Baby en kinderkleding #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 11:18

Jurkje is grandioos.... echt mooi Lau.
Ik snap dat het je wat doet, het voelt ook alsof je zomakkelijk vervangbaar bent een soort wegwerp artikel.
En werken is ook niet alles en ik werk teveel maar op maandag ben ik zo blij datik er even uit kan met zo’n baby als Sam.
Maar sinds 3 dagen slaapt ie door :wow: tenminste hij slaapt van 20:30-05:00 en wil ook ineens rond 10:00 even naar bed

Liti poedersuiker zeg, ik geloof jou maar daar heb je niks aan. Als het mij overkomt hoop ik ook iemand te treffen zoals jij.

Mies panter is leuk :j

Hihi al die luiertasse leuk maar ik wil eigenlijk gewoon een mommybag, en liewood vind ik mooi
Alleen nu twijfel ik tussen de rusty of stripe mustard...ze hebben namelijk ook Dora liewood weekendbag.....gelijk een strandtas.
En bijpassende zwembroek en zoonehoedjes voor Sam

En mijn man vraagt of ik ff normaal kan doen >;)

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 11:21

Beetje twinnen met dochterlief :)

Afbeelding

Spijkerjasje van Vingino, jurkje Tumble vorig jaar, maillot van h&m en schoentjes Keq. Haarbandje, sjaaltje en speldje door mijzelf gemaakt.

Hier zie je het jasje beter.
Afbeelding

Erg blij met het jasje trouwens, heb er wel nu 2, van mn vriendin ook 1 gekregen, wel lichter qua kleur, dus super om af te wisselen.

Tita... Dat is toch normaal? Beetje bijpassend?

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 11:24

Wat vervelend Lautje. Ik kan me heel goed voorstellen dat het je wat doet. Je hebt een goed stel hersens en het is belangrijk om je 'eigen' leven te hebben (vind ik). Ik zou echt gek worden als ik niet meer kon werken. Ik hoop voor je dat er een mouw aan te passen is, is het niet bij deze baan dan wellicht elders of dat je op een andere manier ook nog je intellectuele ei ergens kwijt kan.

setje ziet er snoepig uit. Vind het echt een geinige print met de hertjes.

Balen Litilaura. wel apart dat ze dat niet zouden kunnen vinden, als je kan zoeken van T&T naar adres waarom dan niet andersom zou je denken? maar goed, ik ben een kneus met technologie dus wellicht is dat inderdaad erg ingewikkeld.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 11:34

Is het geen optie om het eerste half jaar volledig ouderschapsverlof op te nemen Laura? En dan over een half jaar kijken hoe de vlag er dan bij hangt?

Synne ziet er altijd zo leuk uit Michelle <3

Tita, dat je het graag bijpassend hebt snap ik dan wel weer :D
Mijn man zou zuchten, met zn ogen rollen en hopen dat ik niet te schandalig veel geld uit zou geven haha

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 11:52

Mwahhhhh ik moet toch ff dimmen, mijn man kent me ik ben zo 500€ armer aan wat meuk

Of gespreid kopen dan begin ik vandaag met zwemkleding, bijpassende poncho’s voor na zwemmen en zonnehoedjes

Liti
Ik kwam je tegen op MP omdat ik op MR zocht.
Lees je recensies eens goed, mij valt op
- sneller betalen
- sneller reageren

Zelfs mensen die jou 4 sterren hebben gegeven zeggen dat.
Maar over algemeen heb je nog 4 sterren dat is toch mooi.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 12:10

Balen zeg lau, maar idd voorlopig niet op te lossen met ouderschapsverlof?
Ik snap wel dat ze d'r hertenjurk al aan wilde, wat een plaatje. <3

Hier draagt hij nog afwisselend sweaters en longsleevers. Echt dikke truien niet meer.
Vandaag een pullover met een Little Hedonist legging van Limango.

Ik heb ook de Burkely luiertas, ik ben er eeecht niet zuinig op maar hij blijft prachtig.

Pff, wat een gedoe liti. Dit herinnert me er weer aan waarom ik bijna nooit online verkoop.
Ik ga wel mee in de reactie van Mir dat ik als koper zonder T&T ook wel achterdochtig zou worden.

Leuk weer Michelle! Wijs snoetje krijgt ze!
Ik wil ook nog een spijkerjas voor S., maar de vakantie is net afgeschreven dus ik mag überhaupt niet in dit topic kijken. Of eigenlijk ook wel, want hij moet nog sandalen.
Haha tita gaat losss, maar de kinderbijslag wordt bijna gestort hè? <<)

Falcotto wordt trouwens verkocht in de Zalando Lounge zag ik.

