Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:Bloodymary schreef:Nee waarom zou dat nodig zijn? Is alleen voor horeca, theaters, concertzalen en bioscopen.
Omdat het horeca betreft, namelijk, je kunt er eten kopen en zittend opeten, in een afgesloten ruimte
Citaat:Liveblog AD 14:06
De gemeente Nijmegen gaat horecazaken direct sluiten die nu al aangeven niet op coronatoegangsbewijzen te controleren vanaf zaterdag. Dat zegt een woordvoerder van burgemeester Hubert Bruls, die berichtgeving van de Gelderlander bevestigt. Volgens een woordvoerster van het Veiligheidsberaad, waar Bruls ook voorzitter van is, zullen waarschijnlijk meer gemeenten volgen. Dat werd volgens haar duidelijk tijdens het Veiligheidsberaad woensdag.
Tijdens de vergadering is besproken dat gemeenten zaken zonder waarschuwing kunnen sluiten. Volgens de woordvoerster zagen veel van de 25 voorzitters van veiligheidsregio's dit plan zitten. Maar het is uiteindelijk aan de lokale driehoek (gemeente, politie en Openbaar Ministerie) of dit ook daadwerkelijk gaat gebeuren.
In elk geval in Nijmegen wordt dit plan doorgevoerd. ,,Als je evident zegt ik doe niet mee, dan gaan we meteen over tot sluiting zodra we dat constateren", zegt de woordvoerder van Bruls. Volgens de zegsman volgt een horecazaak, wanneer deze dit 'vandaag of morgen' al aangeeft, opzettelijk de regels niet. Dat is anders dan horecazaken die bijvoorbeeld de controle niet goed uitvoeren, meent de woordvoerder.
Relaxed schreef:Citaat:Liveblog NOS
12-jarige jongen stapt naar rechter: vader geeft geen toestemming voor prik
Een 12-jarige jongen uit Groningen is naar de kinderrechter gestapt, omdat hij van zijn vader geen toestemming krijgt om zich te laten vaccineren. De rechtbank Noord-Nederland heeft de jongen gelijk gegeven.
De jonge Groninger wil een vaccinatie om de kans op een besmetting te beperken. Ook wil hij met een veiliger gevoel op bezoek kunnen bij zijn oma, die uitgezaaide longkanker heeft, schrijft RTV Noord.
De rechter gaf de jongen gelijk, omdat volgens hem het belang van het kind bij vaccinatie zwaarder weegt dan de bezwaren van de vader. Ook vindt de rechter de zorgen van de vader over gezondheidsrisico's op de lange termijn, zoals onvruchtbaarheid, ongefundeerd.
De moeder vindt het wel goed dat haar zoon zich laat vaccineren. De ouders van de jongen zijn gescheiden en hebben een slechte verstandhouding. Door de uitspraak mag de 12-jarige zich meteen laten vaccineren, ook als zijn vader in beroep gaat tegen de uitspraak.
Lekker dan, moet je hiervoor naar de rechter.. Gelukkig mag ie nu zijn prik halen
bigone schreef:Misschien woont de jongen bij zijn vader en wil hij niets tegen zijn zin doen? Kinderen zijn ontzettend loyaal.
En de ouders kunnen niet met elkaar door één deur dus dat zegt ook wat.
Sizzle schreef:Mijn beste vriendin, al vanaf de middelbare school is niet ingeent. Het zou behoorlijk van de pot gerukt zijn om daar een ruim 30 jarige vriendschap door te laten „bekoelen“. Er zijn vast ook wel dingen die ze aan mij niet snapt.
Tiggs schreef:Sizzle schreef:Mijn beste vriendin, al vanaf de middelbare school is niet ingeent. Het zou behoorlijk van de pot gerukt zijn om daar een ruim 30 jarige vriendschap door te laten „bekoelen“. Er zijn vast ook wel dingen die ze aan mij niet snapt.
Ik vind het gewoon een extreem egoïstische keuze om je niet te laten vaccineren en daarom heb ik er heel veel moeite mee.
bigone schreef:Marlinde, vaccins zijn wel 100 % goedgekeurd.
bigone schreef:Marlinde, nogmaals , ze zijn niet voorwaardelijk goedgekeurd of experimenteel.
https://www.google.nl/amp/s/www.nu.nl/n ... stfase.amp
Anna79 schreef:Oja, medische apartheid, ook weer zo'n populaire uitdrukking in sommige kringen.Vanavond nog even in onze favoriete pizzeria geweest voordat het medische apartheids circus begint.