Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sasja0705

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 16:46

jolien... royal mail ( kan net als bij ons de gewone post) ook eens retelang duren.... is het met parcelforce gegaan , dan 2 dagen. heb je een track code?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 16:49

sasja0705 schreef:
jolien... royal mail ( kan net als bij ons de gewone post) ook eens retelang duren.... is het met parcelforce gegaan , dan 2 dagen. heb je een track code?

:n

Alleen een mail met welke artikelen ik heb besteld en dat ze onderweg zijn naar mijn adres. En wat informatie of retourzendingen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 18:10

Bellen jullie ook niet graag?
Iemand heeft gevraagd (al even geleden eigenlijk) om haar op te bellen om de verkoop verder te regelen (ik ben verkoper). Ik doe dat dus echt niet graag. In de eerste plaats omdat het gewoon uit mijn hoofd gaat. Het is ondertussen al een week geleden en nu pas viel het me plots te binnen van 'oh ja, ik moest die bellen'.
Maar in de tweede plaats omdat ik het ontzettend onhandig vind. Het gaat dan al echt over het doorgeven van rekeningnummer en adressen en verzendkosten etc. Dat heb ik gewoon liever zwart op wit en dat je het ook even kan terugzoeken wanneer je het vergeten bent.
Ik weet niet of ik haar nou nog durf bellen, is echt al een dikke week geleden dat ze dat gevraagd heeft. Ik heb haar toen meteen een mail teruggestuurd met mijn gegevens alvast omdat ik zo erop hoopte om de communicatie alsnog via mail te laten doorgaan. Maar sindsdien heb ik dus niets meer vernomen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 18:24

Ik wel, klets heel wat af :D

Juist liever dan mailen, gelijk antwoord en vaak een beter beeld van degene die je tegenover je hebt.

Bankgegevens doe ik dan inderdaad alsnog graag schriftelijk om vergissingen te voorkomen.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 19:01

Ik hou ook niet van bellen, maar ik heb een belfobie gehad (ik belde echt nooit en nam ook nooit mn telefoon op tenzij t een bekende was) dus daar is nog wat van blijven hangen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 19:09

Ik heb er geen probleem mee om mijn telefoonnummer te geven als het een serieus iemand is.
Ik had een paar jaar terug ook echt een hekel aan bellen maar door m'n vrijwilligerswerk bij de Dierenambulance ben ik daar wel overheen gekomen (ik had vaker mensen aan de telefoon dan dieren in m'n handen) en ik heb er nu echt geen moeite meer mee.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 19:14

Ow, maar ik heb geen hekel aan telefoneren an sich. Op mijn stage en vroegere werk vond ik dat juist leuk. Maar bellen om gegevens door te geven en afspraken betreffende verkoop te maken, daarvoor vind ik de mail juist het ideale communicatiemiddel. Alles staat zwart op wit, geen verwarring mogelijk, geen vergeetachtigheid mogelijk, je kan het meteen weer opzoeken. Telefoontje is in dit geval zo vluchtig. Op mijn werk werd er om die reden vaak een mail achteraan gestuurd wanneer een afspraak via de telefoon gemaakt was.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 21:25

marktplaats doet zelf een beetje raar vandaag, ik kom niet er op, jullie wel?

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 21:42

Ik heb er geen problemen mee gehad vandaag...

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 21:44

Hier ook geen problemen

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 21:44

de enen keer laad hij hem wel en de andere keer bestaat marktplaats niet

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 22:02

Aargh, heb ik weer. Iemand doet een bod, ik mail dat ik akkoord ga met het bod.
Vervolgens verwijderd diegene het bod en doet een lager bod *zucht*

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 23:15

Oh dat had ik ook al vandaag. Alleen deed die geen lager bod.

Pfff.. het vaatwasserverhaal gaat verder. Koper 3 vond hem te oud en koper 4 liet niks meer horen. Mn vriend wilde koper 2 toch nog een kans geven.. dus ik vanavond weer in ons nieuwe huis gewacht.. enne... kunnen jullie het raden??? ;) niemand dus.

Koper 4 stuurde ineens weer een mail dat ie morgen kon komen en heb nog weer een bod ontvangen.
Komen we er nu eindelijk vanaf?

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 08:07

Normaal ben ik niet zo, maar heb in dit geval nog maar even een flink boze mail naar de 2e koper gestuurd.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 09:45

Pfff Dott hoop dat je dan van dit bod wel iets wijzer wordt!

