Nou, maar weer even een update van mijn kant. Ik heb inmiddels de eerste week van het tweede blok achter de rug, en oei, dit gaat een zware maand worden. Het nachtje ziekenhuis heb ik weer overleefd, ondanks dat ik voor het eerst op zaal moest (met dus meerdere patienten) en de hele nacht wakker heb gelegen. De eerste 4 shots in de 4 dagen erna zijn goed gegaan, en dan goed als in geen érnstige bijwerkingen als epilepsie of iets dergelijks. Wel extreem vermoeid en ook af en toe wat misselijk maar de misselijkheid is gelukkig met ondersteunende medicijnen nog goed onder controle te houden. Tegen de vermoeidheid kan ik niet veel meer doen dan véél slapen en verder afleiding zoeken.. als ik op de bank ga hangen ga ik me alleen maar zielig voelen (

Maar.. sinds donderdagavond heb ik een erg leuke afleiding

Wat kan ik verder nog vertellen.. ik ben weer een beetje aan de slag gegaan met school

Komende 3 weken worden qua behandeling dus wel heftig.. iedere donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag heen en weer naar het AMC, dan maandag tm woensdag thuis bijkomen en dan weer beginnen.. na die 3 weken moet ik weer heen voor een chemo waarbij ik een nachtje moet blijven, paar dagen daarna voor een belangrijke punctie

Inmiddels is ook bekend hoe het volgende blok eruit ziet. Ik vertelde net over een belangrijke punctie, dat is waar het derde blok begint. Dit is een blok dat twee maanden duurt en waarin ik vier keer 5 dagen moet worden opgenomen. Die vier keer krijg ik dan een 'controlepunctie' en een zware chemo, vandaar dat ik 5 nachten moet blijven. Je krijgt dan veeeel ondersteunende medicijnen, veeeel controle en ze spoelen veel met vocht. Tussen die 4 opnames in ben ik gewoon lekker thuis.
Gisteren hebben we nog een gesprek gehad met mijn Oncoloog, en hij was in ieder geval erg positief over hoe ik tot nu toe op de behandeling reageer ondanks dat ik een zeldzame bijwerking heb (de epilepsie). Die bijwerking betekend gelukkig niet automatisch dat ik in een hogere risicogroep zit. In welke risicogroep ik zit horen we over ongeveer 8 weken (na de eerste maand van het derde blok), dus dat komt ook weer dichterbij -> vind ik erg spannend. De uitslagen van de eerste twee puncties waren goed, maar het belangrijkste is degene die als laatste genomen wordt..
Nogsteeds ben ik positief, en dat blijf ik ook, maar ik zal er niet over liegen: het wordt allemaal steeds zwaarder. Lichamelijk (ik slik nu dagelijks ook chemo in tabletvorm en komende 2,5 maand blijf ik dat ook doen, dat hakt er best in), maar ook geestelijk. Er is nu nog niet veel voor nodig om me weer vrolijk te krijgen, maar nu pas komt hier het besef hoe lang +/- 2 jaar behandeling is.. nu gaat 'gelukkig' in die tussentijd alles ook gewoon door, als ik me goed voel mag ik alles doen dus het is niet zo dat het allemaal voor mij twee jaar 'stilstaat', maar toch, je bent wel zowiezo twee jaar lang vaste patiënt..
Nou goed, ik hou me vast aan de positieve dingen, en dat zijn er gelukkig een hoop

Oh, kaartjes blijven trouwens welkom hoor, ik heb er in totaal nog maar 283 gehad

Liefs!