[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 08:24

Britta31 schreef:
En de kalknagels en eeltknobbels zijn voor extra smaak.

Ook hier: gad....ver....damme... :r :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 08:28

Ellen_ov schreef:
uuughhhh bijzonder luguber maar dan op een ander level:

https://www.ad.nl/buitenland/extreemste ... ~a5c819d7/

het artikel gaat over een vrouwelijke pedofiel die binnenkort wordt vrijgelaten, verder natuurlijk geen foto's :+ alleen foto's van de vrouw zelf.

Dit valt bij mij inderdaad onder luguber: de kronkel van de menselijke psyche.

Suzanne F.

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 09:51

Nou inderdaad. Dan ben je echt goed ziek hoor. WTF.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 18:30

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 18:35

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 18:39

Anoniem schreef:
[naam] schreef:
Zag deze op.insta , interesant en tikje luguber

https://www.instagram.com/p/B2KwKtLA63B ... 6u42q5klka

Zou je zo lief willen zijn te vertellen wat er onder het linkje te vinden is? :)

Ik en lief :+

Een drieling werd gehaald en de chirurg vind een verrassing een 4de niet levensvatbare baby . Ze deelden een hart als ik het goed lees en de 1 overleed en de ander niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 18:41

Jij en lief ja. ;) Dank je!

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 18:47

Die niet levensvatbare had geen (werkend)hart. Een van de andere meerlingen verzorgde de bloedcirculatie van het niet levensvatbare kind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 18:48

Zie ik nou goed dat het niet levensvatbare alleen beentjes, billetjes en een stukje rug is?

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 18:49

Ja volgens mij ook. Ben stiekem wel benieuwd wat er allemaal aan organen nog in die buik zitten.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 19:13

Interessant!!

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 19:39

Om maar eens onder mijn steen vandaan te komen:
Dit heet een TRAP sequence. Het komt alleen voor bij tweelingen die een placenta delen. Over deze placenta lopen vaatverbindingen tussen beide foetussen. Daarbij is 1 foetus al heel vroeg in de ontwikkeling afwijkend en niet levensvatbaar, die noem je de arcadiacus. Doordat deze geen pompend hart heeft, heeft hij ook geen bloeddruk. Door de pompkracht van de andere foetus stroomt er toch bloed naar de weg van de minste weerstand: het weefsel van de arcadiacus in, dat daardoor groeit. Ze delen dus geen hart, maar door het delen van de placenta en de slagkracht van het gezonde kind, stroomt bloed ook vanzelf de arcadiacus in. In een eenling zwangerschap zou dit gewoon een miskraam worden. Een ‘baby’ is een groot woord, het is vaak onherkenbaar als kind, maar heeft wel vaak een of meer ledematen en ook weleens wat zenuwimpuls ontwikkeling - want embryonaal weefsel is samengesteld om zich te ontwikkelen.. Dus weefsel met een been bijvoorbeeld.

De extra belasting van het hart van de gezonde foetus kan gevaarlijk zijn dus hierop grijpt men in de zwangerschap al in door de bloedvoorziening naar de arcadiacus af te sluiten.

Wel heel bijzonder dat dit bij een drieling voorgekomen is - en goed gegaan tot de sectio..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 19:48

WhiteRose schreef:
Dit heet een TRAP sequence. Het komt alleen voor bij tweelingen die een placenta delen. Over deze placenta lopen vaatverbindingen tussen beide foetussen. Daarbij is 1 foetus al heel vroeg in de ontwikkeling afwijkend en niet levensvatbaar, die noem je de arcadiacus. Doordat deze geen pompend hart heeft, heeft hij ook geen bloeddruk. Door de pompkracht van de andere foetus stroomt er toch bloed naar de weg van de minste weerstand: het weefsel van de arcadiacus in, dat daardoor groeit. Ze delen dus geen hart, maar door het delen van de placenta en de slagkracht van het gezonde kind, stroomt bloed ook vanzelf de arcadiacus in. In een eenling zwangerschap zou dit gewoon een miskraam worden. Een ‘baby’ is een groot woord, het is vaak onherkenbaar als kind, maar heeft wel vaak een of meer ledematen en ook weleens wat zenuwimpuls ontwikkeling - want embryonaal weefsel is samengesteld om zich te ontwikkelen.. Dus weefsel met een been bijvoorbeeld.

De extra belasting van het hart van de gezonde foetus kan gevaarlijk zijn dus hierop grijpt men in de zwangerschap al in door de bloedvoorziening naar de arcadiacus af te sluiten.

Wel heel bijzonder dat dit bij een drieling voorgekomen is - en goed gegaan tot de sectio..

Wat interessant. Dank voor de toevoeging. Je hebt hier verstand van begrijp ik?

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 20:42

Dank je wel voor de info!!! Is het kind dat hieraan “gekoppeld” was nu kleiner??

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 21:02

Zo! Interessant zeg, weet je zo ook hoe ze dan precies tijdens de zwangerschap de bloedtoevoer afsluiten?

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 08:32

Anoniem schreef:
Aan de ene kant vind ik het heel mooi en fascinerend om te zien. Ook begrijp ik dat het voor de ouders iets kan doen aan verwerking. Aan de andere kant vraag ik me af waarom je zo ver moet gaan, dit is een vruchtje van 17 weken, medisch afval, over een tijdje krijg je een dienst voor een klont menstruatiebloed omdat dat onder andere omstandigheden het huisje van een baby was geweest?

Een beetje meer tact zou mogen. Je kunt dingen ook op een andere manier onder woorden brengen.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 12:39

En privé berichten met kotssmileys en beschuldigingen mag je ook voor je houden.

Ik vond trouwens die foto van die keizersnede en bijbehorende gefuseerde tweeling wel heel interessant. Ik vind het altijd weer een wonder als kinderen volledig gezond geboren worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 13:02

https://www.holidayguru.nl/travel-magaz ... en-wereld/

De engste plekken op aarde.
Sommigen zijn hier al voorbij gekomen, anderen nog niet.
Ik zou bij een aantal best eens willen kijken. Maar of ik dat ook daadwerkelijk durf? :') vrijwilligers? Het Italiaanse stadje Craco lijkt me bijzonder en redelijk onschuldig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 13:34

Disney world island lijkt onschuldig

Maar daar moet je illegaal op zien te komen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 13:43

Wel mooi, interesant, verlaten, maar het lugubere of enge zie ik daar inderdaad niet van. Jammer. ;) Ik verkies dit eiland wel boven het poppeneiland hoor.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 13:53

Nabster schreef:
En privé berichten met kotssmileys en beschuldigingen mag je ook voor je houden.

Kinderachtig inderdaad. -O-

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 17:08

furious schreef:
Ja volgens mij ook. Ben stiekem wel benieuwd wat er allemaal aan organen nog in die buik zitten.

Als je googelt op acardiacus afbeeldingen staan er ook een paar röntgenfoto’s bij!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 17:19

WhiteRose schreef:

Mocht je hier meer verstand van hebben; hoe kan het dat dit niet ontdekt is op echo’s en als dat wel zo is: waarom er niet is ingegrepen?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 18:22

Dat staat onder het bericht.

Meestal bij een gewone zwangerschap wordt het wel opgemerkt.
Maar met een drieling is wel wat drukker in de baarmoeder en daarom was het onopgemerkt gebleven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 18:51

Maar op echo's zien ze niet dat er 8 voetjes zijn en drie baby's?
Ik heb géén idee hoe een meerlingenecho eruit zien.