Vriendin (18) en vriend (31)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Vriendin (18) en vriend (31)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 14:14

WinSel schreef:
ze zien in dat wij gelukkig zijn
en ze willen mij gelukkig zien
we hebben vele gesprekken gehad.
en nu 1.5 jaar verder
gaat alles super, we zijn gelukkig
mijn ouders zijn gelukkig
nou prima toch Lachen

Om even op jouw situatie te reageren, ik vind jouw ouders (en vriend)geen knip voor de neus waard. Zeker omdat je nog veel jonger was toen dit begon. Je was een kind, al zul je dat zelf misschien anders zien. In mijn ogen kiezen jouw ouders de weg van de minste weerstand, maar zeker niet het beste voor jou. Mocht je later ooit zelf een dochter krijgen dan zul je dat hopelijk zelf ook inzien. Het is geen gezonde situatie en ik hoop voor jou dat alles goed voor jou zal uitpakken uiteindelijk.

putzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 14:14

Mensen hier gaan anderen veroordelen om een paar berichtjes, ik kan me hier zwaar aan storen.
je kunt niet in het leven van anderen kijken en als je dit wel denkt te kunnen dan kan ik alleen maar zeggen dat ik dat heel knap vind maar dat je daar maar mee moet kappen.

de een heeft een andere smaak dan een ander en er zal bij sommige (lees vooral SOMMIGE) mannen zo zijn dat ze niet oprechtzijn, maar daar ben je heel snel achter. er bestaat ook nog zoiets als oprechte verliefdheid en dan zijn getallen nutteloze dingen.

ik heb ook een vriend gehad die veel ouder was dan ik (ik was toen 15) dit is toen uitgegaan omdat hij een baan in het buitenland had en ik vind dit tot op dit moment jammer, heb nu nog vriendschappelijk contact met hem. heb nu al bijna 2 jaar een vriend die jonger is dan ik.

Als de klik er is dan moet je ervoor gaan, anders mis je misschien wel de liefde van je leven.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 14:15

ja het topic gaat over leeftijdsverschillen dat klopt
maar die 1e reactie van simba vind ik niet leuk en daarom ben ik hier terecht gekomen.
Beetje meer respect zou ik fijn vinden.

ik was een jaar jonger als nu hoor
maar jij hebt toch niks met mij, mijn vriend en mijn ouders nodig ?
wij hebben deze keuze gemaakt en daar ben ik heel blij om Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 14:17

Daarom mag ik er nog wel een mening over hebben? Opvoeden kost veel energie, je kunt het ook laten, maar heb je daarmee het beste met je kind voor?

catharina24

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 14:17

@faye...daar gaat het niet om in dit forum. Het gaat er niet om wat haar ouders er van zouden moeten vinden en wat jij van haar ouders vind. Het gaat om de stelling op pagina 1.

Je kunt 1 iets op verschillende zaken redeneren maar gezien jij haar ouders niet bent en het hier niet over gaat is dit niet een toevoeging aan het forum.

De stelling waar het over gaat is te lezen op pagina 1.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 14:18

maar het klinkt even heel erg grof hoor...mijn nichtje is zelf 14 en heeft ook met iemand van 28...

maar zij is toch nog minderjarig? Is het dan niet strafbaar dat die man met zo'n jong meisje heeft? Bloos

Anoniem

Het gaat allang niet meer over de beginpost. Misschien vind jij het geen toevoeging, een ander jong meisje misschien wel.

Simba_

WinSel schreef:
ja het topic gaat over leeftijdsverschillen dat klopt
maar die 1e reactie van simba vind ik niet leuk en daarom ben ik hier terecht gekomen.
Beetje meer respect zou ik fijn vinden.

ik was een jaar jonger als nu hoor
maar jij hebt toch niks met mij, mijn vriend en mijn ouders nodig ?
wij hebben deze keuze gemaakt en daar ben ik heel blij om Lachen

Dat zeg je nu steeds.
Prima, maar je onderbouw totaal niet waarom jij (in geval van TS) 18 en 31 vind kunnen.
Je zegt alleen : "Als wij maar gelukkig zijn" en "sodemieterop" en "jij hebt toch niks van ons nodig"

Waarom vind jij het kunnen dan ? Dat hebben we hier nog niet gehoord. Als je je dan toch wilt mengen in dit topic maak je dan nuttig zou ik zeggen.

