Helderzienden, geloof jij het of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyElmira

Re: Helderzienden, geloof jij het of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 19:31

Dat is gevaarlijk, zo blindelings vertrouwen op een paranormaal persoon die je misschien kan genezen. Als ik zelf zou kunnen genezen zou ik nooit iemand laten stoppen met een behandeling, áls er wat gebeurd met die persoon dan ben ik ook de l*l. Ik vind dat je dan medeplichtig bent aan iemands ziekte, of zelfs dood. Maar -en ik weet verder niemand die het wel weet- heb je naar mijn idee ook nooit de zekerheid dat een behandeling lukt. En dat zou ik ook van te voren zeggen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 19:34

LadyElmira schreef:
Dat is gevaarlijk, zo blindelings vertrouwen op een paranormaal persoon die je misschien kan genezen. Als ik zelf zou kunnen genezen zou ik nooit iemand laten stoppen met een behandeling, áls er wat gebeurd met die persoon dan ben ik ook de l*l. Ik vind dat je dan medeplichtig bent aan iemands ziekte, of zelfs dood. Maar -en ik weet verder niemand die het wel weet- heb je naar mijn idee ook nooit de zekerheid dat een behandeling lukt. En dat zou ik ook van te voren zeggen.

Iemand moet zoiezo altijd naar een reguliere arts.
Daarnaast kan iemand altijd een alternatieve arts bezoeken, in welke vorm dan ook.
Als paranormaal genezer, homeopaat of andere alternatieve arts weet je dit en moet je dit de patient ten alle tijden vertellen.
Gebeurt dit niet ben je er niet zeker van dat het een professioneel iemand betreft.

Verder vind ik het jammer dat alle paranormale mensen over 1 kam geschoren worden.
Russel: wat je zegt over dat testen slaat nergens op.
Er zijn nou eenmaal mensen die een gave hebben, maar dat alleen voor zichzelf houden of gebruiken voor een kleine groep mensen.
Dit omdat het simpelweg ontzettend veel energie kost.
Ga je dan zo'n zogenaamde test doen kost dit je veel energie die je volgens mij beter in iemand kan steken die het echt nodig heeft.
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 08-07-07 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 19:35

Overigens gaat 90% van het geld dat Char ontvangt naar het goede doel zoals tsunami-slachtoffers en Amnesty International Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 19:36

Oke, maar ze vraagt wel 500 dollar voor een priveconsult en dat duurt ook nog eens vrij kort. Als ze dan eerst nog eens het hele alfabet af moet gaan, ben je er zo doorheen. Schat dat ook alleen de bemiddelde amerikaan naar haar gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 19:37

Amanda waarom aversie tegen testen?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 19:37

Toch zie ik bij reader-gelovigen toch ook bepaalde gevaren.... Zo kan een paard té laat bij een DA belandden of wordt het paard helemaal verkeerd behandeld......

Danae

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 19:38

Het is altijd je eigen keuze om naar zo iemand als Jomanda toe te gaan.

Het is ook nog steeds je eigen keuze om te stoppen met welke behandeling je op dat moment doet bij welke arts dan ook. Ik geloof niet dat Jomanda ook maar iemand heeft verplicht dit te doen...

Dat ze genezend medium is, is haar keuze om dit zo te noemen, ik zou daar persoonlijk wel mee oppassen..

Ik vind niet dat ik flauw reageer op de vraag hoe ik Jomanda of Char vindt... ieder zijn ding, zoals ik al eerder zei... ik ben ervan overtuigd dat beide dames wel iets hebben, maar doen dit beiden op een heel andere manier... En de een spreekt me meer aan dan de ander...

Het programma het zesde zintuig vond ik erg interessant om naar te kijken... en ook hier zal kritiek op zijn, omdat niet iedereen bij het rechte eind zat.

Als je iets van een gave hebt, is het niet zo dat je alles maar gewoon weet, ook hier heb je je specialiteiten en je eigen interesses... dus kun je er bij bepaalde onderwerpen inderdaad naast zitten...

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 19:39

russel schreef:
Amanda waarom aversie tegen testen?

Amanda schreef:
Er zijn nou eenmaal mensen die een gave hebben, maar dat alleen voor zichzelf houden of gebruiken voor een kleine groep mensen.
Dit omdat het simpelweg ontzettend veel energie kost.
Ga je dan zo'n zogenaamde test doen kost dit je veel energie die je volgens mij beter in iemand kan steken die het echt nodig heeft.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 19:41

Maar de mensen waarbij jomanda beroemd is geworden hadden niks, de ene was niet blind, en heeft een heel artikkel in story gedaan van haar genezing en wil opeens niks meer zeggen, de jonge had nooit kanker gehad.

Dat roept toch meer iets anders dan echt op hoor Lachen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 19:42

Eigen keus om naar Jomanda te gaan?? Mwah.... als jij uitbehandeld bent bij de reguliere artsen en die lady in Blue staat allerlei nep-genezingen te verkondigen dan grijp je die strohalm..... En dát vind ik zó laag bij de grond !! Bah !!

