Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 10:59

Het is natuurlijk afschuwelijk dat dit gebeurd is maar ik hou mij niet zo bezig met de politiek in Amerika.
Hopelijk wordt de dader wel gevonden en berecht.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 11:03

Bellatrix schreef:
Het is natuurlijk afschuwelijk dat dit gebeurd is maar ik hou mij niet zo bezig met de politiek in Amerika.
Hopelijk wordt de dader wel gevonden en berecht.

Nou dat. -O-

Überhaupt moorden.

Ben eigenlijk wel een beetje klaar met deze tijd. -O-
Je hoort het nu momenteel zo veel. En ik volg al zo min mogelijk nieuws.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 11:04

Bellatrix schreef:
Ik vind het echt wel luxe als een bedrijf zijn medewerkers mee op vakantie neemt voor een aantal dagen. :D

Wel snap ik dat je graag wil weten wat het is, waarheen en wanneer.

Ja ik ook! Nog nooit gewerkt voor een bedrijf wat dat doet.
Roept ook meteen ergernis op; waarom kunnen ze bij mijn werk niet met iets meer regelmaat leuke uitjes/borrels of eens een keer wat extra organiseren? :Y)
Ik ben altijd jaloers op mensen die dat wel hebben met hun werk }:0

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 11:09

Wij hebben elke 2 jaar een groot feest. Verder niets. Tenzij het door de medewerkers zelf wordt georganiseerd. We hebben ook geen personeelsvereniging ofzo. We hebben volgend jaar met kerst schijnbaar weer iets groots.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 11:32

Er circuleert een filmpje van een man op het dak..mogelijk de schutter word er gezegd..

Echt te bizar...er word iets over wapens/geweld gevraagd...pats..zo door zn nek geschoten.. bizarre beelden..

En weer echt een bizarre actie .

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 11:35

Gelukkig was de man zelf erg duidelijk over dat empathie een "woke" ding was en dat moorden gewoon horen bij het mogen dragen van vuurwapens :+

Ik voel voor zijn vrouw en kinderen, maar gezien hoe hij zelf over het vuurwapenbeleid en moorden dacht heb ik voor hemzelf niet echt iets over

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 11:39

Gefeliciteerd Zilfstar!

Wat betreft Charlie Kirk, opgeruimd staat netjes. Of in zijn eigen woorden: "Als doden door wapengeweld ons second amendment rights behoudt, dan is dat het waard."
Ik vind het erg voor zijn kinderen die er schijnbaar bij waren, maar meer niet.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 11:41

Voor zijn gezin is het vreselijk natuurlijk.:\

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 11:44

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 11:48

Jolliegirl schreef:
Er circuleert een filmpje van een man op het dak..mogelijk de schutter word er gezegd..

Echt te bizar...er word iets over wapens/geweld gevraagd...pats..zo door zn nek geschoten.. bizarre beelden..

En weer echt een bizarre actie .

Nou. Dat. -O-

Ik ben blij dat ik niet de enige hierin ben.

Geweld mag nooit de oplossing zijn. -O- en moorden al helemaal niet.

Of iemand nou eens is met hem of niet.
Ik was het voor overgrote deel absoluut niet met hem eens. Maar goed...

Ook nog in het bijzijn van zijn kinderen/familie. -O- bah bah.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 11:52

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 12:28

Life360 heeft mijn buitenrit opgenomen, maar de navigatie klopt niet helemaal :')
Afbeelding

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 12:31

Leuk rondje :')

Dat ik mijn energie weer niet bij mij kon houden en een zin voor mij de druppel was vandaag…. Dat autisme soms…..

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 12:35

Blijkbaar zijn we dwars door maislanden, het bos en meerdere sloten gegaan :') nu doe ik wel vaker gek met Nero, maar ik weet vrij zeker dat we vandaag gewoon op het pad zijn gebleven _O-

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 12:42

Hahahha Polarize, mooi rondje zo :')

Ik word zo chagrijnig van die ecolife reclames onderaan de pagina. Je hoeft er maar op te ademen of die link gaat al open.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 13:30

Fak echt PostNL die steeds maar aangeven 'we konden je pakket niet bezorgen".. ja dat kon wel, ik ben hier gewoon.. dit is al de 4e keer ofzo

nu moet ik straks weer naar 1 of andere vage wasserette in een vage wijk om mn pakket op te halen. Want hier gewoon om de hoek bij Primera afgeven doen ze dan ook niet..

