Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 19:44

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 20:22

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 20:30

Bijzonder dat er zoveel meer winkels dat niet hebben, maar ook dat de ene winkel van AH wel karretjes schoonmaakt, maar de andere bijv niet.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 20:38

Over de injecties. Mijn prikpil doet niet zoveel pijn... Maar geloof me, botox wegens medische oorzaak onder je oksel doet heel veel pijn. Maar dat zijn ook heel veel kleine prikjes

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 21:04

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 21:05

Ladybird schreef:
Bijzonder dat er zoveel meer winkels dat niet hebben, maar ook dat de ene winkel van AH wel karretjes schoonmaakt, maar de andere bijv niet.

Was pas bij een super waar de verkoper van de Straatkrant de winkelwagens doorgaf nadat een supermarktmedewerker ze had schoongemaakt. Ik vond het wel een mooie samenwerking. Hoop dat het hem ook wat oplevert.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 21:20

Alleen de eerste dag stond er bij mijn supermarkt iemand de mandjes en karren schoon te maken... en ook deze aan de klanten te voorzien

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 21:38

Supermarkt hier in de buurt heeft gereinigde karren binnen en je moet je gebruikte buiten plaatsen. Als er geen poppetje staat om het te bewaken zetten mensen dood leuk hun gebruikte (niet gereinigde) kar tussen de gereinigde karren. Lekker suf. Ik zit idd te denken aan handschoenen. Maar de winkels waar ik kom zijn ze nog constant niet aanwezig. Of maat xxxl

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 21:58

Poppetje, of bedoel je medewerker?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 22:31

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 22:35

Intenseviat Mw vd woude net aangetaste woord bij Beau op RTL4, inmiddels ervaringsdeskundige op covid gebied.
Indrukwekkend hoe ze het vertelde.
Herken wel dingen uit haar verhaal die mijn va ook zo voelde die korte tijd in het ziekenhuis als covid patiënt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 22:37

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 22:53

https://www.amazon.de/-/nl/KETONG-Einwe ... dealsnl-21

Ik zag trouwens deze mondkapjes. 50 stuks voor 6.95 inclusief verzenden.
Ik weiger om vrijwillig situaties op te zoeken in mn vrije tijd waarbij ik een mond kapje moet. Maar mocht ik in nood toch eens met OV moeten wel fijn iets te hebben. Vorig jaar namelijk ook een poos met de bus naar het werk gemoeten ivm auto pech bv.

Misschien ook voor anderen iets.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 23:04

ChantalSmook schreef:

Ik weiger om vrijwillig situaties op te zoeken in mn vrije tijd waarbij ik een mond kapje moet. Maar mocht ik in nood toch eens met OV moeten wel fijn iets te hebben. Vorig jaar namelijk ook een poos met de bus naar het werk gemoeten ivm auto pech bv.

Kun je bestellen, Chinese leverancier maar valt onder kopersbescherming van Amazon, echt koopje in deze tijd .

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 23:07

Ja dat risico wil ik wel nemen :j .

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 23:08

Ik heb katoenen, wasbare, (en dus herbuikbare) mondkapjes besteld voor het geval ik er ooit een nodig heb. Er kunnen filters in.
Herbruikbaar is ook beter voor het milieu. Het is nu al een probleem, al die disposables die in deze crisis gebruikt worden. Brillen, netjes, jassen, schorten, handschoenen, kapjes. Het gaat allemaal de verbrandingsoven in.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 06:44

ChantalSmook schreef:

Let op, de levertijd is een maand.

rien10 schreef:
Ik heb katoenen, wasbare, (en dus herbuikbare) mondkapjes besteld voor het geval ik er ooit een nodig heb. Er kunnen filters in.
Herbruikbaar is ook beter voor het milieu. Het is nu al een probleem, al die disposables die in deze crisis gebruikt worden. Brillen, netjes, jassen, schorten, handschoenen, kapjes. Het gaat allemaal de verbrandingsoven in.

