Veel chronisch zieke bokkers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Veel chronisch zieke bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 18:12

Ik heb COPD. Chronische luchtwegaandoening wat mettertijd alleen maar erger zal worden. De capaciteit en longinhoud neemt af. Bij mij is het ontstaan omdat ik, toen ik een jaar of 10, 11 was, zware bronchitis heb gehad wat door mijn ouders niet serieus is genomen. Daardoor is het verwaarloosd en overgegaan naar Chronisch, maar dan nog meteen een graadje erger.

Af en toe hoest ik de longen bijna letterlijk uit mijn lijf, en heb zelfs al een aantal keer zo hard moeten hoesten dat de adertjes in mijn ogen sprongen en ik in de winter met een zonnebril over straat moest.

Ik werk nog wel gewoon. Gaat op zich ook prima, maar zoals nu met het veranderlijke weer heb ik het af en toe erg benauwd. Ik kan merken op mijn werk dat mensen zich er aan irriteren dat ik dan veel moet hoesten, maar dat kan ik echt niet tegen houden. Daardoor voel ik me wel vaak bezwaard.

Maar voor de rest probeer ik er maar iets positiefs van in te zien, en negeren wanneer mensen zich aan het gehoest ergeren Lachen Met positief bedoel ik dat ik vind dat ik niet mag zeuren omdat er mensen zijn die het zwaarder hebben, en met die manier geef ik mezelf een skup onder de kont wanneer het soms te zwaar wordt Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 18:44

tamary schreef:
marleen_usar schreef:
Het kan inderdaad erg opluchten,ik zou ook wel een potje kunnen janken nu maar de kids zijn thuis.

Ach gut

Bij mij helpt het soms om onder een warme douche te gaan staan en me in te beelden dat alle ellende van mij afspoelt het putje in. (en onder stromend water valt het veel minder op dat je huilt)

Dat alles van je af laten stromen doe ik ook onder de douche..het helpt echt Ja

Citaat:
Met positief bedoel ik dat ik vind dat ik niet mag zeuren omdat er mensen zijn die het zwaarder hebben, en met die manier geef ik mezelf een skup onder de kont wanneer het soms te zwaar wordt

Die doe ik meestal ook, mensen in mijn omgeving merken vaak niets aan me. De meeste weten het niet eens.
Toch is het wel eens fijn om wel te kunnen zeggen...sh*t pokke lijf..ik wil dit niet.
Voor mij is dat vaak op bokt...mensen kennen me lekker toch niet irl Lachen
En ik vind dan niet dat je de mensen die het zwaarder hebt daarmee te niet doet (ff verkeerde benaming) Als jij hun daar verder niet mee naar beneden haalt kan ik me ook niet voorstellen dat ze het zo wel opvatten als je eens een keer je hart lucht Lachen

Voor mij is zo'n voorbeeld in dit topic bijv nickyu Lachen

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 19:05

@Tim1. Je vraagt waarom we hier allemaal op ingaan.
Dat heeft te maken het het 'gevecht' dat je dagelijks moet leveren

- het gevecht met je eigen lijf om het te laten doen wat jij nodig vindt (of wat de maatschappij nodig vindt)
- het gevecht met je eigen angst, zeker bij een progressieve chronische ziekte
- het gevecht met je agenda.. want je zou zoveel willen (ook in je privé leven) maar je moet alles plannen
- en het meest energieslurpende is het gevecht met je omgeving: collega's, bekenden, onbekenden. Die het gewoon niet snappen, soms niet willen snappen, er maar omheen kletsen. Die dan vragen stellen als: hoe kun jij nu een paard hebben als je die ziekte hebt. En zich niets kunnen voorstellen bij het antwoord (ik had het paard al, het paard houdt me deels ook op de been). Die vragen hoe het kan dat je niet kunt lopen (verder dan pakweg 200 meter) maar wel kunt paardrijden (omdat dat andere spiergroepen belast, die het gelukkig nog wel een beetje doen). Dat soort gevechten zijn zenuwslopend en dodeijk vermoeiend.

