[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bloodymary

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 13:47

Drie keer per week een paar keer per uur vind ik eigenlijk wel heel veel hoor. Wat misschien nog het meeste helpt is als je haar ziet een beetje naar die kinderen informeren en dan vragen of ze het wel leuk vinden om bij oma te komen. Omdat ze dan zo veel/de hele tijd huilen. Dat werkt op haar gemoed en dan zal ze misschien meer haar best doen om het te voorkomen. Als je er zo wat van zegt werkt vaak averechts, of ben jij de kwade peer.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 14:01

Fira schreef:
Ik vraag me dus af wanneer het oké is om naar de buren te gaan om te vragen of het iets stiller kan. :')
Het is een wat ouder stel die op de kleinkinderen past, nu is dit niet vaak (3 keer per week?) en probeer ik het echt door de vingers te zien.
Maar ik krijg letterlijk kippenvel als ik weer een huilsalvo hoor, dat begint met: "Oma!? OMAAA!? ... *stilte* OOOOOMAAAAHAAAAA" gevolgd met veel gejank.
En dit een paar keer per uur.
Prima dat de kinderen buiten in de tuin spelen, maar dat gejank en gegil komt dus gewoon door de muren / dichte ramen heen.

Een kind moet kind kunnen zijn, maar wanneer gaat het te ver?
Denk ook niet dat ze doorhebben dat het geluid van een janken en schreeuwend kind zo ver komt haha.

Woon jij bij mij ofzo? Hier ook kinderen in de buurt en die hoor ik bijna nooit. Behalve als oma op bezoek is. Dan moet er gegild en geschreeuwd worden dat oma móet komen kijken. Komt oma niet dan zorgt ze er wel voor door haar zusje te meppen. Die begint te janken en dan komt oma naar buiten. Slim kind.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 14:03

Bloodymary schreef:
Drie keer per week een paar keer per uur vind ik eigenlijk wel heel veel hoor. Wat misschien nog het meeste helpt is als je haar ziet een beetje naar die kinderen informeren en dan vragen of ze het wel leuk vinden om bij oma te komen. Omdat ze dan zo veel/de hele tijd huilen. Dat werkt op haar gemoed en dan zal ze misschien meer haar best doen om het te voorkomen. Als je er zo wat van zegt werkt vaak averechts, of ben jij de kwade peer.

Dit is zo een recept voor een blauw oog van oma :')

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 15:01

Waarom zou een kind in godsnaam moeten kiezen welke kassa je pakt? Sommige ouders willen echt te graag het beste vriendje van hun kind zijn.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 17:37

Net in het ziekenhuis, bij de gynaecoloog in de wachtkamer, een kind van ik schat 8-10 jaar.
Kwam al aanlopen met een bekertje koffie voor zichzelf. :roll:
Vervolgens de hele tijd met zo'n stoel schuiven, bij voorkeur als er artsen net een naam riepen waardoor je niet hoorde wie er aan de beurt was. :x
En vervolgens een partij lopen janken omdat ze niet met haar oma mee mocht de onderzoeksruimte in, maar in de wachtkamer moest blijven bij haar moeder.
Echt, mijn vingers jeukten gewoon om dat kind even bij de bovenarm beet te pakken en in de oren te sissen dat ze zich nú ging gedragen. ~~}> :o

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 17:44

Koffie? Voor zo’n jong kind?
Ik begrijp het niet, mijn neefje van net 2 loopt ook al met de cola van mama te sjouwen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 18:45

Bloodymary schreef:
"ach wat zielig, hoort hij niet goed"? En daar dan zo'n beetje vol medelijden bij kijken.

Briljant plan _O-

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 18:46

watchthesky schreef:
Hiermee struggle ik dus ook.
Mijn benedenbuurvrouw past ook geregeld op haar kleinkinderen en dat is natuurlijk prima, maar ze is nogal verslaafd aan candycrush op haar iPad, dus die koters moeten nogal eens twintig keer roepen voor oma reageert... :=
Ik woon in de nieuwbouw, hartstikke goed geïsoleerd met HR++ glas, maar zelfs al is alles dicht, dat gemiep en gejoel van zo’n koter komt overal doorheen en dan kook ik van binnen echt.
Leg dat ellendige apparaat neer en let op dat jong!
Verder zijn het echt aardige buren, maar als die koters er zijn vervloek ik ze :=

Ik weet dat ik niet rustig kan blijven dus ik ga nooit aan de deur, ben een beetje bang dat ze het wegwuift als “kind moet kind kunnen zijn” en dat ik hem dan helemaal flip _O-

Oh dit is zo herkenbaar.
Hier ook nieuwbouw, supergoed geïsoleerd en buren die zowat elke dag op de kleinkinderen passen.
En die krijsen wat af _-:( dat gejengel komt overal doorheen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 23:01

Ik begreep een hele tijd terug niet hoe het toch kon dat ik vanuit de keuken bijna glashelder kon verstaan wat de kinderen buiten naar elkaar gilden, terwijl toch alle ramen echt potdicht zaten.
Reden: het geluid komt naar binnen via de koker van de afzuigkap boven het fornuis. Dus als ze bij mooi weer buiten aan het spelen zijn iets verderop, dan hoor ik ze sowieso. Ongeacht of ik alles hermetisch dicht hou of niet.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 23:17

Jeetje, ben je ook lekker mee dan...
Onze afzuigkap zit gelukkig aan de mechanische ventilatie gekoppeld, dus geen buis naar buiten toe hier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 23:40

Ik heb een vermoeden dat de afzuigbuis ook niet goed aansluit of iets dergelijks, want in de keuken waar ik normaal mijn vaste plekje heb, heb ik algemeen ook veel sneller kou. En aan 1 van de kastwanden tegen de buitenmuur voel ik tocht. Dus dat alles samen zal wel meespelen dat het geluid naar binnen meekomt.

