Nu op Ned 1. Rondom 10 over 'kindervrijen'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 22:26

Lovely schreef:
Dan kan ik je nu vertellen dat deze kindvrije persoon daar niet in geinteresseerd is.

Van al die moeders is er trouwens nog niet 1 geweest die wil weten wat de gedachte is achter de keuze, wat de aanleiding is om niet aan kinderen te beginnen. Misschien was men iets te druk met overtuigen?

jawel 1 moeder wel IKKE heb het gevraagd Bloos

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 22:27

een waardevolle burger afleveren aan de maatschappij zou wel belangrijk zijn voor mij, maar op de eerste plaats zou ik voor mezelf kinderen willen omdat ik op die manier mijn leven nogmaals zou meemaken als het ware en mijn leven niet volledig zou verdwijnen na mijn dood.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 22:30

Sjesus SP, houd je voortplantingsdrift eens onder controle, want je bent nu wel erg rolbevestigend bezig.

Isabelle, wou je ook een antwoord horen dan? Of wou je alleen maar weer alles ontkrachten en ontkennen van wat iemand anders voelt en denkt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 22:30

SuperPepeijn schreef:
een waardevolle burger afleveren aan de maatschappij zou wel belangrijk zijn voor mij, maar op de eerste plaats zou ik voor mezelf kinderen willen omdat ik op die manier mijn leven nogmaals zou meemaken als het ware en mijn leven niet volledig zou verdwijnen na mijn dood.

Het leven van je kind staat toch op zich? Verward
Dan maak je toch niet je eigen leven nogmaals mee, tenzij je je kind dan tot bepaalde keuzes dwingt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 22:31

Ik snap wel wat SP bedoelt met die opmerking .

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 22:32

faye schreef:
Het leven van je kind staat toch op zich? Verward
ja wel als je denkt dat er niets van jezelf in het kind zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 22:37

En ook ik heb allang ergens terug een stukje van het waarom geschreven
Veel plezier met terug zoeken Tong uitsteken

Maar hier nog een paar andere reden is dat ik bang ben dat het kindje vroegtijdig, vader of moederloos zal zijn.

Zowel mijn vader, als die van mijn vriend zijn op jonge leeftijd aan kanker gestorven.
Ook broers en zussen van hen.
Ik acht de kans dan ook vrij groot dat wij het ookvroeg krijgen (creapy hè)
En met dat idee, wil ik geen kindje te wereld brengen.

Verder is mijn schoonmoeder en was mijn schoonvader doof, slaat vaak generatie over.

Verder nog enkele dingen, maar die ga ik niet op i-net zetten.

Verder heb ik nog steeds geen uitleg over wat ik op een vorige bladzijde vroeg, maar dat zal ik waarschijnelijk ook wel niet krijgen...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-10-04 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 22:41

SuperPepeijn schreef:
ja wel als je denkt dat er niets van jezelf in het kind zit.

Als je bedoelt dat je karaktereigenschappen van jezelf herkent dan snap ik het. Maar zoals je het neer zet komt het een beetje dwangmatig over..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 22:42

runningkawa schreef:
Maar hier nog een paar andere reden is dat ik bang ben dat het kindje vroegtijdig, vader of moederloos zal zijn.

Zowel mijn vader, als die van mijn vriend zijn op jonge leeftijd aan kanker gestorven.
Ook broers en zussen van hen.
Ik acht de kans dan ook vrij groot dat wij het ookvroeg krijgen (creapy hè)
En met dat idee, wil ik geen kindje te wereld brengen.

Verder is mijn schoonmoeder en was mijn schoonvader doof, slaat vaak generatie over.

Dat vind ik eigenlijk best verdrietige beweegredenen. Dat heeft meer met rationaliteit dan met gevoel te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 22:44

Nou, komt toch erg veel gevoel bij kijken

ik roep ook niet de hele tijd in dit topic ofdat de moeders erbij stil staan, dat niet iedereen zomaar zegt, geen kinderen te willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 22:53

Oh maar daar sta ik zeker bij stil! Mijn vriendin zit in een vergelijkbare situatie en dan voel ik me wel eens bijna schuldig dat ik daar nooit over heb hoeven nadenken.

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 22:57

Lovely schreef:
Sjesus SP, houd je voortplantingsdrift eens onder controle, want je bent nu wel erg rolbevestigend bezig.

Isabelle, wou je ook een antwoord horen dan? Of wou je alleen maar weer alles ontkrachten en ontkennen van wat iemand anders voelt en denkt?

ik zou zeggen try me lovely

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 22:57

En kun je je dan voorstellen, hoe je je gaat voelen na de 100ste keer
wanneer komt er een kleine
Je weet niet wat je mist
Ach het komt nog wel
Of later komt er niemand bij je op bezoek, misschien hebben ze wel helemaal niemand om naar op bezoek te gaan

Maar nee, daar word niet aan gedacht, je bent egoistisch om geen kinderen te nemen

Nou vraag ik me af, lijken deze redenen egoistisch?