En ze doen pijn. En dat is waarom de opmerkingen van mensen als Hopla zoveel commotie veroorzaken.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 19:11

weet je ik heb me ondertussen na jaren tegen het zere been te trappen me er nu aardig bij neergelegd
maar ik ga langzaam achteruit en je gaat dan ook langzaam steeds weer verder over de nieuw gelegde grens
totdat dat niet meer gaat en dan heb je weer een domper
kom je er weer niet onderuit dat je weer slechter bent
en meestal zjin het de kleine dingen die niet meer kunnen waar je je boos (verdrietig) om maakt ..nog maar 400m kunnen lopen ipv 5 bv , trek hebben in koffie en je beker niet meer vast kunnen houden omdat je teveel gedaan hebt .. die banketstaaf dingetjes
en dank nog steeds god opmijn blote knietjes dat ik niet dagelijks hoef te prikken ..ivm zuiker oid verschrikkelijk lijkt me dat ..vind het al strontvervelend dat ik elke dag medicijnen moet
nog 4 jr ...dan moet het als het goed is niet meer
slechts de pijnstillers als je het niet meer opred
er is altijd iemand die het slechter heeft !

voorlopig kan ik nog zelfstandig op mijn paard komen
er zijn heel veel mensen die dat niet meer kunnnen ..
ik kan nog lopen ..
kan nog typen
etc etc etc

maar steeds weer die emotionele slag is zwaar
aan een constante kan je je leven inrichten
een inconstante is lastig , voor je zelf maar ook de buitenwereld

ooit was er een tijd ..
was stinkend rijk en gezond genoeg om alles te kunnen doen wat ik wilde ,
maar niet de tijd ..
nu heb ik die tijd maar niet de financieen nog het meewerkende lijf

er is al heel erg veel onbegrip

en als iemand dan zo'n topic start ..kan ik me daar enorm over opvreten
vooral met deze volhoudende kortzichtigheid
en als toppunt van iemand die heeft wat heeeel erg veel mensen zouden willlen
lekker partimen ..financieel ruim genoeg zitten en tijd genoeg om er van te kunnen genieten ..
ts weet zelf waarschijnlijk niet hoe goed ze het voorelkaar heeft

dat is pas pure armoede Ach gut

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 19:12

Mooi verwoord Anya OK dan!

Een ander proberen te vertellen hoe het is, maar steeds niet begrepen worden.
Aan de buitenkant is er niets te zien dus zal er ook wel niets zijn.

Vooroordelen, je komt ze overal tegen helaas.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 19:14

idd goed verwoord anya

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 19:16

Heel mooi verwoord anya, dat is precies waarom Ja

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 19:45

heel goed verwoord anya!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 21:40

Zo, spuit 11 komt eens om de hoek kijken.... Ik vind het een lastige welles-nietes discussie geworden, maar het kan aan mij liggen.
nickyu schreef:
en als iemand dan zo'n topic start ..kan ik me daar enorm over opvreten
vooral met deze volhoudende kortzichtigheid
en als toppunt van iemand die heeft wat heeeel erg veel mensen zouden willlen
lekker partimen ..financieel ruim genoeg zitten en tijd genoeg om er van te kunnen genieten ..
ts weet zelf waarschijnlijk niet hoe goed ze het voorelkaar heeft

dat is pas pure armoede Ach gut

Als er iemand is die er zélf wat van probeert te maken, dan ben jij het wel, zo komt het op mij over. Jammer dat jij je zo aangesproken voelt.

@RK, ik vind het heel lastig en vervelend voor je dat je zo ongelukkig ermee bent. Toch heb ik ergens wel een vaag gevoel dat je door nu de rust neemt, het wel beter met je gaat worden.
Lastig dat instanties je niet 'geloven' dat je ziek bent, ik heb zelf op een gegeven moment maar besloten weer te gaan werken al was het alleen maar om van dat UWV af te komen (ik werd ook getraind door een UWVcoach om maar een jaar aan elkaar te liegen net zoals eerder in het topic voorbij kwam), en ook voor wat voldoening en ritme voor mezelf natuurlijk.