Ik heb nu ook verschillende dingen online staan vanwege onze verhuizing. Oa 2 stenen vazen met decoratiespul. Eerst bieden, geen reactie, dus gratis. Krijg ik een mailtje van een vrouwtje dat ze wel wil hebben, maar dat ze geen vervoer heeft dus of ze misschien gebracht konden worden >;) Echt, wat een lef om iets wat gratis is ook nog te laten afleveren := Heb gevraagd waar ze woonde en dat bleek hier letterlijk om de hoek te zijn, dus heb gezegd dat ze het met een goede boodschappentas vast wel lopend af kon ~~}> En verdraaid, ze is nog gekomen ook, bleek een fiets met mand voorop te hebben dus wat het probleem was met het vervoer ontgaat me nog even :+

Verder wel verbazingwekkend positief tot nu toe. Niet overal nog reactie op maar tot nu toe (afkloppen :') ) mensen die keurig reageren als ik ze mail als reactie op hun bod, ook als ze er vanaf zien. Mensen die interesse hadden in de vazen en bedanken voor het feit dat ik doorgeef dat ze opgehaald zijn. Daar word ik dan weer blij van :D Als degene die vannacht een goed bod heeft gedaan en erachteraan gemaild heeft ook daadwerkelijk de kano op komt halen ben ik helemaal happy :D Dan volgt de rest hopelijk ook vlot, scheelt weer verhuizen!

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 10:43

wat irritant dott! ik snap dat je er nu wel eens vanaf wilt zeg.. pfff

tamara: wat een rare vrouw dan :') moest daar toch wel even om lachen, klasgenoten kijken me nu raar aan :D

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 12:53

Wat een rare vrouw :')

Als hfet om zadels od gaat bel ik even met mijn bod, om meteen een afspraak te maken over de prijs.
Omdat mensen niet 24/7 hun mail kijken en je met bellen toch sneller bent als met mailen.
Ik wil niet né't te laat zijn als je naar een bepaalt soort zadel zoekt.

Verder spreek ik dan af dat de rrest via de mail gaat als we eenmaal een overeenkomst hebben.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 13:56

Ik heb steeds van die 'stil aan de overkant' mensen. Bieder, ik reageer. Krijg ik nog 1 reactie en als je een afspraak wilt maken komt er niks meer.. en hoe lang wacht je dan tot je de volgende benaderd?

Gister wel 2 goede ervaringen. 1 kwam een krabpaal halen die ik weggaf. Hij was enorm dankbaar en erg correct. Sprak mn moeder aan met u enzo xD super.
En gister een Ikea kastje opgehaald voor 10 euro, en voor een tientje extra ook de bijpassende salontafel meegenomen :D hoppa :D

eclair98Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 15:10

Nice Dott (van dat kastje en die tafel dan he!)

Rare vrouw Tamara >;)

Ik heb ook twee advertenties geplaats, verwacht niet zo veel raars O:) En dan vanmiddag die telefoon ophalen :):)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 16:34

Dames, pan is binnen (uit Spanje). helemaal heel. Dat wordt vanavond kokkerellen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 16:36

Dat is toch nog snel gegaan! Fijn dat ie goed is aangekomen!
Smakelijk alvast! :D

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 19:18

wat is het dan,
een paella pan?

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 19:37

Hier lopen de verkopen boven verwachting opeens we lijken net een pakketdienst richting de Primera haha.

Wel rare mensen die al 3x een afspraak hebben gemaakt en nog steeds niet zijn gekomen ze hebben mazzel dat ik er niet speciaal voor thuis blijf.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 22:42

Heb leren laarzen op mp staan.
Nieuw, vp 150 euro.
Kreeg een bod van 25 euro. ..
Dus gevraagd of het serieus was en of ze misschien een 1 ervoor vergeten waren.
Nee, was serieus omdat het geen standaard maat was....

Dusss maar even aangeven dat dat hem niet wordeb gaat.

emily2105

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 22:51

HTM schreef:
Heb leren laarzen op mp staan.
Nieuw, vp 150 euro.
Kreeg een bod van 25 euro. ..
Dus gevraagd of het serieus was en of ze misschien een 1 ervoor vergeten waren.
Nee, was serieus omdat het geen standaard maat was....

Dusss maar even aangeven dat dat hem niet wordeb gaat.

Als de kuitmaat nou eens maat 36 was geweest waren ze perfect geweest voor mij.

Ik had dat ook toen ik mijn derby rijlaarzen verkocht. Ze zagen er echt nog super goed uit. Kwam er een bod van 20 euro omdat er een klein beetje rimpels in het leer zaten.