[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 19:15

Dat ligt er helemaal aan hoe de baby's op dat moment liggen.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 19:34

Bij één baby krijg je die vanaf 20 weken al niet meer volledig in beeld, laat staan bij drie. Je ziet dus nooit alle drie de babies tegelijk en volledig in beeld.

Ik denk dat een vergissing snel gemaakt is met voeten tellen. Vaak is het hart het referentiepunt en kijken ze vanaf daar naar de rest van het lijf. Dat "stuk" had geen eigen hart, dus dat zal vaker aangezien zijn voor een beentje van een andere baby.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 19:55

Dat klinkt logisch. Dan kunnen ze dat dus vrij makkelijk missen.
Dank je voor de uitleg. Ik ken alleen echo's met 1 baby en die van de kat.

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 20:32

webster543 schreef:
Dank je wel voor de info!!! Is het kind dat hieraan “gekoppeld” was nu kleiner??

Dat is een goede vraag, ik weet niet of daar data over bestaat. In tweelingen die een placenta delen zijn er altijd zulke vaatverbindingen. Een deel van de tweelingen ontwikkelt een syndroom waarbij er sprake is van een donor en een ontvanger, daar zie je vrijwel altijd al voor de problemen ontstaan al groeiverschil. Een TRAP komt maar zelden voor en behandel je bij voorkeur vroeg, maar zo zonder behandeling zou groeivertraging heel goed kunnen.

Ellen_ov schreef:
Zo! Interessant zeg, weet je zo ook hoe ze dan precies tijdens de zwangerschap de bloedtoevoer afsluiten?

De "navelstreng" is het toevoerende vat; al is die niet altijd zo mooi ontwikkeld als bij een normale foetus. Die kun je afsluiten door met een laser door te branden. Dat betekent de baarmoeder ingaan met een scoop en een laser en (net als een kijkoperatie in bijv de buikholte) op zicht de navelstreng zoeken en afsluiten.

Giolli schreef:
Mocht je hier meer verstand van hebben; hoe kan het dat dit niet ontdekt is op echo’s en als dat wel zo is: waarom er niet is ingegrepen?

Ook een goede vraag. "Fouten" in beeldvorming bestaan vooral uit "perceptie" dus niet gezien of "interpretatie" dus niet herkend. Zwangerschappen breng je in beeld middels echo; dan kan er nog de variant "niet afgebeeld" bijkomen. In een drielingzwangerschap is dat lastig; dit is ongetwijfeld moeilijk herkenbaar geweest, zeker als het een beetje laag aan rugzijde heeft gelegen. Het moment om dit te herkennen is vroeg in de zwangerschap (dus voor 12 weken): 3 foetussen en "nog iets" - en als je dat "nog iets" opvolgt groeit het; dat hoort niet te kunnen..

beert schreef:
Bij één baby krijg je die vanaf 20 weken al niet meer volledig in beeld, laat staan bij drie. Je ziet dus nooit alle drie de babies tegelijk en volledig in beeld.

Ik denk dat een vergissing snel gemaakt is met voeten tellen. Vaak is het hart het referentiepunt en kijken ze vanaf daar naar de rest van het lijf. Dat "stuk" had geen eigen hart, dus dat zal vaker aangezien zijn voor een beentje van een andere baby.

Meerlingen zou ik (zolang mogelijk) niet vanuit het hart benaderen, tenzij één kind met en één zonder hartafwijking. Juist bij meerlingen is groei essentieel, dus zeker weten dat een kind goed groeit betekent ook zeker weten dat je naar hetzelfde kind kijkt als de vorige keer. Uniek per kind is de navelstrenginsertie, daar waar de navelstreng aan de placenta vastzit, die verandert de hele zwangerschap niet meer.

Anoniem schreef:
Maar op echo's zien ze niet dat er 8 voetjes zijn en drie baby's?
Ik heb géén idee hoe een meerlingenecho eruit zien.

