Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyy

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 20:41

Tuigje is voor die van mij geen optie helaas.
Denk meer aan gaas. Niet zo mooi maar wel praktisch.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 20:47

Die van mij blijven gewoon altijd binnen maar ben van plan om de stagiair te vragen of hij met mij een hor wil knutselen voor de nooddeur.
Dat wil ik dan gewoon doen met hout, stevig horgaas en klikmagmeten oid.
Als dat lukt zou de nooddeur 's zomers lekker open kunnen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 20:48

Mirriejj , daarom woonde ik ook in oude huis . Uitgeleefd etc , ik blij ik was het huis uit. Heb hem nooit afgekregen , schimmel etc bah vies huis :P

Yonker , ik wou hem ook altijd , heb het gewoon gedaan ik moest en zou hem hebben :P . Gebruik hem weinig maar erg fijn als familie er is , even om de tafel bakje doen

Manddy net geen optie?

Ik wil graag net over de tuin , hele tuin idd dan heb ik die rot katten van buitenaf ook niet meer te sproeien

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 20:50

Gaas lijkt me steviger dan net.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 20:54

Je hebt verstevigd net met ijzerdraad erdoor

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 20:59

Mijn poezen blijven verder ook binnen. Enkel in een tuigje aan de lijn buiten :')

Zouden katten zo'n hordeur niet slopen?:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 21:01

Valt mee denk ik, heb een hor voor de slaapkamer deur staan ivm krabben aan de deur in de nacht en die houd zich kranig

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 21:31

Yonker schreef:
Jup al tijdje maar kan niks vinden :')

Wel leuk dat jij wat hebt!! Je zocht al tijdje wat toch??? Waar ga je wonen, in Hengelo? Huur? Koop?

Mooie tafel Rebecca!! Zoeits wil ik ook graag straks :D

Was al wel een tijdje op zoek naar iets. Mijn ouders wilden eigenlijk niet dat ik zou gaan huren dus het is kopen geworden :j
Heb dus een appartement gekocht en inderdaad in Hengelo!

Hoop dat je snel iets kunt vinden. Al hoor ik dat dat nog wel moeilijk is... -O-

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 21:37

milatje schreef:
Zouden katten zo'n hordeur niet slopen?:')

Als je van dat goedkope plastic gaas pakt en katten hebt die er gewoon vol in duiken wel.
Maar je hebt ook van dat ijzeren horrengaas, daar komen ze niet zo makkelijk doorheen.
Wil wsl ook nig kippengaas erachter spannen, als de hor dan gesloopt wordt kunnen de katten alsnog niet maar buiten.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 21:41

mijn balkon was katproof. Maar toen kwamen er van die bouwvakkers namens de woning ouw die het ongevraagd min of meer vernield hebben.. Ga het er nu denk ik maar helemaal afhalen. Kat zit nu toch bij mijn vriend in huis ipv mijn huis :).

Ik had overigens een speciaal net, geloof bij zooplus vandaan.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 22:36

Martine schreef:
Yonker schreef:
Jup al tijdje maar kan niks vinden :')

Wel leuk dat jij wat hebt!! Je zocht al tijdje wat toch??? Waar ga je wonen, in Hengelo? Huur? Koop?

Mooie tafel Rebecca!! Zoeits wil ik ook graag straks :D

Was al wel een tijdje op zoek naar iets. Mijn ouders wilden eigenlijk niet dat ik zou gaan huren dus het is kopen geworden :j
Heb dus een appartement gekocht en inderdaad in Hengelo!

Hoop dat je snel iets kunt vinden. Al hoor ik dat dat nog wel moeilijk is... -O-

Awh wat leuk iets gekocht ook nog :D Tof!!
Heb ook voor koop gekeken maar kon financieel ook enkel appartement kopen en dat wil ik niet ivm doorverkopen.... Maar kans op hoger salaris is aanwezig dus als ik straks wat meer verdien kan ik me 1 gezinswoning veroorloven maar tot die tijd wil ik dan toch iets huren :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 00:16

Altijd geld , maar snap je wel . Ik kom rond met een wajong , ga werken straks en verdien dan nog wat waar ik waarschijnlijk niks van zien ga..

Even verder :

Afbeelding

Woonkamer

Afbeelding

Gang

En was en logeerkamer , keuken is momenteel niet toonbaar :P . Poezenkamer zelfde verhaal haha

Afbeelding

Nou goed mijn slaapkamer :

Afbeelding

En raad maar wat deze deur verbergt :P :

Afbeelding

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 15:13

Heel mooi hoor!! :D
Lekker ruim ook!

Ik ben vandaag langs de woonstichting geweest, vragen in hoeverre ik nu eigenlijk kans heb op een woning..
Ze zei dat ik meer kans heb op een appartement dan een eengezins-woning..
Ik sta nu 5 jaar en 7 maanden ingeschreven, dat is best een lange tijd vond zij.

Ze willen nu ook iets nieuws gaan invoeren, dat een eengezins-woning voor minstens twee personen gaat zijn en dus niet meer voor alleenstaanden.. Zucht :(
Dat is wel echt super jammer!

Gelukkig heb ik nu twee bezichtigingen, eentje particulier (25 maart) en eentje via een makelaar (vanavond).. Hopelijk wordt t een van die twee!

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 16:05

_Nancy schreef:
Heel mooi hoor!! :D
Lekker ruim ook!