Ook kom je op mij over alsof je niet hoog opgeleid bent en dus zware banen hebt gehad (lichamelijk), dit soort banen zijn zeker frustrerend als je intelligent bent, maar je komt er niet verder mee, je werkt je kapot om niks.
Is het niet een mogelijkheid om te kijken of je een diploma kan halen op je eigen tempo?
Je komt op mij over als allesbehalve dom, en met het thuis zitten gaat er imo een hoop kennis verloren, je weet veel van paarden, je kan duidelijk dingen overbrengen; kan je hier niet iets mee?

Mijn vriend had eerst een ict-baan, dus wat hij het liefste doet is computeren. En autorijden. Hij denkt dat er weinig kans is dat hij ooit weer fulltime in een normale baan komt, dus probeert hij nu dmv. websites (over auto's) bouwen, zijn kennis op peil te houden en misschien in de toekomst een zakcentje of als het succesvol is zelfs inkomsten ermee te genereren.
Het gaat echt enorm langzaam allemaal, maar dat geeft niet.

Ik probeer hem te stimuleren ermee en hem te laten inzien dat hij ondanks een falend lichaam een prima persoon is die veel kan. Ik meen te merken dat door een stukje positiviteit, hij het ook wat positiever inziet, en dit heeft weer een goed effect op zijn algehele gesteldheid.

Om even helemaal terug te gaan naar de topictitel: wat me wel opvalt is dat er in Nederland véél chronisch zieke en vermoeide en depressieve mensen rondlopen.
Ik vraag me wel vaak af, hoe komt dat nou? Is het te weinig zonlicht, is het de waterige kou, is het de stress, het haastige leven, de eisen die aan je gesteld worden tegenwoordig, is het de luxe waarin we leven en veel mensen zich in schulden steken om maar mee te kunnen komen in de consumptie-maatschappij? Zit het in ons voedsel, heeft het te maken met vaccinaties, te geisoleerde huizen; waar ligt het aan?

En verder denkend daarop; ja ik denk wel dat Nederland het enige land ter wereld is waar je ziek màg zijn en waar er zelfs een beetje geld voor krijgt ook.
Ik denk niet, dat je dit soort dingen in Spanje, Amerika of weet ik veel waar kan doen. Zelfs in het progressieve Denemarken is het wel de bedoeling dat je gaat werken voor zover je kunt en er wordt vanalles gedaan om dit mogelijk te maken dmv. aanpassingen op de werkvloer enz.
Zover zijn we in Nederland nog lang niet, ook vind ik dat het uwv/cwi je flink in de kou laat staan hoor, als je hun hulp vraagt.

Nog als laatste over dat 'de hele dag op bokt hangen'; mijn ervaring is wel, dat je van computeren niet uitrust of 'lekker' moe wordt.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 21:55

ai ..had ik maar in amerika gewoont !
dan hadden we nu stinkend rijk geweest
daar mijn spier probleempjes door een schimmel komen
die volgens de heren hier nergens voorkomen omdat onze leefstijl te luxe is .. in de usa had ik 3 miljoen gekregen ...
in nl niks nada noppes .. ze accepteren de bewijslast hier niet eens ..want het komt niet voor hier in ons rijke landje

..wel dus ...

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 21:58

Ook ik was in Amerika stinkend rijk geworden door nalatigheid van de doktoren.
Maar goed, Ik woon in NL. Bloos

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 21:59

Nicolletje schreef:
Ik probeer hem te stimuleren ermee en hem te laten inzien dat hij ondanks een falend lichaam een prima persoon is die veel kan. Ik meen te merken dat door een stukje positiviteit, hij het ook wat positiever inziet, en dit heeft weer een goed effect op zijn algehele gesteldheid.

