Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 14:11

brudoe schreef:
Hallo, wij zouden 5,6,7 oktober naar de Efteling gaan in een huisje op Bokrijk. We wilden dit graag verzetten door twee mensen die risicogroep zijn en stevig oplopende cijfers. Efteling geeft aan dat dat niet kan, niet omboeken en geen geld terug. Weet iemand of dit mag of dat ze het in deze tijd toch moeten omboeken? We hebben voor de Corona periode geboekt..

Familie van mij gaat de week erna... Ik ga niet meer mee ik had er een aantal weken geleden al op gegokt dat het weer uit de hand ging lopen. Ik verwacht eigenlijk als het zo doorgaat dat alles weer dicht is. Helaas kun je er nu niks mee...

Napie

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 15:13

Corona is geen reden meer voor annulering omdat iedereen inmiddels weet wat het virus inhoud en dan neem je het risico als je iets boekt.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 15:14

brudoe schreef:
Hallo, wij zouden 5,6,7 oktober naar de Efteling gaan in een huisje op Bokrijk. We wilden dit graag verzetten door twee mensen die risicogroep zijn en stevig oplopende cijfers. Efteling geeft aan dat dat niet kan, niet omboeken en geen geld terug. Weet iemand of dit mag of dat ze het in deze tijd toch moeten omboeken? We hebben voor de Corona periode geboekt..

Volgens mij had je het dan van het voorjaar al moeten annuleren of mocht dat toen niet omdat het het najaar betrof?

Krijg je ook geen voucher als je wil uitstellen tot volgend jaar?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 15:17

Je krijgt volgens mij wel een voucher. Maar of dat nu nog zo is weet ik niet. Dat was 1,5 maand geleden althans zo. Maar je moest zeker wel 1,5 maand van te voren annuleren. 2 weken kan dus sowieso niet meer dan ben je alles kwijt.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 15:23

Zou het ook niet geheel eerlijk vinden om de schuld op de Efteling te gooien. Het is niet dat Covid net pas bekend wordt of dat er net pas gewaarschuwd wordt dat het weer terug gaat komen. Zeker als je in de risicogroep valt.
Om dan 1.5 week van te voren ineens te willen verzetten of annuleren is wat mij betreft inmiddels volledig je eigen risico. Dan had je het echt eerder bespreekbaar moeten maken hoor.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 15:33

Napie schreef:
Corona is geen reden meer voor annulering omdat iedereen inmiddels weet wat het virus inhoud en dan neem je het risico als je iets boekt.

Maar de vakantie is voor de corona geboekt.
Neem eens contact op met de reisverzekering om na te vragen hoe of wat brudoe

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 15:39

De vakantie is voor Corona geboekt. Anders hadden we echt niks meer geboekt. Een voucher krijg je helaas niet, dat was voor ons prima geweest.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 15:45

brudoe schreef:
De vakantie is voor Corona geboekt. Anders hadden we echt niks meer geboekt. Een voucher krijg je helaas niet, dat was voor ons prima geweest.

Hier hadden we voor mei as een cruise geboekt.
Afgezegd omdat ik geen risico willooen

Aanbetaling 800euro kwijt..
Tja het is niet anders, gezondheid is duur.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 15:51

Ik ben op een camping in Ootmarsum
Erg corona proof want we staan alleen op een veld en we hebben privé sanitair. Maar als je even een stukje gaat fietsen, wemelt het van de toeristen, allemaal bejaarden (net als wij) Afstand houden blijft een dingetje. We waren even in Oldenzaal en daar is kermis. Hartstikke druk zag ik vanuit de auto. Snel terug naar de camping dus.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 21:13

Wij zijn weer thuis, was een sobere vakantie wat dat betreft maar wel gezellig. Gelukkig was het weer niet al te slecht dus nog fijn wat buiten kunnen afspreken.
Inmiddels is NL op onze risikolijst dus we zijn nog net op tijd geweest.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 21:14

Wij zijn 10 dagen naar de Azoren geweest. Heel goed te doen! je mot wel testen bij aankomst en na 6 dagen weer maar dat is te overzien. Verder zijn de regels daar ook niet zo streng dat je niks meer kan.

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 21:25

De Efteling was uiteindelijk zo schappelijk om ons te laten omboeken :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 21:26

Oh dat is wel heel fijn!

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 11:07

Duitsland verplicht nu meer Nederlandse provincies tot een test.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 20:12

Ik snap niet helemaal waarom mensen nu nog niet-noodzakelijk blijven reizen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 20:18

Sheran schreef:
Ik snap niet helemaal waarom mensen nu nog niet-noodzakelijk blijven reizen.

Wij gaan in de herfstvakantie toch een weekendje weg. Huisje, zelf koken, geen buitenland, nog geen 50km van huis maar wel even eruit.
Ook al vind ik het nog steeds spannend :')

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 20:55

Ach wel gaan... Niet gaan... Wij gaan aankomende week naar Oostenrijk. Noodzakelijk? Nee. Verboden? Nee, het is nog steeds geel. Zullen vooral veel wandelen in de bergen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 21:46

Gisteren de vraag gekregen voor on site support in Taiwan rond januari. Eerste 2 weken opgesloten in de hotelkamer, en dan minimaal nog 2 weken "vrij" , voorkeur gaat uit naar 6 weken (totaal 8 weken dus) zodat er niet afgelost hoeft te worden. En daarna nog hier 10 dagen in quarantaine. Ik ben benieuwd hoeveel vrijwilligers ze vinden. Overigens is het in Taiwan betrekkelijk veilig, nog altijd niet veel besmettingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 21:52

Hoef je geen test meer af te leggen als je uit Taiwan wil vertrekken? Je krijgt bij aankomst normaal ook een sim-kaart ginds voor verplichte contacttracking.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 22:02

Staat er niet bij, maar is niet zo zeer relevant voor opgave. Zat er nog langs qua tijd, is week 48 t/m week 3, dus lekker met de feestdagen ook nog. Wel ideaal als je de schoonfamilie wil ontlopen. <<)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 22:58

Nee maar is denk ik wel fijn om te weten. Mijn vriend kon zonder test het land niet uit, omdat je dan documenten van de overheid kreeg die je nodig had op de luchthaven.

Maar dat was begin september.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 23:12

Doordat iedereen lekker naar Spanje en Frankrijk is geweest zitten we nu wel met een tweede golf...

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 23:17

purny schreef:
Doordat iedereen lekker naar Spanje en Frankrijk is geweest zitten we nu wel met een tweede golf...

Heb je een bron die bevestigt dat de meeste besmettingen zijn meegenomen vanuit Frankrijk en Spanje?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 23:37

Destination schreef:
purny schreef:

Heb je een bron die bevestigt dat de meeste besmettingen zijn meegenomen vanuit Frankrijk en Spanje?

Echt he :')

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 23:43