Druk *D

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 20:49

WhiteRose schreef:
Ook een goede vraag. "Fouten" in beeldvorming bestaan vooral uit "perceptie" dus niet gezien of "interpretatie" dus niet herkend. Zwangerschappen breng je in beeld middels echo; dan kan er nog de variant "niet afgebeeld" bijkomen. In een drielingzwangerschap is dat lastig; dit is ongetwijfeld moeilijk herkenbaar geweest, zeker als het een beetje laag aan rugzijde heeft gelegen. Het moment om dit te herkennen is vroeg in de zwangerschap (dus voor 12 weken): 3 foetussen en "nog iets" - en als je dat "nog iets" opvolgt groeit het; dat hoort niet te kunnen..

Overigens, ik wil het geen fout noemen - er kunnen heel veel redenen zijn waarom het niet gezien is. Late presentatie bijvoorbeeld, dan zijn die 12 weken allang voorbij. Maar forse vleesbomen of obesitas kunnen ook heel goed maken dat het beeld eigenlijk te beperkt is om zoiets te herkennen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 21:17

Rebecca schreef:
Zag deze op.insta , interesant en tikje luguber

https://www.instagram.com/p/B2KwKtLA63B ... 6u42q5klka

Dat is wel heel interessant inderdaad! :j
Lijkt me voor de ouders in kwestie afschuwelijk (eerlijk is eerlijk, je wilt toch dat je kind compleet is), maar ik vind het wel bijzonder eigenlijk.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 21:44

Als dit het enige was wat geboren was, lijkt het me naar. Maar het was een drieling, dus het is niet dat ze met lege handen zitten.

Dit 'deel" heeft geen hart of hoofd en ik zou het dus niet zo snel zien als zijnde een kind.

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 22:53

beert schreef:
Als dit het enige was wat geboren was, lijkt het me naar. Maar het was een drieling, dus het is niet dat ze met lege handen zitten.

Dit 'deel" heeft geen hart of hoofd en ik zou het dus niet zo snel zien als zijnde een kind.

Bovendien, ze gingen uit van een drieling, kregen een drieling en met de uitleg van de arts erbij lijkt het me goed mogelijk om onderscheid te maken tussen een klomp embryonale cellen en een kind. Hoop ik maar dan...

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 22:59

Ik zou meer iets hebben van ieuw komt dat uit mij?!!

En dan heb ik niet alleen over de baby's :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 13:56

Op z'n Steve Urkels "dit I do thaaaaat?"

:+

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 09:10

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 09:23

Shenavallie schreef:
Interessante link: https://www.dumpert.nl/mediabase/775336 ... uimen.html

Ik vind het niet luguber, maar kan me zo voorstellen dat die lucht niet te harden is. :r

Titel video: 'Aftermath van lijk opruimen'

Willen jullie aub een omschrijving bij een link zetten, dat is al zo vaak gevraagd. Het wordt een beetje vervelend om telkens te herhalen

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 09:30

Shenavallie schreef:

Ik vind het niet luguber, maar kan me zo voorstellen dat die lucht niet te harden is. :r

Nou ik vond het toch best wel ranzig.
Je ziet dus hoe de mannen van de Frisse kater een slaapkamer schoonmaken waar iemand overleden is.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 09:39

Amyyy schreef:
Shenavallie schreef:

Titel video: 'Aftermath van lijk opruimen'

Willen jullie aub een omschrijving bij een link zetten, dat is al zo vaak gevraagd. Het wordt een beetje vervelend om telkens te herhalen

Heb ik dan even gemist, sorry. Ik ging er eerlijk gezegd van uit dat het een topic is over 'lugubere zaken' en dus dat men 'vieze dingen' kan zien. Als iemand het niet wil zien, hoeft diegene het niet aan te klikken. Maar mocht ik nog eens iets tegenkomen, dan zal ik er rekening mee houden. ;)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 11:02

Ook in lugubere dingen heb je toch een soort van onderscheidt :j (dood of wond, dier of mens, mishandeling of zelfmoord etc.)
Vandaar dat een beschrijving prettig is. :j

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 11:26

Komt onder meelees steen vandaan, ik heb ook wel iets meegemaakt wat bijzonder luguber is.