Als het al in de verbrandingsoven terecht komt. Heel veel belandt ook op straat en in de natuur -O-

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 06:45

Pff vanochtend even enorme schrik. Zoontje van 5 lag ineens als een zeehond te blaffen in bed en had het benauwd. Inmiddels is het alweer een stuk beter, dus ik vermoed een soort kroep aanval. Maar goed kan wel school en opvang etc afbellen want daar mag hij niet heen. En straks voor de zekerheid maar ff de huisarts. Maar zoals hij nu klinkt is het alweer ver over.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 06:52

rockwitch schreef:
Pff vanochtend even enorme schrik. Zoontje van 5 lag ineens als een zeehond te blaffen in bed en had het benauwd. Inmiddels is het alweer een stuk beter, dus ik vermoed een soort kroep aanval. Maar goed kan wel school en opvang etc afbellen want daar mag hij niet heen. En straks voor de zekerheid maar ff de huisarts. Maar zoals hij nu klinkt is het alweer ver over.

Oef, dat is schrikken :(:)

https://m.hln.be/nieuws/buitenland/elk- ... ~a4bcd974/

Griekenland heeft een plan waarmee toeristen vanaf juli het land weer kunnen bezoeken.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 07:09

Zag inderdaad dat de levertijd verlengd is :j zal wel door de grote vraag zijn.
Mocht er in de toekomst structureel iets nodig zijn wilde mijn stiefzus w3l wat maken. Zij is heel creatief. Maar voor nu weiger ik het nog een beetje. Zolang wij op de zorg onbeschermd rond lopen maakt voor mij die enkele extra mensen per dag ook niet uit. :n schijnveiligheid voor mij. Dan weiger ik liever situaties in de samenleving.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 07:11

Beterschap voor je zoontje Rockwitch!

Uit het artikel over Griekenland:
Citaat:
• Er worden geen lege stoelen voorzien op vluchten van en naar Griekenland, toestellen zullen vliegen op volle capaciteit om de luchtvaartsector te steunen.
• Toeristen zullen bij hun vertrek uit Griekenland niet getest worden om te voorkomen dat ze in Griekenland in quarantaine moeten.

Doe mij dan maar een weekje Zeeuws kust. :=
Ze willen dan ook wegwerp hoezen om alle strandstoelen. Ook lekker voor het milieu.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 08:15

Beterschap Rockwitch voor je zoontje. Kroep aanvallen dat is altijd schrikken.

OK als Griekenland open gaat dan zal Frankrijk zo verwacht ik ook wel volgen. Want Griekenland en Kroatië proberen nu de markt te veroveren. Ik verwacht niet dat Frankrijk dat zal laten gebeuren. De vraag is natuurlijk of dan ook de vakantie huisjes mensen mogen ontvangen. Want ook al zijn wij veel minder risico als potentiële besmettingsbronnen vergeleken met grote hotels, stranden en drukke steden etc. De vraag is of dit ook zo gezien wordt door de overheid, want als de huisjes dicht moeten blijven is dat persoonlijk leed en hier in Frankrijk vooral voor de buitenlanders zoals ik (Nederlanders en Engelsen zitten veel in die branche met name in onze regio), maar de overheid voelt daar niet zoveel van verder(terugloop van mensen die inkopen doen) want wij zullen niet ondersteund worden en zullen gewoon allerlei belastingen door moeten betalen ;( . Dus we zullen zien.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 08:17

Niwla schreef:
Beterschap voor je zoontje Rockwitch!

Uit het artikel over Griekenland:
Citaat:
• Er worden geen lege stoelen voorzien op vluchten van en naar Griekenland, toestellen zullen vliegen op volle capaciteit om de luchtvaartsector te steunen.
• Toeristen zullen bij hun vertrek uit Griekenland niet getest worden om te voorkomen dat ze in Griekenland in quarantaine moeten.

Doe mij dan maar een weekje Zeeuws kust. :=
Ze willen dan ook wegwerp hoezen om alle strandstoelen. Ook lekker voor het milieu.

Nou lekker dan! En asociaal naar de landen toe waarvan ze wel toeristeninkomsten willen genereren.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 08:19

Elnienjo, snappen doeo ik het wel. Griekenland is al zo arm en het toerisme is een super belangrijke bron. De overheid kan het land ook niet zomaar om laten vallen want dat gaan teveel (terechte) volksonrust geven met alle risico van dien. Mensen hebben gewoon eten en drinken nodig. In Griekenland staat vaak meer nog dan in andere landen het water tot aan hun lippen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 08:21

Ik snap het ook wel inderdaad (en ik zou ook wel gaan) < maar dat zal denk ik de leeftijd zijn.