tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mer1980

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 07:39

Horseloverl :(:) sterkte, het is ook rot, veel chocola en netflix....

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 20:27

Horseloverl schreef:
Hoi. Mag ik hier ook meepraten? Ik ben vanaf vanmiddag weer single. Mn hart doet pijn want we hielde nog enorm veel van elkaar. We wonen een dik uur rijden van elkaar en het werkte gewoon niet meer. Mn eerste vriend en wat was hij een goede, lieve jongen. Ik hoop dat ik ooit nog zon lief iemand vind.

De reden waarom het uit is gegaan is door de afstand en door de extreem verschillende interessen. Ik was echt gelukkig met hem maar het was niet meer zo. Ik zit echt even in de knoop met mezelf. Ik wil huilen maar ben ook opgelucht dat we zo goed uit elkaar zijn gegaan. Ik ben wel echt heel bang voor de eenzaamheid. Elke ochtend een appie savonfs bellen voordat we gingen slapen. En het gevoel dat ik hem pijn heb gedaan. Nu was dit wederzijds maar toch. We zagen elkaar alleen in het weekend en dat was eigenlijk genoeg voor mij. Ik denk dat ik de goede keuze heb gemaakt maar Mn hart breekt. Wat het nog extra klote maakt is dat ik precies deze dag ( lekker) een jaar geleden mijn allerbeste paardenvriendinnetje heb moeten laten gaan. Ik ben gwn echt kapot

Heel veel sterkte. Liefdesverdriet is ku.d. Klinkt als een volwassen en dappere beslissing. :(:)

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 21:22

Heel veel sterkte horselover, klinkt als een wijze beslissing waar jullie beide gelukkiger van gaan worden. Misschien nu niet meteen, maar denk dat het wel goed komt, al dan niet samen. Heb vertrouwen, zoek afleiding, wees niet bang om je eens lekker te laten gaan en goed te huilen, doe wat goed voelt en omring je met de mensen die je graag zien. Komt goed meid! :(:)

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 22:17

Sterkte Meis!

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 15:54

Thx allemaal, gaat weer aardig goed maar soms nog ff heel erg last van angsten. Ik heb eerst bindingsangst en dan krijg ik als het uitgaat verlatingsangst, dus dat is super naar. Gisteren lekker wezen stappen met vriendinnen en ben constant bezig om mezelf positief te houden

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 15:56

Dikke knuffel!

Ik heb het vandaag ook even moeilijk. Ben ziekig en dan wil ik hem gewoon bij me hebben. Maar helaas...

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 16:21

MarlindeRooz schreef:
Dikke knuffel!

Ik heb het vandaag ook even moeilijk. Ben ziekig en dan wil ik hem gewoon bij me hebben. Maar helaas...

Precies dat gwn. Dan wil je gwn ff knuffelen. Wat mij erg hielp deze week is gewoon lief zijn voor mezelf. Dus lekker sushi besteld met vriendinnen. Kun je niet een vriendin vragen of ze langs wil komen?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 16:33

Ik ben eigenlijk de hele tijd bezig / met vriendinnen of aan het werk. En ben ook graag alleen dus dat soort momentjes wil ik graag houden! Zometeen werken tot een uur of 10! :P

En heb daarna heerlijk 3 dagen vrij, echt aan toe!!!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 17:10

Soms moet je het ook maar een beetje ondergaan mop. Schrijf het lekker van je af hier. Moeilijke momenten horen er soms bij.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 17:23

