Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Trui

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 14:13

Is in de buurt dus we halen op! Tja we zijn al weken opzoek naar we schooltas in de buurt en in de stad maar niks is naar wens.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 14:24

tijger22 schreef:
Beau_Myrthe schreef:
Mijn schoolboeken zijn vandaag gelukkig aangekomen. Dat vind ik altijd eng via marktplaats maar ze zijn er *\%/*

Klopt hoor Tijger22, maar dat is met alles zo..

Zo irritant, haar moeder mailde mij continu.
Maar nadat ik het gesprek door heb gestuurd van mij en haar dochter is het stil :p

Waarschijnlijk met het idee valt te proberen..

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 14:38

@Beau_Myrthe ja inderdaad maarja wel beetje jammer als je netjes alles vermeld/opgelost hebt en dan voor leugenaar uitgemaakt word en ze alsnog weer gaan lopen klagen.
Maar heb er goed van geleerd dat ik dit soort dingen niet meer ga verzenden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 15:52

Ook een mooie, ik ben opzoek naar een extra cap voor eventuele bijrijders bij mij op stal. De cap moet nog wel netjes en veilig zijn en verstelbaar.

Zie ik een cap aangeboden voor de nieuwprijs, dus ik doe een bod van 1/3e van de nieuwprijs, krijg ik terug "ik heb er zelf het dubbele van mijn vraagprijs voor betaald".

Wat iemand zelf ooit betaald heeft is toch helemaal niet relevant als de nieuwprijs nu een stuk lager ligt? :+
Gebeurd best vaak overigens, "ik heb er zelf dit voor betaald", terwijl de goedkoopste nieuwprijs inmiddels een flink stuk gezakt is..

Zelf kijk ik altijd naar de huidige goedkoopste nieuwprijs (dus als dat ergens in de actie is is dat die prijs) om mijn prijs te bepalen en vermeld die ook in mijn advertentie.. jammer voor mij als dat de helft minder is als wat ik er zelf voor betaald heb, maar mensen gaan echt niet 2e hands de huidige nieuwprijs of meer betalen. Dan kunnen ze het beter nieuw kopen met de winkelgarantie er bij toch?

Valt me nog best tegen trouwens, wat er aan verstelbare caps aangeboden wordt..

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 15:58

Ik zou nooit een 2e hands cap kopen.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 15:59

Shanna schreef:
Ook een mooie, ik ben opzoek naar een extra cap voor eventuele bijrijders bij mij op stal. De cap moet nog wel netjes en veilig zijn en verstelbaar.

Zie ik een cap aangeboden voor de nieuwprijs, dus ik doe een bod van 1/3e van de nieuwprijs, krijg ik terug "ik heb er zelf het dubbele van mijn vraagprijs voor betaald".

Wat iemand zelf ooit betaald heeft is toch helemaal niet relevant als de nieuwprijs nu een stuk lager ligt? :+
Gebeurd best vaak overigens, "ik heb er zelf dit voor betaald", terwijl de goedkoopste nieuwprijs inmiddels een flink stuk gezakt is..

Zelf kijk ik altijd naar de huidige goedkoopste nieuwprijs (dus als dat ergens in de actie is is dat die prijs) om mijn prijs te bepalen en vermeld die ook in mijn advertentie.. jammer voor mij als dat de helft minder is als wat ik er zelf voor betaald heb, maar mensen gaan echt niet 2e hands de huidige nieuwprijs of meer betalen. Dan kunnen ze het beter nieuw kopen met de winkelgarantie er bij toch?

Valt me nog best tegen trouwens, wat er aan verstelbare caps aangeboden wordt..

Welke maat zoek je? Heb er nog 1 waar nooit mee gevallen is, alleen een randje los aan de voorkant masr dat is een schoonheids foutje. Als het zou dienen als reserve cap bij je op stal zou het gewoon kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 16:02

Het is voor bijrijders die zelf hun cap niet meehebben om welke reden dan ook. Daar ga ik geen dure cap voor aanschaffen, en mijn caps uit lenen vind ik ook niet zo fijn/ fris. Ikzelf zweet best wel bij het rijden, en om dat zweet nou te vermengen met dat van een ander of op andermans hoofd te plaatsen is ehm.. niet zo fris? :D

Dus ja, als ik voor een paar euro een extra cap die nog netjes is kan aanschaffen, die even door de was haal, vind ik het prima. Als een bijrijder die cap niet op wilt moeten ze maar hun eigen cap meenemen/ regelen nietwaar? :Y)

Ik zoek een algemene maat, denk M of L.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 16:04

Hij is wel te klein voor mij en ik heb maat 56/57 ongeveer (uit mn hoofd, of zge ik nou iets heel doms?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 16:07

Ah dan zal hij te klein zijn, mijn bijrijders hebben gemiddeld maat 57/58 ofzo, dus daarom dacht ik dat een verstelbare wel handig is :D

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 16:09

Ja hij is verstelbaar maarja wel klein dus :')

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 16:34

Ja shanna dat herken ik ook.
Pas ook bij een vliegendeken op facebook.
Verkoper ik heb er 90 voor betaald.
Mooi nu zijn ze 75 en ze was beledigd toen iemand 60 bood.
Deken was gebruikt. Zeer netjes maar wel vies.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 19:26

Zijn er hier mensen die het betalen via iDEAL al aangezet hebben?