Je verwoord het goed Nicolletje.
Met steeds het van de daken schreeuwen dat je iets niet kunt kom je nooit verder.
Waarom die negatieviteit niet omzetten naar positiviteit.
Op Bokt valt dat me nu juist op dat er bokkers zijn die steeds zodra er zich een gelegenheid voordoet roepen dat ze iets niet kunnen.
Steeds weer hun ziekte erbij halen, steeds weer die aandacht vragen, steeds weer om medelijden vragen. Ik kan daar dus echt niet tegen.
Iedereen heeft zijn ding. Ook ik.
Ik ben gelukkig en tevreden met de dingen die ik heb.
Er zijn altijd mensen die het veel beter hebben als ik. Maar ook mensen die het minder hebben als ik.
En omdat ik toevallig mijn paarden aan huis heb en part-time werk zou ik daarom niet beseffen hoe geluksvogel ik ben?
Dat is ook niet aan komen waaien hoor.
Ik ben ook maar een eenvoudige timmermansdochter en mijn vriend is vrachtwagenchauffeur, dus we hebben het ook niet kado gekregen.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 22:00

Citaat:
Om even helemaal terug te gaan naar de topictitel: wat me wel opvalt is dat er in Nederland véél chronisch zieke en vermoeide en depressieve mensen rondlopen.
Ik vraag me wel vaak af, hoe komt dat nou? Is het te weinig zonlicht, is het de waterige kou, is het de stress, het haastige leven, de eisen die aan je gesteld worden tegenwoordig, is het de luxe waarin we leven en veel mensen zich in schulden steken om maar mee te kunnen komen in de consumptie-maatschappij? Zit het in ons voedsel, heeft het te maken met vaccinaties, te geisoleerde huizen; waar ligt het aan?

Ik zou datzelfde ook wel graag willen weten, eigenlijk. En ik ben er dus ''zoeen''.... maar ik denk zelf dat er heel veel factoren aan ten grondslag liggen. Gebrek aan licht is zeker niet goed voor een mens. Stress, werk- en prestatiedruk, maatschappelijke latten die te hoog liggen, de individualisering van de maatschappij, de verplichting om steeds meer ''samen te werken'' wat veel spanning geeft... inderdaad de hoge eisen die de maatschappij stelt, en de multitask-cultuur... alles moet je tegelijk én supersnel kunnen... en nog veel meer...

Ik denk dat door dit topic heen al heel veel dingen aan bod zijn gekomen.

Maar ik durf best te beweren dat ik, in een land waar ze alles nog op de ''easy going'' manier doen, misschien WEL aan het werk had kunnen gaan...

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 22:01

mmm in america had ik waarschijnlijk wel flinke rechtzaken kunnen hebben inzake misbruik

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 22:03

kaatje77 schreef:

Had je dan rijk willen zijn? Rijk en ziek maakt niet gelukkig volgens mij.
En wees blij dat je in NL woon. Je zou maar in een derde wereld land geboren worden.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 22:04

och over de het vertikken door te sturen waardoor k mooi telaat was heb ik t nog niet eens ..over de vele fouten ook niet ..

och we leven nog dat s het belangrijkste Knipoog

hopla ... mijn man is ook vrachtwagen chauufeur Haha! geloof niet dat dat veel uitmaakt met
je eigen instelling Knipoog

maar vraag je je nu niet af of dat die bokkers die dan roepen kan ik niet en als er gevraagd word waarom ook uitleggen waarom miss wel geen aandacht vragen is maar de harde realiteit?

irl zal ik ok niet snel vertellen waarom niet , zeg dan wel dat iets geen optie is

ik leef met de spreuk van barry stevens
"gewoan doargoan" en als je niet kan wat je wil moet je willen wat je kan
maar dat is emotioneel niet altijd makkelijk

irl zullen velen van ons chronische daar niet over uitwijden of melden
maar overinternet waar niet iedereen elkaar kent of kan zien
veel eerder op schrift zetten waarom niet ..