Danae

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 19:42

slimmerik schreef:
Toch zie ik bij reader-gelovigen toch ook bepaalde gevaren.... Zo kan een paard té laat bij een DA belandden of wordt het paard helemaal verkeerd behandeld......

Altijd eerst naar een dierenarts gaan... is mijn visie... zal ik ook echt iedereen adviseren...

Je hebt ook altijd nog de chronische problemen, die b.v. door een homeopaath of ander alternatieve geneeswijze goed te behandelen zijn.

Een reader behandelt geen paard, maar "leest" het paard en doet eigenlijk verder niets...

Als een dier behandelt gaat worden door een healer, is het een ander verhaal... Altijd eerst de dierenarts, en daarna pas een ander circuit als je dit zou willen...

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 19:43

Sjah Jomanda. Ik denk dat veel mensen haar een 'vervelende' uitstraling hebben vinden en dat er daarom zo afwijzend over gedaan wordt. Jomanda zal het ''ook wel eens'' bij het rechte eind hebben, maar om procentueel iets daarover uit te spreken...

Natuurlijk vindt niemand het goed als je voor een ''aangeboren'' gave een bedrag vraagt. Is Nederlandse cultuur, stamt geloof ik af van het Calvinisme. (Daarom vind ikzelf de meeste Nederlanders niet zo tof)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 19:44

slimmerik schreef:
Eigen keus om naar Jomanda te gaan?? Mwah.... als jij uitbehandeld bent bij de reguliere artsen en die lady in Blue staat allerlei nep-genezingen te verkondigen dan grijp je die strohalm..... En dát vind ik zó laag bij de grond !! Bah !!

Helemaal mee eens, als niks meer helpt probeer je alles uiteindelijk wil je blijven leven zoals met hersentumor.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 19:45

Ik blijf erbij dat readers een gave hebben redelijk goed te gokken....en net als Jomanda bouwen zij een naam op die één à twee goede readings....

Vooral als men niet ingaat op een verzoek voor bewijs voor notabene het dubbele bedrag.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 19:45

Schimmelig schreef:
Natuurlijk vindt niemand het goed als je voor een ''aangeboren'' gave een bedrag vraagt. Is Nederlandse cultuur, stamt geloof ik af van het Calvinisme.

Misschien heel generaliserend gezien, maar dan zou een wiskundige ook geen bedrag mogen vragen omdat hij een aangeboren wiskundeknobbel heeft.
Of een waanzinnig goede muzikant die toevallig een muzikale gave heeft.

Alleen ik vind niet dat je mensen er om mag uitbuiten.
En dat doet Char wel.
Ook al is haar werk nog zo goed of wat dan ook, 500 dollar voor een half uur telefonisch consult vind ik belachelijk.

Edit: heb het even nagezocht, maar het is 600 dollar voor 45 minuten.
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 08-07-07 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 19:48

Danae schreef:
Een reader behandelt geen paard, maar "leest" het paard en doet eigenlijk verder niets...

Als een dier behandelt gaat worden door een healer, is het een ander verhaal... Altijd eerst de dierenarts, en daarna pas een ander circuit als je dit zou willen...

Er zijn verschillende readers hier op bokt die voer adviezen etc geven.... Dat noem ik toch "behandelen". En als een reader vertelt dat een paard ongelukkig is met het shetje wat bij hem in de wei staat en het baasje trapt hier in en verkoopt het shetje of brengt hem naar de slager??

Dat soort readers zijn er....

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 19:48

Zodra mijn moeder contact heeft met iemand - dat vaker gebeurd tijdens een droom trouwens - is ze daarna heel kwaad of sagerijnig (spelling?), vrolijk of verdrietig..dat ligt er aan hoe de persoon waarover (beter te zeggen waarmee) ze droomde zich uitte op die momenten. Zij neemt het volledig over, heeft ook vaak de pijn die een ander heeft gevoeld. Komt ze in contact met een rugpatient, zal ze zelf ook vaak heel lang last hebben van haar rug, zodra ze iemand probeerd te genezen.

Als zij dus mee zou doen aan die testen, weet ze niet wat haar te doen komt te staan. Ze zou zomaar (netals in dat programma) op een plaats delict moeten staan. Zo voelt ze waarschijnlijk ook de pijn die de vermoorde persoon heeft gekregen tijdens het dood gaan, zou ik niet willen hoor..voor een paar extra gelovigen. Dan is het ook nog maar de vraag of er wel iets doorkomt bij haar, mocht ze nu totaal niet open staan die dag..zullen ze zeggen dat ze niet écht is. Moet je dat dan maar over jezelf laten zeggen, omdat je misschien wel extra gelovigen zou kunnen krijgen? Voor haar hoeft dat niet, graag of niet zegt ze.

Vraagje voor de paranormalen: Mijn moeder krijgt vaak vriendinnen, die niets van haar gave afweten. Ze verteld het nooit, en tóch zijn al haar vriendinnen mensen met dezelfde naam (of iemand in de familie), mensen met een gave die haar hulp nodig hebben of mensen die zij iets kan leren, mensen zonder gave..waarvan een familielid contact zoekt met mijn moeder etc.. Hebben jullie dit ook wel eens?