Ik ben vandaag langs de woonstichting geweest, vragen in hoeverre ik nu eigenlijk kans heb op een woning..
Ze zei dat ik meer kans heb op een appartement dan een eengezins-woning..
Ik sta nu 5 jaar en 7 maanden ingeschreven, dat is best een lange tijd vond zij.

Ze willen nu ook iets nieuws gaan invoeren, dat een eengezins-woning voor minstens twee personen gaat zijn en dus niet meer voor alleenstaanden.. Zucht :(
Dat is wel echt super jammer!

Gelukkig heb ik nu twee bezichtigingen, eentje particulier (25 maart) en eentje via een makelaar (vanavond).. Hopelijk wordt t een van die twee!

Waar ik voorheen huurde, mocht je ook niet in je eentje een eengezins woning huren.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 16:08

Aan de ene kant vind ik dat best logisch.... Vooral als er ontzettend veel vraag is. ik reageer over t algemeen ook alleen maar op appartementen maar wel met 2 slaapkamers of ja vaak 1 grotere en 1 kleine.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 16:09

Dat is wel heel jammer vind ik.. Heb ook graag een tuin ofzo..

Particulier zou dan meer mijn ding zijn, maar die huurprijzen zijn meteen ook een heel stuk hoger!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 16:17

Ja tuurlijk is het jammer :)
Maar vraag me dan wel iets af??? Jij mag tot max bedrag huren toch? Met die nieuwe regels.. Heb je daar überhaupt wel eengezinswoningen voor in Uden? Hier zijn die namelijk stukje duurder.

Zou ook t liefste een tuin hebben maarja :') was bij 1tje wezen kojken met tuin paar maanden terug... Was beneden woning, maar vond de woning zelf te klein helaas.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 16:49

Ik kan reageren tot € 680, vrijwel alle huizen zitten daar onder, dus ook de eengezinswoningen..
Deze staan voor tussen de € 500 en € 675 te huur, dus eigenlijk best wel laag..

Wat is voor jouw een minimale grote dan?
Ik denk dat ik zelf niet kleiner dan de 55 m2 wil gaan zitten, daar ga ik vanavond dan kijken.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 17:18

snap er niks meer van... Dacht dat deze regel landelijk zijn:

Eénpersoons huishouden

Als uw huishoudinkomen maximaal € 22.100 per jaar is, kunt u alleen reageren op huurwoningen met een kale huurprijs van maximaal € 586,68 per maand.
Als uw huishoudinkomen tussen € 22.101 en € 35.739 per jaar ligt kunt u reageren op alle huurwoningen met een kale huurprijs vanaf € 586,69 per maand.
Heeft u een huishoudinkomen vanaf € 35.740 per jaar of meer dan kunt u alleen reageren op huurwoningen met een kale huurprijs vanaf € 710,69 per maand.

Minimale grote heb ik niet echt, ligt er ook aan hoe de woning is ingedeeld :) en wil eigenlijk gewoon minimaal 2 slaapkamers

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 17:27

Dit kopieer ik van de website:

Laag inkomen?
Heb je een laag inkomen en recht op huurtoeslag? Dan kun je reageren op woningen met een kale huurprijs tot €680,-. We verlagen de huur tot het bedrag waarbij je nog maximale huurtoeslag krijgt (we noemen dit de aftoppingsgrens). Wat de huurprijs precies wordt, is afhankelijk van je inkomen en je gezinssituatie (zie tabel hieronder).

Wil je weten waar voor jou de huurtoeslaggrens ligt? Klik dan hier.

Huishouden
Inkomen*
Aanpassing huurprijs
Eén persoon
maximaal €22.100
Bij huurwoningen tot aan €680,- verlagen we de huur terug naar €586,68
Twee personen
maximaal €30.000
Bij huurwoningen tot aan €680,- verlagen we de huur terug naar €586,68
Drie personen of meer
maximaal €30.000
Bij huurwoningen tot aan €680,- verlagen we de huur terug naar €628,76

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 17:30

Pff ik word steeds shagerijniger van Brabant wonen :') al speel ik wel beetje vals :=

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 17:32

Ja ik kom er ook net achter dat ik bij dat ene appartement waar ik 25 maart ga kijken geen huurtoeslag krijg.. Bleeh, dat is wel echt balen!

Ik dacht dat het alleen over kale huur ging, maar het gaat dus over kale huur + servicekosten die niet hoger mogen zijn dan € 710..

Ik heb inmiddels op meer woningen gereageerd bij de woonstichting.. Een mooi appartement die wél binnen de huurtoeslag valt :)
Alleen is het loting.. Dus kans is nu 1 op 150 (150 reacties dus)

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 17:52

Heb je er ook rekening mee gehouden dat je niet alle soorten servicekosten mee mag/moet rekenen? Alleen schoonmaakkosten voor gemeenschappelijke ruimten, energiekosten voor gemeenschappelijke ruimten, huismeesterkosten en kosten voor dienst- en recreatieruimten.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 17:58

Daar heb ik geen rekening mee gehouden, daar wordt ook geen onderscheid in gemaakt op de website..
De woning waar ik 25 maart zou gaan kijken is € 685 per maand en er zou € 105 aan servicekosten bij komen.. Dat is dus ruim over de grens..

Ik weet niet wat er allemaal in de servicekosten zit..

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 18:22

Goed navragen dus :)