Mijn nieuwe buren..... (16+)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paardenmeis1

Re: Mijn nieuwe buren..... (16+)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 22:49

Je laatste berichtje is een verstandige moet ik zeggen Knipoog Je woont daar deels voor je plezier en deels voor het gemak.
Aan de ene kant moet je uiteraard de vrede bewaren in de buurt en niet je eigen glazen in gooien.. aan de andere kant doen je buren dat niet bepaald voor jou en ben je dus ook je eigen woongenot aan het pesten.
Waarom nodig je je buren niet eens uit (dé buren Knipoog ). Zijn het echt zulke onredelijke mensen dat ze er niet over willen praten?

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 23:49

Nou ja, laatste gesprek is niet heel goed bevallen...maar ik wacht in ieder geval tot mn vriend weer terug thuis is, dat vind ik toch weer wat prettiger. Tot die tijd.....tja....

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 00:02

Ik volg het verhaal al vanaf het begin. Ik vind echt dat je vreemde buren heb (op zijn zachtst uitgedrukt Haha!)

Tips heb ik eigenlijk niet, maar vervelend is het wel.
Heel veel sterkte ermee!

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 00:40

Thanks....

Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 08:39

Ik hoop voor je dat het snel is afgelopen met dat kinderachtige gedoe naast je deur..
Ik vind echt dat je het op een goede manier probeert af te handelen! Volhouden he Lachen

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 08:47

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:22

het is en blijft lastig... (zoals ik al meerdere keren heb gezegd)

zelf weet ik de oplossing ook niet.

terugpesten leek me in eerste instantie wel wat, maar dat vinden ze volgens mij alleen leuk.

probeer je er zo weinig mogelijk aan te ergeren. als ze het elke avond om 8 uur doen.. ga dan proberen te paardrijden bijvoorbeeld of iets anders..

verder kun je ze uitnodigen..en dan niet over de problemen beginnen. als jullie elkaar beter leren kennen misschien beginnen ze zich dan pas aan te passen.

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 16:28

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 16:54

Ineens zie ik steeds meer van dit soort berichten in het nieuws! Voordeel voor deze buren is dat het een huurwoning is. Daarvoor zijn de uitzetprocedures toch iets gemakkelijker dan de huiseigenaren. Maar het geeft wel een puntje licht aan de horizon...!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 20:39

Ga anders eens naar een rechtsbijstand (o.i.d.) winkel voor advies?

McLaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 20:47

Ik had echt allang de gemeente gebeld en 30 kub zand in hun voortuin laten storten of elke keer als ze bezig zijn keihard klassieke muziek op gehoorafstand draaien Knipoog Geen flauw idee wat je hieraan kan/mag doen. Is er niet een instelling of wetgeving waaraan je kunt vragen hoe dat zit?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 01:28

Ik zou dit toch wel doorzetten er het niet zo laten. Het is precies wat je zelf zegt; misschien woon je er nog jaren en dat wil je toch wel in prettige omstandigheden doen. Als je het nu maar gewoon zo laat ga je je toch steeds meer ergeren en zal er altijd een zekere 'wrijving' of 'spanning' tussen jullie en de buren zijn, dat is ook geen prettige relatie. Het opkroppen heeft alleen als resultaat dat er over kortere of langere tijd een keer een bommetje ontploft.

Het is beter om het nu op te lossen en daarna 'gewoon' buren te zijn. Stel voor dat je er over een paar jaar nog woont en dan nog steeds zo'n geluidsoverlast hebt, dat is toch niet te doen, je wóónt daar! Wonen moet je normaal en in rust kunnen doen en niet met continue ergernis.

Er zijn vast wel manieren om dit op te lossen, idd iets als de rijdende rechter maar dat lijkt me meer een laatste uitweg, ik zou eerst via het politiebureau proberen of er niet iets anders is wat kan helpen, daar weten ze allicht wat er mogelijk is.

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 03:41

Grrrr...ik geloof dat de buren weer visite hebben. Was vroeg naar bed gegaan, en dus de hele avond geen last. Maar nu...ben net al eens aan de deur geweest, de buurman deed open in zn badjasje. Hij vond het erg vervelend dat ik er last van had, het was niet de planning om een feestje te geven maar het was spontaan zo verlopen bla bla....Ze gingen proberen om er rekening mee te houden. Dat proberen ze nu ook echt wel hoor, dat geef ik toe. Maar ze zitten (liggen???) hiernaast met een mannetje of 3. Het zijn dunne muurtjes. Als je er dan 1 keer wakker van bent geworden, blijf je er op luisteren. Het is nu wel al nagenoeg stil, maar ben toch weer echt wakker. Even bokken tot ik weer een beetje sufjes ben en snel nog een paar uurtjes slapen....