Ik twijfel wat zijn precies de voor en nadelen?

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 19:34

Nee. wel naar gekeken maar zou niet eens weten hoe ik het aan moet zetten

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 19:41

Trui schreef:
Ik vraag me af of het wel echt kan zijn als iemand een NIEUWE rugzak verkoopt voor 45 en hij nieuw 80 euro kost..

Waaron zou dat niet kunnen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 19:44

Tyrcanol schreef:
Zijn er hier mensen die het betalen via iDEAL al aangezet hebben?

Ik twijfel wat zijn precies de voor en nadelen?

Ik heb het aan, inmiddels 1 betaling gehad via Ideal. Vond het erg fijn. Je kan het gemakkelijk aanzetten en verifiëren. Je stuurt gewoon je betaalverzoek met het overeengekomen bedrag, de koper kan via die link betalen. Zodra de koper heeft betaald, staat er bij het gesprek een groen blokje met "koper heeft betaald". Dat geld komt op je account en wordt dan overgemaakt. Ik had het de dag na de betaling netjes binnen. Vind dit wel fijn, omdat ik al een aantal keren heb gehad dat ik mijn gegevens had gestuurd en vervolgens niks meer hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 19:52

Zucht.

Staat in m'n advertentie 'ik verzend alleen met PostNL'

Krijg ik de vraag (na een hoop gebakkelei over het bod); verzend je ook met kiala want ze wil het niet thuis laten bezorgen ivm veel werken.

Niet om het een of ander, maar lees dan m'n advertentie gewoon even, staat letterlijk dat ik alleen met PostNL verstuur. :')
Nou kan ik wel naar een PostNL pakketpunt versturen dus heb dat maar als optie gegeven..

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 19:55

Dat laatste is natuurlijk wel fijn ja jitske
Krijgen ze je gegevens dan niet meer te zien?
En moet je nog iets betalen voor het gebruik van iDEAL?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 20:00

Nee zoals ik begrijp zien ze je gegevens niet. De transactie kost tussen de €0,34 en €0,50, die krijgt de koper bij het betaalverzoek op.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 20:03

Oh dus die zijn niet voor de verkoper dat scheelt al.
Mss toch maar aanvragen dan. Zo te lezen zijn er geen nadelen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 20:08

Heb ik nog niet ontdekt, maar ik heb het ook nog maar een keer gebruikt. Wat ik wel echt fijn vond is dat je dan een bevestiging van de betaling krijgt zodra Marktplaats het geld heeft. Heb je geen discussies meer over of het wel of niet op de rekening staat als je verschillende banken gebruikt. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 20:12

xJitskee schreef:
Heb ik nog niet ontdekt, maar ik heb het ook nog maar een keer gebruikt. Wat ik wel echt fijn vond is dat je dan een bevestiging van de betaling krijgt zodra Marktplaats het geld heeft. Heb je geen discussies meer over of het wel of niet op de rekening staat als je verschillende banken gebruikt. :j

Dat is wel ideaal!

Nou miepie haakt af, die zoekt iemand die 'wel zo flexibel is om te veranderen van verzendmethode'.

Gezien d'r advertenties wilde ze het gewoon zo goedkoop mogelijk kopen om het voor het driedubbele te kunnen verkopen :+

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 09:06

Ik zoek een hulp die mijn woning wil schoonmaken wanneer ik aan het werk bent, komen natuurlijk heleboel mensen op af met echt gekken er tussen hoor :+ kreeg er net 1 die heeft een uurtarief van 25 euro :')! Dat krijg ik niet eens op kantoor :')

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 09:19

Oh ik zocht ook een hulp maar helaas krijg ik geen reacties.
Ja van 1 persoon, die vervolgens nooit meer reageerd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 09:24

Ik heb het gewoon via een officieel kantoor gedaan. Hebben jullie dat in Nederland niet?

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 09:26

Vast wel. Maar ik zoek echt iemand voor maar een paar uurtjes
Eigenlijk zocht ik een student/scholier die het leuk vond om in de vakantie wat bij te verdienen met schoonmaken. eventueel wandelen met de honden en bij een klik ook wou oppassen

Kreeg 1 reactie van een thuisblijf moeder die het geld zo ontzettend goed kon gebruiken. E vervolgens dus niet meer reageerde