[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 21:13

Zo. Ik ben blij dat ik al gegeten had voor ik dit topic weer eens bijgelezen had :+

Overigens typ ik dit nu vanuit een heerlijk warm Marokko, waar ik tot nu toe in de hotels slechts 4 kinderen tegen gekomen ben en ik ben hier nu een week.

Lekker rustig :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 21:54

Ik werk met (demente) ouderen, ben het gewend om uitwerpselen en urine etc te vergelijken met eten. Zoals de urine van iemand met diabetes naar appeltjes kan ruiken. Of de consistentie van stoelgang omschreven wordt in het dossier als 'stevige mousse".

Ik ben blij dat de schoolvakantie hier alweer achter de rug is. Zit lekker rustig op het werk ipv hele dagen krijsende koters die rondrennen nadat ze opa/oma zijn komen bezoeken.

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 22:03

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 08:01

Ik kan het niet lezen want heb geen Facebook. Kun je een aantal pareltjes screenshotten? :))

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 08:07

De reacties zijn voornamelijk ronduit racistisch :n

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 08:11

Ik heb ook geen facebook, maar ben wel heel benieuwd.
Het verbaast me altijd hoe snel het racistisch wordt in van die reactiethreads. In de reacties op nu.nl gaat het er vaak ook keihard aan toe zonder reden. Vaak nog totaal ongerelateerd aan het onderwerp van het artikel ook. :=

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 08:12

Ja het is nu "het geboortecijfer in Europa is veel te laag en straks komen alle moslims het land overnemen!!"

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 08:20

Magrathea schreef:
Ja het is nu "het geboortecijfer in Europa is veel te laag en straks komen alle moslims het land overnemen!!"

Alsof deze mensen zeggen; geboortecijfers zijn daar te laag.. dus daar gaan We heen...

Sommige mensen

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 08:28

Oh niet echt wat ik verwachte. Ik dacht gewoon rellende moeders.. beetje jammer.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 08:31

quera schreef:
Magrathea schreef:

Alsof deze mensen zeggen; geboortecijfers zijn daar te laag.. dus daar gaan We heen...

Sommige mensen

Nee, maar uiteindelijk is de kans wel groot dat uit een land met een zeer hoog geboortecijfer meer mensen vertrekken dan uit een land waar (door welvaart) het geboortecijfer onder of gelijk aan het sterftecijfer ligt. Ik durf dan ook te beweren dat als je het hele buitenland aan de definitieve anticonceptie legt, dat er dan binnen honderd jaar nauwelijks nog iemand naar Nederland komt ;)

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 09:39

Ik ben nu de thread van Lidl Belgie aan het volgen op Facebook. Er was een Stikeez actie (kunnen die poppetjes uberhaupt iets?) en de moeders zijn al weken over hun toeren aan het gaan op alle verkoopgroepen en soms werden die poppetjes voor flink geld verkocht. Maar nu komt het klapstuk:

Voor die poppetjes heb je een speciale verzamelbox die je in de winkel kon kopen. TJa, helaas dus een flinke rush geweest en al tijden geen box meer te krijgen. Lidl heeft nu een aparte website open gezet waar je kan bestellen en dan wordt die in april geleverd. Echt de reacties zijn goud! Af en toe komt er een wijs iemand die de rest tot kalmte maant maar die wordt dan bedolven onder reacties als'

' als je kinderen hebt begrijp ik niet dat je dit zegt .als uw kind in tranen is dat hel geen stikeez meer krijgt waar hij zo naar uitkijkt aan de kassa'

Bizar dat de ouders daar zo in mee gaan. Voor iets dat over 2 weken toch weer weggegooid wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 09:45

Ik snap zo iets sowieso niet. Het is een leuk extraatje maar toch geen verplichting? Als het op is, is het op. Spijtig, klaar. Wat voor voorbeeld geef je aan jou kind als je voor zoiets op de vuist gaat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 09:46

Storm en Vlinder mogen niet verdrietig zijn natuurlijk , daar leren ze alleen maar van die teleurstelling

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 09:49

Bizar idd. Dat is toch juist leren omgaan met teleurstellingen. Ik heb ook nog steeds een incompleet flippo album. No way dat mijn ouders daar drama voor gingen maken

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 09:53

Jij mocht flippo's verzamelen? _O- Mijn ouders zagen correct in dat ik dat na 2 weken inderdaad niet meer interessant zou vinden.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 10:01

Ja en dat was echt geweldig. Ruilen op school met vriendjes en flippospel spelen. En stiekem aan de flippos ruiken om de chipsgeur :')

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 10:29

oomens schreef:
Ik durf dan ook te beweren dat als je het hele buitenland aan de definitieve anticonceptie legt, dat er dan binnen honderd jaar nauwelijks nog iemand naar Nederland komt ;)

Dat is rekenkundig en biologisch een vaststaand feit :))

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 11:34

Flippo's waren zó cool!
Maar ik kreeg geen album helaas (ik typte auto... waarom? Geen idee, misschien omdat ik die ook al niet kreeg). Het zou me trouwens niet verbazen als de boze dames eerder kinderen hebben die Dj'aivalou en Kelsey heten.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 11:55

Ja toen met die vitaminies ook gingen ze ook helemaal los. Hallo moeten je kinderen alles hebben?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 12:00

Wij hadden laatst zo'n draak van een moeder voor ons bij de mac. Hele rij achter ons maar mevrouw ging doodleuk naar bepaalde speeltjes vragen voor bij de happymeal. Er waren nog maar 2 soorten. Gaat ze ook haar kinderen nog uitgebreid laten kiezen.

