Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 15:00

zonnebloem18 schreef:
purny schreef:
Ik vroeg me af hoe het zit met familie bezoek. Mag dit ook niet tot 1 juni of alleen tot 6 april?

Ik ben er even uit geweest, iedereen hield netjes afstand.

Zoals ik het interpreteer houdt dat ik dat je als je dat noodzakelijk acht wel op familiebezoek mag, maar met maximaal 3 mensen op visite en dan moet de 1,5m in acht gehouden kunnen worden. Dat zou dan sowieso tot 1 juni gelden.

Wat je je af moet vragen is hoe noodzakelijk het is dat je op visite gaat. Onze dochter is straks jarig en ik denk dat we de visite toch buiten de deur gaan houden en het via beeldbellen gaan doen, hoe sneu ook.

Dat bezoek is eigenlijk meer op sociaal gebied. Zowel ik als mijn ouders zitten heel veel alleen. Dus het is eigenlijk meer om elkaar heel even te zien...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 15:00

Nirvana_ schreef:
Ik lees tussen de bedrijven regelmatig dit topic en het wetenschappelijk topic bij. Femke_Tweety, bedankt dat je ook in dit topic blijft reageren! In mijn omgeving hoor ik ook vaak uitspreken die als waarheid verkondigd worden, maar een afgeleide zijn van wat de bron daadwerkelijk zegt en zo wordt de waarheid steeds een stukje verdraaid.

Fijn om met twee benen op de grond te blijven. We moeten het absoluut serieus nemen, maar bij paniek en angst is niemand gebaat.

_/-\o_

Ann

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 15:01

Ik sluit me ook helemaal bij bovenstaande aan!

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 15:04

tienus63 schreef:
Ik schrik van het bericht in het nosjournaal, regionieuws gedeelte, dat virus deeltjes in de rioolwaterzuivering zijn aan getroffen.
Met de woorden van dhr Foucher, viroloog in het achterhoofd krijg ik de kriebels van de watervogels in dat water.

Het is me niet duidelijk of het om levend virus of virusdeeltjes gaat.

Edit link toegevoegd.

https://www.bndestem.nl/dossier-coronav ... ~a239ef12/

Het gaat om het aantreffen van virusdeeltjes, ze zijn niet meer besmettelijk.
Deze wetenschap kan wel ingezet worden om door het gehele land te peilen hoeveel mensen er corona hebben.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 15:08

Femke_Tweety schreef:
Loretta schreef:

Kans dat het in het drinkwater zit is wel heel er klein. Maar mijn water koken is ook maar een hele kleine moeite.

Is nu absoluut nog niet nodig.
En ik denk eerlijk gezegd ook niet dat het nodig gaat worden, die kans is echt extreem klein.

Wil je nu echt zó graag paniek onder de mensen, dat je het nodig vind om zo'n berichtje te plaatsen?
Ik bedoel, ga vooral je water koken hoor, je doet er niemand kwaad mee.

Maar met het soort berichtjes dat je hier in dit topic tot op heden plaatst, kun je in zekere zin wel kwaad doen.

Bagetaliseren is gevaarlijk.
Onnodig mensen beangstigen óók.

Lees dan eens goed wat ik schrijf.
Ik zeg toch ook dat de kans heel klein is. Nu worden mijn woorden verdraait omdat ik zeg dat water koken een kleine moeite is.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 15:13

Bron: RIVM

24-03-2020 | 14.00

63 patiënten overleden, 811 nieuwe patiënten, in totaal 5560 positief geteste personen
Sinds gisteren zijn 811 mensen positief getest op het nieuwe coronavirus (COVID-19). Daarmee komt het totaal aantal positief geteste mensen op 5560. Onder hen zijn 1495 mensen die in het ziekenhuis opgenomen zijn (geweest).

63 patiënten zijn sinds de vorige update gemeld als overleden aan COVID-19. Er zijn in totaal 276 mensen gemeld als overleden aan de ziekte. De leeftijd van de overledenen ligt tussen de 55 en 97 jaar.

De meeste positief geteste mensen wonen in de provincie Noord Brabant, namelijk 1739 personen. Daarna zijn de meeste positief geteste mensen gemeld in Zuid-Holland (758) en Noord-Holland (740).

Het werkelijke aantal besmettingen met het nieuwe coronavirus ligt hoger dan het aantal dat hier genoemd wordt. Dit komt omdat niet iedereen met mogelijke besmetting getest wordt, maar vooral patiënten die zo ziek zijn dat ze in het ziekenhuis opgenomen worden en zorgverleners.

Het aantal gemelde patiënten en overleden patiënten kan per dag verschillen om verschillende redenen. Zo zien we dat overleden patiënten niet altijd op dezelfde dag gemeld worden. Dat de aantallen per dag schommelen zegt nog niets over het effect van de maatregelen die sinds half maart ingesteld zijn. Naar verwachting zal dat effect pas eind deze week of begin volgende week te zien zijn

tiwi1969

F_Orumster schreef:
Marcella schreef:
Ga ik nu trouwens te ver met 2x per dag temperstuur opnemen ('s ochtends & 's avonds) vind het zelf niet namelijk. :o

Ik heb geen thermometer, ben ik nu de enige? Toen het ging spelen waren overal de thermometers uitverkocht.