Ik snap het wel, ze kunnen niet voor de deur parkeren, en dan rijden ze door, want geen tijd om te lopen ofzo..
Edit: alle parkeervakken waren vrij, dus ze konden gewoon voor de deur staan -O-

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 14:40

Dat je met 1 druk op de knop je hele beeldscherm kunt veranderen maar dat terug veranderen minder handig gaat :+

_chou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 14:41

dat ik mijn ipad niet ingesteld krijg als tweede beeldscherm. Eerder lukte mij dit wel, dus het kan wel.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 14:54

De zooi die de belastingdienst maakt van mijn toeslagen. En dat het komt door de huurverhoging blijkbaar. Maar ook, 1e deel van dit jaar dus minder toeslag krijgen als vorig jaar. Dan gaat de huur flink omhoog en wordt dat doorgegeven. Vervolgens maand erna weer aangepast naar oude huur??? Om nu weet aangepast te worden.

Dat zorgt er dus voor dat ik.meteen snap waarom ik geld te kort kom nu. Mis bijna 50 euro aan toeslagen deze maand al. Snap er niks van waarom het steeds aangepast wordt en pas zo laat. Ik weet al maanden wat nieuwe huur werd en zij doen de wijzigingen pas als het allang doorgevoerd is en dan dus ook alweer 2 keer weer veranderd? Zelf doorvoeren heeft dus geen zin, want dan was het ook aangepast door nieuwe wijziging...

Maar ook dat 1e half jaar dus minder was als vorig jaar vind ik stom. Hele systeem is stom en het maakt het niet makkelijker voor de groep die het heel hard nodig hebben als ze zo makkelijk omgaan met minder overmaken en alles.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 14:58

Dank jullie wel allemaal taart invriezen us goed idee. En van een aantal is het door prive zaken niet zeker of ze komen. Willen wel maar iets met kinderen/afspraken/logistiek/afstand en andere iets met een kleine ingreep in ziekenhuis dus niet weten hoe dat s avonds aanvoelt.

Ben nu lekker shoppen voor mezelf. :P

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 15:06

MyWishMax schreef:
De zooi die de belastingdienst maakt van mijn toeslagen. En dat het komt door de huurverhoging blijkbaar. Maar ook, 1e deel van dit jaar dus minder toeslag krijgen als vorig jaar. Dan gaat de huur flink omhoog en wordt dat doorgegeven. Vervolgens maand erna weer aangepast naar oude huur??? Om nu weet aangepast te worden.

Dat zorgt er dus voor dat ik.meteen snap waarom ik geld te kort kom nu. Mis bijna 50 euro aan toeslagen deze maand al. Snap er niks van waarom het steeds aangepast wordt en pas zo laat. Ik weet al maanden wat nieuwe huur werd en zij doen de wijzigingen pas als het allang doorgevoerd is en dan dus ook alweer 2 keer weer veranderd? Zelf doorvoeren heeft dus geen zin, want dan was het ook aangepast door nieuwe wijziging...

Maar ook dat 1e half jaar dus minder was als vorig jaar vind ik stom. Hele systeem is stom en het maakt het niet makkelijker voor de groep die het heel hard nodig hebben als ze zo makkelijk omgaan met minder overmaken en alles.

Belastingdienst weet nu al dat mijn inkomen rond de 22000 per jaar is met een bruto sociaal minimum. :+

2024 en 2025

Vandaag weer boodschappen dag voor mijn oom. Dus wil op de scooter alleen het weer werkt niet echt mee.

Reden scooter parkeren. Auto levert rugpijn en parkeerproblemen met eind lopen. Ga ik gewoon niet meer redden.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 15:13

Dat is standaard inkomen voor die lage inkomens. Heb ik ook staan en dat maakt geen verschil voor toeslagen. Waarschijnlijk is dat maximum inkomen waarbij je maximale toeslagen krijgt, maximaal voor de huur die je hebt dan want ik krijg niet de maximale huurtoeslag die je kan krijgen.

Als je dat inkomen lager maakt houd je precies hetzelfde aan toeslagen. Pas als je daarboven komt wordt het anders, dus juist slim van ze. Dan zit je altijd goed.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 15:22

Mijn inkomen staat op 0, al hoop ik dat dit jaar daar eens vanaf te krijgen ziet dat er nog niet naar uit.
Maar hier zouden ze per 1 juli de huur verhogen, toen bleek dat er heel veel brieven niet verstuurd waren is dat uitgesteld naar 1 oktober. Maar de verandering was al wel doorgegeven aan de belastingdienst, maar kreeg afgelopen keer de verhoging van de huurtoeslag voor 3 maanden, 3x€16 teveel dus omdat de verhoging pas 1 okt in gaat, maar dat moet volgend jaar natuurlijk terug betaald worden.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 15:27

Hier hielden ze de maand erna gewoon spontaan in wyoming toen de wijziging doorgegeven werd. Dus ene maand meer, en toen volgende maand ineens alles inhouden wat er volgens hun fouten te veel was betaald..... ook niet tof. Dan heb ik liever volgend jaar terug betalen.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 15:35

Zit ik net vol in de focus met school bezig...we zitten hier lekker pal in laagvlieggebied van oefening falcon leap dus hoorde heel even mn eigen muziek niet meer door hoe laag alles over vloog :')