Michelle77

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 12:21

Welke burkely tas heb je Niwla?

Jaaa kinderbijslag, is weer een uitkomst haha

Synne is een portretje hoor.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 12:26

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 12:43

Echt zo’n geweldige tas <3
Groot, veel vakken, handig ingedeeld en mooi leer!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-19 13:08

Nee mijn vervangster heeft een nieuwe opdracht en gaat verder. En een half jaar niemand of weer een ander werkt niet in het bedrijf. Daarnaast is aangegeven komende jaar rust rust rust.
En moet eerlijk zeggen zit nu ook bijna een jaar thuis en vermaak mij prima. Ook intellectueel.
Heb aangegeven bij de politieke partij waarbij ik lid ben dat ik wel wat wil doen voor het wetenschappelijk bureau. Dus hopelijk komt daar wat uit.
Help mijn broertje wat voor zijn onderzoeken. Dus hou mij wat bezig met wat gender kunsthistorisch specifieke vraagtstukken. Iig wat zaken om over na te denken.

Het is meer het gevoel van fiets nu heb ik geen eigen geld meer.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 13:10

Ohja! Ik vond de kleur niet zo toen. Maar wel heel toffe tas .

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 13:11

Is het geld dat jullie nu uitsparen aan opvang niet gewoon jouw geld ;) jouw verdienste toch?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 13:30

Lau, wat ga je doen met Julia, thuishouden of 2 halve dagdelen naar de peuterschool ipv crèche.

Je recht op kinderopvangtoeslag verdwijnt als een ouder thuis zit

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 13:41

Sophie is nu het belangrijkst :) En werken komt vast wel weer. En ook al verdien je geen geld, soms is stoppen met werken ook een investering in je gezin en in jezelf. En als je je politiek kunt ontwikkelen in je vrije tijd en je vindt het leuk is dat ook een investering :)

Maar als je je werk nog niet kwijt wilt, kun je misschien een jaar lang voor die 24u ouderschapsverlof opnemen? En daarna kijken of het lukt om Sophie naar een opvang te brengen?

Voor de peuterspeelzaal krijg je wel een soort toeslag Tita voor niet-werkende ouders (of 1 niet-werkende dan). Maar dat gaat dan niet via de belastingdienst.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-19 13:45

Gaat 2 of 3 ochtenden naar de psz.
Dat moet ook echt anders is ze bang voor alles en iedereen.

Geld wat we uitsparen is idd precies mijn salaris zo ongeveer _O-

Maar het is meer gevoel. En slaat nergens op want zijn geld is net zo goed mijn geld. Daarnaast is hij onderhoudsplichtig -:)

Is zeker zo Vero! Sophie gaat voor en sta er ook echt achter. Als het echt moet kan ik waarschijnlijk wel iets ritselen. Maar die moeite wil ik nu niet nemen omdat ik haar bij mij wil houden.
Ik ben nu thuis meer nodig dan daar.
En scheelt als ik wat wil doen kan ik ook op de zaak gaan zitten en hebben ze wel een hersenkrakertje liggen. En als ze volgend jaar wel naar crèche kan heb ik zo weer werk. Dat weet ik zeker.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 13:47

Dan moet je zo te horen alleen nog over je eigen drempeltje heen :P

En de peuterspeelzaal is ook heel leuk. T zit ook 2 ochtenden op de psz. Zou eerst 3 gaan, en geprobeerd, maar dat was ook echt too much voor hem. Nu nog... dus ben blij dat hij toentertijd niet naar de opvang is gegaan.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 13:49

Is nanny aan huis iets voor je, dat hebben we hier in Breda ...gastouder alleen dan thuis kun je bv 1-2 dagen werken desnoods in bedrijf van je man.

Maar wat verootjoo zegt is alleen je eigen gevoel van onafhankelijk willen zijn..... en misschien manier waarop het bedrijf je laat gaan....

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 13:53

_lautje_ schreef:
Maar het is meer gevoel. En slaat nergens op want zijn geld is net zo goed mijn geld. Daarnaast is hij onderhoudsplichtig -:)

You go girl :') Op een of andere manier worden de strikt juridische argumenten hier thuis altijd minder gewaardeerd door manlief >;) waarheid heeft een schel geluid :list:
nee hoor gekheid. ieder draagt bij op verschillende vlakken ^&+

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 14:42

Even geprobeerd bij te lezen.