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 19:50

Amanda schreef:
Schimmelig schreef:
Natuurlijk vindt niemand het goed als je voor een ''aangeboren'' gave een bedrag vraagt. Is Nederlandse cultuur, stamt geloof ik af van het Calvinisme.

Misschien heel generaliserend gezien, maar dan zou een wiskundige ook geen bedrag mogen vragen omdat hij een aangeboren wiskundeknobbel heeft.
Of een waanzinnig goede muzikant die toevallig een muzikale gave heeft.

Alleen ik vind niet dat je mensen er om mag uitbuiten.
En dat doet Char wel.
Ook al is haar werk nog zo goed of wat dan ook, 500 dollar voor een half uur telefonisch consult vind ik belachelijk.

Super je eerste voorbeeld Lachen

Ik maakte in een ander topic de vergelijking met de gave van iemand die mooi tekenen kan, maar toen werd mij verteld dat ik niet wist waar ik het over had. Ieder recht op zijn eigen mening natuurlijk.

Wat betreft dat 'uitbuiten'. Het ligt er maar net aan wat iemand schenkt, Shar vraagt dan misschien 500 $, maar als daarvan 90 % naar het 'goede doel' gaat vind ik het minder erg.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 19:51

90% naar een goed doel is prima!
Dan hoor je mij ook niet klagen nee.
Maar aan de andere kant, zo blijft ze wel onbereikbaar voor de 'gewone mens'.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 19:52

als mensen het er voor geven is het toch haar goed recht om het te vragen ... zo denkt char denk ik wel. Zeker in amerika met alle hypes ed. zal ze het toch druk hebben . En ik denk dat char haar brood moet verdienen met deze "baan"

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 19:52

Schimmelig daarintegen zou ze ook wat minder kunnen vragen, waardoor ze (mocht ze het aankunnen) meer mensen zou kunnen helpen, en alsnog grote bedragen naar de goede doelen kunnen doen.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 19:53

Amanda schreef:
90% naar een goed doel is prima!
Dan hoor je mij ook niet klagen nee.
Maar aan de andere kant, zo blijft ze wel onbereikbaar voor de 'gewone mens'.

Die kunnen RTL schijven, Lol Tong uitsteken (geintje).
Zoals Shar zijn er meer die een stuk beter bereikbaar (-$$) zijn Lachen

LadyElmira schreef:
Schimmelig daarintegen zou ze ook wat minder kunnen vragen, waardoor ze (mocht ze het aankunnen) meer mensen zou kunnen helpen, en alsnog grote bedragen naar de goede doelen kunnen doen.

Misschien moet iemand met lef Shar maar eens een berichtje sturen waarom het bedrag zo hoog is Lachen

Als ik een 'gokje' mag doen denk ik het volgende. Op deze manier scheidt zij het kaf van het koren. Al de mensen die namelijk op zoek zijn naar zo'n test hebben er geen 500 $ voor over, maar iemand met serieuze interesse wel.
Laatst bijgewerkt door Schimmelig op 08-07-07 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 19:53

shadowflower schreef:
als mensen het er voor geven is het toch haar goed recht om het te vragen ... zo denkt char denk ik wel. Zeker in amerika met alle hypes ed. zal ze het toch druk hebben . En ik denk dat char haar brood moet verdienen met deze "baan"

Ze vangt naar mijn idee al meer dan genoeg met dat tvprogramma van d'r.

Danae

slimmerik schreef:

Dan nog kies je er zelf voor om daar heen te gaan... en als je uitbehandeld bent, neem ik aan dat er geen arts meer is die je kan helpen meer. Ja, dan kiezen mensen de alternatieve weg... Maar dan nog... het is je eigen keuze...

Mijn moeder is vorig jaar overleden aan leukemie... ze was opgegeven, en er werd haar verteld over een meneer die dit goed kon behandelen met homeopathische middeltjes... Ze moesten eerst 1500 euro overmaken, en daarna mocht ze pas langskomen om zichzelf te laten zien, er werden een paar "snoepjes" voorgeschreven en helaas, 3 weken later was ze overleden... Ook een vorm van misleiding en oplichting... maar dan nog... het was hun keuze dat zo te doen... De laatste strohalm... Ook deze man beweerde mensen te kunnen genezen van kanker... daar geloof ik dus ook niet in...

Wat ik dan wel erg vreemd vind, is dat er op het laatst in de levensfase mensen grijpen naar het alternatieve... en juist met de vreselijkste ziektes, als mensen ook al opgegeven zijn...

Het is niet netjes om je voor te doen als iemand die de dodelijkste ziektes kan genezen... want dat gebeurt in een enkel zeldzaam geval... als een lichaam ziek is en is opgegeven, kan ook het alternatieve circuit niets meer voor je betekenen...

shadowflower

maar met char zijn er nog zoveel andere readers ... voor de een is 5 euro genoegt voor de ander is dat 500 dollar ....ieder kan daardoor het persoon kiezen wat kwa kosten past en kwa gevoel. perfect toch