Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
klaasjuhhh schreef:Nee lusitana, al het stierenvechten is zielig! Dat de mensen dat voor hun lol doen is toch niet normaal?Zij hebben er plezier van, maar zien ze dan niet dat dat beest helemaal over de rooie raakt alleen door die k*t mensen die dat doen? Ik snap het niet!
En Lusitana, vind jij het niet erg dat dat gebeurt? Vind JIJ het niet zielig dat die beesten voor de lol van die mensen helemaal gek worden en daarna nog eens lekker bekogelt wordt met van die speren? IK vind het juist goed dat die sites van ANTI STIERVECHTEN bestaan! Wou jij dan dat blijft bestAAn?
Snap dit echt niet...
Suus schreef:Je kunt hier wat aan doen. Lid worden van Stichting Comité Anti-Stierenvechten. Ben ik zelf ook.
Als je die foto's hierboven ziet, dan moet je toch overgeven. Echt erg zoiets. Als je dit geen dierenmishandeling vindt dan ben je niet goed wijs voor mijn gevoel.
Lusitana schreef:Je kunt stierenvechten zielig vinden, maar die mening niet opdringen aan anderen. Als je kijkt bij die stieren die geprikt worden, zie je maar weinig reactie. Bedenk dat ze in kuddes lopen op de vlakte en dan geen bescherming op hun hoorns hebben en elkaar dus ook wel eens prikken.
Ik heb ook gezegd dat er een bewustwording is en dat het wel zal uitsterven en dat daarmee de Lusitano ook ten onder gaat, tenminste, in Portugal. Ik denk niet dat je als mens in Nederland, dat niet eens weet hoe dingen precies in het werk gaan, het recht hebt om te roepen dat het maar afgeschaft moet worden. en je kunt niet zeggen dat al het stierenvechten zielig is. Dan kun je ook wel roepen dat al het paardrijden zielig is, want daar is ook veel leed. Sorry, ik wil geen vergelijkingen meer trekken, maar nu toch maar even. Je mag ook geen kip meer eten, want legbatterijen, intensieve houderij blabla. Geen katten in huis. Tegen natuurlijk, dieren in een kooitje als huisdier, afschuwelijk, dierenmishandeling, afschaffen. Sportvissen, afschuwelijk dierenleed, afschaffen etc, etc...
Lusitana schreef:Eh, hoe zie je die vergelijking?
emmelske schreef:ik had dat mijn paard never nooit niet aangedaan...ook al zou ik er duizenden euro's voor krijgen
emmelske"]
pf ik weet gewoon niet hoe ik het uitleggen moet, en als je denkt dat paardrijden dierenmishandeling is...ga je toch niet rijden?![]()
dat hebben wij met stierenvechten...wij vinden dat mishandeling, dus kijken we er ook niet naar, en willen we dat het stopt.
[/quote]
Dat je niet gaat kijken snap ik, dat je wilt dat het stopt, ook wel, maar dat er leugens worden verspreid, daar verzet ik me tegen.
[quote="emmelske schreef:en idd als de lusitano's het zo goed doen in de sport waarom worden ze dan in vredes naam gebruikt voor het stierenvechten!!!!!!!!!!!!
ik had dat mijn paard never nooit niet aangedaan...ook al zou ik er duizenden euro's voor krijgen
shana schreef:portugees of spaans !! het doet er niet toe , een dier hoef je niet met spiezen te doorboren , dat is gewoon dierenmishandeling !