenrijk terugkwamen van skivakantie, en dankzij het carnaval het virus in Nederland verspreidden. Nu waren het name de jongeren die in Zuid-Frankrijk en Spanje op vakantie zijn geweest die het virus meebrachten, en dat via feesten en studentenhuizen verder verspreidden.

Via de jongeren kregen ouderen het ook, die op hun werk anderen weer besmetten. En via familie is het uiteindelijk ook weer in verpleeghuizen terechtgekomen, concludeert het RIVM.

De opleving van het aantal besmettingen sinds de zomer noemt het RIVM 'plotseling'. Uit een eerste analyse van clusters met besmettingen, en onderzoek in het Erasmus MC naar het genetische materiaal van het virus, denken ze nu te hebben kunnen achterhalen hoe dat kon gebeuren. "Het geeft een duidelijke en geloofwaardige duiding van wat er nu gaande is", aldus Van Dissel.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 17:46

Sheran schreef:
_Reneee schreef:

Ja, maar alleen door het gedrag van mensen... Hij ging niet 'sowieso' komen. We hadden hem niet hoeven hebben.

Natuurlijk wel. Je hebt ook ieder jaar een griepgolf.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 18:10

Ik vind dit wel heel kort door de bocht.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 18:33

_Reneee schreef:
Sheran schreef:

Natuurlijk wel. Je hebt ook ieder jaar een griepgolf.

Maar tegen griep hebben we geen maatregelen/social distancing/whatever.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 06:56

Klopt, dit is ook veel heftiger. Maar wat ik bedoel te zeggen is dat we in het najaar met z’n allen weer naar binnen gaan en ook een slechtere weerstand hebben. Dan is de kans op besmettingen gewoon veel groter. Ik vind niet dat je het af kunt schuiven op mensen die op vakantie zijn geweest.

De enige die we in mijn ogen hierop aan kunnen kijken zijn de Chinezen die bizar met hun dieren omgaan.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 07:36

Detroit schreef:
Tja is die tweede golf alleen maar door de vakanties? Denk het niet. Afgelopen nacht was er in mijn dorp een of ander feest met harde muziek. Die golf komt er omdat mensen zich niet aan de coronaregels houden. Zowel binnenland als buitenland. Dus om t nu alleen op t buitenland te gooien.

Overigens werk ik na de vakantie gewoon weer fulltime thuis. Lijkt toch bijna op quarantaine _O-

Ook veel ouderen op dat feest? ;)

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 07:39

Asciugamano schreef:
Detroit schreef:

Ook veel ouderen op dat feest? ;)

Ik ben er niet geweest, dus geen idee. ;)

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 09:22

Idd en de mensen zijn op vakantie gegaan toen die gebieden groen waren ..wie weet zijn het niet sommige vakantiegangers die het naar daar hebben meegenomen zich onder elkaar of onder anderen de coronaregels niet hebben nageleefd ,het verspreiden en dan terugkomen
Bij ons was er een hele cluster aan besmettingen van jongeren die naar Albufeira waren gegaan voor de feestjes in eigen kring zeg maar ..portugal was groen en ze zijn besmet weergekomen ..niemand zegt dat ze het van de Portugezen hebben opgenomen

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 09:24

In Nederland zijn gebieden nooit groen geweest. Alleen geel dan was het mogelijk.