Stierenvechten Niet Zielig!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Is Stierenvechten zielig?

Ja
379 (92%)
Nee
18 (4%)
Geen Mening
12 (2%)

Totaal aantal stemmen: 409

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 16:51

Wat is gewoon zo?

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 16:57

klaasjuhhh schreef:
Nee lusitana, al het stierenvechten is zielig! Dat de mensen dat voor hun lol doen is toch niet normaal? Boos! Zij hebben er plezier van, maar zien ze dan niet dat dat beest helemaal over de rooie raakt alleen door die k*t mensen die dat doen? Ik snap het niet!
En Lusitana, vind jij het niet erg dat dat gebeurt? Vind JIJ het niet zielig dat die beesten voor de lol van die mensen helemaal gek worden en daarna nog eens lekker bekogelt wordt met van die speren? IK vind het juist goed dat die sites van ANTI STIERVECHTEN bestaan! Wou jij dan dat blijft bestAAn?

Snap dit echt niet... Boos!

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 17:15

Suus schreef:
Je kunt hier wat aan doen. Lid worden van Stichting Comité Anti-Stierenvechten. Ben ik zelf ook.
Als je die foto's hierboven ziet, dan moet je toch overgeven. Echt erg zoiets. Als je dit geen dierenmishandeling vindt dan ben je niet goed wijs voor mijn gevoel.

ja maar ik wil ook al lid worden van brooke hospital for animals en....en...en...en... Lips are sealed Schijnheilig

En lusitana: als ze daar zo goed voor geleerd hebben met paarden enzo op zo'n hoge school moeten ze niet die paarden door zo'n stier laten prikken, maar laten zien dat dat ook anders kan, met hun rode doekje Boos!
als ze met het doekje alleen zonder paard en zonder speren in de arena gaan vind ik ze pas knap Knipoog
maar ze zijn zo achterlijk om het met paarden te doen en met speren

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 17:18

Je kunt stierenvechten zielig vinden, maar die mening niet opdringen aan anderen. Als je kijkt bij die stieren die geprikt worden, zie je maar weinig reactie. Bedenk dat ze in kuddes lopen op de vlakte en dan geen bescherming op hun hoorns hebben en elkaar dus ook wel eens prikken.
Ik heb ook gezegd dat er een bewustwording is en dat het wel zal uitsterven en dat daarmee de Lusitano ook ten onder gaat, tenminste, in Portugal. Ik denk niet dat je als mens in Nederland, dat niet eens weet hoe dingen precies in het werk gaan, het recht hebt om te roepen dat het maar afgeschaft moet worden. en je kunt niet zeggen dat al het stierenvechten zielig is. Dan kun je ook wel roepen dat al het paardrijden zielig is, want daar is ook veel leed. Sorry, ik wil geen vergelijkingen meer trekken, maar nu toch maar even. Je mag ook geen kip meer eten, want legbatterijen, intensieve houderij blabla. Geen katten in huis. Tegen natuurlijk, dieren in een kooitje als huisdier, afschuwelijk, dierenmishandeling, afschaffen. Sportvissen, afschuwelijk dierenleed, afschaffen etc, etc...

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 17:19

Idd Emma! De mensen mogen elkaar van mij wel gek maken (zijn ze al) en daarna elkaar bekogelen met speren totdat ze er dood bij neer vallen! (alleen de mensen die er vóór zijn en die al-zo-leuke hobby doen!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 17:19

Kunnen ze met de Lustiano niet wat anders gaan doen?
Als deze paarden zo heerlijk p hoog nivo kunnen lopen, moet er meer voor hun zijn dan stierenvechten, toch?

