Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 15:43

Lisa_22 schreef:
Wat zou er dan gebeuren als je adaptieve cruise control aan hebt staan? Zou de auto dan uit zichzelf pompend remmen of slepend remmen?

Adaptieve cruise control reageert alleen op de auto voor je. Cruise control ligt aan de auto of deze snelheid vasthoudt op ingestelde snelheid of niet. Sommige auto's doen dat wel, sommige niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 16:11

Cruise control op een bergweg lijkt me sowieso vragen om problemen. :') Ik heb behoorlijk idiote dingen gedaan in de auto (met stip op 1: over de onverharde wegen van St Kitts rondscheuren in een Nissan Tiida die daar eh... niet voor gemaakt is), maar de cruise control aanzetten is werkelijk waar nog nooit in me opgekomen. := Dat zou ik hier in de heuvels al niet doen; doe je het op een bergweg, eindig je waarschijnlijk six feet under.

axel_1997

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 16:32

Ik zet de cruise control ook niet snel aan op bergweggetjes. Maar dat is alleen omdat het geen toegevoegde waarde heeft als je elke keer moet remmen voor de volgende bocht. Maar gevaarlijk is het niet. Veel mensen durven de cruise control niet te gebruiken omdat het voelt alsof je een deel van de controle uit handen geeft. Maar hij gaat terug op stand-by zodra je de rem aanraakt. Dus je houdt de volledige controle. Op de cruise control door een haarspeldbocht moet je inderdaad niet doen. Maar zo lang je rechtuit gaat en je voet klaar hebt om te remmen is het prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 16:56

axel_1997 schreef:
Ik zet de cruise control ook niet snel aan op bergweggetjes. Maar dat is alleen omdat het geen toegevoegde waarde heeft als je elke keer moet remmen voor de volgende bocht. Maar gevaarlijk is het niet. Veel mensen durven de cruise control niet te gebruiken omdat het voelt alsof je een deel van de controle uit handen geeft. Maar hij gaat terug op stand-by zodra je de rem aanraakt. Dus je houdt de volledige controle. Op de cruise control door een haarspeldbocht moet je inderdaad niet doen. Maar zo lang je rechtuit gaat en je voet klaar hebt om te remmen is het prima.
Alleen dat is het probleem met de meeste bergwegen: ze gaan niet rechtuit. En rijd je 50, is dat niet zo'n ramp, maar vergis je je in de scherpte van een bocht (en dan bedoel ik geen haarspeldbocht) met 100, dan kan dat toch wel heel snel heel lelijk worden als je je halverwege de bocht ineens realiseer dat je nog flink moet bijremmen. :=

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 14:37

Zeker niet de hele tijd remmen, dan kunnen ze oververhit raken en kun je straks helemaal niet meer remmen! Je kunt inderdaad beter op de motor remmen en af en toe hard de rem in trappen. En als je echt lang moet afdalen is het raadzaam om af en toe te stoppen om je remmen af te laten koelen. Moet je er dan voor de grap eens water tegenaan gooien :=

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 16:47

Optijd Gas los laten zodat je niet te extreem snel word.
Pompend remmen of op de motor terug laten komen

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 18:27

Ik wil graag van Apeldoorn naar Zutphen verhuizen. Een vraag aan mensen die bekend zijn in Zutphen (en evt Warnsveld):

War zijn leuke wijken/buurten om in te wonen (sociale huur)? Ik heb gister al wat info gekregen van iemand die me de zuidwijken afraadde. Vallen de buurten rondom de Vijver daaronder of is dat meer het deel Harenbergweg en omgeving? Hoe is het wonen rondom de Vijver? Daar staan redelijk vaak woningen beschikbaar. Dat geeft enerzijds wel een signaal af :=

Persoon van gisteren raadde het deel ten noorden van het station aan, de nieuwbouw, maar ik geloof niet dat daar echt sociale huur tussen zit. Ik heb het iig nog nooit langs zien komen op Woonkeus Stedendriehoek. Ook omgeving centrum raadde ze aan, valt de Hoven ook onder het centrum/leuk wonen (en een beetje parkeerbaar)?

Reacties mogen ook per PB :)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 14:29

Hoi ik heb even een vraagje:

Toen het van de winter begon te vriezen ging kreeg mijn paard wondjes in de kootholte. Kan dit komen door droge huid die stuk gaat? Of wat kan de oorzaak zijn?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 14:36

Ik wil een hotel boeken via Booking.com, heb je verschillende opties: niet meer te annuleren of annuleren tot ... 2 dagen voor de geboekte datum oid.

Maar stel ik moet annuleren door bv gezondheidsklachten dan heb ik daar toch gewoon mijn doorlopende reisverzekering voor? :=
Of betaal ik een bak geld enkel voor als er wat gestolen wordt onderweg..

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 16:14

Nyaleti schreef:
Ik wil een hotel boeken via Booking.com, heb je verschillende opties: niet meer te annuleren of annuleren tot ... 2 dagen voor de geboekte datum oid.

