Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 14:46

MarlindeRooz schreef:
Ik vind dat de overheid dit moet betalen om zo te voorkomen dat alleen rijke mensen/gezinnen dagjes weg kunnen. Voor sommigen is een dagje pretpark al iets waar maanden voor gespaard wordt.

Vind je dit ook nadat iedereen geënt kan zijn en weigeraars op onze kosten gaan doen

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 14:47

De middenweg dan. Afhankelijk van het inkomen betaal je de test zelf of krijg je 'm van de staat.
Lijkt me een prima compromis zodat armere gezinnen met kinderen ook naar de dierentuinen kunnen bijv.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 14:48

dat kost dan denk ik weer meer aan controle dan alles betalen :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 14:48

Op zich als hiermee er meer dingen kunnen waardoor de overheid minder steun hoeft te betalen aan bedrijven. Waarom niet. Anders vallen er dadelijk heel veel mensen buiten de boot. Uitje is al duur, dure test eroverheen en je kunt niet meer gaan. Bv eens per jaar met je gezin is dan niet meer haalbaar financieel.
Niet iedereen kan gevaccineerd worden bv ivm ziektes. Moeten die dan opdraaien omdat ze niet geent mogen worden?
Het bedrag valt me nog mee overigens wat het kost voor de overheid.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 14:49

Laten we hopen wat we straks weer gewoon alles kunnen, zonder eerst te hoeven testen...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 14:50

En als er vooraf getest moet worden, mij maakt het niet uit. Maakt het wel weer wat veiliger. Die stokjes zijn niet leuk brr. Maar voor die paar keer per jaar wel te doen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 14:51

Echwel schreef:
Preventief testen voor toegang, wie betaalt de rekening? - https://nos.nl/l/2376136

Hoe denken jullie hierover

Mijn idee is dat wanneer iedereen ingeënt kan zijn het voor eigen rekening komt

Wat mij betreft de echte pilot events gedeeltelijk overheid gedeeltelijk zelf.

Daarna, de tijdelijk geteste openstellingen die níet bij de pilot horen zelf betalen.
Het gaat om beperkte tijd (ga ik vanuit) totdat Corona ver genoeg teruggedrongen is.
Ik heb liever dat de overheid haar (ons) geld besteedt aan dingen die voor iedereen nut hebben, en dat het niet gebruikt wordt voor de mensen die toch al de mazzel hebben voldoende financiële middelen te hebben om naar dit soort evenementen te kunnen.

Dat geld mag dus wat mij betreft liever naar economische opbouw, steunpakketten, ontwikkelen van een vervolgvaccin voor ná dit eerste jaar etcetera. Dingen die dus echt voor iedereen zijn.
Laatst bijgewerkt door Femke_Tweety op 10-04-21 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 14:51

karuna schreef:
En als er vooraf getest moet worden, mij maakt het niet uit. Maakt het wel weer wat veiliger. Die stokjes zijn niet leuk brr. Maar voor die paar keer per jaar wel te doen.

Tijdens een opbouwende fase niet erg, maar ik hoop toch echt niet dat we de rest van ons leven vast zitten aan testen, voor we ons huis mogen verlaten...

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 14:53

DuoPenotti schreef:

:') Dat kan ook ja. Anderzijds, ze weten toch vaak alles al met 1 of 2 muiskliks. Dus misschien toch niet zo onoverkomelijk.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 14:53

Femke_Tweety schreef:
Echwel schreef:
Preventief testen voor toegang, wie betaalt de rekening? - https://nos.nl/l/2376136

Wat mij betreft de echte pilot events gedeeltelijk overheid gedeeltelijk zelf.

Daarna, de test- openstellingen die níet bij de pilot horen zelf betalen.
Het gaat om beperkte tijd (ga ik vanuit) totdat Corona ver genoeg teruggedrongen is.
Ik heb liever dat de overheid haar (ons) geld besteedt aan dingen die voor iedereen nut hebben, en niet voor de mensen die toch al de mazzel hebben voldoende financiële middelen te hebben om naar dit soort evenementen te kunnen.

Dat geld mag dus wat mij betreft liever naar economische opbouw, steunpakketten, ontwikkelen vvan een vervolgvaccin voor ná dit eerste jaar etcetera. Dingen die dus echt voor iedereen zijn.

En het aantrekkelijker proberen te maken van de zorg, zodat meer mensen voor de zorg kiezen, de werkdruk daar omlaag kan waardoor het ziekteverzuimperecentage verlaagd wordt en iedereen weer alle zorg kan krijgen die nodig is.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 14:55

Ben het hier ook wel mee eens eerlijk gezegd

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 15:13

CharleyT schreef:
Abiola schreef:
Ik meen me te herinneren dat jouw bergmeisje (de moeder van je kind, maar ala) vorig jaar niet naar haar ouders mocht vliegen omdat jij dat een te groot risico vond.
Moet jij ook in quarantaine na een bezoek aan het Malagadiertje, het ziekenhuisvrouwtje, of het strandneu#kje, of gelden die strenge regels niet voor de mannetjes?

Zo erg is die vraag toch niet? En die kan/wordt alleen maar gesteld omdat HC zelf zoveel vertelt over het leven daar.