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 17:25

Lusitana schreef:
Je kunt stierenvechten zielig vinden, maar die mening niet opdringen aan anderen. Als je kijkt bij die stieren die geprikt worden, zie je maar weinig reactie. Bedenk dat ze in kuddes lopen op de vlakte en dan geen bescherming op hun hoorns hebben en elkaar dus ook wel eens prikken.
Ik heb ook gezegd dat er een bewustwording is en dat het wel zal uitsterven en dat daarmee de Lusitano ook ten onder gaat, tenminste, in Portugal. Ik denk niet dat je als mens in Nederland, dat niet eens weet hoe dingen precies in het werk gaan, het recht hebt om te roepen dat het maar afgeschaft moet worden. en je kunt niet zeggen dat al het stierenvechten zielig is. Dan kun je ook wel roepen dat al het paardrijden zielig is, want daar is ook veel leed. Sorry, ik wil geen vergelijkingen meer trekken, maar nu toch maar even. Je mag ook geen kip meer eten, want legbatterijen, intensieve houderij blabla. Geen katten in huis. Tegen natuurlijk, dieren in een kooitje als huisdier, afschuwelijk, dierenmishandeling, afschaffen. Sportvissen, afschuwelijk dierenleed, afschaffen etc, etc...

ja als dat in de natuur gebeurt hoeft dit nog niet op zo'n stieren gevecht te gebeuren? natuurlijk word er in de wereld veel dieren/mensen mishandeld, maar dan hoef je toch niet te denken van...nou dit gebeurt toch al xzo veel...nee dan doe je dat niet, dan denk je bij jezelf van....ook al is er 1 minder die dat doet (denkt) kan dat al helpen toch?
pf ik weet gewoon niet hoe ik het uitleggen moet, en als je denkt dat paardrijden dierenmishandeling is...ga je toch niet rijden? Verward
dat hebben wij met stierenvechten...wij vinden dat mishandeling, dus kijken we er ook niet naar, en willen we dat het stopt.
en idd als de lusitano's het zo goed doen in de sport waarom worden ze dan in vredes naam gebruikt voor het stierenvechten!!!!!!!!!!!!

ik had dat mijn paard never nooit niet aangedaan...ook al zou ik er duizenden euro's voor krijgen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 17:25

De paardensport is hier totaal onbelangrijk en nog echt alleen voor een elite clubje, dat is het probleem. Manèges bestaan haast niet. Het zou inderdaad echt veel uitmaken als paardrijden hier in goede banen werd geleid en er meer manèges waren, dan was er ook ander vermaak en hoeft de stierenvechterij niet eens. Maar zie het maar eens voor elkaar te krijgen.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 17:28

Lusitana schreef:
Eh, hoe zie je die vergelijking?

Hoe ik die zie? Dat een stier plus bijbehorend paard OOK dieren zijn, ook dieren met gevoel, die pijn kunnen hebben. ZOdra het om je eigen dieren gaat, is het al een stuk minder vriendelijk dan je hier doet vermoeden...

En daarbij, wat is er mis met het hebben van een mening? Het zal me een worst wezen dat het alleen in de vetbult wordt gestoken en dat ze verder een goed leven hebben. Ik hou er nou eenmaal niet van om dieren moedwillig pijn te laten lijden en dat is precies wat er hier gebeurt. Daar hoef ik geen kenner voor te zijn. En moet ik eerst kijken voordat ik mijn mond open trek? Nee dus, ik zit niet te wachten op dat soort 'vermaak'. Vermaak is leuk zolang het niet ten koste van anderen gaat.

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 17:29

oh dus daarom worden ze maar voor het stierenvechten gebruikt nou geef mij maar wat van die lusitano's hoor hier in nederland zullen ze het wel een tikkeltje beter hebben... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 17:30

Misschien moet je wat spectaculaire clinnics weg gaan geven Tong uitsteken

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 17:31

emmelske schreef:
ik had dat mijn paard never nooit niet aangedaan...ook al zou ik er duizenden euro's voor krijgen

Ik denk dat je hier pas over kunt oordelen als je het daadwerkelijk gezien hebt. Zoals TS al zei worden die paarden zeer goed getraind en gebeurt het zelden dat een paard gewond raakt. Dat die stieren gewond raken is een feit, dáár kun je dus wel je mening over hebben, maar over de paarden weten we te weinig..

(niet dat ik het met mijn paard zou willen doen hoor, nog in geen 100 jaar!)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 17:31

emmelske"]
pf ik weet gewoon niet hoe ik het uitleggen moet, en als je denkt dat paardrijden dierenmishandeling is...ga je toch niet rijden? Verward
dat hebben wij met stierenvechten...wij vinden dat mishandeling, dus kijken we er ook niet naar, en willen we dat het stopt.
[/quote]
Dat je niet gaat kijken snap ik, dat je wilt dat het stopt, ook wel, maar dat er leugens worden verspreid, daar verzet ik me tegen.

