Yellowfish heeft leukemie..[update:Leukemievrij en thuis!]

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yellowfish

Re: Yellowfish heeft leukemie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 19:19

Dag bokkers!

Nou, maar weer even een update van mijn kant. Ik heb inmiddels de eerste week van het tweede blok achter de rug, en oei, dit gaat een zware maand worden. Het nachtje ziekenhuis heb ik weer overleefd, ondanks dat ik voor het eerst op zaal moest (met dus meerdere patienten) en de hele nacht wakker heb gelegen. De eerste 4 shots in de 4 dagen erna zijn goed gegaan, en dan goed als in geen érnstige bijwerkingen als epilepsie of iets dergelijks. Wel extreem vermoeid en ook af en toe wat misselijk maar de misselijkheid is gelukkig met ondersteunende medicijnen nog goed onder controle te houden. Tegen de vermoeidheid kan ik niet veel meer doen dan véél slapen en verder afleiding zoeken.. als ik op de bank ga hangen ga ik me alleen maar zielig voelen ( Nagelbijten / Gniffelen ) Lachen

Maar.. sinds donderdagavond heb ik een erg leuke afleiding Haha! ik woon tegenwoordig de halve week bij mijn vader en de halve week bij mijn moeder, bij mijn vader hadden we al een hond (een amerikaanse stafford van 6 jaar, Kioni genaamd) maar sinds donderdagavond heb ik er een puppy bij Haha! een kruising mini pincher x chihuahua van 10 weken. Hij heeft de naam Kahlúa gekregen Lachen

Afbeelding

Afbeelding

Wat kan ik verder nog vertellen.. ik ben weer een beetje aan de slag gegaan met school Lachen het is nog wel lastig om me te concentreren want er zit al zoveel in mijn hoofd maar het is ook wel prettig om gewoon even met iets anders bezig te zijn. Ik begin met de makkelijkere dingen zoals de verslagen die ik nog moet inleveren en de luistertoetsen enzovoorts Lachen

Komende 3 weken worden qua behandeling dus wel heftig.. iedere donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag heen en weer naar het AMC, dan maandag tm woensdag thuis bijkomen en dan weer beginnen.. na die 3 weken moet ik weer heen voor een chemo waarbij ik een nachtje moet blijven, paar dagen daarna voor een belangrijke punctie Lachen a.s. donderdag krijg ik ook weer een punctie en ik vermoed dat er in de loop van volgende week ook nog wel een bloedtransfusie aankomt dus dat wordt weer fijn vaak naar het AMC Clown ach, de verpleging begint mij nu te leren kennen en ik hen dus het is best gezellig daar Lachen al ben ik toch liever thuis, maar dat begrijpen jullie vast Haha!

Inmiddels is ook bekend hoe het volgende blok eruit ziet. Ik vertelde net over een belangrijke punctie, dat is waar het derde blok begint. Dit is een blok dat twee maanden duurt en waarin ik vier keer 5 dagen moet worden opgenomen. Die vier keer krijg ik dan een 'controlepunctie' en een zware chemo, vandaar dat ik 5 nachten moet blijven. Je krijgt dan veeeel ondersteunende medicijnen, veeeel controle en ze spoelen veel met vocht. Tussen die 4 opnames in ben ik gewoon lekker thuis.

Gisteren hebben we nog een gesprek gehad met mijn Oncoloog, en hij was in ieder geval erg positief over hoe ik tot nu toe op de behandeling reageer ondanks dat ik een zeldzame bijwerking heb (de epilepsie). Die bijwerking betekend gelukkig niet automatisch dat ik in een hogere risicogroep zit. In welke risicogroep ik zit horen we over ongeveer 8 weken (na de eerste maand van het derde blok), dus dat komt ook weer dichterbij -> vind ik erg spannend. De uitslagen van de eerste twee puncties waren goed, maar het belangrijkste is degene die als laatste genomen wordt..

Nogsteeds ben ik positief, en dat blijf ik ook, maar ik zal er niet over liegen: het wordt allemaal steeds zwaarder. Lichamelijk (ik slik nu dagelijks ook chemo in tabletvorm en komende 2,5 maand blijf ik dat ook doen, dat hakt er best in), maar ook geestelijk. Er is nu nog niet veel voor nodig om me weer vrolijk te krijgen, maar nu pas komt hier het besef hoe lang +/- 2 jaar behandeling is.. nu gaat 'gelukkig' in die tussentijd alles ook gewoon door, als ik me goed voel mag ik alles doen dus het is niet zo dat het allemaal voor mij twee jaar 'stilstaat', maar toch, je bent wel zowiezo twee jaar lang vaste patiënt..

Nou goed, ik hou me vast aan de positieve dingen, en dat zijn er gelukkig een hoop Haha!

Oh, kaartjes blijven trouwens welkom hoor, ik heb er in totaal nog maar 283 gehad Schijnheilig

Liefs!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 19:21

Wat een scheetje die Kahlúa, je doet het allemaal prima meid, sterkte en zet m op Lachen

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 19:23

Wat een schat van een puppy heb je! Hopelijk kun je je positieve insteling vasthouden (al is 2 jaar zo enorm lang) - vanaf hier blijf ik voor je duimen dat alles zo voorspoedig mag verlopen als mogelijk is.

Oja, en ik zal het adres eens even overschrijven en zorgen dat er nog een kaartje op de stapel terecht gaat komen Ja

irene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 19:25

Wat een verhaal zeg, Je krijgt behoorlijk wat te voorduren, wat fijn dat er een puppie is, kun je daar wat aandacht en liefe aan schenken.

