Laurora schreef:Mkango schreef:Maar die bijsluiter zit er toch niet voor niets bij? Daar staat in principe alle informatie in die je nodig hebt. Voor pijnstillers e.d. die ik sporadisch gebruik lees ik ze niet, want dat zal me echt een rotzorg zijn, maar voor mijn dagelijkse medicijnen heb ik toch echt de bijsluiters uitvoerig doorgenomen, zodat ik op de hoogte ben van waar ik mee moet oppassen (grapefruit onder andere

), wat eventuele bijwerkingen zijn etc. Als je dat verzaakt, is het imo gewoon eigen schuld.

Uiteraard, maar er zitten echt mensen tussen die niet slim genoeg zijn om de bijsluiter te begrijpen (of bijvoorbeeld de Nederlandse taal niet machtig zijn, of anafalbeet) en
er zijn ook genoeg mensen die er van uit gaan dat het gewoon wel goed komt.Dan kun je wel zeggen "eigen schuld, had je maar de bijsluiter moeten lezen" maar daarmee is het probleem van een ongewenste of tiener zwangerschap niet opgelost.
Dat is ook de groep waarop ik doel: mensen die gewoon gemakzuchtig zijn. Analfabetisme of taalniveau dat niet toereikend is, is imo een ander verhaal.
Sizzle schreef:Ik vind dat ook vreemd.
Edit: dat het niet in het basispakket zit.
Iets met witte mannen van middelbare leeftijd die ertegen zijn.
Lilianne Ploumen wilde het in het basispakket, maar anderen waren ertegen.
idinn schreef:Ik vind het absoluut niet vervelend hoor. Maar als je erover nadenkt is het wel een beetje bijzonder. Het is toch een vorm van medicatie..
Zou het persoonlijk heel irritant vinden als je telkens een recept van de HA moet hebben ofzo. Maar ik zou een controle, desnoods om de 5 jaar, ook geen probleem vinden.
Is ook schijtirritant.
Ik moet voor mijn medicijnen elke maand een recept aanvragen, terwijl het geen verslavende medicijnen zijn oid. Vanuit de NHS krijg ik nu soms voor twee maanden als ik zeg dat ik in het buitenland zit, want elke vier weken de boel aan moeten vragen werkt me echt op m’n zenuwen. Geef ze gewoon voor een half jaar mee en stop met zeiken.