Een jaar geleden pleegde mijn vader zelfmoord door middel van een overdosis medicatie, dit was in juli, tijdens de hittegolf. Hij heeft 3 weken op de bank gezeten voordat hij gevonden werd, de buren kregen last van stankoverlast en de post stapelde zich op. De politie heeft hem gevonden, terwijl hij dus al 3 weken met die hitte aan het lekken was.

Het lichaam en bank werden uit huis gehaald, 3 weken later moesten wij het huis in om de administratie op te halen. De stank en de duizende dode vliegen die er lagen zal ik niet snel vergeten.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 11:48

Moderatoropmerking:
Om gebruikers niet te confronteren met (voor hen) te lugubere beelden, verzoeken wij jullie nogmaals om bij een link of spoiler een omschrijving te geven van hetgeen te zien is

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 11:54

benangelique schreef:
Om gebruikers niet te confronteren met (voor hen) te lugubere beelden, verzoeken wij jullie nogmaals om bij een link of spoiler een omschrijving te geven van hetgeen te zien is

Ik snap de dubbeling niet zo goed.
Dat had Dreamy toch al perfect uitgelegd... >;)

Dreamy schreef:
Ook in lugubere dingen heb je toch een soort van onderscheidt :j (dood of wond, dier of mens, mishandeling of zelfmoord etc.)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 12:02

Shenavallie schreef:
Heb ik dan even gemist, sorry. Ik ging er eerlijk gezegd van uit dat het een topic is over 'lugubere zaken' en dus dat men 'vieze dingen' kan zien. Als iemand het niet wil zien, hoeft diegene het niet aan te klikken. Maar mocht ik nog eens iets tegenkomen, dan zal ik er rekening mee houden. ;)

Dan nog wil je weten wat er achter een link zit voordat je er op klikt.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 12:24

wiebke schreef:
Komt onder meelees steen vandaan, ik heb ook wel iets meegemaakt wat bijzonder luguber is.

Een jaar geleden pleegde mijn vader zelfmoord door middel van een overdosis medicatie, dit was in juli, tijdens de hittegolf. Hij heeft 3 weken op de bank gezeten voordat hij gevonden werd, de buren kregen last van stankoverlast en de post stapelde zich op. De politie heeft hem gevonden, terwijl hij dus al 3 weken met die hitte aan het lekken was.

Het lichaam en bank werden uit huis gehaald, 3 weken later moesten wij het huis in om de administratie op te halen. De stank en de duizende dode vliegen die er lagen zal ik niet snel vergeten.

Mijn God wiebke. :(:)

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 12:50

Dat is idd erg luguber Wiebke. :oo

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 12:50

Vumana89 schreef:
benangelique schreef:

Ik snap de dubbeling niet zo goed.
Dat had Dreamy toch al perfect uitgelegd... >;)

Dreamy schreef:

dat had ze zeker, maar over een hulk wordt minder makkelijk heen gelezen

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 13:01

Wat heftig Wiebke! :x

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 13:08

Giolli schreef:
wiebke schreef:

Mijn God wiebke. :(:)

Zo heb ik toen een lijkvinding gehad met ook hitte, op een zolderkamer.......
Toen we buiten aankwamen waren de ramen zwart van de vliegen. Persoonlijk was al inmiddels bijna verteerd, was soort snot geworden.... Die geur rook je buiten al terwijl alles dicht zat. Deur geopend en mn wenkbrauwen brandde bijna weg zo'n sterke geur.
Het beton moest uiteindelijk uit de vloer gehakt worden en opnieuw gestort omdat het lijkvocht er helemaal in zat. Je kon precies zien waar die gelegen had :') :j was een dingetje voor de nieuwe bewoners..

Ohja, en dan moet je daarna naar huis.... en dat je dan binnen in huis komt en ik had mn man al gewaarschuwd.. maar dat zelfs die naar werd van de geur omdat die helemaal in mijn kleding en haar was getrokken. Heerlijk! Ruik die geur nu weer := :')

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 13:40

Gadver!
Heel verdrietig ook dat zo iemand er dan al zolang ligt en mensen hem/haar niet eerder missen :(
Was dat niet een verhaal ook een hele tijd terug. Van zo’n vrouw die al tijden dood was, in Den Haag of Rotterdam ofzo?