[quote="emmelske schreef:
en idd als de lusitano's het zo goed doen in de sport waarom worden ze dan in vredes naam gebruikt voor het stierenvechten!!!!!!!!!!!!

Het stierenvechten is nu eenmaal een oude vorm van paardensport in Portugal.
Ik weet niet waarom jij je paard "het" niet aan wilt doen. Er gebeurt de paarden nooit iets in de arena. Ze zijn niet bang, dagen zelf de stier uit, krijgen tip-top verzorging, liefde van hun baasje en gaan HEEEEL lang mee, langer dan het gemiddelde sportpaard in Nederland, bv.
er is een ruiter die met losse handen rijdt. Dat zegt toch wel iets over het plezier in het werk van de paarden.

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 17:34

nee er gebeurt nooit iets in de arena, daarom staat die foto ergens in dit topic er ook he? Knipoog Boos!

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 17:35

Dat geloof ik ook zeker wel, wt voor leugens heb ik dan????
maar dat het heel zelden gebeurt dat het paard gepakt word door de stier is misschien 1 keer maar die ene keer is al te vaak voor mij

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 17:36

emmelske schreef:
Dat geloof ik ook zeker wel, wt voor leugens heb ik dan????
maar dat het heel zelden gebeurt dat het paard gepakt word door de stier is misschien 1 keer maar die ene keer is al te vaak voor mij

Zou ik ook wel eens willen weten wat wij hier volgens jou allemaal zitten te liegen... *LOL*

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 17:38

klaasjuhhh schreef:
nee er gebeurt nooit iets in de arena, daarom staat die foto ergens in dit topic er ook he? Knipoog Boos!

Dat is dus de grootste leugen, klaasjuhhh, want dat is in SPANJE.
Hoe vaak moet ik zeggen dat in Portugal de stier kappen op de hoorns heeft en het paard echt niet kan verwonden!!!!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 17:41

kijk even onder de link die TS in het begin geeft, dan kun je die kappen zelf zien. En ook die vreselijke prikkers. Die in mijn ogen alleen voor wat ongemak zorgen en waarbij jullie denken dat zo´n stier er bijna dood aan gaat. Jammer dat stieren niet kunnen praten, dan kunnen we het vragen hoe erg het is voor ze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 17:44

shana schreef:
portugees of spaans !! het doet er niet toe , een dier hoef je niet met spiezen te doorboren , dat is gewoon dierenmishandeling !

En al een paar keer is er gezegd dat in portugal stieren niet gemarteld worden, en niet doorboord.. maar dat er in een vetbult ofzo geprikt wordt waar de stier het niet voelt..
Spaans en Portugees stierengevechten is wat heel anders, schijnt!

Ik weet niet of het waar is, maar als dat waar is, waar is het probleem dan nog?

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 17:46

ja en daarom omdat het dierwen zijn kun je het ze niet aan doen omdat ze hun gevoelens niet kunnen uiten, zo'n dier weet niet hoe hij moet vluchten, en die stier vliegt vast niet zo even naar een stiervechter of paard maar de stier word aggressief, omdat hij zich bedreigd voelt

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 17:49

WildWings schreef:
maar dat er in een vetbult ofzo geprikt wordt waar de stier het niet voelt..

Volgens de stieren zelf of volgens de mensen die er in prikken? >;)

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 17:49

Lusitana schreef:
Dat is dus de grootste leugen, klaasjuhhh, want dat is in SPANJE.
Hoe vaak moet ik zeggen dat in Portugal de stier kappen op de hoorns heeft en het paard echt niet kan verwonden!!!!

Ja maar we hebben het nu over het algemeen! Toch >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 17:50

Romkabouter schreef:
Volgens de stieren zelf of volgens de mensen die er in prikken? >;)

idd

Wat ik ook al eerder aangaf, moet er niet aan denken een hoop prikkers met weerhaken in mijn kont te krijgen en dan ook nog te moeten rennen.
En vet zit er dan toch ook genoeg aan Lachen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 17:51

Nee, TS is in Portugal geweest en omschrijft haar ervaring en wil dar reacties op!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 17:53

Nou, die heeft ze inmiddels ruim voldoende Haha!