@liti: ik vind je nog heel netjes. Wel balen dat je de code bent kwijtgeraakt. Zelf eens gehad met een envelop, beweerde ze ook van dat het niet was aangekomen. Toen ik op een gegeven moment zei dat ik had gefilmd dat het op de bus ging had ze het de andere dag ineens ontvangen. Het is maar de vraag of je ook zelf niet wordt opgelicht, zo lastig.
Dat hele verkopen via internet is leuk, maar wat een gezeik soms. Vandaag weer iemand boos omdat ik schoentjes niet ga vasthouden tot er over ruim een week weer geld is. Ik heb ze zojuist verkocht aan iemand anders en betaling al ontvangen, zodat ze direct met de post mee kunnen straks. En dan van die opmerkingen als 'ik maak iemand liever blij' Nou ik blijf liever niet uiteindelijk alsnog met m'n spullen zitten.

@lautje: ik snap je gevoel. Dat onafhankelijke is ook de reden dat ik blijf werken, hoewel ik t soms echt heel pittig vind, werk, kind, man, paard, sporten... en dan ook nog een sociaal leven proberen te hebben. Ik heb al 1.5 week m'n paard niet gereden. Maar zo te horen heb je mooie dingen te doen om jezelf te blijven ontwikkelen, dus misschien gewoon eens een tijdje aankijken?

Over luiertassen, mijn Elodie details is gesneuveld, rits helemaal kapot. Is een nieuwe kopen nog geoorloofd met een dreumes van 1.5? Ik ga jullie tips eens even bekijken.

@michelle: schattige outfits. Spijkerjasje is erg leuk!

Hier alleen wat basisshirtjes geshopt ivm wat gekleurde/drukkere broekjes. En een vossenlegging <3 sinds we een vos op het geboortekaartje hadden blijf ik er een zwak voor houden <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En deze 2:
https://www.tofshirt.nl/a-51963945/baby ... escription
https://www.hippebaby.com/a-52983752/sh ... rt-hi-bye/

Hebben ook veel leuke dierenprints. De muizen vind ik erg leuk, als ze bevallen bestel ik misschien nog wat meer. Nu met lange mouw gedaan, maar moet ook nog t-shirts voor de zomer.
Laatst bijgewerkt door Nymeria op 28-03-19 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

_Lonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 14:52

Keet wat een mooie stofjes zeg. Mooie kleuren.

Michelle hele leuke setjes. En jeej panter! Ik ben panterfan :D

Lautje dat jurkje is mooi. Leuke print!

Liti ik vind het echt netjes dat je de helft nog terug betaald.
Ik maak altijd meteen een foto van de track and trace en stuur die door. Heb je in ieder geval bewijs van verzenden.

Gisteren met mijn schoonmoeder geshopt voor S.
Blij met alle spullen!

Broekjes zijn van name it. Vind hun spijkerbroeken erg fijn. Mooi smal
Afbeelding

Afbeelding

Shirt van Sturdy, spijkerblouse van shoeby
Afbeelding

En dit broekje nog online besteld :)

Afbeelding

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 15:16

Heeft iemand nog tips voor chique peuterkleding? Van de zomer trouwt mn zusje en daar zoek ik iets nets voor. Maar heb geen idee waar ik het zoeken moet :P
Het moet wel ‘peuterwaardig’ zijn, ik hou niet van peuters in kostuums of smokings ofzo :P Maar een spijkerbroek met een shirt vind ik ook weer te simpel. Het liefst iets van een knap overhemd met een mooie broek oid.

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 15:19

Eerste waar ik aan moet denken deze chino van maed for mini van de huidige collectie (ik heb hem eventueel voor je te koop)

Afbeelding

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 15:20

Oh Lonneke, wat een toffe kleertjes!

Nymeria, vasthouden zou ik ook niet doen. Tenminste, zou het wel doen, tenzij er idd een andere koper komt.

Ik vraag het soms wel eens, omdat ik er nog over wil denken, of idd ivm geld. Maar ik snap zeker wanneer een verkoper dat niet wil doen, dan heb ik gewoon pech.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 15:27

Gymp maar weet niet tot welke maat dat gaat?
Anders misschien de WE?

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 15:31

Tartine et Chocolat?

Leuk geslaagd Lonneke!
En dat vossenbroekje is te schattig Nymeria.