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 07:30

nou wel fijn dat ze er iig een beetje rekening mee proberen te houden. Misschien moet je ze gewoon eens op de koffie uitnodigen en eerst ff niet daarover praten, maar gewoon over koetjes en kalfjes, gewoon het contact een beetje leuk herstellen. En dan inderdaad overleggen of ze het niet in een andere ruimte kunnen doen? of vragen of ze de boel wat beter willen isoleren?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 09:34

heb je het wel bij de politie gemeld?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 09:44

Evelli schreef:
heb je het wel bij de politie gemeld?

topic even lezen misschien???

TS: heb je hele topic doorgelezen, wat een naar probleem zeg!
Vind t ook nogal aso hoe je buurvrouw in eerste instantie reageerde,
gelukkig proberen ze nu wel een beetje rekening met je te houden.

Vind t idee van kjoetie om ze eens op de koffie te vragen nog niet eens zo gek.
Als je eenmaal een beetje leuk contact met ze hebt wordt dit misschien
ook makkelijker om over te praten Lachen

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 09:46

tuurlijk heb ik het topic gelezen Knipoog
en ze moest bij de politie melden als ze na 22.00 nog herrie maakten
en aangezien ze om 03.41 post neem ik aan dat de buren na 22.00 hebben gebeld
vandaar mijn vraag of ze het bij de politie had gemeld

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 09:49

aaaah zo bedoel je het,
sorry had ik anders begrepen Bloos

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:32

Britty schreef:
Ineens zie ik steeds meer van dit soort berichten in het nieuws! Voordeel voor deze buren is dat het een huurwoning is. Daarvoor zijn de uitzetprocedures toch iets gemakkelijker dan de huiseigenaren. Maar het geeft wel een puntje licht aan de horizon...!

Ja maar om je nu voor een paar maanden rust uit het raam te laten gooien gaat ook weer zo ver he Knipoog

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 12:09

Nou Orri, ik denk dat er weinig anders op zit. Maar vannacht was de buurman heel redelijk moet ik zeggen. Ik heb gisteren wel een melding gedaan bij de politie, maar aangegeven dat ze niet aan de deur hoefden te gaan, aangezien het al rustiger was. Maar ik wilde het wel geregistreerd hebben, dus vandaar mijn telefoontje.

Hoepsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 18:35

idee: Zet elke dag eierdozen bij de deur! Je houdt ze te vriend met eieren, maar op 1 voorwaarde: dat ze die tegen de muren bevestigen! Dat dempt het geluid! Lachen

Vervelend probleem hoor, maar ik denk idd dat zij gewoon niet doorhebben dat ze zo'n vreselijke herrie maken en dat het zo gehorig is! Op zich is het laatste berichtje enigzins hoopgevend, er kwam iig een normale reactie op de klacht... misschien zijn ze zo kwaad nog niet en kun je het idd op de vriendelijke manier oplossen (wellicht met een geintje Knipoog)

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 18:50

ik zou proberen vooral in gesprek te gaan met buurman, hij lijkt me reeeler dan buurvrouw.. kun jij niet als het heel erg is op een andere kamer gaan slapen? (natuurlijk nadat je de politie hebt gebeld)!
Zo kom je toch nog een beetje aan je nachtrust!

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 18:11

nou ja, toch fijn dat de buurman dus wel voor rede vatbaar is.

goed van je dat je gewoon alles netjes speelt, met wraakacties schiet je denk ik ook niet veel op in dit geval. gewoon net zo lang bij de juiste instanties blijven zeuren tot er wat gebeurd. misschien zijkn geluidsopnames maken handig als dat kan? als de mensen kunnen horen waar jij je zo aan irriteert, zullen ze misschien sneller actie ondernemen.

verder natuurlijk alle briefjes, smsjes etc. bewaren, van jouw kant en die van hun.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 13:48

hoe gaat het inmiddels met je buren? of liever gezegd: hoe gaat het nu pmet julklie? Kun je al een beetje normaal slapen?

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-07 01:47

De overlast is er nog steeds wel maar de buren houden wel rekening met de klok.....22:00 uur is het over het algemeen stil. Soms eens een klein beetje later, maar over het algemeen houden ze zich er goed aan.

Toch blijft het vervelend om er op te zitten luisteren. Volgende week donderdag komt vriendlief weer thuis, en dan gaan we weer maar eens met de buren, en dan voornamelijk met de buurman, praten. Misschien dat de laatste keren dat ze het toch wat te bont hebben gemaakt (gevalletje gordijnen open enzo) toch wel wat indruk gemaakt hebben.

De buurman is over het algemeen vriendelijk als ik hem tref in de straat. Niet in de zin van een praatje maken, maar hij groet altijd vriendelijk. De buurvrouw loopt nog steeds kreunend door de achtertuin.....sommige dingen veranderen nooit...