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 22:07

hopla schreef:
kaatje77 schreef:

En wees blij dat je in NL woon. Je zou maar in een derde wereld land geboren worden.

in de 3e wereld had ik niet lang geleefd na de geboorte
dat is als we dat al hadden gehaald
maar 3e wereld is niet representatief met hoe wij nu hier leven Knipoog
usa komt dan een stuk dichter in de buurt

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 22:08

Clown
Laatst bijgewerkt door Noetanchamon op 10-10-07 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 22:11

Ik begrijp dat er mensen zijn die hier hun hebben en houwe op tafel gooien. Daar is het het topic voor.
Maar ik kom als ik voor mijn ontspanning aan het bokken ben steeds die 'zielige' verhalen tegen.
En daar zit ik niet op te wachten.
Je moest eens weten wat ik allemaal zou willen en wat ik niet kan door wat voor reden dan ook.
Ik ga echt een ander niet lastig vallen met mijn 'problemen'.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 22:13

hopla schreef:
kaatje77 schreef:

Ja, misschien wel.

(Toen we de hypotheek afsluitten voor ons nieuw te bouwen huis was ik wel de meestverdiender, dat alles is nu weg, mijn vriend is door een beroerte voor 35 % afgekeurd, maar werkt ook 36 uur per week in de winkel.)
Is altijd wel gemakkelijk als je meer geld hebt dan je uit kunt geven.
Door mijn "ziekte" moeten we vaak elke cent omdraaien.
Nee, geen problemen mee, maar vaak wordt het ene gat met het andere gat gevuld als je begrijpt wat ik bedoel.
En nee, kom dan niet aan, dan moet je ergens anders gaan wonen, de paarden verkopen of weet ik veel wat.
Ik ben gelukkig en je maakt bepaalde keuzes in het leven, helaas ben ik ernstig ziek geweest en heb ik daardoor beperkingen, maar dat weerhoudt mij er niet van om mijn dromen te verwezenlijken.

Momenteel moeten we echt prioriteiten stellen wat belangrijker is: afrastering voor de weide of 100m2 straten, snap je.
We zijn nu gebonden aan een bepaald budget en dat is niet gemakkelijk als je altijd met gemak hebt kunnen leven, maar geen klagen daarover.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 22:14

Ja hoe kom je aan een chronische ziekte.. Je wordt eens gebeten door een teek. In de tijd dat geen huisarts ooit van Lyme had gehoord. Je krijgt klachten, maar ze kunnen niks vinden. Je krijgt meer klachten, maar ze kunnen niks vinden. Ook niet bij de reumatoloog, de internist of de neuroloog. Lyme bestond nog niet. Teken waren gewoon teken.

En dan krijg je meer klachten. Maar je durft niet naar de huisarts. Je bent een aansteller immers.

En dan krijg je er huidklachten bij. En een jeuk.... En een rare huidafwijking. Daar krijg je dan allemaal smeersels en kuurtjes voor. Die niet werken. Rare plek vindt de huisarts. En intussen verga je van de jeuk, doen je ogen het steeds slechter, heb je standaard pijn in spieren en gewrichten, werken je toch altijd goed werkende hersenen niet meer en ben je moe, moe, moe.

En dan kom je terecht bij de huidarts. Die één blik op je rare huidafwijking doet en vraagt of je ook o.a. gewrichtsklachten hebt. Want dat is Lyme. Een Lyme ACA om precies te zijn. En dus zit je al in de chronische fase.

Je krijgt excuus van je huisarts, bent geen aansteller meer en je krijgt een maand antibiotica. En dan moet het over zijn. Inderdaad de klachten namen af. Wat over blijft heet 'restklachten'. Maar de restklachten worden steeds erger... Edoch je wilt geen zeikerd zijn dus je gaat door. Mét inmiddels wekelijks al jaren fysiotherapie.

Inmiddels gaat de medische wetenschap door en je leest van onderzoeken waarbij Lyme patienten veel baat blijken te hebben van langdurige antibioticakuren. Er komen verhalen dat de bacterie van vorm kan veranderen en kortere kuren gewoon gaat zitten afwachten in je niet doorbloede weefsels.