Simba_

_Skess_ schreef:
maar het klinkt even heel erg grof hoor...mijn nichtje is zelf 14 en heeft ook met iemand van 28...

maar zij is toch nog minderjarig? Is het dan niet strafbaar dat die man met zo'n jong meisje heeft? Bloos

Ja, volgens de wet is die jongen gewoon simpelweg een pedofiel !

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 14:19

ja toch? Bloos dat dacht ik dus ook....

Jildau

faye schreef:
Daarom mag ik er nog wel een mening over hebben? Opvoeden kost veel energie, je kunt het ook laten, maar heb je daarmee het beste met je kind voor?

Ben het echt helemaal met je eens. Mijn moeder, en ik denk de meesten, zou het echt niet pikken als ik met een man van in de 30 ging. Ze is zelf 39 dus dan zou het haar vriend gewoon kunnen wezen.. En ik zou het juist erg vinden als mijn moeder het gewoon goed vond als ik met zo'n oude man zou gaan. Bloos
Laatst bijgewerkt door Jildau op 28-04-08 14:21, in het totaal 2 keer bewerkt

Simba_

_Skess_ schreef:
ja toch? Bloos dat dacht ik dus ook....

Dat is ook zo.
En dat bepalen wij niet met onze meningen in dit topic, maar de overheid Knipoog

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 14:20

je mag je mening er over hebben, dat hou ik niet tegen.
nederland is een vrij land.
Ze konden het ook tegen gaan dat klopt.
Maar ze zagen in dat wij gelukkig zijn.
En ze kenden mijn vriend al dus ze wisten dat hij het echt meende.
Dus tja, het is zo gelopen en wij zijn happy Lachen

en idd
ik vind dat we nu wel es ff weer naar de stelling van pagina 1 kunnen gaan

mijn ouders zijn in de 50 Knipoog

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 14:20

WinSel schreef:
je mag je mening er over hebben, dat hou ik niet tegen.
nederland is een vrij land.
Ze konden het ook tegen gaan dat klopt.
Maar ze zagen in dat wij gelukkig zijn.
En ze kenden mijn vriend al dus ze wisten dat hij het echt meende.
Dus tja, het is zo gelopen en wij zijn happy Lachen

en idd
ik vind dat we nu wel es ff weer naar de stelling van pagina 1 kunnen gaan

mijn ouders zijn in de 50 Knipoog

En nog steeds voeg je niets toe aan het topic. JE HEBT HET ALLEEN MAAR OVER JEZELF

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 14:21

Simba_ schreef:
@Siets

Dan heb je blijkbaar alleen de dingen gelezen die je wilt lezen, want ik heb weldegelijk nuttige dingen gezegd hier.
Zelfs dat een groot leeftijdsverschil totaal geen probleem is en dat ik het juist toejuich, mits de mensen in kwestie weten waar ze mee bezig zijn. En dat het geen minderjarige zijn die een relatie hebben met iemand van dik in de dertig.

Lees terug en vind meerdere keren soortelijke reacties van mij als deze.

Ik hoef me verder niet tegenover jou te verdedigen, want het staat gewoon in het topic.

Punt.

Die dingen heb ik ook zeker gezien, dat geef ik toe. Maar dan zou je ook toe moeten geven dat door jou toedoen deze ophef in het topic is ontstaan door de oude naam van Winsel te noemen. Oude naam of niet, je noemt het en dat is gewoon niet eerlijk zonder dat ze er zelf van weet.

.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 14:22

Jildau schreef:
faye schreef:

Ben het echt helemaal met je eens. Mijn moeder, en ik denk de meesten, zou het echt niet pikken als ik met een man van in de 30 ging. Ze is zelf 39 dus dan zou het haar vriend gewoon kunnen wezen.. En ik zou het juist erg vinden als mijn moeder het gewoon goed vond als ik met zo'n oude man zou gaan. Bloos

Dat komt omdat jij van je moeder normen en waarden meegekregen hebt. En omdat je moeder bereid is je op te voeden en energie in je te steken. Wees er maar blij mee, het zal je later alleen maar ten goede komen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-04-08 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 14:22

omdat jij daar over begonnen bent in je eerste post
maar nu over de stelling op pagina 1.