Het gaat me niet om de vraag maar om de benaming van de vrouwen.. dát leek mij vrij duidelijk... maar blijkbaar is het normaal om dat soort dingen te zeggen over vrouwen.. nee, helder.... :n

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 15:27

Jeeeee mijn moeder mag volgende week haar eerste prik halen! *\o/* *\o/* *\o/*

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 15:28

Echwel schreef:

Ik ben tegen een test samenleving. Zeker na vaccinatie. Tijdelijk prima, dan sla ik gewoon nog even over. Lijkt nu toch dat de consument moet gaan betalen. Precies wat ik al dacht.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 15:31

De consument betaald toch altijd? Of het nu linksom of rechtsom is. Wie moet er anders betalen, de kabouters?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 15:32

nynke55 schreef:
De consument betaald toch altijd? Of het nu linksom of rechtsom is. Wie moet er anders betalen, de kabouters?

Overheid?

Ik moet straks misschien ook testen om naar de uni te gaan. Denk je dat ik dat kan betalen?

Zou niet eerlijk zijn als mensen niet eens uit eten kunnen omdat ze minder inkomen hebben dan iemand anders. Ik vind dat als de overheid testen verplicht stelt zij deze ook moeten faciliteren. Of voor een lage prijs beschikbaar stellen.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 10-04-21 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 15:33

MarlindeRooz schreef:
Ik vind dat de overheid dit moet betalen om zo te voorkomen dat alleen rijke mensen/gezinnen dagjes weg kunnen. Voor sommigen is een dagje pretpark al iets waar maanden voor gespaard wordt.

Ik vind juist dat er eigenlijk veel meer had moeten kunnen voor de superrijken zodat zij voor een deel de economie draaiende hadden gehouden ipv dat we dat als gewone bevolking straks allemaal gaan voelen in 'n belastingverhoging.
Geef een multimilonair de kans om de hele Efteling/dierentuin/etc voor zichzelf en z'n entourage af te huren bijv. Dat scheelt een hoop overheidssteun.

Toen vorig jaar alles op slot ging en in 't nieuws kwam dat de Thaise koning met z'n harem in Duitsland zat, toen had ik dat idee al. Laat zo'n man z'n miljarden spenderen en ga als bevolking niet lopen zeiken dat je zelf minder of niks kan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 15:34

Ik snap ook wel dat we als de overheid betaalt wij indirect meebetalen. Maar het is nog wat anders als het al meteen bovenop de kosten van je dagje uit komt. Dagjes uit zijn al niet goedkoop. En je moet ook nog je rit naar de teststraat maken. Auto rijdt ook niet op lucht helaas. Al met al een duur grapje.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 15:40

Trouwens voor de grap eens gekeken waar je je kan laten testen nu, info staat op de website www.testenvoortoegang.nl. Stel dat ik op pad zou willen, moet ik een half uur of verder rijden met het gezin om ons te kunnen laten testen. Enkele reis. Komt er dus nog een uur reistijd, plus de tijd voor het testen bovenop de tijd voor je uitje. Dat is alleen leuk als je dus in 1 van de grote steden woont zodat je snel kunt testen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 15:42

DuoPenotti schreef:

Waarom? Dit gebeurd voor andere zaken in een hele boel gemeentes al.
Heel veel gemeentes kennen passen/boekjes etc. Met bepaalde voordelen voor mensen tot een bepaalde inkomensgrens.
Die voordelen kunnen veelal ook gekocht worden maar dan dus inkomensafhankelijk voor een bepaald bedrag.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 15:43

SusanH, wat zou je wel willen? Op welke manier zou het voor jou wel goed worden ingevuld? Welke nadelen zou je wel aanvaardbaar vinden?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 15:44

Wij betalen met z'n allen de overheid. Dus dan komt het er op neer dat ik voor jouw dagje uit betaal, of dat nou zo eerlijk is?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 15:45

Ik moet dadelijk ook 45 minuten rijden voor een test de dag ervoor. Een optie dichterbij is er niet. Wel was er keuze op 1,5 uur en bijna 2 uur. Enkele reis dan he. :P Ach voor zo af en toe geen probeem maar om dat maandelijks te doen nee dank je. :+

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 15:46

SusanH schreef:
Trouwens voor de grap eens gekeken waar je je kan laten testen nu, info staat op de website https://www.testenvoortoegang.nl. Stel dat ik op pad zou willen, moet ik een half uur of verder rijden met het gezin om ons te kunnen laten testen. Enkele reis. Komt er dus nog een uur reistijd, plus de tijd voor het testen bovenop de tijd voor je uitje. Dat is alleen leuk als je dus in 1 van de grote steden woont zodat je snel kunt testen.

Ik gok dat als dit op grotere schaal wordt verwacht er wel meer plaatsen bijkomen

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 15:50

nynke55 schreef:
Wij betalen met z'n allen de overheid. Dus dan komt het er op neer dat ik voor jouw dagje uit betaal, of dat nou zo eerlijk is?

Zo werkt het. Iedereen krijgt ook die achterlijke kindertoeslag. Betaalt ook iedereen aan mee. Of andere toeslagen die niet iedereen krijgt.

Verschil is dat iedereen wel gebruik MAG maken van die tests.