Even spuien hoor.
Meneer hier thuis heeft net gezegd dat er inderdaad een ander is. Blijkbaar iemand die hij al jaren online kent.
Ik wíst gewoon dat er iemand anders was, maar dat heeft hij al die tijd ontkend. Het kwam net ter sprake toen ik vroeg wanneer hij nou eens een weekendje weg zou gaan. "Dat gaat niet door" was zijn reactie. Wel een beetje raar, aangezien hij in eerste instantie had gezegd dat hij alleen naar het buitenland zou gaan. Hij zei daarbij dat hij dan niet zou zeggen waar hij zou zijn.
En wat blijkt nu? Hij zou haar gaan ontmoeten en ze woont, jawel....in het buitenland.
Dus toen ik vroeg waarom dat niet door zou gaan, zei hij dat hij met iemand samen zou gaan maar dat diegene onverwacht nachtdienst zou hebben.
Ik reageerde met "Is ze leuk?" Waarop hij in eerste instantie verschoot en vervolgens vroeg: "Maakt dat wat uit?"
Ik heb het erop gegooid dat ik puur belangstelling had. "Ja, ze is hartstikke leuk en ik ken haar al jarenlang online".
Nou, daar zat ik met mijn goeie gedrag. Ik heb hem hartelijk gefeliciteerd met een brede glimlach maar oei, wat was dit een trap op mijn ziel. Het feit dat hij heeft lopen stampen, schreeuwen en me voor van alles heeft uitgemaakt en nu dus gewoon toegeeft dat ik wel degelijk gelijk had.

Enfin, dat weekend samen ging dus (nog) niet door. Maar toen ik vroeg wanneer hij dan wel weg ging, werd hij ineens boos: "Je loopt constant maar te zeuren maar zelf ben je iedere dag 8 uur alleen thuis. Ik ga niet een weekend weg om maar weg te moeten zijn. Ik zit altijd maar boven op zolder en jij zit lekker beneden". Behalve dan dat hij zelf de zolderkamer (nieuwe werkkamer) en de logeerkamer heeft ingenomen. Ik heb zelfs nog gezegd dat als hij hier beneden wil zitten, dat hij het dan gewoon moet zeggen en dat ik met alle liefde op mijn (slaap)kamer ga zitten zodat hij ook de ruimte heeft.
Toen ben ik ook iets harder geweest en gezegd dat die 8 uur alleen wel wat anders zijn dan een paar nachten alleen zijn en dat ik om de haverklap weg ben. Toen liep hij boos weg, middenin het gesprek. "Ik heb hier geen zin in" zei hij nog, en toen is hij boos naar boven gestampt.
Nou, daar kan ik het dus mee doen.

En ja, ik weet dat ik de eer aan mezelf moet houden maar dit voelt nu echt even heel poedersuiker. Ik ben klaar om het nog langer voor anderen goed te praten en daarbij mijn eigen gevoelens weg te stoppen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 17:27

Jolien, hier kom je sterker uit en meneer heeft zijn ware gezicht laten zien waardoor jij het heft in handen hebt en hij geen smoezen meer hoeft te verzinnen. Jou is hij kwijt en die ander heeft hij nog niet dus meneer is pissig.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 17:31

Het ergste vind ik nog dat hij mij voor gek heeft verklaard, gedaan alsof ik achterlijk was.
Ik heb zelfs een tijdje gedacht dat ik inderdaad achterlijk en paranoïde was en hij heeft er niets aan gedaan om dat gevoel bij me weg te halen.
Hij zag mijn verdriet, hij zag mijn twijfel en toch bleef hij er met droge ogen naast staan.

Ik ben even klaar met sterk zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 17:34

Geeft al aan hoe zo'n klootzak hij is en ja, snap dat het heel hard aankomt en je even niet sterk wil zijn maar jij hebt nu iets in handen wat hij liever niet had dat jij het wist. Doe er in de toekomst je voordeel mee mocht dat nodig zijn. En die kracht, die komt wel weer.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 18:43

Wat rot, Jolien. Ik kan uit je tekst niet helemaal halen of hij al iets met die persoon had voordat jullie relatie stuk ging?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 19:10

Cayenne schreef:
Wat rot, Jolien. Ik kan uit je tekst niet helemaal halen of hij al iets met die persoon had voordat jullie relatie stuk ging?

Geen idee, dat wil ik eigenlijk ook niet weten.
Laatst bijgewerkt door Jolien87 op 05-05-19 19:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 19:11

Jolien87 schreef:
Het ergste vind ik nog dat hij mij voor gek heeft verklaard, gedaan alsof ik achterlijk was.
Ik heb zelfs een tijdje gedacht dat ik inderdaad achterlijk en paranoïde was en hij heeft er niets aan gedaan om dat gevoel bij me weg te halen.
Hij zag mijn verdriet, hij zag mijn twijfel en toch bleef hij er met droge ogen naast staan.

