Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 08:49

Sizzle schreef:
Pien, hoe is het nu bij jullie, krijgen jullie nieuwe maatregelen met het nieuwe hoogte record, of kijken ze nog even aan?
Bij ons ligt blijkbaar een pakket klaar voor de start, maar omgezet wordt het nog niet.

Ik weet het niet. Wellicht dat in januari wat gaat gebeuren met nieuwe maatregelen. Hier gaat nu alles nog gewoon door terwijl we gisteren door de 200.000 gegaan zijn met besmettingen en 69% IC bezettingen hebben. 3469 liggen op de IC door het hele land. Dus de druk op de IC wordt hier ook weer hoger (op de top vorig jaar was het 115% en in Parijs lagen mensen op de gangen met IC apparatuur en in Limoges was een tentenkamp gebouwd op de parkeerplaats).

996981

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 08:58

De heer Gommers is een beetje uit de bocht gevlogen in een interview…

“De voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care (NVIC) deelde in het interview zijn kijk op het bestrijden van het coronavirus en de impact die het op de jongeren heeft. „Het milieuprobleem is echt vele malen groter dan covid. Waarom maken we ons druk over covid? Ik vind dat echt peanuts, de hele covid is peanuts. Alle jongeren worden er helemaal niet ziek van. Jongens, waar hebben we het over? Het is toch een virus van niks eigenlijk. We sluiten elkaar op, maar we worden er eigenlijk helemaal niet ziek van.”

https://www.telegraaf.nl/nieuws/4344635 ... -het-virus

Nu blijkt die uitspraken niet zo bedoelt te zijn. Natuurlijk… net als het foutje van De Jonge :j kan gebeuren zulke foutjes

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 09:08

Ebola en de opwarming vd aarde vind ik ook vele male heftiger voor jongeren (want hij sprak over en met jongeren in dat interview) als het hele covid gedoe.
Van meet af aan ,ook in dit topic, heb ik mijn opluchting uitgesproken over dat jongeren er gelukkig in principe niet echt zwaar ziek van worden. Dat is het enige toffen ervan. Dus eens met hem dat voor jongeren het virus peanuts is. (Uitzondering nagelaten) .
Helaas voor ouderen en dat lijkt al bij 50+++ te beginnen pakt het vaker naar uit waardoor de ziekenhuizen het niet meer aankunnen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 09:23

pien_2010 schreef:
Ebola en de opwarming vd aarde vind ik ook vele male heftiger voor jongeren (want hij sprak over en met jongeren in dat interview) als het hele covid gedoe.
Van meet af aan ,ook in dit topic, heb ik mijn opluchting uitgesproken over dat jongeren er gelukkig in principe niet echt zwaar ziek van worden. Dat is het enige toffen ervan. Dus eens met hem dat voor jongeren het virus peanuts is. (Uitzondering nagelaten) .
Helaas voor ouderen en dat lijkt al bij 50+++ te beginnen pakt het vaker naar uit waardoor de ziekenhuizen het niet meer aankunnen.

Corona is voor jongeren veelal niet heftig (ja Bigone, ik weet dat er óók jongeren heel ziek worden, op de ic belanden, long covid krijgen etc.) de maatregelen die getroffen worden, ter bescherming van een relatief kleine groep zijn dat wel. Het leven van een grote groep Nederlanders, waaronder jongeren die in deze fase juist de kans moeten krijgen grenzen af te tasten, op te zoeken en te overschrijden, staat al twee jaar stil. En dat vanwege een virus dat voor hen inderdaad peanuts is. In dat opzicht is Corona heel heftig.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 09:26

Je hoeft me niet te overtuigen hoor, want ben het met je eens. Ik heb dit al in juli uitgesproken tegenover onze kleinkinderen en dat ik het heel sneu vind allemaal!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 09:27

Gommers is niet uit de bocht gevlogen, het stukje is volledig uit zijn verband gerukt.

Hij heeft het al toegelicht op z’n instagram.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 09:33

Wat ik zo naar vind is dat covid met een milde besmetting nog zoveel ellende kan opleveren.
Mijn vriend heeft blijkbaar ongemerkt een covid besmetting opgepikt. Was langere tijd geen fan van vaccinatie, maar heeft zich toch laten vaccineren afgelopen november. Vermoeden van de artsen is dat hij net daarvoor of rond die tijd ook covid heeft gekregen (nooit een positieve test gehad) en begin december de 2e vaccinatie gehad.