En laats in de supermarkt gaat de caissière een kindje zelf zn surprice ei laten scannen. Mannetje snapte er niks van. Leuk dat je dat doet maar niet als er minimaal 6 klanten aan je kassa staan.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 12:45

Vorige week wilde ik afrekenen bij de supermarkt. Waren 2 kassa's naast elkaar vrij zonder enige klanten verder want was rustig, maar net voor mij liep zo'n moeder met d'r koter van een jaar of 3 die 'mocht kiezen of ze de linker of rechterkassa namen'. Ben er voorbij gebeend en bij een kassa gaan staan om m'n spullen af te rekenen. Snap dat je je koter het belangrijkste van de hele wereld vind, maar ga er geen andere mensen mee ophouden zeg, het is een supermarkt. Die moeke trok meteen zo'n kop >;)
Loopt ook regelmatig een andere moeder in de supermarkt met zo'n kleuter, ze heeft echt een enorm luide stem en loopt echt keihard met d'r koter te 'converseren' over de boodschappen. Hoor je door de hele winkel. Snap dat niet, kan me ook slecht beheersen om eens aan d'r te vragen of dat kind hardhorend is of zo :roll:

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 12:48

Ik vraag me dus af wanneer het oké is om naar de buren te gaan om te vragen of het iets stiller kan. :')
Het is een wat ouder stel die op de kleinkinderen past, nu is dit niet vaak (3 keer per week?) en probeer ik het echt door de vingers te zien.
Maar ik krijg letterlijk kippenvel als ik weer een huilsalvo hoor, dat begint met: "Oma!? OMAAA!? ... *stilte* OOOOOMAAAAHAAAAA" gevolgd met veel gejank.
En dit een paar keer per uur.
Prima dat de kinderen buiten in de tuin spelen, maar dat gejank en gegil komt dus gewoon door de muren / dichte ramen heen.

Een kind moet kind kunnen zijn, maar wanneer gaat het te ver?
Denk ook niet dat ze doorhebben dat het geluid van een janken en schreeuwend kind zo ver komt haha.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 13:42

Hiermee struggle ik dus ook.
Mijn benedenbuurvrouw past ook geregeld op haar kleinkinderen en dat is natuurlijk prima, maar ze is nogal verslaafd aan candycrush op haar iPad, dus die koters moeten nogal eens twintig keer roepen voor oma reageert... :=
Ik woon in de nieuwbouw, hartstikke goed geïsoleerd met HR++ glas, maar zelfs al is alles dicht, dat gemiep en gejoel van zo’n koter komt overal doorheen en dan kook ik van binnen echt.
Leg dat ellendige apparaat neer en let op dat jong!
Verder zijn het echt aardige buren, maar als die koters er zijn vervloek ik ze :=

Ik weet dat ik niet rustig kan blijven dus ik ga nooit aan de deur, ben een beetje bang dat ze het wegwuift als “kind moet kind kunnen zijn” en dat ik hem dan helemaal flip _O-

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 13:44

BopjeBo schreef:
Vorige week wilde ik afrekenen bij de supermarkt. Waren 2 kassa's naast elkaar vrij zonder enige klanten verder want was rustig, maar net voor mij liep zo'n moeder met d'r koter van een jaar of 3 die 'mocht kiezen of ze de linker of rechterkassa namen'. Ben er voorbij gebeend en bij een kassa gaan staan om m'n spullen af te rekenen. Snap dat je je koter het belangrijkste van de hele wereld vind, maar ga er geen andere mensen mee ophouden zeg, het is een supermarkt. Die moeke trok meteen zo'n kop >;)
Loopt ook regelmatig een andere moeder in de supermarkt met zo'n kleuter, ze heeft echt een enorm luide stem en loopt echt keihard met d'r koter te 'converseren' over de boodschappen. Hoor je door de hele winkel. Snap dat niet, kan me ook slecht beheersen om eens aan d'r te vragen of dat kind hardhorend is of zo :roll:

Volgens mij doen ze dat juist zodat alle andere mensen kunnen horen hoe leuk ze wel niet met de kinderen omgaan.
Maar zou wel leuk zijn als je inderdaad vraagt: "ach wat zielig, hoort hij niet goed"? En daar dan zo'n beetje vol medelijden bij kijken.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 13:46

Je zou gewoon een gesprek aan kunnen knopen en daarin aangeven dat het geluid van die kinderen nogal overal doorheen komt. Waarschijnlijk beseffen ze dat helemaal niet.