Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DeEenhoorn

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 13:33

Ik stond vanochtend in de metro en was helemaal verbaasd dat er een tram op de gewone weg reed, ipv de trambaan, tot ik me besefte dat het een bus was en dat dat zo hoort.. die tram en metro van gvb, zo blauwwit lijken me iets teveel op elkaar

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 20:39

Vanochtend dus weer om 8 uur van weert naar eindhoven moeten reizen.
Kom je op het station waar het megadruk is... Toen we de trein in wilde stappen amper/niet meer erin kunnen en dan maar besluiten om naar huis te gaan en met de auto te gaan. Vreselijk die extreme drukte vooral op maandag. Staan in de trein geen probleem maar niet hutjemutje op elkaar dan houd het voor mij echt op.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 20:51

Oh die trein is altijd een ramp he bryce27... Ik ben thuis gebleven van school, hoewel ik al in het beginpunt in stap en dus sowieso kan zitten. Maar ik heb altijd medelijden met iedereen die pas in roermond of weert instapt :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 08:01

Een grote ergernis aan de automaat die na 5 euro aan muntjes te hebben geslikt ineens de boel uitspuwde :')

Toen heb ik het maar in etappes van 2 euro op m'n OV gezet. Degene achter me zal wel gedacht hebben 'rare snuiter' :')

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 09:01

Ik klaag. Ik zit in een ICE trein naar Arnhem en die stoelen zijn zo comfortabel dat ik mn best moet doen niet in slaap te vallen.

Het leven is zwaar.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 09:07

Gisteren, what on earth. Gisteren stap ik in in Groningen, netjes ingecheckt. Stap ik uit in Veenwouden, probeer ik uit te checken, zegt die check in OK -O-

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 09:08

Nayomie schreef:
Gisteren, what on earth. Gisteren stap ik in in Groningen, netjes ingecheckt. Stap ik uit in Veenwouden, probeer ik uit te checken, zegt die check in OK -O-

Aan de goede kant uitgecheckt? Op sommige stations kun je maar aan 1 kant inchecken en aan de ander uit

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 09:10

Marjoow schreef:
Nayomie schreef:

Aan de goede kant uitgecheckt? Op sommige stations kun je maar aan 1 kant inchecken en aan de ander uit

Ja, incheckpaal in Groningen en uitcheckpaal waar iedereen stond in Veenwouden :')

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 11:26

Marjoow schreef:
Ik klaag. Ik zit in een ICE trein naar Arnhem en die stoelen zijn zo comfortabel dat ik mn best moet doen niet in slaap te vallen.

Het leven is zwaar.

Die zitten zo lekker he <3
Toen ik stage liep in Arnhem en vanuit Utrecht reisde was ik altijd bijna blij als de intercity van 8:24 dan erg vertraagd was of niet reed, dan had ik een goede reden om met de ICE te gaan :')

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 14:16

Jupp.. oude intercity, zo een met rode bankjes.. means no internet

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 15:50

2 uur moeten wachten voor de trein weer reed naar [plaats] :(

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 16:13

'Dames en heren, aangezien de trein voor ons nog steeds stilstaat ivm een probleem met hun deuren en we er niet overheen of onderdoor kunnen zullen we toch moeten wachten' :')

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 16:18

Bij ons waren ze vergeten de handrem er af te halen waardoor we nu net bijna een half uur stil hebben gestaan 30 meter na station zwolle

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 16:26

Bah deze trein stinkt echt :r geen goede als je toch al misselijk bent. En vandaag is mijn traject 1 grote ramp, gelukkig kom ik nu in 1 keer thui

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 16:34

We staan dus nu al een half uur stil tussen Amstel en Arena omdat er voor ons een trein staat met kapotte deuren en achter ons ook nog 2.. :')

Edit: hij rijdt weer.. Jeuj!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 22:33