Omdat je restklachten steeds erger worden. En je organen ook rare klachten krijgen en je gedotterd moet worden op jonge leeftijd met verder prachtige aderen.. ga je toch maar weer naar een ziekenhuis. Een academisch ziekenhuis. Daar blijk je nog steeds (aspecifiek zoals veel lymepatienten) postitief uit de test te komen. En je symptomen duiden op een nog steeds actieve ziekte. Je wordt behandeld met 3 maanden antibiotica (waar je best ziek van wordt) maar de klachten nemen i.i.g. een beetje af. Je kunt weer wat.

Maar diezelfde artsen hebben ruzie met andere artsen. De ene groep zegt dat antibiotica niet meer helpt, de andere groep zegt van wel (en de lymepatienten zeggen ook van wel) en dan is er nog een groep die zegt dat chronische lyme niet bestaat...

Die antibiotica restricties hebben weinig te maken met wel of niet werkende behandelingen. Maar wel heel veel met de CBO-richtlijnen in Nederland. Die zeggen dat restrictief moet worden omgegaan met antibiotica.

In Duitsland (waar Lyme al wat langer bestaat) hebben ze zulke restricties niet. En ook betere laboratoria. Want als je toevallig Lyme in pakweg Polen hebt opgedaan, dan kom je in Nederland niet positief uit de test.. Gewoon omdat het een andere stam is.
En de artsen ruzieen maar door.. Terwijl een academisch ziekenhuis inmiddels wel buiten de richtlijnen om behandelt. Omdat die ook wel doorhebben dat de behandeling wel werkt.

En de lymepatienten die niet het geluk van behandeling en een positieve bloedtest hebben.... Die gaan voor zelfmedicatie. Bestellen hun AB via het internet en slikken in het wilde weg. Zonder medische begeleiding. Omdat je op het laatst alles wil proberen. En dus ook het risico van extra klachten van de AB wel op de koop toeneemt.

Omdat het beleid in Nederland als het om chronische ziekten gaat nog steeds uitgesproken 'achterlijk' is. Omdat er nog steeds wordt geroepen dat je met een simpel kuurtje van Lyme af kunt komen..

Ik herinner me nog een andere fantastische overheidscampagne: 20 seconden plat, dan heeft de A-bom het minste vat. Zoiets doms....

Maar niet zoveel anders dan de lyme-voorlichting. Want inmiddels is in delen van Nederland de helft van de teken (minstens) besmet. Maar veel hoor je er niet over.

In Nederland mág je niet alleen ziek zijn, ze houden je ook ziek. Tenzij je wel heel mondig bent Ja

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 22:15

HO eens eventjes...

Citaat:
Op Bokt valt dat me nu juist op dat er bokkers zijn die steeds zodra er zich een gelegenheid voordoet roepen dat ze iets niet kunnen.
Steeds weer hun ziekte erbij halen, steeds weer die aandacht vragen, steeds weer om medelijden vragen. Ik kan daar dus echt niet tegen.

Punt één voel ik me hier verder niet aangesproken, aangezien ik al talloze malen heb genoemd dat ik mijzelf niet zielig vind, en alleen in besloten kring echt over mijn problemen praat, maar toch vind ik dit wel een schofterige opmerking... Want JIJ begon dit topic, niet een chronisch ziek persoon...

Citaat:
Iedereen heeft zijn ding. Ook ik.
Ik ben gelukkig en tevreden met de dingen die ik heb.

Moi aussie, hardstikke mooi.

Citaat:
Er zijn altijd mensen die het veel beter hebben als ik. Maar ook mensen die het minder hebben als ik.
En omdat ik toevallig mijn paarden aan huis heb en part-time werk zou ik daarom niet beseffen hoe geluksvogel ik ben?
Ik ben ook maar een eenvoudige timmermansdochter en mijn vriend is vrachtwagenchauffeur, dus we hebben het ook niet kado gekregen.

Niemand krijgt het cadeau. Maar sommige mensen krijgen ook de mogelijkheid niet het te BEREIKEN....
Heb je daar wel eens aan gedacht?

Ik ga zo richting bed, dus ik ga mijn eigen verhaal niet uitgebreid meer neerzetten...

