Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
webster543 schreef:Dank je wel voor de info!!! Is het kind dat hieraan “gekoppeld” was nu kleiner??
Ellen_ov schreef:Zo! Interessant zeg, weet je zo ook hoe ze dan precies tijdens de zwangerschap de bloedtoevoer afsluiten?
Giolli schreef:Mocht je hier meer verstand van hebben; hoe kan het dat dit niet ontdekt is op echo’s en als dat wel zo is: waarom er niet is ingegrepen?
beert schreef:Bij één baby krijg je die vanaf 20 weken al niet meer volledig in beeld, laat staan bij drie. Je ziet dus nooit alle drie de babies tegelijk en volledig in beeld.
Ik denk dat een vergissing snel gemaakt is met voeten tellen. Vaak is het hart het referentiepunt en kijken ze vanaf daar naar de rest van het lijf. Dat "stuk" had geen eigen hart, dus dat zal vaker aangezien zijn voor een beentje van een andere baby.
Anoniem schreef:Maar op echo's zien ze niet dat er 8 voetjes zijn en drie baby's?
Ik heb géén idee hoe een meerlingenecho eruit zien.
WhiteRose schreef:Ook een goede vraag. "Fouten" in beeldvorming bestaan vooral uit "perceptie" dus niet gezien of "interpretatie" dus niet herkend. Zwangerschappen breng je in beeld middels echo; dan kan er nog de variant "niet afgebeeld" bijkomen. In een drielingzwangerschap is dat lastig; dit is ongetwijfeld moeilijk herkenbaar geweest, zeker als het een beetje laag aan rugzijde heeft gelegen. Het moment om dit te herkennen is vroeg in de zwangerschap (dus voor 12 weken): 3 foetussen en "nog iets" - en als je dat "nog iets" opvolgt groeit het; dat hoort niet te kunnen..
Rebecca schreef:Zag deze op.insta , interesant en tikje luguber
https://www.instagram.com/p/B2KwKtLA63B ... 6u42q5klka
beert schreef:Als dit het enige was wat geboren was, lijkt het me naar. Maar het was een drieling, dus het is niet dat ze met lege handen zitten.
Dit 'deel" heeft geen hart of hoofd en ik zou het dus niet zo snel zien als zijnde een kind.
Shenavallie schreef:Interessante link: https://www.dumpert.nl/mediabase/775336 ... uimen.html
Ik vind het niet luguber, maar kan me zo voorstellen dat die lucht niet te harden is.
Shenavallie schreef:Interessante link: https://www.dumpert.nl/mediabase/775336 ... uimen.html
Ik vind het niet luguber, maar kan me zo voorstellen dat die lucht niet te harden is.
Amyyy schreef:Shenavallie schreef:Interessante link: https://www.dumpert.nl/mediabase/775336 ... uimen.html
Titel video: 'Aftermath van lijk opruimen'
Willen jullie aub een omschrijving bij een link zetten, dat is al zo vaak gevraagd. Het wordt een beetje vervelend om telkens te herhalen
benangelique schreef:Om gebruikers niet te confronteren met (voor hen) te lugubere beelden, verzoeken wij jullie nogmaals om bij een link of spoiler een omschrijving te geven van hetgeen te zien is
Dreamy schreef:Ook in lugubere dingen heb je toch een soort van onderscheidt(dood of wond, dier of mens, mishandeling of zelfmoord etc.)
Vandaar dat een beschrijving prettig is.
Shenavallie schreef:Heb ik dan even gemist, sorry. Ik ging er eerlijk gezegd van uit dat het een topic is over 'lugubere zaken' en dus dat men 'vieze dingen' kan zien. Als iemand het niet wil zien, hoeft diegene het niet aan te klikken. Maar mocht ik nog eens iets tegenkomen, dan zal ik er rekening mee houden.
wiebke schreef:Komt onder meelees steen vandaan, ik heb ook wel iets meegemaakt wat bijzonder luguber is.
Een jaar geleden pleegde mijn vader zelfmoord door middel van een overdosis medicatie, dit was in juli, tijdens de hittegolf. Hij heeft 3 weken op de bank gezeten voordat hij gevonden werd, de buren kregen last van stankoverlast en de post stapelde zich op. De politie heeft hem gevonden, terwijl hij dus al 3 weken met die hitte aan het lekken was.
Het lichaam en bank werden uit huis gehaald, 3 weken later moesten wij het huis in om de administratie op te halen. De stank en de duizende dode vliegen die er lagen zal ik niet snel vergeten.
Vumana89 schreef:benangelique schreef:Om gebruikers niet te confronteren met (voor hen) te lugubere beelden, verzoeken wij jullie nogmaals om bij een link of spoiler een omschrijving te geven van hetgeen te zien is
Ik snap de dubbeling niet zo goed.
Dat had Dreamy toch al perfect uitgelegd...
Dreamy schreef:Ook in lugubere dingen heb je toch een soort van onderscheidt(dood of wond, dier of mens, mishandeling of zelfmoord etc.)
Vandaar dat een beschrijving prettig is.
Giolli schreef:wiebke schreef:Komt onder meelees steen vandaan, ik heb ook wel iets meegemaakt wat bijzonder luguber is.
Een jaar geleden pleegde mijn vader zelfmoord door middel van een overdosis medicatie, dit was in juli, tijdens de hittegolf. Hij heeft 3 weken op de bank gezeten voordat hij gevonden werd, de buren kregen last van stankoverlast en de post stapelde zich op. De politie heeft hem gevonden, terwijl hij dus al 3 weken met die hitte aan het lekken was.
Het lichaam en bank werden uit huis gehaald, 3 weken later moesten wij het huis in om de administratie op te halen. De stank en de duizende dode vliegen die er lagen zal ik niet snel vergeten.
Mijn God wiebke.