Gelukkig ben ik in de zomer zelf weinig thuis te vinden bij goed weer, zo vaak hebben we er dan ook geen last van. Tenzij dat springkasteel er staat, dat staat altijd nét ter hoogte van, jawel, de uitlaat van de afzuigkap :')

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 23:45

Lijkt me echt een hel.. Gelukkig wonen er in dit kleine dorpje amper kinderen, is er geen school meer en zit er tussen ons huis en de buren ieder een groot weiland. +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 23:59

Ondanks alle "ellende" woon ik hier best wel graag :D Kruidvat om de hoek, bakker en slager om de hoek, station om de hoek als we ergens met de trein heen moeten, niet zo bijzonder ver van grote invalswegen, op 2km het grote stadspark.
Het enige grote probleem naast dus die krijsende jung is het parkeerprobleem. Ik heb uit ellende een bewonerskaart aangevraagd (kost ons €31/jaar voor 1 auto, voor de 2e kaart zouden we €150/jaar moeten betalen). Gewoon omdat het blijkbaar doodnormaal is om voor andermans garagepoort te parkeren zodat je niet in of uit kan. Ook de vrachtwagen die leveringen komt brengen voor de Kruidvat blokkeert doodleuk 2x/week voor minstens een uur de gehele straat. Ik wacht vol smart op de dag dat er eens een ambulance of brandweerwagen doorheen moet en dat dus onmogelijk blijkt...

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 08:11

Varekaj schreef:
Ondanks alle "ellende" woon ik hier best wel graag :D Kruidvat om de hoek, bakker en slager om de hoek, station om de hoek als we ergens met de trein heen moeten, niet zo bijzonder ver van grote invalswegen, op 2km het grote stadspark.
Het enige grote probleem naast dus die krijsende jung is het parkeerprobleem. Ik heb uit ellende een bewonerskaart aangevraagd (kost ons €31/jaar voor 1 auto, voor de 2e kaart zouden we €150/jaar moeten betalen). Gewoon omdat het blijkbaar doodnormaal is om voor andermans garagepoort te parkeren zodat je niet in of uit kan. Ook de vrachtwagen die leveringen komt brengen voor de Kruidvat blokkeert doodleuk 2x/week voor minstens een uur de gehele straat. Ik wacht vol smart op de dag dat er eens een ambulance of brandweerwagen doorheen moet en dat dus onmogelijk blijkt...

Vragen of de gemeente een grote niet parkeren op de weg wil zetten met witte lijnen. Vroeger parkeerden er ook altijd auto's voor de garage van mijn ouders gewoon bij garageboxen... Nirt dat het 100% hielp sommige mensen parkeerden er nog. En diegene vinden was lastig in een grote woonwijk voor en achter de garageboxen.

Blij dat ik ook niet meer naast kinderen woon alleen de buren hebben wel eens klein kinderen die schreeuwen met spelen

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 08:39

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 08:47

Ik zou tekenen voor een bovenbuuf met kleinkind ipv een klein kind :') want ik gok dat de meeste oma's niet terug schreeuwen naar het kind in kwestie

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 08:52

Haha nee, oma zelf hoor ik nooit, alleen de kinderen :+

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 08:54

Ja daarom. Hierboven is het dus kind vs moeder en qua geluid zijn ze aan elkaar gewaagd :n

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 09:02

Monkey see, monkey do...
Wat rot voor je! Er is niet toevallig zicht op een verhuizing (of uithuisplaatsing)?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 09:08

Ik denk dat het vooral onmacht is. Ze probeert echt wel een goede moeder te zijn. Maar het is een heel druk en pittig kind. Sta er dan maar eens in je eentje voor. Ik zou niet willen ruilen. Het is alleen jammer dat ze niet echt open staat voor hulp.

Wij zelf kijken wel rond voor iets anders maar dat is maar net geluk hebben. Deze woning heb ik pas na 3 jaar kunnen krijgen via loting. Buuf kijkt ook rond want zij heeft weer veel last van haar bovenburen. Een afrikaans gezin met 3 (puber)kinderen.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 09:16

Hier hadden we vrij veel last van de buurkindjes als ze over de trap naar boven/naar beneden x1000 renden, maar het mooie is dat ze vanzelf ouder worden en nu de traprenleeftijd voorbij zijn. Ideaal dus!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 09:18

Ohja dat rennen ook idd! En dan tassen tegen de leuning laten slaan. Laatst was ik de bovenbovenbuurjongen al aan het vervloeken maar toen was het een arrestatieteam met getrokken wapens :')

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 09:22

Hilli schreef:
Hier hadden we vrij veel last van de buurkindjes als ze over de trap naar boven/naar beneden x1000 renden, maar het mooie is dat ze vanzelf ouder worden en nu de traprenleeftijd voorbij zijn. Ideaal dus!

Tot ze gaan puberen :Y) }:)

Dan is het niet alleen rommelderommelderommel de trap op rennen maar ook nog eens bovengekomen je kamerdeur met een rotklap achter je dichtsmijten.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 09:24

watchthesky schreef:
link naar wielklem

Dat wilde ik ook al voorstellen :))

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 09:28

De buurkinderen zijn ruimschoots in de puberleeftijd nu en we horen ze echt niet meer. Of er wordt gepuberruzied tussen half 8 en half 8 want dan zijn we er niet :')