Maar stel ik moet annuleren door bv gezondheidsklachten dan heb ik daar toch gewoon mijn doorlopende reisverzekering voor? :=

Als het goed is wordt een annulering om bepaalde redenen vergoed door je annuleringsverzekering, niet door je reisverzekering. Dat zijn 2 verschillende dingen.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 17:58

Maar ik heb bijv. een reisverzekering met annuleringsverzekering. Dan voelt het wel dubbelop... maar mogelijk zijn de voorwaarden anders.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 19:50

Nikass schreef:

Toen het van de winter begon te vriezen ging kreeg mijn paard wondjes in de kootholte. Kan dit komen door droge huid die stuk gaat? Of wat kan de oorzaak zijn?

Dit heb ik ook wel eens gehad toen de paddock erg nat was toen het begon te vriezen. Dit betrof een warmbloed zonder behang aan de benen. Het vocht in de kootholtes bevroor en omdat water uit zet als het bevriest scheurde de huid mee.
Ik heb het toen opgelost door elke avond de kootholtes te drogen en in te smeren met vaseline.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 21:23

Nyaleti schreef:

Ik denk dat jij eens goed de voorwaarden van je polis moet lezen. Niet eens alle reisverzekeringen vergoeden diefstal of verlies en beschadiging. Dat moet je wel actief aanvinken. En zoals al gezegd, een annuleringsverzekering is heel wat anders dan een reisverzekering. Kortom, niemand hier weet waarvoor jij gedekt bent, dat is een kwestie van je polis goed lezen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 21:56

En dan ook even checken bij reis/zorgverzekering hoe het met medische kosten in het buitenland zit en evt. repatriering. Dat kan ook per verzekeraar verschillen en die kosten lopen een stuk harder op dan een gestolen camera ;)

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 13:05

Zijn er hier mensen met een braadpan (Le Creuset) en zo ja, welke maat hebben jullie?

We zijn hier met twee personen, de braadpan zal dan voornamelijk gebruikt worden om voor meerdere dagen vooruit te koken dus er mag echt wel voor 4-6 personen in passen. Hier eten we dan gewoon twee tot drie dagen van. Ik zit te kijken naar die van 26cm, de ronde. Ovaal is niet echt handig denk ik i.v.m. inductie.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 13:21

xPabloBokt schreef:
Zijn er hier mensen met een braadpan (Le Creuset) en zo ja, welke maat hebben jullie?

We zijn hier met twee personen, de braadpan zal dan voornamelijk gebruikt worden om voor meerdere dagen vooruit te koken dus er mag echt wel voor 4-6 personen in passen. Hier eten we dan gewoon twee tot drie dagen van. Ik zit te kijken naar die van 26cm, de ronde. Ovaal is niet echt handig denk ik i.v.m. inductie.

Ik heb er 3. Klein. Middel en (erg) groot. Ik zal ze even voor je opmeten.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 13:22

rien10 schreef:
xPabloBokt schreef:

Ik heb er 3. Klein. Middel en (erg) groot. Ik zal ze even voor je opmeten.

Aah super fijn! Dank je wel alvast :D

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 13:27

20 cm. Gebruik ik voor 2 personen.
24 cm. Gebruik ik voor 4 personen.
31 cm. Gebruik ik voor 5+ personen.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 13:29

Ik heb een 24 cm en die doet het voor 2 tot 4 personen prima. Misschien 5. Maar meer dan dat lukt niet. Dan gaat de andere 24 cm mee :))

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 21:46

Foreverkliek schreef:
Nikass schreef:

Dit heb ik ook wel eens gehad toen de paddock erg nat was toen het begon te vriezen. Dit betrof een warmbloed zonder behang aan de benen. Het vocht in de kootholtes bevroor en omdat water uit zet als het bevriest scheurde de huid mee.
Ik heb het toen opgelost door elke avond de kootholtes te drogen en in te smeren met vaseline.

Dank je, maar er was bij mijn paard geen sprake van nattigheid. Dus ik denk niet dat dit op haar van toepassing is.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 23:42

Oke tips gezocht :D
Ik wil graag een quinoa 'salade' standaard maken voor lunch. lekker simpel met paprika, komkommer en een beetje ui.
Maar ik kom er niet aan uit wat voor dressing hier lekker bij is :')

Het liefst niet met veel olie ivm de vele calorieën.. Had laatst een beetje olie met kruiden (Ras el hanout) maar was het niet helemaal.
Yogurt dressing met verse bieslook?? Neh..
Iemand ideeën?

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 00:00

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 00:02

Mijn favoriete quinoa salade is met druiven en gorgonzola. Die heeft niet veel dressing nodig.
Dus bij de milde ingrediënten die je noemt zou ik een dressing doen met juist wat meer pit. maar niet te veel anders proef je de paprika niet meer. ik denk dat heel fijngesneden of gepureerde zongedroogde tomaatjes lekker zijn. en dan alleen wat azijn. er zitten genoeg olie en kruiden in de tomaatjes.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 00:39

Ik vraag me af wat een leuk cadeau is voor een zakenrelatie die een feest geeft omdat z’n bedrijf 25 jaar bestaat. Drank drinken ze niet echt.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 10:11

Stal_Fiore schreef:
Ik vraag me af wat een leuk cadeau is voor een zakenrelatie die een feest geeft omdat z’n bedrijf 25 jaar bestaat. Drank drinken ze niet echt.

Iets ouds, antieks uit de branche op de kop tikken.