Ik ben even klaar met sterk zijn.

Kom maar lekker janken dan. Het is een banketstaaf, het blijft een banketstaaf. Probeer straks maar blij te zijn dat je van die hork af bent, het verbaast me zo niks dat hij weer online iets gevonden heeft. Hij is gewoon nog steeds hetzelfde stuk stront. Pardon my french.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 19:18

Cayenne schreef:

Ik bedacht me net: 4 dagen na de breakup hadden we het erover om af en toe eens een weekend weg te gaan zolang we hier samen woonden. Toen zei hij al dat hij naar het buitenland wilde en dat hij dan niet zou zeggen waar hij was. Net heeft hij zelf gezegd dat hij dit met haar van plan was geweest.
Iemand waar je nog maar net iets mee hebt, zeker enkel online, spreek je niet zoiets mee af.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 07:55

Jolien: ik kwam me net melden met een soortgelijke situatie. Vanwege bindingsangst hadden we al jarenlang een 'net niet echte' relatie. Maar de laatste tijd deed hij heel raar, en ik vroeg steeds of er wat was en hij zei nee, maar achteraf bleek hij iemand te hebben ontmoet die in het buitenland woonde. Maar, zei hij, dat kon toch niets worden zolang zij in het buitenland zat. Ik vond het vreselijk maar ik dacht: ok, vooruit, niet zeuren. Maar de laatste weken voelde ik het weer en ik heb het uitgesproken, ook duidelijk gevraagd... maar er was niks zei hij. Achteraf zei hij dat om me niet verdrietig te maken vlak voor mijn vakantie. Want toen ik terugkwam bleek dat hij een paar dagen naar haar toe was gegaan. Het is echt een lieve jongen en hij probeert het 'goed' te doen, maar het hakt er enorm in.
Dit doet echt pijn.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 10:10

Jeetej wat poedersuiker Jolien en wat een eikel..... snap dat het een trap na is, is ook bij mijn ex het eerste wat ik vroeg, is er een ander??? Hij beweerde van niet en als ik dat nu zou horen dan zou het ook een trap na zijn. Hoe gaat het nu met je Jolien??

Hier gaat het wel oke :) Ik ga donderdag lekker eten bij een oude date van me, waar ik een paar dates mee heb gehad voor ik met mijn ex ging daten. Leuke afleiding, hij weet dat ik net uit een relatie kom dus geen verwachtingen.

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 13:28

Wauw wat herkenbaar dit. Ik begin het idee te krijgen dat bij iedere relatie waarbij er 'zonder duidelijke reden' iemand gedumpt wordt, er een ander in het spel is.

Bij mij kwam mijn ex er ook met kerst mee dat hij niet meer genoeg van mij hield, na 5 jaar samenwonen. Hij kon niet uitleggen waarom. Ik was lief, knap, leuk, alles, maar toch voelde hij het niet. Hij was altijd al close met zijn vrouwelijke collega maar ik vertrouwde erop dat dit vriendschappelijk was. Dus zelfs tijdens de break-up heb ik hem meerdere malen gevraagd. "Is het vanwege haar?" "Voel je iets voor haar?". Hij ontkende en bleef dit ontkennen.

Vervolgens komen er opeens met carnaval foto's van hun twee samen voorbij, gezellig omhelzend. Ik ontplofte _-:( Heb me ingehouden en geen contact gezocht maar voelde me wel ontzettend bedrogen. Zij was eerst zijn stagiaire en kwam later voltijds bij hun in dienst. Hij vertelde tijdens de break-up ook nog dat hij met onze verhuizing 1,5 jaar geleden al twijfelde. Bij terugzoeken bleek dat zij ook exact tijdens ons verhuisdatum daar in dienst kwam.. Nu snap ik wel dat hij twijfelde ja.. := Ik heb nog steeds geen bewijs dat ze een relatie hebben, maar een tijdje later zijn ze samen wezen paardrijden..

