Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Fira schreef:Ik vraag me dus af wanneer het oké is om naar de buren te gaan om te vragen of het iets stiller kan.
Het is een wat ouder stel die op de kleinkinderen past, nu is dit niet vaak (3 keer per week?) en probeer ik het echt door de vingers te zien.
Maar ik krijg letterlijk kippenvel als ik weer een huilsalvo hoor, dat begint met: "Oma!? OMAAA!? ... *stilte* OOOOOMAAAAHAAAAA" gevolgd met veel gejank.
En dit een paar keer per uur.
Prima dat de kinderen buiten in de tuin spelen, maar dat gejank en gegil komt dus gewoon door de muren / dichte ramen heen.
Een kind moet kind kunnen zijn, maar wanneer gaat het te ver?
Denk ook niet dat ze doorhebben dat het geluid van een janken en schreeuwend kind zo ver komt haha.
Bloodymary schreef:Drie keer per week een paar keer per uur vind ik eigenlijk wel heel veel hoor. Wat misschien nog het meeste helpt is als je haar ziet een beetje naar die kinderen informeren en dan vragen of ze het wel leuk vinden om bij oma te komen. Omdat ze dan zo veel/de hele tijd huilen. Dat werkt op haar gemoed en dan zal ze misschien meer haar best doen om het te voorkomen. Als je er zo wat van zegt werkt vaak averechts, of ben jij de kwade peer.
watchthesky schreef:Hiermee struggle ik dus ook.
Mijn benedenbuurvrouw past ook geregeld op haar kleinkinderen en dat is natuurlijk prima, maar ze is nogal verslaafd aan candycrush op haar iPad, dus die koters moeten nogal eens twintig keer roepen voor oma reageert...
Ik woon in de nieuwbouw, hartstikke goed geïsoleerd met HR++ glas, maar zelfs al is alles dicht, dat gemiep en gejoel van zo’n koter komt overal doorheen en dan kook ik van binnen echt.
Leg dat ellendige apparaat neer en let op dat jong!
Verder zijn het echt aardige buren, maar als die koters er zijn vervloek ik ze
Ik weet dat ik niet rustig kan blijven dus ik ga nooit aan de deur, ben een beetje bang dat ze het wegwuift als “kind moet kind kunnen zijn” en dat ik hem dan helemaal flip
Varekaj schreef:Ondanks alle "ellende" woon ik hier best wel graagKruidvat om de hoek, bakker en slager om de hoek, station om de hoek als we ergens met de trein heen moeten, niet zo bijzonder ver van grote invalswegen, op 2km het grote stadspark.
Het enige grote probleem naast dus die krijsende jung is het parkeerprobleem. Ik heb uit ellende een bewonerskaart aangevraagd (kost ons €31/jaar voor 1 auto, voor de 2e kaart zouden we €150/jaar moeten betalen). Gewoon omdat het blijkbaar doodnormaal is om voor andermans garagepoort te parkeren zodat je niet in of uit kan. Ook de vrachtwagen die leveringen komt brengen voor de Kruidvat blokkeert doodleuk 2x/week voor minstens een uur de gehele straat. Ik wacht vol smart op de dag dat er eens een ambulance of brandweerwagen doorheen moet en dat dus onmogelijk blijkt...
Hilli schreef:Hier hadden we vrij veel last van de buurkindjes als ze over de trap naar boven/naar beneden x1000 renden, maar het mooie is dat ze vanzelf ouder worden en nu de traprenleeftijd voorbij zijn. Ideaal dus!