Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
LadyElmira schreef:Dat is gevaarlijk, zo blindelings vertrouwen op een paranormaal persoon die je misschien kan genezen. Als ik zelf zou kunnen genezen zou ik nooit iemand laten stoppen met een behandeling, áls er wat gebeurd met die persoon dan ben ik ook de l*l. Ik vind dat je dan medeplichtig bent aan iemands ziekte, of zelfs dood. Maar -en ik weet verder niemand die het wel weet- heb je naar mijn idee ook nooit de zekerheid dat een behandeling lukt. En dat zou ik ook van te voren zeggen.
russel schreef:Amanda waarom aversie tegen testen?
Amanda schreef:Er zijn nou eenmaal mensen die een gave hebben, maar dat alleen voor zichzelf houden of gebruiken voor een kleine groep mensen.
Dit omdat het simpelweg ontzettend veel energie kost.
Ga je dan zo'n zogenaamde test doen kost dit je veel energie die je volgens mij beter in iemand kan steken die het echt nodig heeft.
slimmerik schreef:Toch zie ik bij reader-gelovigen toch ook bepaalde gevaren.... Zo kan een paard té laat bij een DA belandden of wordt het paard helemaal verkeerd behandeld......
slimmerik schreef:Eigen keus om naar Jomanda te gaan?? Mwah.... als jij uitbehandeld bent bij de reguliere artsen en die lady in Blue staat allerlei nep-genezingen te verkondigen dan grijp je die strohalm..... En dát vind ik zó laag bij de grond !! Bah !!
Schimmelig schreef:Natuurlijk vindt niemand het goed als je voor een ''aangeboren'' gave een bedrag vraagt. Is Nederlandse cultuur, stamt geloof ik af van het Calvinisme.
Danae schreef:Een reader behandelt geen paard, maar "leest" het paard en doet eigenlijk verder niets...
Als een dier behandelt gaat worden door een healer, is het een ander verhaal... Altijd eerst de dierenarts, en daarna pas een ander circuit als je dit zou willen...
Amanda schreef:Schimmelig schreef:Natuurlijk vindt niemand het goed als je voor een ''aangeboren'' gave een bedrag vraagt. Is Nederlandse cultuur, stamt geloof ik af van het Calvinisme.
Misschien heel generaliserend gezien, maar dan zou een wiskundige ook geen bedrag mogen vragen omdat hij een aangeboren wiskundeknobbel heeft.
Of een waanzinnig goede muzikant die toevallig een muzikale gave heeft.
Alleen ik vind niet dat je mensen er om mag uitbuiten.
En dat doet Char wel.
Ook al is haar werk nog zo goed of wat dan ook, 500 dollar voor een half uur telefonisch consult vind ik belachelijk.

Amanda schreef:90% naar een goed doel is prima!
Dan hoor je mij ook niet klagen nee.
Maar aan de andere kant, zo blijft ze wel onbereikbaar voor de 'gewone mens'.
(geintje).
LadyElmira schreef:Schimmelig daarintegen zou ze ook wat minder kunnen vragen, waardoor ze (mocht ze het aankunnen) meer mensen zou kunnen helpen, en alsnog grote bedragen naar de goede doelen kunnen doen.

shadowflower schreef:als mensen het er voor geven is het toch haar goed recht om het te vragen ... zo denkt char denk ik wel. Zeker in amerika met alle hypes ed. zal ze het toch druk hebben . En ik denk dat char haar brood moet verdienen met deze "baan"
slimmerik schreef:Eigen keus om naar Jomanda te gaan?? Mwah.... als jij uitbehandeld bent bij de reguliere artsen en die lady in Blue staat allerlei nep-genezingen te verkondigen dan grijp je die strohalm..... En dát vind ik zó laag bij de grond !! Bah !!