Wat een kansloze mannen allemaal, denken ze echt altijd dat het gras aan de overkant groener is :r

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 13:38

Hier ook zo'n ervaring.
Aabtal jaar geleden 3 jaar relatie gehad met een timmerman. Leuke vent, relatie was chill en rustig. Kwam er alleen in t weekend en na jaar of drie zag ik dat hij getagd was op facebook door een vrouw met twee kinderen. Zij bedankte hem voor een verbouwing in haar woning. Vreemd want hij werkte gewoon bij een bouwbedrijf en dit is niet iets wat dan voorkomt. Bovendien moet je bevriend zijn op fb om te taggen.
En ik had hem nooit over haar gehoord of over de opdracht.
Uiteindelijk zei hij dat hij me niet meer aantrekkelijk vond. Heel apart, want vlak daarvoor had ie me nog uitbundig de liefde verklaard, waren we serieus aan het kijken om een camper te kopen om te gaan touren.

Hij wilde twee weken 'pauze' om te kijke of ie me ging missen, na 5 dagen heb ik een gesprek geeist en hebben we erover gepraat. Hij was echt ijskoud, een stalen muur en totaal niet de gozer die ik kende. Uiteindelijk lukte het me om hem te breken en vertelde die over dat ie heel veel van me hield en keuzes moest maken blablabla. Die andere vrouw was eigenlijk helemaal niet in beeld wat mij betreft maar een paar dagen na onze breakup had zij allemaal fotos van hun samen met onderschriften als 'de knapste man van de wereld'. Nou succes met je twee kinderen en een bijna 40 jarige vrouw terwijl hij 26 was. Hahaha heb m nooit meer gesproken.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 13:46

Oh ja herkenbaar. Mijn vorige relatie is in de tweede week van januari 2018 uit gegaan. Twee weken later ben ik terug gegaan naar Nederland. (Woonde samen met hem in Australië) en eind januari was ie al fb official met een of andere chick. :roll: Je gaat mij niet wijs maken dat zij nog niet in beeld was. Maar prima, 6 maanden later zijn ze getrouwd :))

En ik zit prima op mn plek hier in NL met een heeeele leuke nieuwe vriend.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 14:19

O ja yup herkenbaar :j nee ik blijf voorlopig zonder verplichtingen. En nee ik heb niks met ....

affijn maanden later kwam ik vreemde zwarte hondenharen in mijn camping koelkast tegen. Die hij gebruikt had omdat hij "alleen" op vakantie was gegaan. Pakweg 10 dagen na de mededeling ik ga bij je weg. Alleen ik heb geen zwarte hond zij wel. :+ Oftewel toen viel er niks meer te ontkennen. :n

Oef ik was zo ontzettend kwaad. Gvd gevoelens kun je niks aan doen maar ben potdorie eerlijk erover en blijf niet ontkennen terwijl er wel wat gaande is. Zij had ook tegen haar ex gelogen nee ik ga voor het eerst helemaal alleen op vakantie. _-:( Dat liegen en bedrog en ingeruild zijn heeft me meer pijn gedaan dan het gedumpt worden. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 14:26

Hier ook hoor. Kerel in kwestie was 17 jaar ouder. Na een dik jaar ook opeens over en uit (bleek achteraf ook een dikke narcist hoor) Ook onverklaarbaar, liefde op etc. Nog geen week later had die al een hele hoop seks talk met een meisje dat nog wat jonger was als ik en bleek hij tijdens onze relatie ook niet zo trouw te zijn geweest. Was een hele nare break up en het hakt er tot de dag van vandaag nog in, ook al is dit al 5 jaar geleden.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 14:30

Hier nu 4 jaar geleden na bijna 25 jaar getrouwd zijn geweest en pakweg 27 jaar een relatie. En ja ook een heel stuk jonger, pakweg 20 jaar bijna of zo :') :wave: hallo midlifecrisis