Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Palmera

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 16:41

Goedemiddag! Heeft iemand een benul wat dit is?

Afbeelding

Ladypronk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 16:56

Palmera schreef:

[ [url=m/TZQPpy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat is een koffiezetapparaat :)
Wij hadden er vroeger thuis een.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 17:02

Had vanmorgen sportspullen besteld bij bol.com voor 32 euro... staan ze er nu op voor 24. Dus maar snel geannuleerd. Debieleverkoop truc zeg. Is dit normaal?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 17:46

Wat wordt er bedoelt als er een topic op slot gaat omdat de ts geen lid van de kudde is?

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 17:50

MarlindeRooz schreef:
Had vanmorgen sportspullen besteld bij bol.com voor 32 euro... staan ze er nu op voor 24. Dus maar snel geannuleerd. Debieleverkoop truc zeg. Is dit normaal?

Een paar dagen geleden was er bij ons (België) op het nieuws dat de prijzen van online verkopers momenteel heel snel fluctueren. De precieze reden weet ik niet meer, maar het was wel een onrechtstreeks gevolg van de coronacrisis dacht ik.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 17:51

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 18:05

MarlindeRooz schreef:

Ik had dat ook een keer gezien.. smiddags voor het tot 14:00 bestellen morgen in huis, was het €2,50 duurder dan de volgende ochtend ...

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 18:55

Britta31 schreef:
Wat wordt er bedoelt als er een topic op slot gaat omdat de ts geen lid van de kudde is?

Degene haar topics horen op beestenboel thuis. Op beestenboel mag je alleen topics maken en berichten plaatsen als je lid bent vd kudde. Zie de link die hierboven staat.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 19:11

Ik heb vanmiddag een Fitbit charge 3 gekocht en wil er graag via Aliexpress goedkope bandjes bij kopen. Maar is dat momenteel überhaupt mogelijk of zal er van die webshop tot nader order niets geleverd worden?

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 21:13

Jet schreef:
Independence schreef:
Kun je wd40 gebruiken voor een bit?

Zou je zelf iets met WD40 inspuiten, schoonmaken en dan in/bij je mond doen? Ik eerlijk gezegd niet, dus lijkt het me ook niets voor een bit dat je nog wil gebruiken. En als dat al nodig zou zijn bij een bit, vrees ik dat het zo versleten/beschadigd/verroest of wat dan ook is, dat het gebruik daarvan sowieso niet fijn meer is voor een paard.

Mijn bit is prima in orde, maar er zit net een piepje in. Enkel storend voor mij. Maar ik ga het dus niet met wd40 proberen

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 22:09

Independence schreef:
Jet schreef:

Zou je zelf iets met WD40 inspuiten, schoonmaken en dan in/bij je mond doen? Ik eerlijk gezegd niet, dus lijkt het me ook niets voor een bit dat je nog wil gebruiken. En als dat al nodig zou zijn bij een bit, vrees ik dat het zo versleten/beschadigd/verroest of wat dan ook is, dat het gebruik daarvan sowieso niet fijn meer is voor een paard.

Mijn bit is prima in orde, maar er zit net een piepje in. Enkel storend voor mij. Maar ik ga het dus niet met wd40 proberen

Drupje olijf- of zonnebloem-olie al geprobeerd?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 23:03

Independence schreef:
Jet schreef:

O, gelukkig dat je bit verder goed is hoor, soms weet je het niet online... Zo'n piepje herken ik wel, maar wel bij een bustrens waar teveel speling in gekomen was. Als dat niet het geval is, zou ik het inderdaad proberen met slaolie of olijfolie zoals hiervoor al geopperd wordt. Dat zal je misschien wel regelmatig moeten herhalen, maar dat kan geen kwaad als je paard er iets van binnen zou krijgen.
En bij zadels, daar heb ik ook regelmatig piepjes of kraakjes bij gehoord die irritant waren...

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 23:44

Is dat piepje niet ontstaan omdat er wat vuil in de ruimte is gekomen? Anders even in de vaatwasser of in een glas met kukkiedent.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 01:10

Ladypronk schreef:
Palmera schreef:

[ [url=m/TZQPpy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat is een koffiezetapparaat :)
Wij hadden er vroeger thuis een.

Dank! :)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 13:09

Ik wil mijn auto gaan waxen vanmiddag maar hoelang moet ik het laten in werken? De ene site zegt enkele minuten en de andere zegt tot wel een half uur tot de wax droog is?

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 14:18

Staat dat niet gewoon op de verpakking?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 14:37

Ik gebruik altijd Turtlewax op mijn douchecabine (glas), en poets het gewoon helemaal uit meteen...

Maar goed, douchecabine staat niet in de zon, dus zal het ook niet opvallen :')

Wyb_ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 19:00

Jet schreef:
O, gelukkig dat je bit verder goed is hoor, soms weet je het niet online... Zo'n piepje herken ik wel, maar wel bij een bustrens waar teveel speling in gekomen was. Als dat niet het geval is, zou ik het inderdaad proberen met slaolie of olijfolie zoals hiervoor al geopperd wordt. Dat zal je misschien wel regelmatig moeten herhalen, maar dat kan geen kwaad als je paard er iets van binnen zou krijgen.
En bij zadels, daar heb ik ook regelmatig piepjes of kraakjes bij gehoord die irritant waren...

Herkenbaar probleem! Ik heb er wat gesmolten vaseline tussen gedaan en zelfs na het wassen piept hij niet meer :D

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 14:29

Afbeelding
Afbeelding

Wat voor vogel is dit?
Ik dacht een vink met een kleur afwijking

Iemand suggesties?
Heb ook video

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 15:33

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 15:53

Nee denk het niet..

Klapekster zijn echt zeldzaam. En hij lijkt er niet echt op.

Toch bedankt

Ff een betere afbeelding

Afbeelding

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 16:35

@Knert: ik heb de foto even doorgestuurd naar mijn broer en schoonzus, beide fervent vogelaars.
Reactie: het lijkt op een leucistische vink.

Dat is idd een kleurafwijking, die je ook bij merels ziet: witte vlekken tot zelfs geheel witte dieren.
Zie ook bijv. https://sandrabrennand.com/2011/02/06/l ... ij-vogels/

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 17:04

@Knert het leek me ook al sterk gezien de zeldzaamheid, maar wie weet :) Ik zag vanaf de foto overeenkomsten, het wittige en het zwart bij de oogjes. En de vogelbescherming had niets anders in vergelijkbare kleurstelling :')

@Roodvos Aha! Mooie foto bij het artikel dat je hebt gelinkt. Ik heb wel vaker merels met 1 witte veer in de staart of vleugel gezien, maar nog nooit zo'n extreem geval!

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 21:46

De afbeelding van een virus die nu overal word getoond bij nieuws over het corona virus, is dat een daadwerkelijke afbeelding van covid-19, of is dat een stock afbeelding van een virus?

soesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 22:10

Wat ik me afvroeg: aangezien de kappers en schoonheidssalons gesloten zijn ivm het Corona-virus, hoe doen de mensen op tv dit? Zoals ik hoorde mogen de visagisten wel werken?
Of zouden de nieuwslezers enz wel hun eigen make up en haar doen?