Vervolgens vanwege aanhoudende benauwdheid en vermoeidheid en negatieve testen naar de huisarts, die hem uiteindelijk door de molen heeft laten halen. Vonnis nu: astma ontwikkeling door covid. Hij zit nu aan de inhalers voor astma, is vreselijk moe en wordt doorgestuurd voor een long covid revalidatie traject.

Dat gemene staartje van Covid is een rottig kantje.

Edit: er is een antistoffen test gedaan, vandaar dat ze weten dat hij covid gehad heeft. De ggd testen en thuistesten zijn nooit positief geweest.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 09:35

verootjoo schreef:
Gommers is niet uit de bocht gevlogen, het stukje is volledig uit zijn verband gerukt.

Hij heeft het al toegelicht op z’n instagram.

Precies.
Het wordt weer door velen op SM gebruikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 09:43

pien_2010 schreef:

Ik heb niet het idee dat ebola erg rondgaat op het moment.

Maar opwarming is een interessant punt, want daar zijn we bereid triljarden in te steken, zonder garanties van resultaat, om toekomstige generaties te beschermen terwijl ze er zelf de rekening voor zullen moeten betalen. En dan komt covid langs en gooien we de jeugd onder de bus om de ouderen te beschermen. Dat is toch enigszins grappig. :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 09:49

Ebola zal nooit erg rondgaan want daar is het gewoon te dodelijk voor.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 09:51

imaudy schreef:
Sizzle schreef:
Excuus, dat was dan dom geformuleerd van mij.
Ik bedoelde het wel zo dat het strafbaar is als je je expres laat infecteren maar dat je dus daarmee die ander strafbaar maakt (indien diegene daar dus aan meewerkt).
Hoe men dat moet bewijzen dat het expres was weet ik niet.

Heb je dat zo ergens gelezen of denk je dat op grond van de wetgeving?

Ik heb die waarschuwing meermaals in het nieuws gelezen voor diverse landen sinds de mode voor zelfbesmetting aan de gang is door 2G.
Een jurist ben ik niet.

Bigone, het is inderdaad te hopen dat Ebola nooit een mutatie ondergaat die het besmettelijker maakt.
Overigens is er inmiddels een vaccin voor Ebola.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 10:04

Is er officieel bekend wanneer je op zijn laatst de booster moet halen om de QR code geldig te houden?
Ik las over Frankrijk binnen 7 maanden maar is dit in Nederland ook en waar kan ik dit vinden?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 10:08

Na Corona moe worden we nu booster moe!

Vraag me af in hoeverre de regels gaan zijn wat betreft QR en al die boosters. Ofwel je min of meer ook weer verplicht gaat worden deze te nemen omdat je anders nergens heen kan zonder testen en al die grappen.
Ik heb er niet zo een zin in om eerlijk te zijn. Vind 1 booster wel ff genoeg en dan het jaar daarop weer verder met een jaarlijkse vaccinatie zoals met de griepprik.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 10:12

Suzanne F. schreef:
Is er officieel bekend wanneer je op zijn laatst de booster moet halen om de QR code geldig te houden?
Ik las over Frankrijk binnen 7 maanden maar is dit in Nederland ook en waar kan ik dit vinden?

Nu nog 9 maanden.
Maar dat kunnen ze natuurlijk zo veranderen als ze daar zin in hebben.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 10:25

Je kunt het wel uit zijn verband gerukt noemen, maar peanuts is toch wel een zeer afzwakkende term..

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 10:32

Needje schreef:
Suzanne F. schreef:

Nu nog 9 maanden.
Maar dat kunnen ze natuurlijk zo veranderen als ze daar zin in hebben.

Ja, ze hadden al gezegd dat ze daar misschien zin aan hadden :+

ziyadah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 10:32

Spenk schreef:
Ja en ik vind dat echt belachelijk en schaamteloos van beide winks. Rot op zeg alsof dat essentieel is...

Hii,
Voor zover ik weet is Epplejeck wel essentieel om open te blijven omdat er wel degelijk essentiële producten aanwezig zijn in het assortiment, zoals voer. Lijkt me wel zo leuk voor je viervoeter dat deze nog wel te eten kan krijgen. Over de producten die niet verkocht mogen worden hangt duidelijk een lint en de medewerkers wijzen je er ook op. Dat was in mijn geval wel zo, vond ik erg prettig. :)

Groetjesss

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 10:37

djinnie schreef:
Wat ik zo naar vind is dat covid met een milde besmetting nog zoveel ellende kan opleveren.
Mijn vriend heeft blijkbaar ongemerkt een covid besmetting opgepikt. Was langere tijd geen fan van vaccinatie, maar heeft zich toch laten vaccineren afgelopen november. Vermoeden van de artsen is dat hij net daarvoor of rond die tijd ook covid heeft gekregen (nooit een positieve test gehad) en begin december de 2e vaccinatie gehad.