Ik was zo blij als een klein kind vandaag! Er was een kaartje in het fietsen rek neergezet voor een deel vh traject wat ik altijd rijd wat me meer dan 5 euro heeft bespaard :D Daardoor een trein eerder gepakt dus ooj eerder thuis :D

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 08:03

Ugh iemand loopt hardop te fluiten en het irriteert :')

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 09:37

Op het station vanochtend. Om bij de fietsenstalling te komen is er een trap met gleuf, twee mensen precies voor de ingang uitgebreid afscheid nemen. Totaal niet doorhebben dat ze ontzettend in de weg staan _-:(

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 09:46

Flying_Angel schreef:
Op het station vanochtend. Om bij de fietsenstalling te komen is er een trap met gleuf, twee mensen precies voor de ingang uitgebreid afscheid nemen. Totaal niet doorhebben dat ze ontzettend in de weg staan _-:(

Ze zouden op stations gewoon een soort snelroutes moeten maken waarop het verboden is om stil te gaan staan. En dat dan ook handhaven.
Op je reisplanner kijken, je krant lezen, veters strikken of de huig van je vriendin kietelen doe je maar ergens anders dan in de spits midden voor een roltrap.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 09:46

Flying_Angel schreef:

Ik had met mijn fietsbel gebeld :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 10:04

Destination schreef:
Flying_Angel schreef:

Ik had met mijn fietsbel gebeld :')

..ben jij het mooiste van het stel :)ddd _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 10:43

Ze doen op woensdag blijkbaar testen met 6 intercity's per uur tussen Utrecht en Bijlmer Arena (en de andere kant op). Heel leuk maar dan sluiten al m'n aansluitingen niet meer aan waardoor ik gister dus te laat was. Had het net kunnen redden maar de bus had 2 min vertraging en dat lukte dus al niet meer.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 11:28

Emmaa_ schreef:
Ze doen op woensdag blijkbaar testen met 6 intercity's per uur tussen Utrecht en Bijlmer Arena (en de andere kant op). Heel leuk maar dan sluiten al m'n aansluitingen niet meer aan waardoor ik gister dus te laat was. Had het net kunnen redden maar de bus had 2 min vertraging en dat lukte dus al niet meer.

Dat had je kunnen weten. Dit is nl al een paar weken zo en ruimschoots aangekondigd. je hebt het nu over de extra treinen tussen Amsterdam centraal en Eindhoven, die om de 10min.rijden. Blijft idd wel rot dat alles moet wijken voor die extra treinen en er gaan nogal wat treinen over dat traject!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 11:30

fohadie schreef:
Emmaa_ schreef:

Dat had je kunnen weten. Dit is nl al een paar weken zo en ruimschoots aangekondigd. je hebt het nu over de extra treinen tussen Amsterdam centraal en Eindhoven, die om de 10min.rijden. Blijft idd wel rot dat alles moet wijken voor die extra treinen en er gaan nogal wat treinen over dat traject!

Ik wist het ook wel hoor, maar had het me nooit gerealiseerd omdat ik op woensdag normaal met de auto ga. Ik reis tussen bijlmer en Utrecht, en hoewel ik niet zeker weet of het daar ook echt 10 minuten was reden de treinen wel op andere tijden waardoor ik moest wachten op station ipv zo mijn trein in kon springen. Niet het einde van de wereld hoor, maar ik reis het traject normaal blind omdat ik het drie keer per week reis, en dit was even wennen :')

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 11:41

Ik vind die 10 minuten test tussen Amsterdam en Eindhoven zo raar :+ heb het een half jaar een keer of 2/3 per week gereisd in de spits en heb het helemaal niet zo druk ervaren als bijvoorbeeld tussen Amsterdam en Den Haag/Rotterdam. Maarja ik heb het gevraagd aan een machinist op Instagram (ja echt :') ) en die zei dat de infrastructuur op andere trajecten nog niet geschikt is. Helaas pindakaas -O- gewoon nog sardientjes spelen dus :')