Maar hier even een kort stukje die je wel zal interesseren: ik ben niet vrijwillig met mijn studies gestopt, en ook niet met mijn baan. Dat werd voor mij beslist. Door mijn werkgever, en door mijn docenten. Dat laatste mag vreemd lijken, maar als ze het verdommen jou portfolio te tekenen, mag jij niet verder in je studie, punt. En dat ik zat punten had om door te mogen, werd niet gehonoreerd. Zij hadden een bepaald beeld van mij en mijn handicap, een handicap waarvan ze de NAAM niet eens konden uitspreken. Maar wat het vreemdste was... mijn handicap was vóór aanvang van de studie uitgebreid besproken, en er werd mij toen verzekerd dat dat in mijn studie geen probleem zou vormen en ik begeleiding zou krijgen. Die begeleiding HAD ik... maar toch werd mij toegang tot de volgende jaren geweigerd ondanks prima prestaties.

Leg jij het me uit??

Niemand kon het me uitleggen. Mijn begeleider was compleet stomverbaast en mijn stagebegeleider is nog voor me in de bres gesprongen, maar niks heeft gebaat.

De docenten beroepten zich op ''persoonlijke ervaringen'', whatever ze daarmee bedoelden. Kennelijk was het toegestaan, zelfs mijn begeleiders konden niets doen.

Twee jaar voor niets me kapot gewerkt... twee jaar keihard gewerkt, regelmatig weer ingestort, en waarvoor?? Niets dus.
Ja, een propedeusepapiertje HBO, dat wel, maar geen werkgever die daar een tweede keer naar kijkt.

Eerlijke kansen?

Ik heb ze nooit gemerkt.

En dat bedoel ik dus... oordeel niet voor je iemand kent.

Ik heb me kapotgewerkt voor een eerlijke kans. Ik kwam daar weg met een mensenhaat die niet te zuinig was.

Ben ik nu zielig? Nee, want waarschijnlijk is het beter zo; de kans dat ik de baan had volgehouden was klein geweest. Maar ik heb ook geen eerlijke kans gehad!
Laatst bijgewerkt door Nakisha op 10-10-07 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 22:17

hopla schreef:
Ik begrijp dat er mensen zijn die hier hun hebben en houwe op tafel gooien. Daar is het het topic voor.
Maar ik kom als ik voor mijn ontspanning aan het bokken ben steeds die 'zielige' verhalen tegen.
En daar zit ik niet op te wachten.
Je moest eens weten wat ik allemaal zou willen en wat ik niet kan door wat voor reden dan ook.
Ik ga echt een ander niet lastig vallen met mijn 'problemen'.

Sorry dat ik je lastig val met mijn verhaal maar volgens mij opende jij dit topic...en met mijn verhaal wil ik alleen maar aangeven wat voor strijd het iedere dag is met een chronische ziekte als ms. Maar als jij niet lastig gevallen wil worden moet je a dit topic niet openen en b kan ik mijn post verwijderen.

Wat ik heb gedaan inmiddels.
Laatst bijgewerkt door Noetanchamon op 10-10-07 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 22:17

dan klik je toch op het kruisje hopla...daar zit dat ding voor...
En je heoft bepaalde topics niet te openen...dat doe jezelf...

Nee jij valt mensen lastig door zulke dingen te plaatsen..is dat nu minder erg als de mensen die eens problemen plaatsen...dingen die hun gewoon dagelijks bezig houd??

Steeds van de daken schreeuwen dat je wel alles kunt als het niet zo is schiet ook niet op..je maakt jezelf daarmee kapot....been there..done that...waneer wil je dat eens gaan begrijpen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 22:19

Citaat:

Kun je nagaan hoe je dit voor elkaar krijgt met ook nog eens dagelijks ziek zijn...
Jij hebt de mazzel dat je het zo voor elkaar hebt gekregen...voor jou is dat dus veel meer aan komen waaien als voor mij...dus wie heeft er hier nu steeds die schop onder de kont nodig?

Je moet eens echt gaan beseffen wat voor geluk je hebt...maar in elk..echt elk bericht is te halen dat je dat niet beseft...is ook moeilijk als je gezond bent..maar probeer het verdorie eens...