Vervolgens vanwege aanhoudende benauwdheid en vermoeidheid en negatieve testen naar de huisarts, die hem uiteindelijk door de molen heeft laten halen. Vonnis nu: astma ontwikkeling door covid. Hij zit nu aan de inhalers voor astma, is vreselijk moe en wordt doorgestuurd voor een long covid revalidatie traject.

Edit: er is een antistoffen test gedaan, vandaar dat ze weten dat hij covid gehad heeft. De ggd testen en thuistesten zijn nooit positief geweest.

Kan toch ook zijn dat hij al veel eerder corona heeft gehad en nu door andere oorzaak astma heeft?

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 10:38

ziyadah schreef:
Spenk schreef:
Ja en ik vind dat echt belachelijk en schaamteloos van beide winks. Rot op zeg alsof dat essentieel is...

Hii,
Voor zover ik weet is Epplejeck wel essentieel om open te blijven omdat er wel degelijk essentiële producten aanwezig zijn in het assortiment, zoals voer. Lijkt me wel zo leuk voor je viervoeter dat deze nog wel te eten kan krijgen. Over de producten die niet verkocht mogen worden hangt duidelijk een lint en de medewerkers wijzen je er ook op. Dat was in mijn geval wel zo, vond ik erg prettig. :)

Groetjesss

Divoza heeft op de website wel volledig open staan. Ik zal dat heel binnenkort eens checken }>

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 10:51

Dan kom je op het punt wat al een keer discussie is geweest, een drogist is ook gewoon open omdat ze essentiële spullen hebben. Maar zij mogen ook gewoon de andere spullen verkopen. Vorige sluitingen waren meerdere dierenwinkels gewoon volledig open, omdat ze essentiële dingen verkopen en net als de drogist de overige spullen.

Een tuincentrum met dierenafdeling is toch sneller een uitje wat erg druk is, een dierenwinkel of ruitersportzaak toch minder.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 11:11

pien_2010 schreef:

Je slaat wéér de andere grote risicofactor over :roll:

Maar goed, het wordt gelukkig steeds duidelijker dat we eigenlijk de angst voor maart/april als grote drijfveer hebben en dat dit nu met vaccins gewoon achterhaald is. Met omicron nóg minder speelt en we het aantal besmetten nu anders moeten zien: Hoe meer hoe sneller de bevolking weerstand opbouwt, hoe sneller we er vanaf zijn van de beperkingen.

Hier in Spanje zijn het er nu 100.000 per dag. Daar wordt sensationeel over gedaan maar het is níet genoeg. Gelukkig zijn er veel meer besmet want ongeidentificeerd want asymptomatisch.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 11:26

djinnie schreef:

https://www.bloedwaardentest.nl/bloedon ... accinatie/

Als hij begin december z’n vaccin heeft gehad kan het dus prima dat de antistoffen van het vaccin waren.
Dus om het met zekerheid op Corona te gooien zonder een positieve test vind ik dan wel makkelijk.
Het kan ook een ander virus geweest zijn wat dit veroorzaakt heeft.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 11:27

Voor de mensen die menen dat niet gevaccineerden de reden zijn dat er nog maatregelen zijn. Rijden jullie op dit moment geen paard meer? Want daar zit toch ook wel een risico in. Bij verwondingen zijn deze vaker ernstiger dan bij bijvoorbeeld voetbal. Dat geeft ook risico op overbelast van de zorg. Ik rij wel paard, ik heb mijn eigen staan.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 11:28

Ja maarrrrr deze mensen liggen niet zo lang is dan het antwoord.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 11:31

Needje schreef:
Echwel schreef:
https://www.google.com/amp/s/www.dailym ... Covid.html

Kan iemand mij uitleggen
Was hij net voor het overlijden gauw met Janssen geprikt??

Nee dat staat nergens, Daarbij had ie al vanaf 7 december Corona.
Ik vind dat hele Jansen verhaal echt totaaaal onnodig in dit verhaal.
Geen idee waarom dit er bij gehaald moet worden.
Zeggen dat de beste man gevaccineerd was is imo voldoende.

Nou idd.
Wie heeft er verder wat aan.
Hij is overleden aan Corona dat was i.m.o voldoende.