2 jaar is idd een behoorlijke periode! Sterkte ermee!

wereldhummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 19:26

wat leuk zeg een hondje erbij!
je doet het super hoor,,
heel veel sterkte weer de komende tijd,,

Nanouschka_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 20:20

super! een pup voor afleiding Knipoog zet m op!

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 20:31

Wat een schatje zeg, die pup Lovers
Het zal je vast helpen en goede afleiding geven!
Ik duim nog steeds voor je!

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 20:39

Jee Meis!!

Het gaat inderdaad zwaar worden, maar ik weet heel zeker dat je dit gevecht gaat winnen!! Het is super dat je je zo vast blijft houden aan de positieve dingen, die betekenen zo veel meer dan de negatieve!!

Kahlúa is echt een droppie zeg!! super lief!!

Meis, super, vecht zo door!!

BasiNami

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 21:06

Lief hoor zo'n kleine pup! Vast ook een steun voor je..!
We lezen hier thuis regelmatig je updates, hebben al een hele tijd een kaartje thuis liggen maar is het adres nog dezelfde als op pagina 1? Of is er een ander adres?

Je pruik vinden we trouwens erg mooi, het lijkt heel natuurlijk. Misschien is het boek: meisje met 9 pruiken van Sofie van der Stap een aanrader voor je, zij is een meisje van ong dezelfde leeftijd als jou die ook kanker krijgt..

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 21:10

Wat een leuke pup, en ook een zeer welkome afleiding lijkt mij zo.
2 jaar is niet niks, veel sterkte ermee!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 21:11

Haar pup is zóóó lief Lovers

Enne BasiNami, dat boek heeft Romaan ook al volgens mij Lachen

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 21:14

De pup ziet er idd ernstig lief uit!!
Lijkt wel wat op Sjuultje toen ze nog pup was.

Houdt je haaks, Yellowfish!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 21:18

Whooo, dit had ik allemaal niet meegekregen...

Meid wat heb ik een respect voor je! Wat doe je het goed en wat ben je dapper! Ja

Ik duim voor je, want tjee..... ik weet niet of ik in jouw plaats zo dapper zou kunnen zijn.

Sterkte en hou vol, je doet het zo te lezen echt méér dan prima!

Imaginary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 21:51

Wat een leuk ding dat hondje ! Leuke afleiding ! Lachen

Ik hoop ook dat je mijn kaartje hebt ontvangen en dat dat er dus een van de 283 Bloos! is ! Ik zou niet weten wat ik moet zeggen over je verhaal, ik leef oprecht met je mee en hoop snel weer iets van je te horen. Heel veel sterkte met de puncties en maak er wat van he meis !

liefs.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 21:53

Gezellig zo'n frummel in huis!

Vindt dat je je nog altijd zo sterk houdt, ik kan me nauwelijks voorstellen hoe zwaar het allemaal moet zijn... Kusje

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 22:02

Mooi beestje Yellowfish!!! Lief!!!

Gelukkig gaat het naar omstandigheden redelijk met je!!!
Je bent echt een voorbeeld voor anderen!!!!

Hoe positief je bent, het is ook goed om reeël te blijven, anders krijg je ineens een klap als het inderdaad veel zwaarder wordt...
Meid, je doet het geweldig!!!

Héél veel sterkte!!!!!

Liefs Nienke

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 22:08

Wat een schattige pup zeg, nog heel veel sterkte voor de komende tijd. Fijn dat je lekker afleiding hebt door je hondje en je schoolwerk. Lachen

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 22:31

Vind het altijd weer fijn wat van je te lezen.
283 kaartjes nog maar Bloos!
Daar moeten we wat aan doen, das de moeite niet!

Kahlúa vind ik helemaal geweldig, wat een poepie Tong uitsteken

Meid niet opgeven hoor hoe zwaar het ook gaat worden, vechten! Je kunt het en je zult ook winnen dus kop op.

Dikke knuffel van mij en heel veel sterkte. Ach gut

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 23:30

Wat een heerlijke puppy! Lachen
Daar heb je vast veel plezier van!
Zet hem op en geef je pup een knuffel van ons! Knipoog

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 00:17

Wat een mooie pup heb je erbij
Ik wens je voor de komende weken dan ook heel veel sterkte.
En je mag trots zijn op je zelf omdat je zo positief bent en dat kan niet iedereen.
En het adres is nog steeds het zelfde op pagina 1?

Charlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 00:47

Wat een lieve pup Yellowfish!!!
Geniet maar van die kleine, zal je ook goed doen Lachen!
Heel veel sterkte!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 01:16

Wat een schat zeg die pup!
Als je zin hebt in een bezoekje oid... ik heb deze week vrij Knipoog

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 03:00

heel veel sterkte en succes!
Een ontzettend lief beest is dat pupje zeg.

Ook aan deze kant van het land zal er geduimd worden

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 11:34

Heeey romaan ! wat een heeeeeerlijke afleiding is dat zeg!!
geweldig idee Haha!
mooie naam ook!

Blij te horen dat het tot zover ook weer goed gaat in dit blok!
houd je taai en zet hem op! ik blijf duimen voor je dat alle uitslagen zo positief zijn als mogelijk is!

knuffel en nogmaals houd je taai hoor!!!

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 11:59

Ik lees dit topic ook al een tijdje mee. Maar ik vind het altijd moeilijk om te reageren, ik heb er gewoon geen woorden voor.
Wat ben jij verschrikkelijk sterk!

Ach gut