Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 21:16

Vliegtuigen hebben blijkbaar een goed lucht verversingsysteem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 21:21

bigone schreef:
Vliegtuigen hebben blijkbaar een goed lucht verversingsysteem.

Ja ik ben echt benieuwd hoe dat nou werkt.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 21:24

Als jullie boodschappen hebben gedaan hoe lang wachten jullie dan voordat je er iets van gaat eten? :+
Laatst bijgewerkt door imaudy op 03-10-20 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 21:28

Ligt eraan wat ik heb gekocht en hoeveel honger ik heb :')

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 21:29

imaudy schreef:
ls jullie boodschappen hebben gedaan hoe lang wachten jullie dan voordat je er iets van gaat eten? :+

Tot ik het moet gebruiken. Ik ontsmet geen boodschappen en was het net zo als ik normaal ook zou doen.

purny

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 21:31

Ik doe meestal boodschappen voor meerdere dagen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 21:32

imaudy schreef:
Als jullie boodschappen hebben gedaan hoe lang wachten jullie dan voordat je er iets van gaat eten? :+

Dat moet 2 weken in quarantaine toch? In een luchtdichte bak..

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 21:33

Het liefst eet ik gekochte dingen pas de volgende dag, maar dat is niet altijd praktisch haalbaar. Dus na minimaal 1 uur eet ik het wel. Wel koop ik bewust groente, fruit en brood bij een kleine speciaalzaak, zodat alleen de winkelier er met zijn handen aan zit en klanten er ook niet overheen hoesten.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 21:38

daffieduck83 schreef:
Het liefst eet ik gekochte dingen pas de volgende dag, maar dat is niet altijd praktisch haalbaar. Dus na minimaal 1 uur eet ik het wel. Wel koop ik bewust groente, fruit en brood bij een kleine speciaalzaak, zodat alleen de winkelier er met zijn handen aan zit en klanten er ook niet overheen hoesten.

Ik koop alleen verpakte groente. Maar ik laat ook het liefst de boodschappen een dag liggen en idd minimaal uur/2 uur liggen. Nou ik wacht nog maar even met een glas melk drinken dan :+ .

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 21:40

Ik haal de boodschappen en ruim ze gewoon op en wanneer we er aan toe zijn eten we het op. Vers fruit spoel ik even af maar meestal hebben we druiven, bananen of sinaasappels. Aardappelen schil je en groente was je ook. Komt bij dat het virus via je luchtwegen en niet via je maag besmettelijk is . Anders had de hele wereld het al gehad.

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 21:42

Ik eet gewoon meteen na aankoop als het moet
Haha zo bang ben ik echt niet :n

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 21:42

bigone schreef:
Ik haal de boodschappen en ruim ze gewoon op en wanneer we er aan toe zijn eten we het op. Vers fruit spoel ik even af maar meestal hebben we druiven, bananen of sinaasappels. Aardappelen schil je en groente was je ook. Komt bij dat het virus via je luchtwegen en niet via je maag besmettelijk is . Anders had de hele wereld het al gehad.

Zelfs de groente voor de konijnen koop ik alleen verpakt :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 21:43

O daar let ik echt niet op. Als ik zin heb om iets te eten wat ik net gekocht heb doe ik dat.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 21:47

Ik mag dan hypochondrie hebben , maar ik eet gewoon wat direct op. Daar denk ik niet over na de kans lijkt mij ook klein , dan had ik echt al wel ziek moeten zijn. Wel was ik van tevoren even mijn handen.

Zo kun je wel bezig blijven dan zou je altijd ermee moeten wachten en niet alleen met Corona. Dan kun je ook wel stoppen met eten van vlees want hoeveel troep daar wel niet in kan zitten.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 21:49

Zebrastreep schreef:
Ik mag dan hypochondrie hebben , maar ik eet gewoon wat direct op. Daar denk ik niet over na de kans lijkt mij ook klein , dan had ik echt al wel ziek moeten zijn. Wel was ik van tevoren even mijn handen.

Zo kun je wel bezig blijven dan zou je altijd ermee moeten wachten en niet alleen met Corona. Dan kun je ook wel stoppen met eten van vlees want hoeveel troep daar wel niet in kan zitten.

Ik eet geen vlees, wel vis.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 21:51

imaudy schreef:
bigone schreef:

Milieu is tijdens Corona blijkbaar niet meer belangrijk. :+

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 21:53

lenaa_tje schreef:
imaudy schreef:

Milieu is tijdens Corona blijkbaar niet meer belangrijk. :+

Eentje maakt woedend de zak bospeen altijd open, echt te grappig

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 21:53

Relaxed schreef:
imaudy schreef:

Dat moet 2 weken in quarantaine toch? In een luchtdichte bak..

Jij hebt het goed begrepen _O- +:)+

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 21:54

AH brengt bij ons de boodschappen ‘s avonds, ik ruim ze op, was m’n handen goed en ga naar bed. De dag erop gebruiken we wat we nodig hebben.
Vriendin van me neemt alle boodschappen af met chloor en ruimt ze op met handschoenen aan. Zo ver ga ik niet.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 21:57

Morrie schreef:
Vriendin van me neemt alle boodschappen af met chloor en ruimt ze op met handschoenen aan. Zo ver ga ik niet.

Jeetje, dit vind ik wel erg paranoïde hoor :o
De kans dat je besmet wordt via een pak rijst van de supermarkt is echt te verwaarlozen zo klein.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 21:57

Morrie schreef:
AH brengt bij ons de boodschappen ‘s avonds, ik ruim ze op, was m’n handen goed en ga naar bed. De dag erop gebruiken we wat we nodig hebben.

Die vriendin gaat wel wat ver! Blijft die chloorlucht niet aan je boodschappen hangen dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 21:58

verootjoo schreef:
Morrie schreef:

Jeetje, dit vind ik wel erg paranoïde hoor :o
De kans dat je besmet wordt via een pak rijst van de supermarkt is echt te verwaarlozen zo klein.

Nooo :') dat is echt smetvrees toch?

nynke55

Wast ze haar handen ook met chloor dan?

Sheran

Ik neem ze af met hygiënische doekjes. Gebruik ze daarna wel meteen :j

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 22:02

Morrie schreef:

Echt niet
Mijn kinderen zijn opgegroeid buiten tussen de paarden ,op blote voeten aan de stallen ,alles beetnemen ..in de mond stoppen ,zijn amper ziek geweest
Mijn zus daarentegen poetst alles met dettol of bleek ..lijkt bijna op smetvrees ..haar kinderen zijn ook zo opgegroeid met alles netjes , vaak wassen en ontsmetten en die waren meer ziek dan gezond