Ja ik vind dat kunen.
Als ze samen gelukkig zijn en er goed hebben over na gedacht
Dan wens ik ze alle geluk van de wereld toe

enne
nu gewoon ff op houden over mijn ouders Lachen
heb nu ff genoeg aan me kop met me moeder.
bedankt alvast

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 14:25

Jildau schreef:
Ik ben dan zelf 16, maar mag ik vragen wat jullie aantrekkelijk vinden aan iemand ouder dan 30? Ik zie die mensen meestal als vaders. Bloos

Zelf heb ik bij deze gevallen altijd het idee dat ze een soort vader-figuur zoeken, zal nu ook wel heel veel mensen over me heen krijgen, maar ik kan me simpelweg niet indenken dat je zo iemand als je vriendje ziet.

Dat is wat mijn moeder ook precies zei! Afgod

WinSel schreef:
dat kan.
maar zoals ik in een andere reactie al heb gezegt
er zijn meiden die nu eenmaal op oudere mannen vallen
die ze wel aantrekkelijk vinden
en dat is niet iedereen
maar sommige vinden die jonge knuppeltjes gewoon niks

Ik ben zelf 15 , en weet ook wel dat ik op wat oudere val.. (18)maar dan nog.. iemand van 35? Nee.

putzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 14:26

dan zal ik ook op de eerste post reageren:

ik vind dit ook wel kunnen. ik heb dus zelf ook een oudere vriend gehad die mij overal in steunde. je hebt soms wel verschillende niveau's van beleving maar door goed met elkaar te praten kun je de meeste problemen oplossen. mijn inziens werkt het net als een relatie van 2 mensen van dezelfde leeftijd. .

de een is in zijn gedachtengang nou eenmaal ouder dan de ander
bv. er zijn jongens van 18 die zich gedragen als mannen van 30 maar ook mannen die zich gedragen als jongens van 18.

catharina24

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 14:36

@ melanieetjuh en jildau. Psychologisch gezien en onderzocht is het een feit dat jonge vrouwen met oudere mannen niet op zoek zijn naar een vader figuur en jonge mannen met oudere vrouwen niet op zoek zijn naar een moeder figuur.

Het is geen afwijking in de hersenen ( zoals bij personen die op gelijke sexen wel het geval is) het is niet iets dat te maken heeft met de jeugd van een van beide

Het heeft te maken met het hart en met liefde. Je kan niet verkomen dat je verliefd wordt op iemand. Dan is er de keus wat ga je doen wel of geen relatie etc. etc.

Gewoon even een feitelijk weetje.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 14:39

catharina24 schreef:
@ melanieetjuh en jildau. Psychologisch gezien en onderzocht is het een feit dat jonge vrouwen met oudere mannen niet op zoek zijn naar een vader figuur en jonge mannen met oudere vrouwen niet op zoek zijn naar een moeder figuur.

Het is geen afwijking in de hersenen ( zoals bij personen die op gelijke sexen wel het geval is) het is niet iets dat te maken heeft met de jeugd van een van beide

Het heeft te maken met het hart en met liefde. Je kan niet verkomen dat je verliefd wordt op iemand. Dan is er de keus wat ga je doen wel of geen relatie etc. etc.

Mooie woorden catharina, ik had het niet beter kunnen verwoorden. (heb wel een poging gedaan maar aan het einde begreep ik zelf niet helemaal meer wat ik nou eigenlijk getypt had..)

putzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 14:40

@ Catharina24 Zo mooi kan ik het niet verwoorden. echt wauw!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 14:41

catharina24 schreef:

Okee dan weet ik dat.

Maar ik heb/had dat idee er altijd wel bij. Hoe kan je nu een echte relatie hebben met iemand die je vader kan zijn? Ik kan er gewoon niet bij en vind het nog steeds maar een rare gedachte.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 14:41

@catharina24

idd top meid Lachen
zo is het en niet anders

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 14:42

catharina24 schreef:

Tenzij je minderjarig bent, dan hebben je ouders de taak je hiervoor te behoeden.