Ik heb via een Belgische webshop nog een hele mooie roze Hello Kitty thermometer gekocht.

https://www.viata.nl/dermocare-digitale ... ntYvCW0uEc

In Nederland was niks meer te bestellen

Pandora2

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 15:14

Firelight schreef:

24-03-2020 | 14.00

63 patiënten overleden, 811 nieuwe patiënten, in totaal 5560 positief geteste personen
Sinds gisteren zijn 811 mensen positief getest op het nieuwe coronavirus (COVID-19). Daarmee komt het totaal aantal positief geteste mensen op 5560. Onder hen zijn 1495 mensen die in het ziekenhuis opgenomen zijn (geweest).

63 patiënten zijn sinds de vorige update gemeld als overleden aan COVID-19. Er zijn in totaal 276 mensen gemeld als overleden aan de ziekte. De leeftijd van de overledenen ligt tussen de 55 en 97 jaar.

De meeste positief geteste mensen wonen in de provincie Noord Brabant, namelijk 1739 personen. Daarna zijn de meeste positief geteste mensen gemeld in Zuid-Holland (758) en Noord-Holland (740).

Het werkelijke aantal besmettingen met het nieuwe coronavirus ligt hoger dan het aantal dat hier genoemd wordt. Dit komt omdat niet iedereen met mogelijke besmetting getest wordt, maar vooral patiënten die zo ziek zijn dat ze in het ziekenhuis opgenomen worden en zorgverleners.

Het aantal gemelde patiënten en overleden patiënten kan per dag verschillen om verschillende redenen. Zo zien we dat overleden patiënten niet altijd op dezelfde dag gemeld worden. Dat de aantallen per dag schommelen zegt nog niets over het effect van de maatregelen die sinds half maart ingesteld zijn. Naar verwachting zal dat effect pas eind deze week of begin volgende week te zien zijn

Dit is de update van gisteren, 24 maart.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 15:15

Zo dan, zit ik even te slapen :oo
Emmaa_ schreef:
Firelight schreef:

24-03-2020 | 14.00

Dit is de update van gisteren, 24 maart.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 15:16

Firelight schreef:
Zo dan, zit ik even te slapen :oo

Haha, kan gebeuren. Ik ben de dagen van week/data ook een beetje kwijt :))

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 15:17

Hopelijk komt er dan vandaag eens eindelijk een afvlakking in beeld. Gisteren was het een gigantische stijging.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 15:20

Loretta schreef:
Hopelijk komt er dan vandaag eens eindelijk een afvlakking in beeld. Gisteren was het een gigantische stijging.

Een afvlakking van de piek heeft waarschijnlijk meer tijd nodig. Pas aan het eind van de week verwacht ik dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 15:21

Ann schreef:
Loretta schreef:

Een afvlakking van de piek heeft waarschijnlijk meer tijd nodig. Pas aan het eind van de week verwacht ik dat.

Ja, dit klopt. Tenminste, als het gaat om effect van de maatregelen. In Brabant zijn natuurlijk eerder maatregelen genomen dus ze zouden vanaf nu kunnen verwachten dat het daar iets afvlakt. In de rest van NL zal het de komende dagen nog wel iets toenemen voordat het afvlakt (als de maatregelen dus helpen).

Positief: ik merkte vandaag op straat echt enorm dat iedereen zijn best deed om ruimte te maken voor anderen. Even wachten op smalle stukken stoep zodat anderen er eerst langs kunnen etc. Alleen in de groentenwinkel liet het bij mij nog wat te wensen over, maar dat komt ook omdat het een hele smalle winkel is en ze wel de hele tijd vroegen of er meer dan een persoon binnen kon komen (terwijl dat eigenlijk niet past als je elkaar moet passeren)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 15:24

Ik vind het fijn om te lezen dat er steeds beter rekening met de afstand gehouden word op veel plaatsen .

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 15:27

RIVM is onbereikbaar, iedereen is aan het verversen denk ik...

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 15:27

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 15:36

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 15:38

Hij blijft stijgen.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 15:38

Afbeelding

852 nieuwe besmettingen en 80 doden.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 15:41

Pff wat veel ;(

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 15:49

Inderdaad heel veel...

Als ik ook kijk naar de cijfers van andere landen, Zwiterland 23, UK 11, USA 5, Duitsland 22.... Belgie in de 50, dan doen we het echt wel een stuk slechter ;(

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 15:54

Het vervelendste van de NL benadering is dat er alleen bekend is wat er na 2-3 weken onderaan de trechter uitkomt.
Dat, het niet meer dan serieuze gevallen testen, is een bewuste keuze van de overheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 15:58

Zouden we niet meer zijn gaan testen waardoor er nu meer gevallen bekend worden?

Net als dat ze schrijven dat dit niet persé de hoeveelheid doden van 1 dag hoeft te zijn omdat niet alles gelijk gemeld wordt.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 15:59

Huertecilla schreef:
Het vervelendste van de NL benadering is dat er alleen bekend is wat er na 2-3 weken onderaan de trechter uitkomt.
Dat, het niet meer dan serieuze gevallen testen, is een bewuste keuze van de overheid.

Daarom kijk ik liever naar het aantal doden om de ernstigheid van de situatie te weergeven (en aantal ziekenhuis+IC opnames, maar dat is lastiger te vergelijken met andere landen)