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 23:02

o jawel RK hier komt je gewenste uitleg, mag ik er ook ff over nadenken Schijnheilig
geadopteerde kinderen zijn net je eigen kinderen want wie neemt geadopteerde kinderen? mensen die vurig wensen om een kind en die het niet op een natuurlijke of medische manier kunnen krijgen want de meeste mensen hebben al jaren achter de rug met het eigen proberen dat een adoptiekind voor zo een mens een wonder of een droom is!
nogal een verschil met een hond he of niet?

stiefkinderen daarentegen die krijg je erbij, en NEE de liefde voor een stiefkind is niet hetzelfde als de liefde voor een eigen kind, althans niet voor mijn!!

voor een kind geef je je eigen leven, geef jij je eigen leven voor je dieren?

dit is mijn uitleg speciaal voor RK

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 23:05

Ja, ik geef mijn leven voor mijn dier

En nee nog steeds geen verschil bij met een adoptie kind en een dier
De wens van een dier is voor mij net zo groot als voor een kind, of beter gezegt grroter, anders had ik wel een kind Lachen

En een eigen paard, nou ik kan je zeggen dat daar een lang gewenste droom uitkwam Lachen

Zo ga nu pitte Lachen

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 23:07

runningkawa schreef:
Ja, ik geef mijn leven voor mijn dier

En nee nog steeds geen verschil bij met een adoptie kind en een dier
De wens van een dier is voor mij net zo groot als voor een kind, of beter gezegt grroter, anders had ik wel een kind Lachen

En een eigen paard, nou ik kan je zeggen dat daar een lang gewenste droom uitkwam Lachen

Zo ga nu pitte Lachen

volgens mijn kun je beter tegen een muur discuteren dan tegen jouw, ik ekn niemand die zijn leven voor een dier geeft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 23:16

isabelle schreef:

Nou Isabelle, je hebt je kans wel gehad dacht ik.

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 23:17

lovely, ik zou zeggen jij bij mijn ook maar toch gaf ik je die nog maar goed, wat je zei in pagina 2 is bij mijn te diep blijven hangen denk ik

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 23:24

isabelle schreef:
RK stiefkinderen of geadopteerde kinderen zijn ook je eigen kinderen en daar is je liefde ook intens voor! ik heb twee stiefkinderen en dat zijn net je eigen kinderen.

ik heb een hele dag aan dit topic zitten denken en ik bedacht me ineens iets!
sommige mensen beweren dat de liefde voor kinderen hetzelfde staat als de liefde voor dieren, mooi, ben jij 24 uur per dag bezig met je dieren? moet jij ze smorgens en savonds badderen, lopen ze 24 uur te mauwen aan je hoofd voor aandacht en zoja, stel je eens voor dat je kat of je paard 24 uur per dag rond je hangt, waar je zit of staat bij je is, ga je boodschappen doen dna is het erbij, ga je in bad dan is het erbij, snap je me een beetje! ik weet ook wel dat je dit niet doet met een dier maar zo is het wel met een kind, als je dit elke dag opnieuw jaren aan een stuk doorstaat dan weet je pas wat liefde voor een kind is

hahaha, dat is toch een beetje de reden voor mij om niet aan kinderen te beginnen. Het is allemaal zo intensief. Maar ik ben verder wel vrij intensief weer met mijn honden. Ik doe er niet continu iets mee, maar ik heb ze continu om me heen. Ze zijn bij me en ik hoewel ik bezig ben met andere dingen, ben ik me bewust van hun aanwezigheid en reken ik ook op hun aanwezigheid.

Welke mens (met uitzondering van je kind) zou je zoveel in je nabijheid kunnen verduren? Geen toch? Want dat ervaar je als benauwend. Maar van een hond kun je dat wel hebben. Maar owee als je hond doodgaat.... na zo'n intensief samen zijn.... wat hakt er dat in....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 23:25

isabelle schreef:
lovely, ik zou zeggen jij bij mijn ook maar toch gaf ik je die nog maar goed, wat je zei in pagina 2 is bij mijn te diep blijven hangen denk ik

En wat was dat dan, dat zo diep is blijven hangen?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 23:28

isabelle schreef:

RK heeft al een antwoord gegeven op die vraag, en ik ook. En ik heb van jou daarop geen reactie vernomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 23:34

Isabelle was 'aan zet' zo je kunnen zeggen en dat maakt haar reactie een beetje bijzonder.

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 23:40

Lovely schreef:
Isabelle was 'aan zet' zo je kunnen zeggen en dat maakt haar reactie een beetje bijzonder.

en wat bedoel je hiermee?

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 23:40

Desiree schreef:
RK heeft al een antwoord gegeven op die vraag, en ik ook. En ik heb van jou daarop geen reactie vernomen.

ik dacht dat ik tot op heden overal reactie op heb gegeven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 23:47

Heb je ook begrepen waarom sommige mensen geen kinderen willen en heb je ook begrepen dat dat eigenlijk altijd zeer weloverwogen beslissingen zijn, soms met een heel verdrietige aanleiding?
Helder?